Gość George Stark Opublikowano 13 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 Aby poprawnie zmierzyć spalanie w trasie, warto przed jazdą zresetować komputer. Ja tak robię i w trasie spala mi 6.5 litra. W mieście ok 9. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumba Opublikowano 13 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 Aby poprawnie zmierzyć spalanie w trasie, warto przed jazdą zresetować komputer. Ja tak robię i w trasie spala mi 6.5 litra. W mieście ok 9. Aby dokładnie zmierzyć spalanie w jakimkolwiek aucie trzeba wlać "pod korek" przynajmniej 2 razy i z przejechanych kilometrów między tankowaniami wyjdzie nam rzeczywiste spalanie. To co pokazuje komputer należy traktować "z przymrużeniem oka" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACEK1952 Opublikowano 22 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2010 (edytowane) Wczoraj trasa Katowice-Płock-Katowice razem 650 km tylko kierowca bez bagażu , średnia prędkość 66 km/h zużycie wg kompa 6,8 l/100km. Edytowane 22 Lipca 2010 przez JACEK1952 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dambam Opublikowano 22 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2010 (edytowane) Ja niedawno pobiłem rekord, trasa Limanowa - Kraków do A4 ( w tym ze 2-3km w korku przed zjazdem na autostradę) 5,7l wg komputera. Jechałem 90-110km/h oszczędnie ale bez przesady. Edytowane 22 Lipca 2010 przez danbam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Olo_ Opublikowano 23 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2010 Pierwsze (a wlasciwie drugie, bo pierwsze po wyjezdzie z salonu) tankowanie: 815 km przejechane 50/50 miasto i trasa zatankowane 66,10 l, co dalo 8,1 l/100km - komp pokazal 7,7 l/100km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huling Opublikowano 23 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2010 ...zatankowane 66,10 l... Qashqai ma bak o pojemności 65 litrów. Jak udało ci się zatankować więcej? W Fabii było to możliwe, bo był tam jeszcze dodatkowy zbiornik powietrzny dla zmniejszenia ciśnienia w baku. Można było zatankować o prawie 5 litrów więcej wciskając przy tankowaniu odpowietrznik, który był w rurce wlewu paliwa. Czy cos podobnego jest też w Qashqaiu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Olo_ Opublikowano 23 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2010 (edytowane) Nie wiem czy jest tam odpowietrznki. Otwierajac korek wlewu uslyszalem odglos zasysanego powietrza. Sa jeszcze rurki i pewnie tam zmiescil sie ten litr. Mialem wrazenie, ze mozna jeszcze bylo troche upchnac, ale dalem juz na luz . W zbiorniku pewnie pozostaly jedynie opary. Edytowane 23 Lipca 2010 przez _Olo_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huling Opublikowano 23 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2010 To ja mam chyba źle wysterowany komputer. Gdy włącza sie rezerwa komp. pokazuje, że mogę jeszcze przejechać ok. 80 km (przy średnim zużyciu ~9 l/100 km). Parę razy tankowałem, gdy komputer pokazywał, że do przejechania zostało "zero" kilometrów, a i tak zmieściło się tylko 60 litrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Olo_ Opublikowano 23 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2010 To ja mam chyba źle wysterowany komputer. Gdy włącza sie rezerwa komp. pokazuje, że mogę jeszcze przejechać ok. 80 km ... jak zapalila sie ta kontrolka, ktorej zgaszenie tak drogo kosztuje (zawsze) , komp pokazal mi 70 km, po przejechaniu 40-50 km, pokazal kreski, zrobilem jeszcze jakies 30 km i dopiero podjechalem do dystrybutora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dambam Opublikowano 23 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2010 Jestem ciekaw kto pierwszy wezwie Nissan Assistance z powodu braku benzyny Mnie najwięcej udało wlać 62 litry, choć komputer wskazywał "==" czyli nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dambam Opublikowano 23 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2010 Znowu trochę poeksperymentowałem z ekonomiczną jazdą. Trasa 35km Katowice - Gliwice ( większość DTŚ z tempomatem 91km/h +przejazd przez cenrtum Zabrza, bez korków bardzo ekonomicznie) średnie spalanie wg. komputera 5,8l. Co do wskazań komputera na pozostałe km do przejechania. Ponownie dojechałem na stację ze wskazaniem mniej niż 0. Do baku weszło 62l po sam korek (ąż się wylewało ) Wynika z tego, że 3 litry są zapasu ponad to co wskazuje komputer. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kasjer Opublikowano 24 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2010 Kolejny test. Bydgoszcz-Krutyń-Bydgoszcz (spływ kajakowy po Krutyni, polecam, piękna wyprawa). 