Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

PRIMERA N/A LUKASA -projekt 180+


lukas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ty lepiej szykuj suszarkę dla mnie na kolejne auto :dribble:

 

w piątek miałem dosyc dobre warunki drogowe aby podbić do rembertowa na strojenie LPG

 

do standardowego programu trzeba było dograc specjalny dodatek który pozwala na zakręcenie sie silnika na 7300 tak jak na PB-zdecydowanie mogę powiedziec że auto na LPG ciągnie znacznie lepiej niż na benzynie-mapa LPG została napisana bez odniesień do mapy benzynowej[instalacja którą mam w aucie to jedna z nowocześniejszych sekwencji,ozwala na wiele ciekawych rozwiązań]

 

teraz mapa się dociągneła i potrzeba podbić na małe poprawki-POTEM SPRAWDZE CO WARTE TO STROJENIE NA HAMOWNI :rolleyes2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed hamownią wpadnij na sprawdzenie AFR znowu pewno się okaże że zalany w cholerę na tym gazie jest :D

Ale instalacje masz konkret, tak jak ostatnio sprawdzaliśmy ją to obsłużyła by ona 200Konnego VE, deczko tylko ciśnienie gazu trzeba by zwiększyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym tygodniu konwertuję SR16VE na SR20VE + dopręrzające tłoki i mod rozrządu i wsadzać to będę do sunnego GTi z LPG, zobaczmy jaka różnica wyjdzie, do storjenia wleci ECU Master III coby i mapkę gazu sobie modyfikować oddzielnie... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem skłonny że po strojeniu LPG na silniku ve może to lepiej na gazie ganiac niż na pb...ale instalacja musi być perfekcyjna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fizycznie przy idealnym składzie skłądu miesznaki na LPG i na PB to na tym drugim osiagniesz ok 4-6% więcej mocy i Nm - przecież sprawdzaliśmy to już kiedyś na hamowni...

No i dodam od siebie że na gazie maksymalną moc się uzyskuje przy AFR = 12,4 a dla PB = 12,8...

 

Chyba żeby się pobawić w instalacje w fazie lotnej, być może jeszcze mniejsza różnica by była miedzy benznyną a LPG...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe tak ciekłej :D

widziałem takie instalacje u Piotrka z EPG, jest w niej normalna pompa jak paliwa która podaje gaz w formie płynu do wtryskiwaczy jak gazik z nich wylatuje to się rozpręża i dobrze chłodzi dolot...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy instalacji LPI można nawet mieć więc KM niż na PB :]

Jest to absolutnie nie wykonlane...

Chyba że mowa o seryjnych samochodach źle zestrojonych a gaz wystrojony optymalnie - tylko w takim wypadku się zgodzę :D

Ale jak wóz jest optymalnie zestrojony to na gazie zawsze będzie mieć gorsze parametry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to absolutnie nie wykonlane...

Chyba że mowa o seryjnych samochodach źle zestrojonych a gaz wystrojony optymalnie - tylko w takim wypadku się zgodzę :D

Ale jak wóz jest optymalnie zestrojony to na gazie zawsze będzie mieć gorsze parametry.

Kuba masz oczywiście rację, Pb porządnie wystrojone i do tego stroi się wtedy LPG. Na gazie zawsze straty będą, grunt by były jak najmniejsze. Lpg jest do ekonomicznego przemieszczania na co dzień i należy unikać jazdy powyżej 5000/obr., ponieważ silnikowi na pewno to na zdrowie nie wyjdzie. Reasumując: w mojej skromnej opinii jak już "orać" auto to tylko i wyłącznie na PB, alternatywne paliwa są do przemieszczania. Nie ma co się nad tym rozwodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobrze ESZi napisałeś sam bym tego lepiej nie ujął...

Jednak dobrze wystrojony gaz czyli to AFR na poziomie 12,4 przy pedale w podłodze nie powinno być szkodliwe dla silnika, na pewno mniejsza jest temperatura spalin jak w silniku doładowanym...

Natomiast w większości instalacji nie spotkałem się by miały taki AFR, przewarznie mają Lambdę = 1 i to przy gazie w podlogę to jest akurat nie bezpieczne i może doprowadzić do wydmuchania usczelki pod głowicą i na pewno przyspieszy wyjaranie gniazd zaworowych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj z tym gazem to wyolbrzymiacie... Pan na allegro sprzedawał Volvo V70 2,5 Turbo z gazikiem, miałem je od niego kupić ponoć z wywaloną uszczlką pod głowicą to było - 3ci raz w ciągu połowy roku.

