Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Prawdziwe osiągi QQ i QQ+2 1,6


Gość GT-3000
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Aby poprawnie zmierzyć spalanie w trasie, warto przed jazdą zresetować komputer.

Ja tak robię i w trasie spala mi 6.5 litra. W mieście ok 9.

 

Aby dokładnie zmierzyć spalanie w jakimkolwiek aucie trzeba wlać "pod korek" przynajmniej 2 razy i z przejechanych kilometrów między tankowaniami wyjdzie nam rzeczywiste spalanie. To co pokazuje komputer należy traktować "z przymrużeniem oka"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wczoraj trasa Katowice-Płock-Katowice razem 650 km tylko kierowca bez bagażu , średnia prędkość 66 km/h zużycie wg kompa 6,8 l/100km.

Edytowane przez JACEK1952
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niedawno pobiłem rekord, trasa Limanowa - Kraków do A4 ( w tym ze 2-3km w korku przed zjazdem na autostradę) 5,7l wg komputera. Jechałem 90-110km/h oszczędnie ale bez przesady.

Edytowane przez danbam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze (a wlasciwie drugie, bo pierwsze po wyjezdzie z salonu) tankowanie:

815 km przejechane 50/50 miasto i trasa

zatankowane 66,10 l, co dalo 8,1 l/100km - komp pokazal 7,7 l/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...zatankowane 66,10 l...

Qashqai ma bak o pojemności 65 litrów. Jak udało ci się zatankować więcej? W Fabii było to możliwe, bo był tam jeszcze dodatkowy zbiornik powietrzny dla zmniejszenia ciśnienia w baku. Można było zatankować o prawie 5 litrów więcej wciskając przy tankowaniu odpowietrznik, który był w rurce wlewu paliwa. Czy cos podobnego jest też w Qashqaiu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy jest tam odpowietrznki. Otwierajac korek wlewu uslyszalem odglos zasysanego powietrza.

Sa jeszcze rurki :) i pewnie tam zmiescil sie ten litr.

Mialem wrazenie, ze mozna jeszcze bylo troche upchnac, ale dalem juz na luz ;).

W zbiorniku pewnie pozostaly jedynie opary.

Edytowane przez _Olo_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja mam chyba źle wysterowany komputer. Gdy włącza sie rezerwa komp. pokazuje, że mogę jeszcze przejechać ok. 80 km (przy średnim zużyciu ~9 l/100 km). Parę razy tankowałem, gdy komputer pokazywał, że do przejechania zostało "zero" kilometrów, a i tak zmieściło się tylko 60 litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja mam chyba źle wysterowany komputer. Gdy włącza sie rezerwa komp. pokazuje, że mogę jeszcze przejechać ok. 80 km ...

jak zapalila sie ta kontrolka, ktorej zgaszenie tak drogo kosztuje (zawsze) ;), komp pokazal mi 70 km, po przejechaniu 40-50 km, pokazal kreski, zrobilem jeszcze jakies 30 km i dopiero podjechalem do dystrybutora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem ciekaw kto pierwszy wezwie Nissan Assistance z powodu braku benzyny :) Mnie najwięcej udało wlać 62 litry, choć komputer wskazywał "==" czyli nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znowu trochę poeksperymentowałem z ekonomiczną jazdą.

Trasa 35km Katowice - Gliwice ( większość DTŚ z tempomatem 91km/h +przejazd przez cenrtum Zabrza, bez korków bardzo ekonomicznie) średnie spalanie wg. komputera 5,8l.

Co do wskazań komputera na pozostałe km do przejechania. Ponownie dojechałem na stację ze wskazaniem mniej niż 0. Do baku weszło 62l po sam korek (ąż się wylewało :) ) Wynika z tego, że 3 litry są zapasu ponad to co wskazuje komputer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny test. Bydgoszcz-Krutyń-Bydgoszcz (spływ kajakowy po Krutyni, polecam, piękna wyprawa). 560 km. 2 osoby, bagaż niewielki, prędkość na trasie 100, tereny zabudowane 60-70. Powrót z nieco mniejszymi prędkoścami 90 trasa, 60 tereny zabudowane (przed Szczytnem policja zablokowała przejazd, wypadek, jedna ofiara śmiertelna, 3 ciężko ranne, po usłyszeniu tego komunikatu w radiu noga lekko odpuściła), średnia prędkość wg komputera 64km/h. Temperatura 30 stopni tam, powrót 23.