560 km. 2 osoby, bagaż niewielki, prędkość na trasie 100, tereny zabudowane 60-70. Powrót z nieco mniejszymi prędkoścami 90 trasa, 60 tereny zabudowane (przed Szczytnem policja zablokowała przejazd, wypadek, jedna ofiara śmiertelna, 3 ciężko ranne, po usłyszeniu tego komunikatu w radiu noga lekko odpuściła), średnia prędkość wg komputera 64km/h. Temperatura 30 stopni tam, powrót 23. Wg komputera 6,5l/100km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perinoid Opublikowano 24 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2010 Trasa W-wa - Szczecin, na autostradzie Stryków-Nowy Tomyśl przy praktycznie 130km/h (mniej przy bramkach poboru, czasami żona depnęła do 150 przy wyprzedzaniu) QQ pokazywał 9.8l/100km. Od Nowego Tomyśla do Szczecina drogi krajowe, prędkość średnia 90km/h, komputer pokazał 6.6l/100km. Wniosek - za bardzo ekonomicznie przy wyższych prędkościach to nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misiek666 Opublikowano 25 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2010 Kolejny test. Bydgoszcz-Krutyń-Bydgoszcz (spływ kajakowy po Krutyni, polecam, piękna wyprawa). 560 km. 2 osoby, bagaż niewielki, prędkość na trasie 100, tereny zabudowane 60-70. Powrót z nieco mniejszymi prędkoścami 90 trasa, 60 tereny zabudowane (przed Szczytnem policja zablokowała przejazd, wypadek, jedna ofiara śmiertelna, 3 ciężko ranne, po usłyszeniu tego komunikatu w radiu noga lekko odpuściła), średnia prędkość wg komputera 64km/h. Temperatura 30 stopni tam, powrót 23. Wg komputera 6,5l/100km o jakim srednim spalaniu piszecie? visia 1.6 po lifcie jak dla mnie nie ma takiej funkcji. jest pasek, ktory hasa sobie na calej dlugosci. jest romb który jest raczej nieruchomo ale co z tego jeśli brak dokładnej skali. jest jeszcze "fi" to ma być ta średnia? a jak to pokazuje. w jednym momencie jest 6.9 za chwile 7.1, potem 6.7. to wszystko w przeciągu kilku lub kilkunastu minut! jeśli jadę np. 279km to tych "fi" będę miał kilkanaście lub kilkadziesiąt. mam notować a potem sam dzielić i obliczać? drugie pytanie dot. jak lepiej ustawić w komputerze odległość? zużycie paliwa w km/l (pokazuje w tedy jakieś koszmarnie wysokie wyniki) czy zużycie paliwa w l/100km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 25 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2010 o jakim srednim spalaniu piszecie? visia 1.6 po lifcie jak dla mnie nie ma takiej funkcji. jest pasek, ktory hasa sobie na calej dlugosci. jest romb który jest raczej nieruchomo ale co z tego jeśli brak dokładnej skali. jest jeszcze "fi" to ma być ta średnia? a jak to pokazuje. w jednym momencie jest 6.9 za chwile 7.1, potem 6.7. to wszystko w przeciągu kilku lub kilkunastu minut! jeśli jadę np. 279km to tych "fi" będę miał kilkanaście lub kilkadziesiąt. mam notować a potem sam dzielić i obliczać? drugie pytanie dot. jak lepiej ustawić w komputerze odległość? zużycie paliwa w km/l (pokazuje w tedy jakieś koszmarnie wysokie wyniki) czy zużycie paliwa w l/100km. chyba nic dziwnego, że średnia się zmienia dynamicznie, skoro jest odniesiona do krótkiego odcinka podróży. Im więcej przejedziesz bez zerowania wskazań zużycia paliwa, tym wartość średniej będzie mniej zmienna bez demonizowania tych wskazań zresztą . Samochód jest po to, żeby jeździć, a nie żeby każdą kroplę paliwa liczyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kasjer Opublikowano 26 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2010 bez demonizowania tych wskazań zresztą . Samochód jest po to, żeby jeździć, a nie żeby każdą kroplę paliwa liczyć Też tak uważam. 0,1l na 100 km to niecałe 50gr, 3l to niecałe 15 zł. Jadę z taką prędkością jaka jest dozwolona i/lub bezpieczna a czasem taką która sprawia przyjemność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misiek666 Opublikowano 26 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2010 chyba nic dziwnego, że średnia się zmienia dynamicznie, skoro jest odniesiona do krótkiego odcinka podróży. Im więcej przejedziesz bez zerowania wskazań zużycia paliwa, tym wartość średniej będzie mniej zmienna bez demonizowania tych wskazań zresztą . Samochód jest po to, żeby jeździć, a nie żeby każdą kroplę paliwa liczyć zgadzam się ze spalanie nie jest najważniejsze. chcialem się dowiedzieć skąd ludzie podają tak dokładne średnie spalanie? ja tankuje do pełna jadę 100km i znów tankuje do pełna. wskazanie na dystrybutorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dubik77 Opublikowano 30 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2010 Trasa Wrocław-Rewal-Świnoujście w sumie 550 km, auto zapakowane trzema osobami, bagażami oraz dodatkowo boks na dachu i spalanie wyszło 7 litrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kasjer Opublikowano 30 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2010 Dzisiaj, ponieważ zbliżał się czas bolesnej