Gość bigi Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 Ogrzewania wnętrza Terrano nie jest raczej mocną stroną samochodu. a wiesz ze tutaj sie z Toba nie zgodze 10 min jazdy przy -20 i u mnie wewnatrz masz upal chyba ze moze cos skopali ulepszajac t2, bo zapewniam ze w t1 ogrzewanie jest super. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fotokora Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 dzięki Piotr a piana pod korkiem to objaw zapowietrzenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 (edytowane) Witam Z pianą pod korkiem to dziwna sprawa. Może jednak jakieś gazy. Może poprzedni właściciel zauważył wyciek i próbował coś kombinować z tymi uszczelniaczami do wycieków? Może sprawdzasz płyn zaraz po przyjeździe, jak jest gorący chociaż to nawet wtedy nie powinno być piany. Nowy samochód trzeba poobserwować, sprzedający prawdę nie powie, zawsze jest jakieś ryzyko - tyle filozofii. Może poprzedni właściciel zauważył wyciek i próbował coś kombinować z tymi uszczelniaczami?. Ja na razie bym się skupił na ocenie stopnia wycieków, tyle na teraz już można zrobić. Jak silnik zapalisz, jak będzie zimny, to odkręć korek i poobserwuj ewentualne gazowanie, silnik trochę trzęsie ale da się zobaczyć pęcherzyki. Korek odkręcaj poprzez szmatę to wtedy się nie opryskasz płynem (jak chcesz otworzyć chłodnicę jak silnik jest gorący to szmata jest obowiązkowa). Pod korkiem jeżeli nie masz jakiegoś śliskiego osadu to też nie jest źle. Z minimalnym wyciekiem można jeżdzić, czyli tak od 0,1 do 0,2l na 150km. To co napisałem to raczej ogólne sprawy, jak chcesz konkretnie wiadomości do Terrano to albo czekaj na kogoś kto już przećwiczył podobny problem albo wyszukiwarka. Jeśli chodzi o ogrzewanie to ja nie narzekam, ale po prostu są inne samochody które grzeją lepiej. Ale i tak ci bigi zazdroszczę, w lecie jak dotrwam to temat termostatu przećwiczę, przy kosztach 35zł za nowy to sama przyjemność. Mam jeszcze Mazdę 323f model BA i jak nią przyjadę i nie ostygnie to wogóle nie można przy silniku nic robić taka jest gorąca , w Terrano jest taki plus, że można od razu przy nim grzebać. Ale to są całkowicie różne auta absolutnie ze sobą nieporównywalne. Też mam Terrano od niedawna i trochę problemów które mam nadzieję, że mnie nie zniechęcą! Pozdrawiam Edytowane 7 Marca 2010 przez piotr323f Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fotokora Opublikowano 9 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 czy pompa wody jest na tym kole co wentylator? i czy moze wyciekać płyn chłodniczy z tego koła poniżej wentylatora? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 10 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 czy pompa wody jest na tym kole co wentylator? i czy moze wyciekać płyn chłodniczy z tego koła poniżej wentylatora? Witam Pompa wody jest na tym samym wale co sprzęgło wiskotyczne z zamocowanym wentylatorem. Wycieki mogą być pomiędzy obudową pompy a kadłubem silnika lub (co gorsze) poprzez uszczelniacz na wałku pompy. Aby się wszystko wyjaśniło, w załączniku kompletna informacja. Ciekawostka - sprzęgło wiskotyczne ma taką właściwość, że niestety nawet jak jest silnik całkowicie zimny również obraca wentylatorem, co dodatkowo wydłuża osiągnięcie właściwej temperatury przez silnik, praca wentylatora od momentu rozruchu nie jest objawem uszkodzenia sprzęgła. Układ chłodzenia - 2.7 TDI.pdf Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DaSk Opublikowano 12 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 Mi właśnie lekko puszcza płyn spod termostatu. Zachodzi pytanie czy wymieniać tylko uszczelkę (i jak nazywa się ta uszczelka, gdzie ja można dostać?) czy również nażywszy czas na termostat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 12 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 Mi właśnie lekko puszcza płyn spod termostatu. Zachodzi pytanie czy wymieniać tylko uszczelkę (i jak nazywa się ta uszczelka, gdzie ja można dostać?) czy również nażywszy czas na termostat? Witam, Przeciek spod pokrywy nie ma nic wspólnego z termostatem. Jeżeli jest sprawny to go nie wymieniamy (Uwaga - niskie położenie wskazówki temperatury silnika, czyli na 1/4 wskaźnika nie zawsze jest objawem uszkodzenia termostatu, więcej znajdziesz na forum). Z uszczelką to sobie w ostateczności sam poradzisz, po prostu ją sam sobie dorobisz. Można również, po dokładnym oczyszczeniu, sprawdzeniu płaskości powierzchni styku elementów i bezwarunkowym odtłuszczeniu złożyć wszystko razem na silikon. W zasadzie i tak powinieneś nawet z uszczelką składać wszystko na silikon (w ostateczności możesz użyć zwykłego smaru zamiast silikonu ale wtedy wyłącznie z uszczelką). Poszukaj na forum mojego tematu o wymianie pompy cieczy chłodzącej dla ewentualnych dodatkowych informacji. Tak dla ciekawostki to u mnie po wymianie pompy cieczy i zakładaniu węży gumowych na korpus termostatu pojawił się wyciek spod właśnie węża, zmiana miejsca jego zaciśnięcia rozwiązała ten problem. Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zielony021 Opublikowano 26 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2010 (edytowane) Witam, Edytowane 26 Lipca 2010 przez Zielony021 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robi108 Opublikowano 31 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2011 (edytowane) Witam, Nie chciałem zakładać nowego tematu o chłodnicy, więc piszę tutaj. Otóż moja stara chłodnica (T2, 2.7TD, 95r) już się sypie. Jeszcze nie cieknie, ale z powodu korozji wypadają jej między żeberkami te małe pofałdowane paseczki blachy, które oddają ciepło powietrzu. Z całą pewnościa jest zapchana kamieniem. Myślę, że lada chwila będzie po niej, a tu przecież idzie lato i chłodzenie musi być sprawne. W dwóch słowach - do wymiany. Chciałem ją wymienić na nową, ale boję sie kupować w internecie. Mam złe doświadczenie po kupnie "zamiennika" nagrzewnicy. 1. Czy ktoś z szanownych forumowiczów może mi polecić jakieś sprawdzone źródło czy producenta? 2. Czy podpasuje chłodnica od silnika 2.7 TDI, ewentualnie z Terrano 1 2.7 TD ? 3. Czy opłaca się kupic chłodnicę używaną? Bo wiemy, że nowe do T2 kosztują... pozdr. Robi Edytowane 31 Maja 2011 przez Robi108 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 2 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2011 Witam, Nie chciałem zakładać nowego tematu o chłodnicy, więc piszę tutaj. Otóż moja stara chłodnica (T2, 2.7TD, 95r) już się sypie. Jeszcze nie cieknie, ale z powodu korozji wypadają jej między żeberkami te małe pofałdowane paseczki blachy, które oddają ciepło powietrzu. Z całą pewnościa jest zapchana kamieniem. Myślę, że lada chwila będzie po niej, a tu przecież idzie lato i chłodzenie musi być sprawne. W dwóch słowach - do wymiany. Chciałem ją wymienić na nową, ale boję sie kupować w internecie. Mam złe doświadczenie po kupnie "zamiennika" nagrzewnicy. 1. Czy ktoś z szanownych forumowiczów może mi polecić jakieś sprawdzone źródło czy producenta? 2. Czy podpasuje chłodnica od silnika 2.7 TDI, ewentualnie z Terrano 1 2.7 TD ? 3. Czy opłaca się kupic chłodnicę używaną? Bo wiemy, że nowe do T2 kosztują... pozdr. Robi Ja tylko tak w kwestii punktu 3... Chłopie używaną już masz! Kup zamiennik albo od T1 pasuje tylko trzeba delikatnie podobno przerobić mocowania. Widziałem gdzieś za 400 ale nie mogę teraz znaleźć. Jest taki gość w Warce "chłodnice Waldi", który do mojego nietypowego dość Audi znalazł i nie zapłaciłem Bóg wie ile.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robi108 Opublikowano 13 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 Ja tylko tak w kwestii punktu 3... Chłopie używaną już masz! Kup zamiennik albo od T1 pasuje tylko trzeba delikatnie podobno przerobić mocowania. Witam po przerwie. Kupiłem nowy zamiennik chłodnicy do T2 2.7TD, który idealnie pasował bez przeróbek. Producent chyba koreański, ale dałem mu szansę. Zamówiłem go tutaj: http://allegro.pl/show_item.php?item=1683543694 Kosztowało mnie to 425 zł z wysyłką, czyli nie jest źle. Mogłem w jednej hurtowni dopłacić 200zł i mieć chłodnicę formmy Nissens (całkiem sprawdzona marka), ale sprzedawcy zapytani o wspomnianą chłodnicę koreańską powiedzieli, żeby brać tańszą, bo Nissens też większość rzeczy robi u żółtych. Więc jakość będzie podobna. Moja stara chłodnica jeszcze nie ciekła. ale była niewydajna z racji mega korozji tych cieniutkich blaszek chłodzących. Wypadały przy dotknięciu palcem. Przed wymianą przy ostrej jeździe w upał wskazówka temperatury potrafiła się podnieść prawie na czerwone pole. Po wymianie wskazówka stoi jak zaczarowana trochę poniżej polowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 14 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 Po wymianie wskazówka stoi jak zaczarowana trochę poniżej polowy. No i gitara, autko odżyje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 Witam ! Czy zamieniał ktoś kiedyś chłodnicę od terrano II 2.7 TDi do terrano 2 3.0 Di ? A mianowicie bratu leci chłodnica w T2 3.0 ,raz że ciężko dostać a dwa cena o kilka stów większa od 2.7 , niczym się nie różni tylko kątem dolnego króćca. Przygoda z chłodnicą jest jeszcze taka że wskazówka lubi czasem za daleko pójść . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czerwony terrano Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 co do chłodnic to proponuje pomierzyc wymiary zanim sie kupi inna - taka przestroga dla innych... ostatnio do 2.7td 95r kupiłem od 2.7tdi 99rok - maski sie nie domknie jest 4 cm za wysoka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 no jak się nie chce zerknąć do katalogu i porównać no to nie można mieć do kogoś pretensji, do tych modeli co podałeś to z katalogu wyraźnie wynika że te cłodnice mają różne wymiary. Ja prawdopodobnie nie będe musiał wymieniać chłodnicy, poprawiłem zaciśnięcie dolnego plastikowego płaszcza i może nie będzie leciało, a co do chłodnic 2.7TDi i 3.0Di to są prawie takie same tylko różnią się kątem dolnego krućca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czerwony terrano Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 no jak się nie chce zerknąć do katalogu i porównać no to nie można mieć do kogoś pretensji, do tych modeli co podałeś to z katalogu wyraźnie wynika że te cłodnice mają różne wymiary. Ja prawdopodobnie nie będe musiał wymieniać chłodnicy, poprawiłem zaciśnięcie dolnego plastikowego płaszcza i może nie będzie leciało, a co do chłodnic 2.7TDi i 3.0Di to są prawie takie same tylko różnią się kątem dolnego krućca. jak sie ma katalog to sie zerka jak sie nie ma to sie nie da .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 a od czego jest takie dobrodziejstwo jak internet ? wystarczy coś takiego http://sklep.interca...pyS¬itle=1�� i wiemy prawie wszystko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czerwony terrano Opublikowano 13 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2013 ,,prawie,, robi wielka różnice Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cycepnik Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Witam panowie mam ten sam problem i chyba cieknie z pod pompy czy dostanę samą uszczelkę ? jak tak to gdzie mam terrano 2 3.0 di 154 KM 2002 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzys1001 Opublikowano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2013 Witam panowie mam ten sam problem i chyba cieknie z pod pompy czy dostanę samą uszczelkę ? jak tak to gdzie mam terrano 2 3.0 di 154 KM 2002 210142w201 tu masz numer uszczelki. Chociaż wątpie żeby występowała jako osobna cześć. Napewno będzie z pompą, nr 21010vg126. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek34 Opublikowano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2013 koledzy mi tez lecialo kolo pompy dokladnie przejrzalem i okazało sie ze leci z tego grubego przewodu dokreciłem i ok, a myslałem ze bedzie trzeba cos robic/ radze dokladnie sprawdzic gumy zimą sie kurczą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtaszk Opublikowano 26 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2013 Witajcie!Mam taki problem z chłodnicą w terrano 3.0di : zauważyłem spory ubytek płyny, zajrzałem pod spód i zobaczyłem wiszącą kropelkę na drążku stabilizatorów. Problem w tym że nad nim jest miska olejowa (cała jej krawędź jest mokra) a wyżej już nic nie widać - ani z dołu ani z góry. Macie pomysł co tam może być z czego może cieknąć? bo to co kapie jest z całą pewnością płynem chłodniczym (zielony prestone) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 26 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2013 Wyżej na bloku odparowuje i ścieka stąd pewnie brak "ścieżki zielonej" plus zdmuchuje wiatraczek. Dołem miska pewnie chłodniejsza dlatego nie odparowuje. Poobserwuj jak auto ostygnie. U mnie ciekło jak płyn się skurczył zasysając powietrze a potem spokojnie się sączyło. Na ciepłym wyglądało na pompę (ze 2 razy była uszczelniana). Na zimno się okazało że z pod korpusu termostatu się sączyło i zapowietrzało układ podczas zasysania powietrza przy ostyganiu/kurczeniu płynu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
angler Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 Witajcie, ja mam taki mały problem: zauważyłem po jeździe, że w zbiorniczku pojawiają się bąbelki, małe, po kilka, co kilka sekund. Przy tym wszystkim płynu nie ubywa ani troche (obserwuje od ok. 600 km) . Byłoby to możliwe gdyby to była uszczelka pod głowicą? czy wtedy nie powinno i wypychać spalin i palić płynu? przy tym nie kopci, olej czyściutki. Może byc tak że gdzieś w układzie zasysa powietrze ale nie kapie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
angler Opublikowano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2014 aha, no szkoda bo liczyłem że to jakiś drobiazg będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.