 

Wg komputera 6,5l/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trasa W-wa - Szczecin, na autostradzie Stryków-Nowy Tomyśl przy praktycznie 130km/h (mniej przy bramkach poboru, czasami żona depnęła do 150 przy wyprzedzaniu) QQ pokazywał 9.8l/100km. Od Nowego Tomyśla do Szczecina drogi krajowe, prędkość średnia 90km/h, komputer pokazał 6.6l/100km. Wniosek - za bardzo ekonomicznie przy wyższych prędkościach to nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość misiek666

Kolejny test. Bydgoszcz-Krutyń-Bydgoszcz (spływ kajakowy po Krutyni, polecam, piękna wyprawa). 560 km. 2 osoby, bagaż niewielki, prędkość na trasie 100, tereny zabudowane 60-70. Powrót z nieco mniejszymi prędkoścami 90 trasa, 60 tereny zabudowane (przed Szczytnem policja zablokowała przejazd, wypadek, jedna ofiara śmiertelna, 3 ciężko ranne, po usłyszeniu tego komunikatu w radiu noga lekko odpuściła), średnia prędkość wg komputera 64km/h. Temperatura 30 stopni tam, powrót 23.

 

Wg komputera 6,5l/100km

o jakim srednim spalaniu piszecie? visia 1.6 po lifcie jak dla mnie nie ma takiej funkcji.

jest pasek, ktory hasa sobie na calej dlugosci.

jest romb który jest raczej nieruchomo ale co z tego jeśli brak dokładnej skali.

jest jeszcze "fi" to ma być ta średnia? a jak to pokazuje. w jednym momencie jest 6.9 za chwile 7.1, potem 6.7. to wszystko w przeciągu kilku lub kilkunastu minut! jeśli jadę np. 279km to tych "fi" będę miał kilkanaście lub kilkadziesiąt. mam notować a potem sam dzielić i obliczać?

drugie pytanie dot. jak lepiej ustawić w komputerze odległość? zużycie paliwa w km/l (pokazuje w tedy jakieś koszmarnie wysokie wyniki) czy zużycie paliwa w l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o jakim srednim spalaniu piszecie? visia 1.6 po lifcie jak dla mnie nie ma takiej funkcji.

jest pasek, ktory hasa sobie na calej dlugosci.

jest romb który jest raczej nieruchomo ale co z tego jeśli brak dokładnej skali.

jest jeszcze "fi" to ma być ta średnia? a jak to pokazuje. w jednym momencie jest 6.9 za chwile 7.1, potem 6.7. to wszystko w przeciągu kilku lub kilkunastu minut! jeśli jadę np. 279km to tych "fi" będę miał kilkanaście lub kilkadziesiąt. mam notować a potem sam dzielić i obliczać?

drugie pytanie dot. jak lepiej ustawić w komputerze odległość? zużycie paliwa w km/l (pokazuje w tedy jakieś koszmarnie wysokie wyniki) czy zużycie paliwa w l/100km.

 

chyba nic dziwnego, że średnia się zmienia dynamicznie, skoro jest odniesiona do krótkiego odcinka podróży. Im więcej przejedziesz bez zerowania wskazań zużycia paliwa, tym wartość średniej będzie mniej zmienna

 

bez demonizowania tych wskazań zresztą B) . Samochód jest po to, żeby jeździć, a nie żeby każdą kroplę paliwa liczyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez demonizowania tych wskazań zresztą B) . Samochód jest po to, żeby jeździć, a nie żeby każdą kroplę paliwa liczyć

Też tak uważam. 0,1l na 100 km to niecałe 50gr, 3l to niecałe 15 zł. Jadę z taką prędkością jaka jest dozwolona i/lub bezpieczna a czasem taką która sprawia przyjemność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość misiek666

chyba nic dziwnego, że średnia się zmienia dynamicznie, skoro jest odniesiona do krótkiego odcinka podróży. Im więcej przejedziesz bez zerowania wskazań zużycia paliwa, tym wartość średniej będzie mniej zmienna

 

bez demonizowania tych wskazań zresztą B) . Samochód jest po to, żeby jeździć, a nie żeby każdą kroplę paliwa liczyć

zgadzam się ze spalanie nie jest najważniejsze. chcialem się dowiedzieć skąd ludzie podają tak dokładne średnie spalanie? ja tankuje do pełna jadę 100km i znów tankuje do pełna. wskazanie na dystrybutorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trasa Wrocław-Rewal-Świnoujście w sumie 550 km, auto zapakowane trzema osobami, bagażami oraz dodatkowo boks na dachu i spalanie wyszło 7 litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj, ponieważ zbliżał się czas bolesnej wizyty na stacji beznynowej, włączyłem w komputerze ilość km do tankowania. Do pracy mam ok 14km, 2 km trasa (połowie tej trasy) , reszta miasto. Na starcie licznik pokazywał 131 km do tankowania. Po ok. 2 km - 127. Następnie (szybszy odcinek) ilość km wzrosła do 133 i skończyłem pod firmą na 132. Średnie spalanie na starcie komputer pokazywał 6,9, pod firmą 7,0. Średnie spalanie wzrosło, odległość do stacji benzynowej też :) Zastanawiam się jak ten komputer to liczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj, ponieważ zbliżał się czas bolesnej wizyty na stacji beznynowej, włączyłem w komputerze ilość km do tankowania. Do pracy mam ok 14km, 2 km trasa (połowie tej trasy) , reszta miasto. Na starcie licznik pokazywał 131 km do tankowania. Po ok. 2 km - 127. Następnie (szybszy odcinek) ilość km wzrosła do 133 i skończyłem pod firmą na 132. Średnie spalanie na starcie komputer pokazywał 6,9, pod firmą 7,0. Średnie spalanie wzrosło, odległość do stacji benzynowej też :) Zastanawiam się jak ten komputer to liczy.

