manix Opublikowano 7 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2015 ...lub wspomniane łożysko McP .(jesli strzela na postoju,łatwo sprawdzić we dwie osoby) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 8 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2015 Witam. Jakis czas temu zauwazylem, ze podczas skretu w prawo i prostowania kol, daje sie slyszec charakterystyczny dzwiek przypominajacy skrecanie i odpuszczanie sprezyny. Ktos z Was mial takie cos? przyczyną tych odgłosów jest na 99,9% górne łożysko mcpresona, warto ustalić które, bo być może wystarczy wymienić jedną stronę (posadź na fotelu pasażera kogoś kumatego i niech słucha prawej strony a ty lewej). Koszt tej operacji poza aso to ok 130-150 zł z robocizną. 2 tygodnie temu wymieniałem w Note brata lewe (w sieci Bosch). Oczywiście tuż po gwarancji. Wcześniej jeździł dwukrotnie do aso i odprawiali tam cuda-niewidy, byle tylko nie zrobić tego w ramach gwarancji. Zostaje jednak te 0,1% - sprawdź (tak zupełnie na wszelki wypadek) czy w okolicy krzyżaka kolumny kierowniczej (na wysokości wykładziny podłogowej) nie ma osłony tego połączenia z paska blachy i czy podczas kręcenia kierownicą nie zahacza o wykładzinę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
analyzer65 Opublikowano 8 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2015 (edytowane) Ok, dzięki za szybkie odpowiedzi. Hałas dobiega ewidentnie z górnego mocowania prawego amortyzatora. Jedna osoba kręciła kierownicą, a ja nasłuchiwałem i od strony nadkola i od strony maski. Ten sam hałas jest zarówno przy obciążeniu auta kompletem osób, bez kompletu osób, cały czas ten sam dźwięk, z tego samego miejsca. W okolicy kolumny i krzyżaka, wszystko jest w porządku. No nic, trzeba umawiać na naprawę bo jest to drażniące. Z tego co się orientowałem w cenach to komplet (poduszka + łożysko), odpowiednio dla strony lewej i prawej to koszt łączny części ok. 300zł + robocizna. Przykład: http://www.iparts.pl/czesc/zestaw-naprawczy-mocowania-amortyzatora-kyb-sm2806,nissan,note-e11-od-2006-03,1-4-88km,80-5482-19174-100371-0-85-sm2806.html http://www.iparts.pl/czesc/zestaw-naprawczy-mocowania-amortyzatora-kyb-sm2805,nissan,note-e11-od-2006-03,1-4-88km,80-5482-19174-100371-0-85-sm2805.html Bezsens trochę wymieniać tylko łożysko. W każdym bądź razie, najpierw trzeba to rozebrać i ocenić co jest, a co nie jest do wymiany. Edytowane 8 Grudnia 2015 przez analyzer65 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Este977 Opublikowano 7 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 u mnie słychać jakieś dziwne "przeskakiwanie (?)" co o tym myślicie Panowie? https://youtu.be/wpPDuWisjPc pozdrawiam i życzę dobrej niedzieli! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 7 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 Poproś kogoś by kręcił ,a Ty na zewnątrz przy sprężynach i słuchasz ,Jeśli przeskakują to łożysko kolumny.,lub pęknięta 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Este977 Opublikowano 9 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2016 (edytowane) Na początku takie przeskakiwanie delikatne wyczuwalem pod nogami. Teraz tam jest spokój i słychać tylko w kierownicy https://youtu.be/wpPDuWisjPc Ktoś coś doradzi? Edytowane 8 Lutego 2016 przez Este977 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamus-j70 Opublikowano 9 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2016 Na początku takie przeskakiwanie delikatne wyczuwalem pod nogami. Teraz tam jest spokój i słychać tylko w kierownicy https://youtu.be/wpPDuWisjPc Ktoś coś doradzi? Może to blaszka przy wykładzinie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Este977 Opublikowano 9 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2016 Hmm a jak to sprawdzić ? źródło tego dźwięku wydaje się być w kierownicy a wcześniej czułem przeskakiwanie jakby jakiejś linki albo drążka pod nogami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 9 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2016 A sprawdziłeś to o czym pisałem wcześniej? ??? Ten dźwięk, to najprawdopodobniej sprężyna! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamus-j70 Opublikowano 9 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2016 Miałem podobny problem a sprawa okazała się błacha.U mnie odgieła się blaszka zabezpieczająca złącze kierownicy w otworze przy dywanikach podłogowych i zaczepiała o inne elementy i przewody przy skrętach. Po dogięciu blaszki problem ustał. Może warto to sprawdzić? Mechanik za dogięcie nie wziął grosza i powiedział, że jeżeli sięto powtórzy to jego zdaniem blaszkę zabespieczającą można by było usunąć. Hmm a jak to sprawdzić ? źródło tego dźwięku wydaje się być w kierownicy a wcześniej czułem przeskakiwanie jakby jakiejś linki albo drążka pod nogami http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/68353-stuki-trzaski-przy-krceniu-kierownica/?hl=stuki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adasko1 Opublikowano 27 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2017 Założyłem dzisiaj opaskę naprawczą na kolumnie kierowniczej według porady kolegi ranger , muszę przyznać że jak narazie po przejechaniu kilkunastu kilometrów stuki , przy skręcaniu i nierównościach drogi ustały ? Nie wiem tylko czy takie rozwiązanie jest bezpieczne i trwałe . Jak mocno należy dokręcić tą opaskę ? Jeśli za mocno to czy można coś uszkodzić ? Pomysł jest prosty i skuteczny . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 27 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2017 przyczyna stukania jest zdiagnozowana i jasna - luz między sworzniem od strony krzyżaka a rurą kolumny od strony koła kierownicy. Założenie i zaciśnięcie opaski powoduje minimalne odkształcenie (zgniecenie) rury i w rezultacie skasowanie nadmiernego luzu. Jak mocno dokręcić? Nikt zapewne nie prowadził praktycznych pomiarów momentu dokręcenia - na tyle mocno,żeby przestało hałasować i nie zerwać gwintów. Ten patent jest solidny i pewnie do końca eksploatacji rozwiąże problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zalko Opublikowano 5 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2017 Dzisiaj zajrzałem dokładnie i coś takiego widzę... Czy sama się nakrętka odkreciła czy ktoś mógł zapomnieć? Wysłane z HUAWEI NXT-L29 Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 5 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2017 Ciężko wyczuć ale w samoodkręcienie ciężko uwierzyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zalko Opublikowano 5 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2017 Poza tym jakaś za długa chyba.... Wysłane z HUAWEI NXT-L29 Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 5 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2017 ten temat jest mi akurat dobrze znany - identyczne sensacyjne odkrycie - po kilku miesiącach eksploatacji zresztą - zaliczyłem w moim egzemplarzu a że niedługo potem byłem akurat w aso - zadałem im ten trudny problem do rozwiązania - zaznaczam,że wcześniej na podłodze ani pod wykładziną mimo intenstnych prac odkrywkowych nie znalazłem nigdzie żadnej odkręconej nakrętki ani nic co by ją przypominało. Otóż w aso - jak to w aso - też kompletnie nie wiedzieli o co chodzi (co jest zresztą normą) Poszli więc po rozum do głowy, wpadli na genialny w swej prostocie pomysł - żałuję,że sam wcześniej tego nie uczyniłem - i przebadali organoleptycznie tudzież dotykowo kilka nowych stojących na placu egzemplarzy czekających na klienta - Eureka ! w żadnym nie było nakrętki w tym miejscu - ergo? - śruba jest wkręcona prawidłowo - ten element krzyżaka posiada gwint wewnętrzny- lecz jest (fabrycznie - o tym poniżej)za długa i stąd wrażenie, że brakuje nakrętki. Po uzyskaniu tej niezwykle cennej wiedzy, jako,że nie lubię jak coś wygląda tak, jakby czegoś brakowało, już u siebie przy okazji zajrzałem do sklepu z wyrobami metalowymi i za 20 (może mniej? groszy) nabyłem tzw nakrętkę samokontrującą(ocynkowaną z plastikową wkładką zapobiegającą luzowaniu) po czym dokręciłem ją z rozsądnym umiarem wykorzystując w roli klucza dynamometrycznego precyzyjną siłę własnego bicepsa. Zadowolenie z samodzielnie przeprowadzonej naprawy? Bezcenne - proponuję iść tą drogą... Tak poza konkursem już dodam, że w egzemplarzach Note z mojego okresu zakupu, w tym miejscu było jeszcze inne udziwnienie w postaci czegoś w rodzaju blaszanego paska (o szer ok 5 mm) zawleczki, opaski, zabezpieczenia, czy wuj wie czego. Pasek ten zamocowany oczkiem pod łbem śruby z jednej strony obiegał dookoła krzyżak i zaginał się własnie na jej na jej wystającym końcu. Rozwiązanie