Gość dybekz Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 sam termistor 3.3 k i dolutowałem jeszcze rezystor 100k i na razie mi działa poprawnie. Ja jak miałem 3,3 koma to mi zaniżał o 2 stopnie dopiero jak zeszłem do 2.9 k to mi pokazuje dobrą temperature Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Slavecky Opublikowano 20 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2007 Ludzie....!!! Zima idzie! Ulituje się ktoś nade mną? Mieszkam na Bemowie ale moge gdzieś podjechać - może jakiś bardziej zaawansowany enduser, który zamontował z sukcesem termometr oświeciłby mnie osobiście lub telefonicznie? Plisss... Nie udaje mi się samodzielnie uruchomić tego czujniak... S/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kabi Opublikowano 20 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2007 Myślałem że już rozwiązałeś problem. A Ty stoisz w miejscu. Odpowiedz mi na pytania. 1. Czy jest wtyczka do czujnika? 2. Co pokazuje sie na tablicy po naciśnięciu tych dwóch przycisków? 3. Czy próbowałeś uruchomić kalibrację termometru tak jak było wcześniej opisane? Naciskasz oba przyciski od resetu i ustawienia zegara oraz włączasz zapłon przy jednoczesnym zwolnieniu jednego z przycisków. Po tej operacji pojawia się na wyświetlaczu wskazanie temperatury od np -38 potem rośnie do 40 i spada, cała ta kalibracja trwa jakiś czas. Koledzy pisali że bez jazdy na wł zapłonie to ok 15 min ale sam nie testowałem. Wiem że u mnie to trwało kilkanaście minut. Przez cały ten czas wskazanie migało. Potem zapaliło się na stałe i teraz miga tylko gdy temp na drodze spadnie w okolice +3 °C (miga tylko stopień celsjusza). Jest to operacja trochę irytująca ale powinno się udać. Jeżeli na wyświetlaczu nic się nie pojawi a jest on przystosowany do termometru to napewno jest brak styku w instalacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dybekz Opublikowano 20 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2007 Naciskasz oba przyciski od resetu i ustawienia zegara oraz włączasz zapłon przy jednoczesnym zwolnieniu jednego z przycisków. Jak juz wciśniesz te przyciski to poczekaj kilkanaście sekund aż cokolwiek innego się pojawi na wyświetlaczu i dopiero puszczaj na początku mogą się tylko dwie kreski i stopień Celsjusza ale to normalne u mnie potrafił się kalibrować nawet 3 dni a kreski zamienić się na cyferki nawet po kilkunastu godzinach. A jak będziesz na Tarchominie z Bemowa to jednak kawałek to mogę ci pokazać jak to zrobić oraz sprawdzimy czy masz wszystko co potrzeba. Bo z tego co wiem to wszystkie wersje maja instalacje pod termometr i maja przystosowane wyświetlacze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mtrojanow Opublikowano 21 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2007 Mam pytanie: Czy można gdzieś jeszcze kupić czujnik temperatury zewnętrznej, wykonywany przez jednego z użytkowników tego forum. Czytałem inne wątki dotyczące w/w czujnika i natrafiłem na posty w których opisywany był taki zamiennik za ok. 50zł. No i jeszcze mam pytanie odnośnie resetu czujnika, czy w almerze po face liftingu procedura resetu jest identyczna jak opisana w tym poscie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kabi Opublikowano 21 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2007 Mam pytanie: Czy można gdzieś jeszcze kupić czujnik temperatury zewnętrznej, wykonywany przez jednego z użytkowników tego forum. Czytałem inne wątki dotyczące w/w czujnika i natrafiłem na posty w których opisywany był taki zamiennik za ok. 50zł. No i jeszcze mam pytanie odnośnie resetu czujnika, czy w almerze po face liftingu procedura resetu jest identyczna jak opisana w tym poscie? Na początek, aby nie wchodzić w koszty kup sobie w sklepie z elektroniką termistorek 3,3 k (za 2,50 zł), podłącz do wtyczki i spróbuj uaktywnić tak jak pisałem. Jak sie nie uda to przynajmniej kosztów nie poniesiesz ale moim zdaniem powinno się udać, ja jestem tego przykładem. Też korzystałem z pomocy na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dybekz Opublikowano 21 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2007 Z tego co wiem samoruby już nie kupisz chyba że zrobisz sobie sam . A uzywane kosztują od 50 - 100 zł tylko trzeba podzwonić do tych co częściami handlują do nissana czasami maja ale nie zawsze. Ale możesz dopasować sobie sam ternistor który kosztuje okolo 2 zł. niektórym działa ten 3,3 koma ale mi oszukiwał o 2 stopnie w dół więc zlutowałem szeregowo 2,2 + 0,35+0,35 = 2,9 koma i pokazuje mi dobrze przy obecnych temperaturach sumie 6 zł. [ Dodano: Pią 21 Gru, 2007 10:26 ] A procedura podobno jest we wszystkich taka sama Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mtrojanow Opublikowano 21 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2007 Dzięki za szybką odpowiedź. Jak będę miał czas to podskoczę do elektronicznego i poszukam termistorka. Ja za bardzo się nie znam na elektronice tak więc lutowanie szeregowe kilku ternistorów raczej odpada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kabi Opublikowano 21 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2007 Dzięki za szybką odpowiedź. Jak będę miał czas to podskoczę do elektronicznego i poszukam termistorka. Ja za bardzo się nie znam na elektronice tak więc lutowanie szeregowe kilku ternistorów raczej odpada. Musisz tylko przylutować do końcówek termistora grubsze druciki żeby ciasno weszły do otworków we wtyczce. Żadnych lutowań szeregowych czy równoległych. Musisz popróbować, ja też robiłem różne próby aż mi sie udało. Jak znajdę czas to zapodam fotkę jak ja zrobiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dybekz Opublikowano 21 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2007 Żadnych lutowań szeregowych czy równoległych. A to niby