 

Poprostu, na tym odcinku miales srednie chwilowe spalanie nizsze niz srednie do tej pory zapisane w komputerze i dynamicznie aktualizowal ilosc kilometrow do przejechania. Np. jezdzilem ostatnio tylko po miescie, spalanie jakies 9 l, pozniej wyjazd w 120 km trase, komp wskazywal 160 km do przejechania, im dalej jechalem trasa tym ta ilosc sie paradoksalnie zwiekszala (105kmh tempomat), dojechalem do Krakowa i mialem zasieg 158 km :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprostu, na tym odcinku miales srednie chwilowe spalanie nizsze niz srednie do tej pory zapisane w komputerze i dynamicznie aktualizowal ilosc kilometrow do przejechania. Np. jezdzilem ostatnio tylko po miescie, spalanie jakies 9 l, pozniej wyjazd w 120 km trase, komp wskazywal 160 km do przejechania, im dalej jechalem trasa tym ta ilosc sie paradoksalnie zwiekszala (105kmh tempomat), dojechalem do Krakowa i mialem zasieg 158 km :)

Domyśliłem się tego bo to dla mnie oczywiste ale zastanawiam się w jaki sposób to mierzy. Szkoda, że licznik średniego spalania nie pokazuje spalania w dwóch wersjach - od ostatniego zerowania i chwilowego. Skoro do wyliczenia zasięgu ma informację jakie jest zużycie bieżące to mógłby to pokazać. Tak jak z średnią prędkością i prędkością aktualną.

No ale wtedy nie byłoby czasu patrzeć na drogę:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wersji po liftingu pokazuje 2 zużycia paliwa: cyframi średnie i "suwakiem" chwilowe. W Fabii było to trochę lepiej rozwiązane, bo były 2 wskazania średniego zużycia: jedno od ostatniego zerowania i drugie średnie zużycie w trasie (komputer liczył wszystkie parametry od momentu zapalenia silnika i zerował się po 2 godzinach wyłączenia silnika). Nie wiem jak jest w QQ, ale w w Skodzie zasięg wyliczany był na bieżąco, na podstawie średniego zużycia z ostatnich 20 kilometrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie zróbcie test i zatankujcie swoje benzyniaki 1.6 na stacji STATOIL. Jak dla mnie w porównianu z benzyną na BP, SHELL-u czy LUKOIL silnik jest bardziej dynamiczny ... poprosyu czuję różnice. Ciekawe czy i Wy potwierdzicie moje odczucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość janusz-pawlak

Kolejny test spalania na trasie. Bydgoszcz-Inowrocław-Konin-Gołuchów (koło Kalisza) i powrót. Łacznie 380km. Spalanie wg komputera 6,1. 1 osoba, prędkość 90-100 trasa i ok 60 tereny zabudowane. Tempereatura w dzień 17-19 stopni, wieczorem 13-16.

Narazie łącznie po 6000 km spalanie 8,7 ale 80% to miasto

 

hm, to trochę dużo, może spadnie przy większym przebiegu.

Mam 2.0 benzynę, u mnie :

1. rzeczywiste spalanie jest wieksze o około 5% niż pokazuje komputer

2. Spala około 8 l/100 km

3. Jazda "na tempomat" pozwala sporo zaoszczędzić.

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/57547-qq-2-0-benz/page__st__40

 

jp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest aktualnie 7,7 przy przebiegu trochę ponad 4,5k km, silnik 1,6. Do 1,5k km miałem 8,4 litra jeżdząc 90% po mieście. Trasa do Chorwacji i z powrotem sprowadziła w dół do 7,7 litra. Co ciekawe największe spadki średniego zużuycia były w czasie jazdy po Polsce, bo gdzie indziej autostrada, 130km/h na tempomacie i przy równej drodze wtedy wskaźnik pokazywał koło 8,0, oczywiście jak było pod górkę, do szedł do góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...