Auto to kupił mój kolega... Jak się okazało po zdjęciu głowicy to poza uszczelką wytopiło 3 tłoki, to nie wina gaziku a jego złego wystrojenia :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

wracają c do mojego autka,po pomiarach AFR na lpg i na pb okazało sięze w opbecne chwili z benzyny nie można wystroic już nic więcej--i tak od 1500-6000 jest nieco za ubogo,dopiero od 6000-7300 jest ok,zaś na samym lpg auto jest tak masakrtycznie przelewane że dużo trzeba paliwka zdjąć--o uszczelkę i o gniazda sie nie boje puki co[pomiary bedą już niebawem po ponownym strojeniu bo aku nie był dobrze podłączony i LPG się zresetowało],,POTEM OSTATNI JUŻCHYBA RAZ TYM AUTEM SPRAWDZE WYNIKI NA HAMOWNI I PB I LPG

 

troszeczke autko zaniedbałem ostatnio[przez psującego się francuskiego gruza żony...] ale już wsio wraca do normy,dzięki BARYLE mam już zmienione mocowanie amorka z przodu,tylne łozysko no i nowa linka predkosciomierza siedzi-bo stara strasznie szeleściła

 

pozostało jeszcze zrobić z\bieżność i jakieś kosmetyczne sprawy ogarnąć,ale większość ok-reszta czeka na nowego właściciela,bo w kwietniu NISSANKA sprzedaje :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiidzisz te VALDEMARY są zastosowane o wydatku do mercedesa 300km -okazuje sieze mój silnik pracuje na nich z wydatkiem 20% lepszym niż wtryski MAGIC JET...-sam byłem zdziwiony--pracuje lepiej niż na wystrojonej benzynie...jeszcze jakieś sarkazmy w stosunku do wtryskiwaczy VALTEK??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiidzisz te VALDEMARY są zastosowane o wydatku do mercedesa 300km -okazuje sieze mój silnik pracuje na nich z wydatkiem 20% lepszym niż wtryski MAGIC JET...-sam byłem zdziwiony--pracuje lepiej niż na wystrojonej benzynie...jeszcze jakieś sarkazmy w stosunku do wtryskiwaczy VALTEK??

a co masz ze kompa od

LPGa Staga jakiegoś miałeś chyba

 

ja mam takie same cewko zawory bo mam RAILe 3 Ohm nie są dobre choćby przez to że są duże różnice w wydatku między 4 rema wtryskiwaczami w jednej listwie www.LPG-forum.pl masz tam testy choć odniesienia nie mam do magik jetów a takie planuje założyć bo koszt znośny ...co do wydatkiem to się nie zgodzę bo dobre matrixy hd544 mają chyba 50 KM z wtryskiwacza tz na cylinder wiadomo że jak sie da ciśnienie 1.6 to wiadomo że wydajność wieksza tylko nie wiadomo jak długo ...

 

jak masz staga to sobie możesz podregulować sam mieszankę kabelek za 50 zł soft za free ...a jak masz jakiś miernik AFR to już bosko ,,,,

 

tu opis http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=2843

 

najlepiej to wyszły valdki typ 34 !!!!! najdokłandniejsze w teście i cena przystępna 300zł

Edytowane przez Tofu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co masz ze kompa od

LPGa Staga jakiegoś miałeś chyba

 

ja mam takie same cewko zawory bo mam RAILe 3 Ohm nie są dobre choćby przez to że są duże różnice w wydatku między 4 rema wtryskiwaczami w jednej listwie www.LPG-forum.pl masz tam testy choć odniesienia nie mam do magik jetów a takie planuje założyć bo koszt znośny ...co do wydatkiem to się nie zgodzę bo dobre matrixy hd544 mają chyba 50 KM z wtryskiwacza tz na cylinder wiadomo że jak sie da ciśnienie 1.6 to wiadomo że wydajność wieksza tylko nie wiadomo jak długo ...