wizyty na stacji beznynowej, włączyłem w komputerze ilość km do tankowania. Do pracy mam ok 14km, 2 km trasa (połowie tej trasy) , reszta miasto. Na starcie licznik pokazywał 131 km do tankowania. Po ok. 2 km - 127. Następnie (szybszy odcinek) ilość km wzrosła do 133 i skończyłem pod firmą na 132. Średnie spalanie na starcie komputer pokazywał 6,9, pod firmą 7,0. Średnie spalanie wzrosło, odległość do stacji benzynowej też Zastanawiam się jak ten komputer to liczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vasy Opublikowano 30 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2010 Dzisiaj, ponieważ zbliżał się czas bolesnej wizyty na stacji beznynowej, włączyłem w komputerze ilość km do tankowania. Do pracy mam ok 14km, 2 km trasa (połowie tej trasy) , reszta miasto. Na starcie licznik pokazywał 131 km do tankowania. Po ok. 2 km - 127. Następnie (szybszy odcinek) ilość km wzrosła do 133 i skończyłem pod firmą na 132. Średnie spalanie na starcie komputer pokazywał 6,9, pod firmą 7,0. Średnie spalanie wzrosło, odległość do stacji benzynowej też Zastanawiam się jak ten komputer to liczy. Poprostu, na tym odcinku miales srednie chwilowe spalanie nizsze niz srednie do tej pory zapisane w komputerze i dynamicznie aktualizowal ilosc kilometrow do przejechania. Np. jezdzilem ostatnio tylko po miescie, spalanie jakies 9 l, pozniej wyjazd w 120 km trase, komp wskazywal 160 km do przejechania, im dalej jechalem trasa tym ta ilosc sie paradoksalnie zwiekszala (105kmh tempomat), dojechalem do Krakowa i mialem zasieg 158 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kasjer Opublikowano 31 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2010 Poprostu, na tym odcinku miales srednie chwilowe spalanie nizsze niz srednie do tej pory zapisane w komputerze i dynamicznie aktualizowal ilosc kilometrow do przejechania. Np. jezdzilem ostatnio tylko po miescie, spalanie jakies 9 l, pozniej wyjazd w 120 km trase, komp wskazywal 160 km do przejechania, im dalej jechalem trasa tym ta ilosc sie paradoksalnie zwiekszala (105kmh tempomat), dojechalem do Krakowa i mialem zasieg 158 km Domyśliłem się tego bo to dla mnie oczywiste ale zastanawiam się w jaki sposób to mierzy. Szkoda, że licznik średniego spalania nie pokazuje spalania w dwóch wersjach - od ostatniego zerowania i chwilowego. Skoro do wyliczenia zasięgu ma informację jakie jest zużycie bieżące to mógłby to pokazać. Tak jak z średnią prędkością i prędkością aktualną. No ale wtedy nie byłoby czasu patrzeć na drogę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huling Opublikowano 31 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2010 W wersji po liftingu pokazuje 2 zużycia paliwa: cyframi średnie i "suwakiem" chwilowe. W Fabii było to trochę lepiej rozwiązane, bo były 2 wskazania średniego zużycia: jedno od ostatniego zerowania i drugie średnie zużycie w trasie (komputer liczył wszystkie parametry od momentu zapalenia silnika i zerował się po 2 godzinach wyłączenia silnika). Nie wiem jak jest w QQ, ale w w Skodzie zasięg wyliczany był na bieżąco, na podstawie średniego zużycia z ostatnich 20 kilometrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dubik77 Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Panowie zróbcie test i zatankujcie swoje benzyniaki 1.6 na stacji STATOIL. Jak dla mnie w porównianu z benzyną na BP, SHELL-u czy LUKOIL silnik jest bardziej dynamiczny ... poprosyu czuję różnice. Ciekawe czy i Wy potwierdzicie moje odczucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość janusz-pawlak Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Kolejny test spalania na trasie. Bydgoszcz-Inowrocław-Konin-Gołuchów (koło Kalisza) i powrót. Łacznie 380km. Spalanie wg komputera 6,1. 1 osoba, prędkość 90-100 trasa i ok 60 tereny zabudowane. Tempereatura w dzień 17-19 stopni, wieczorem 13-16. Narazie łącznie po 6000 km spalanie 8,7 ale 80% to miasto hm, to trochę dużo, może spadnie przy większym przebiegu. Mam 2.0 benzynę, u mnie : 1. rzeczywiste spalanie jest wieksze o około 5% niż pokazuje komputer 2. Spala około 8 l/100 km 3. Jazda "na tempomat" pozwala sporo zaoszczędzić. http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/57547-qq-2-0-benz/page__st__40 jp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 u mnie jest aktualnie 7,7 przy przebiegu trochę ponad 4,5k km, silnik 1,6. Do 1,5k km miałem 8,4 litra jeżdząc 90% po mieście. Trasa do Chorwacji i z powrotem sprowadziła w dół do 7,7 litra. Co ciekawe największe spadki średniego zużuycia były w czasie jazdy po Polsce, bo gdzie indziej autostrada, 130km/h na tempomacie i przy równej drodze wtedy wskaźnik pokazywał koło 8,0, oczywiście jak było pod górkę, do szedł do góry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.