Gość overkill Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 Cześć, Mam taki problem malutki. Mam Almere 1.8 16 V z 2000 roku. Zauważyłem że nawet po około 40 km nie włączają się wentylatory chłodnicy. Na pewno są sprawne bo jak włączona klima to od razu chodzą. Temperatura silnika na desce rozdzielczej dość szybko osiąga stan 50% i cały czas tak się utrzymuje. Żadnego przegrzewania silnika. Płyn w chłodnicy po ful. Próbowałem rozgrzać silnik i zobaczyć czy sie włączają i nadal nic. Jak mogę sprawdzić co jest grane ? Gdzie jest termowłącznik wentylatorów i czy można jakoś sprawdzić jego działanie ? Szukałem w serwisówkach ale tam raczej jest termostat, którego notabene działanie też muszę sprawdzić. Bardzo proszę o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bonzo Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 Próbowałem rozgrzać silnik i zobaczyć czy sie włączają i nadal nic.A jak długo próbowałeś?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafaela Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 jak postoisz w korku pół godziny w upale 30 stopni przesuwając sie po 1 metrze na minutę to na pewno sie wlączy spróbuj rozgrzewac silnik conajmnie 15 min. Mój wentylator w k11 ruszył dopiero po 15 minutach. testowałam przed dłuższym wypadem w obawie właśnie przed długim staniem w korku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość overkill Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 próbowałem po rozgrzaniu jeszcze czekać ładnych pare minut. chłodnica była całą gorąca jak lekko uchyliłem korek to buchnął wrzątek.. wszystko zaczeło parować to co sie wylało na chłodnice również momentalnie wyparowało. Poziom płynu w zbiorniczku wyrównującym wporządku.. po rozgrzaniu jest wiecej niż pół. Obawiam sie czy on sie nie przegrzewa i czy wskazówka na desce rozdzielczej wskazuje temperature silnika czy płynu. Boje sie uszkodzenia silnika dlatego chciałbym to sprawdzić. A tak pytając na boku który płyn do chłodnicy jest lepszy ten niebiesko zielony czy różowy? niebiesko zielony chyba jest do aluminiowych ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mind Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Korka od chłodnicy nie otwiera się przy gorącym silniku. Jeśli stany płynów masz OK i auto się nie przegrzewa to czym się martwisz? Na postoju ciężko rozgrzać auto tak żeby się wentylator włączył, chociaż jak go zostawisz wystarczająco długo to pewnie się włączy. Odnośnie płynu chłodniczego - kupuj płyn do chlodnic aluminiowych. Ja jeżdżę już 50kkm na borygo i nic się nie dzieje. Układ jest czysty, negatywnych objawów brak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość logis Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Sa 2 czujniki.Jeden połączony ze wskaźnikami a drugi dający sygnał do sterowania pracą silnika i wentylatorów.Pierwszy jest od frontu z lewej strony(raczej ten) a drugi przy termostacie.Nie pamiętam który jest który ale na pracującym silniku odłącz raz jeden raz drugi.Na którymś wentylatory powinny ruszyć,jak nie to jest prawdopodobnie uszkodzony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość overkill Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Mind: Czym sie martwie ? auto dopiero co kupiłem, moje pierwsze za własne pieniądze to i chce by długo pojeździło także chyba nie jeden z nas jest przewrażliwiony Poza tym nie ma pewności czy czujnik temperatury na desce rozdzielczej dobrze działa nie można zbyt ufać elektronice Logis wielkie dzieki, sprawdze co i jak i odpowiem na forum. A tak poza tym dziękuje za odpowiedzi Pozdrawiam serdecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mind Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Logis, czy jesteś pewien że jeśli kolega odłączy czujniki to wentylatory ruszą? Kiedyś pisano na forum że to ECU steruje pracą wentylatorów w N16, a tu już miałbym obawy czy takie odłączanie czujników pozostanie bez skutku na check engine? Być może się mylę, dlatego bez obrazy, sam nie testowałem, a chciałbym wiedzieć. Kolego Overkill, pisząc żebyś się nie przejmował, chciałem cię uspokoić. Z twojego opisu nie wynika nic niepokojącego. Almera