to miało zapewne zabezpieczać przed odkręceniem lecz dodatkowo miało jedną ciekawą cechę - podczas obrotów kierownicą w dowolną stronę odstający koniec tej blaszki na końcówce śruby zahaczał o wykładzinę i wydawał charakterystyczne dźwięki przypominające drumlę - albo coś w tym rodzaju. W każdym razie coś intensywnie brzdąkało w okolicy nóg i budziło zrozumiały niepokój. Kiedy wreszcie doszedłem, o co chodzi, po prostu odłamałem i wyrzuciłem tą blaszkę. Od tej mniej więcej pory brzdąkanie zanikło . Będąc w aso pytałem również o ten dziwny wynalazek i tam (z opóźnieniem tym razem) też mi poradzili, aby pozbyć się tego cholerstwa. W późniejszych egzemplarzach w ogóle zrezygnowano z tej cudownej blaszki (widocznie mieli więcej takich grających kolumn kierowniczych ) i efektem jej "zniknięcia" był właśnie widok pięknej, nagiej, lśniącej i przydługiej śruby... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zalko Opublikowano 5 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2017 (edytowane) Dziękuję kolego za wywód)) a mi ręce opadowują... Miałem naście lat Toyota Yaris więc siwe włosy zaczynają wypadać jak takie rzeczy widzę. Ponadto ta śruba drze wykładzinę. To jest M7 czy 8? Wysłane z HUAWEI NXT-L29 Tapatalk Edytowane 5 Czerwca 2017 przez zalko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 5 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2017 Drze ale robi to przynajmniej po cichu, cisz się, że nie masz tej blaszanej zawleczki, dopiero miałbyś ubaw :whistle:Weź jakiś wkrętak i wypchnij te wystające wokół kolumny skrawki wykładziny w drugą stronę- na zewnątrz , stawiam na M8 choć głowy nie dam - musisz metodą prób i błędów zadziałać, pewnie masz w słoiku po musztardzie w garażu jakieś stare nakrętki od roweru, to coś przypasujesz a przy okazji zastąpisz solidniejszą. Żeby całkiem skryć ten kikut, trzeba dać ze dwie podkładki i nakrętkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zalko Opublikowano 5 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2017 Słoiki rzecz niezastąpiona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 6 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2017 Sprawdziłem u siebie i faktycznie u mnie też nie ma nakrętki. Mam wariat o którym pisał Dar - z blaszką . Na szczęście nigdy nic u mnie nie "brzdąkało" i nie "brzdąka" . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 6 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2017 Mam wariat o którym pisał Dar - z blaszką . dokładnie - ta blaszka jest zagięta na końcu śruby i stanowić ma zapewne zabezpieczenie przed jej odkręcaniem, montowano ją tylko do pewnego czasu, potem z niej zrezygnowano ale śruba została tej samej długości i dlatego sprawia wrażenie, że brak jest na niej nakrętki. Nie ma żadnych przeszkód, aby ją tam nakręcić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zalko Opublikowano 6 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2017 Wygląda to fatalnie !! pokazałem to dzisiaj koledze który ma II już kawałek czasu i się wystraszył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 6 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2017 (edytowane) A ja mam to coś .... Tylko że u mnie nic nigdzie nie haczy....tapicerka jest tak z centymetr niżej. Edytowane 6 Czerwca 2017 przez M@reS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marecki_ Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Jak mocno dokręcić tą obejmę „gebo” tzn. Ile się da w miarę rozsądku czy lżej? Założyć ją tylko na grubszą część czy jakoś po środku żeby złapać razem grubszą i cieńszą? Ten cieńszy element jakoś się przesuwa góra, dół w tym grubszym w czasie jazdy? Jak skręcę to razem to nie będzie problemu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NazgulXL Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 (edytowane) Absolutnie nie "ile sie da". Z racji domniemanego/zaslyszanego faktu ze zadaniem tego tulejowania jest "zlozenie" sie kolumny w przypadku kolizji, nalezy to skrecic tak aby tej funkcji nie zablokowac. Wielowpust/wieloklin kolumny musi pracowac. W zwiazku z powyzszym ja to dokrecalem co 1/4 obrotu az stukanie ustalo. //edit: oczywiscie opaske zakladasz tylko na grubsza rure. Edytowane 11 Kwietnia 2018 przez NazgulXL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.