 

jak masz staga to sobie możesz podregulować sam mieszankę kabelek za 50 zł soft za free ...a jak masz jakiś miernik AFR to już bosko ,,,,

 

tu opis http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=2843

 

najlepiej to wyszły valdki typ 34 !!!!! najdokłandniejsze w teście i cena przystępna 300zł

dzięki za info-na strojenie teraz udam sie do COOBCIA już bo ma softy do wszystkich instalek w tym STAG4,a na dodatek ma ten atut że ma sonde AFR!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info-na strojenie teraz udam sie do COOBCIA już bo ma softy do wszystkich instalek w tym STAG4,a na dodatek ma ten atut że ma sonde AFR!!

Sonde szerokopasmową ....

 

Marzy mi się zegarek + sonda szerokopasmowa ładnie pokazuje niestety koszt zegarka 180 zł + sonda LSU boscha 400 i wychodzi taka przyjemność ok 660 zł bo do tego jeszcze musi być sterownik do sondy osobno Ciężko skombinować ...

ja narazie zainstalowałem, OTD2F 3ki tą malutką tytanową sondę NGK w promocji kosztowała 389zł ale wiem że teraz przynajmniej nie wypale zaworów ...jak byś chciał robić remoncik głowicy to mam głowice Coobciową co wsadził do czerwonej ta co miała kiedyś 172 KM po kosztach---- jest splanowana ---

Z ciekawości wiesz jakie masz dysze w tych wtryskiwaczach ??? i jak mapke zrobisz to pstryknij screena z instalki i wstaw chciałbym porównać mapy ,,,,,

a nie przesadzajcie z ciśnieniem na reduktorze nie wiem jak to w stagu 4 ale 200 300 to początkowy mnożnik na wolnych powinien być 1,1 a 1,6 i na wysokich zbliżać się do 1 ki

Edytowane przez Tofu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O LPI z lpiserwis.pl:

"Taki rodzaj zasilania nie tylko nie powoduje zmniejszenia osiągów silnika, ale wręcz przeciwnie, w pewnych zakresach prędkości obrotowych, jego parametry ulegają zwiększeniu. Nie jest to oczywiście wzrost o dużej wartości, jednak podczas badań hamownianych jest wykazywany. Takie zachowanie silnika przy zasilaniu ciekłym LPG jest podyktowane samoistnym odparowywaniem gazu w kanałach dolotowych. W ten sposób przy zwiększeniu o około 20% dawki gazu (ponieważ ma mniejszą wartość opałową) można uzyskać parametry silnika na poziomie zasilania benzyną lub lepsze."

 

Jeżdże często Corollą 2005 rok na LPI i jest róznica w przyspieszeniu na korzyść gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie gazu u Lukasa ustawione na 1,1 miejscami na mapie gazowej jest krótszy czas jak na benzynowej no ale udało się wszytko opanować, przy częściowych uchyleniach AFR jest ok 14,5-14,7 czyli lambda 1 a przy wot wzbogaca się do ok 12,6-12,2... W porównaniu do PB powinno być trochę lepiej zwłaszcza z dołu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie gazu u Lukasa ustawione na 1,1 miejscami na mapie gazowej jest krótszy czas jak na benzynowej no ale udało się wszytko opanować, przy częściowych uchyleniach AFR jest ok 14,5-14,7 czyli lambda 1 a przy wot wzbogaca się do ok 12,6-12,2... W porównaniu do PB powinno być trochę lepiej zwłaszcza z dołu :D

właśnie już teraz wiem czym różni sięstrojenie gaziaży od strojenia u PROFESIONALISTY--bez SONDY AFR nie dałoby się uzyskac takich miłych przyspieszen i równej pracy--poprawa jest ogromna w całym zakresie,odcinka na LPG 7400...obr.

a AFR nawet na końcu jest wporządku-więc gniazda nie polecą

 

odczucia z jazdy wskazują na lepsze osiągi na LPG niż na benzynie[pompa wachy słabo jużchyba sobie radzi i ciężko było ustawic odpowiedni skład mieszanki

 

we czwartek na 99% hamownia--BARDZO CIEKAW JESTEM WYNIKÓW-tuż przed sprzedażą auta

 

PODZIĘKOWANIA DLA COOBCIA ps. COOBCIO GARAGE ZAPRASZA NA PORZĄDNE STROJENIE INSTALACJI SEKWENCYJNYCH LPG:)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...