ma na prawdę porządne chłodzenie - szybko się nagrzewa, co jest korzystne dla silnika a po nagrzaniu system odprowadzania ciepła z silnika jest bardzo efektywny. Podczas mojego użytkowania (a to już prawie 9 lat) zaobserwowałem że wentylator włącza się na prawdę baaardzo rzadko. Jeśli zatem wskazówka temp stoi pionowo, płyn jest w miarę czysty, nie ma jego ubytków, nie występuje efekt "gotowania" lub "bąblowania", nie ma śladów oleju w płynie to uważam, że na prawdę nie ma się czym przejmować. Pozdrawiam i życzę bezawaryjnego użytkowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość overkill Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 No bardzo słuszna uwaga, to może po prostu wymienię płyn w chłodnicy tak na wszelki wypadek i nie będę eksperymentować. bardzo dziękuje za uwagę. No i faktycznie się zgodzę bo bardzo szybko się nagrzewa nie zdążyłem ujechać 2 km jak było nagrzane do właściwej temperatury. a temp na dworzu ledwo 3 stopnie Celsjusza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mind Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Tak, masz rację - wymień płyn w układzie chłodzenia, będziesz wiedział na czym jeździsz. To raczej prosty zabieg raczej do wykonania przy nienagrzanym silniku, ustawiasz dźwignię ogrzewania na pełne grzanie, odkręcasz dolny wąż chłodnicy, opróżniasz zbiornik wyrównawczy, jeszcze śruba odpowietrznika koło termostatu, i śruba spustowa z bloku silnika, no i płyn wypuszczony. Polecam przepłukać wodą przed zalaniem świeżego. Po przepłukaniu na odkręconej nie do końca śrubie odpowietrznika zalewasz świeżym płynem do pełna (przez chłodnicę oczywiście ), uzupełniasz płyn w zbiorniku wyrównawczym do poziomu między min a max. Odpalasz silnik i czekasz aż z odpowietrznika przestanie lecieć powietrze a zacznie wydostawać się płyn - obserwujesz temperaturę silnika na wskaźniku. Zakręcasz odpowietrznik i to wszystko. Po krótkiej przejażdżce należy uzupełnić płyn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość logis Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 Po odłączeniu nawet gdyby maila się zapalić kontrolka Check tona krótko i potem ECU ja zignoruje jak błąd się nie będzie powtarzał. Odłączenie powoduje spadek oporności na tym obwodzie do zera czyli poniżej norm wg jakich wyskalowany jest termistor w czujniku i to jest sygnał dla ECU "Włącz wentylator ,za wysoka temperatura płynu". Diagnozując usterki ukl.chłodzenia nie należy zapominać o b.ważnej roli korka na chłodnicy.Jest on niczym innym jak zaworem ciśnieniowym podwójnego działania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziaba.01 Opublikowano 21 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2017 Witam! Nie wiem czy się martwić czy nie i czy jest to problem ale od prawie roku jak posiadam swoją N16 z QG15DE nigdy nie załączyły mi się wentylatory, nie raz sprawdzałem po korku czy dłuższej jeździe i jak stały tak stoją, działają na pewno, po podpięciu bezpośredniego zasilania normalnie się kręcą, bezpieczniki całe, nie wiem tylko jak z przekaźnikiem, płyn jest nowy, termostat w dobrym stanie, temperaturę łapie ładnie i trzyma pion na wskaźniku, wiem że w niektórych samochodach wentylatory załączają się dość szybko a tutaj nie wiem czy to fabryka czy coś z przekaźnikiem. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 21 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2017 Witaj i na początek "reprymenda" , bo : "Przed napisaniem nowego tematu zapoznaj się z zawartością działu. Użyj lokalnej wyszukiwarki w celu upewnienia się, czy temat nie był już poruszany (link szukaj u góry strony). Nie powielamy tych samych tematów i postów wielokrotnie. Tematy, które będą dotyczyły problemów już wcześniej opisywanych będą po prostu zamykane, a następnie usuwane." Wystarczyło użyć forumowej szukajki u góry na prawo i ... mamy już taki temat : http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/54895-n16-wentylatory-od-chlodnicy-nie-wlaczaja-sie/ i podobny http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/20345-wiatraki-n16/ Zgłoszone modowi do połączenia. pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.