dlaczego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kabi Opublikowano 21 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2007 Kupujesz termistorek (dobrze by było żeby był dobrej jakości) dolutowujesz do nóżek druciki miedziane (np. wycięte ze środka przewodu koncentrycznego antenowego) i wkładasz do wtyczki i próbujesz aktywować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Slavecky Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 ad1 ) No więc wtyczka jest - była przyczepiona taśmą do wzmocnienia pasa przedniego, na środku przed chłodnicą. Wcisnąłem w jego dziurki końcówki drucików z czujnika, który kupiłem na allegro ad2) Teraz udało mi dojść do etapu, że po puszczeniu jednego z klawiszy i przekręceniu zapłonu pokazuje mi się "wszystko" Tzn. wszystkie dopuszczalne, aktywne pola wyświetlacza - w tym i temperatury... Jesli nic z tym nie robię to po kilkudziesięciu sek. wyświetlacz wraca do standardowych wyświetleń. Jeśli jednak w tym czasie rusze którys z przycisków to zaczynają mi się pokazywać kolejno różne magiczne kody :-/ Ale skubany termometr nadal nie chce się aktywować... S. Myślałem że już rozwiązałeś problem. A Ty stoisz w miejscu. Odpowiedz mi na pytania.1. Czy jest wtyczka do czujnika? 2. Co pokazuje sie na tablicy po naciśnięciu tych dwóch przycisków? 3. Czy próbowałeś uruchomić kalibrację termometru tak jak było wcześniej opisane? Naciskasz oba przyciski od resetu i ustawienia zegara oraz włączasz zapłon przy jednoczesnym zwolnieniu jednego z przycisków. Po tej operacji pojawia się na wyświetlaczu wskazanie temperatury od np -38 potem rośnie do 40 i spada, cała ta kalibracja trwa jakiś czas. Koledzy pisali że bez jazdy na wł zapłonie to ok 15 min ale sam nie testowałem. Wiem że u mnie to trwało kilkanaście minut. Przez cały ten czas wskazanie migało. Potem zapaliło się na stałe i teraz miga tylko gdy temp na drodze spadnie w okolice +3 °C (miga tylko stopień celsjusza). Jest to operacja trochę irytująca ale powinno się udać. Jeżeli na wyświetlaczu nic się nie pojawi a jest on przystosowany do termometru to napewno jest brak styku w instalacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kabi Opublikowano 26 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2007 zaczynają mi się pokazywać kolejno różne magiczne kody Podaj jakie wartości tych kodów wyświetlają się. Ja sprawdzę u siebie i porównam. Może nie być połączenia z termistorem. Kilka razy wepnij i wypnij czujnik z wtyczki. Sprawdź jaka jest oporność termistora. Popróbuj uaktywnić kilka razy z czujnikiem i bez niego. A co do tych kodów to Ci napiszę później co oznaczają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dybekz Opublikowano 27 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2007 A ten twój czujnik temperatury napewno jest dobry moze trzeba wziąść miernik i zobaczyć czy wogle jest sprawny jak nie masz miernika to bujnij się do mnie na białołękę i go sprawdzimy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Slavecky Opublikowano 27 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2007 Chyba się w końcu karnę na Białołękę Wyślij telefon na priv. S. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elgreen Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 no i jak w koncu ? czekamy dalej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mariox1 Opublikowano 1 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2008 no i jak w koncu ? czekamy dalej ? Witam, U mnie na wyświetlaczu pojawiają się dwie kreski i C Czy ja mam w ogóle czujnik bo nawet nie wiem. Gdzie to sprawdzić bo szukałem go koło klaksonów i nic tam nie`widzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dybekz Opublikowano 1 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2008 a jak wyłączysz zapłon i znowu włączysz to dalej są czy wszystko znika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lewandoree Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 Witam mam okazje kopić na allegro czujnik temperatury zewnętrznej z almery n16 1,5 benzyna (anglik w sensie kierownica po prawej ) z samochodu przeznaczonego do rozbiórki jest to model przed FL , tu moje pytanie czy czujnik będzie pasował do n16 z 2005 r ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dybekz Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 ktoś kiedyś pisał ze jest inna wtyczka przed fl i po byś musiał zobaczyć jaką masz wtyczkę i porównać z czujnikiem bo to czy anglik czy nie nie ma znaczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slivka Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 witam znalazlem cos takiego.. jak byscie ocenili to fachowym okiem? llink do aukcji z allegro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olowis Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 kupiłem ten czujnik, ale aktywacja w mojej almerze nie powiodła się... mimo postępowania zgodnie z opisaną na tym forum procedurą - jakieś kody pojawiły się i po naciskaniu zegarów zmieniały ale czujnik się nie aktywował ( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slivka Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 kupiłem ten czujnik, ale aktywacja w mojej almerze nie powiodła się... mimo postępowania zgodnie z opisaną na tym forum procedurą - jakieś kody pojawiły się i po naciskaniu zegarów zmieniały ale czujnik się nie aktywował ( czyli raczej nie polecane.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dybekz Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 A nie pokazały ci się przypadkim dwie kreski na wyświetlaczu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olowis Opublikowano 1 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 żadne kreski nie pokazywały się... tylko kody... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.