ranger Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 Akurat 5w50 ,wskaźnik lepkości ma świetny(184) Problem czasem polega na tym, że ten wskaźnik lepkości może być "za świetny" dla danego silnika . Końcąc, bo Manix bardzo fajnie to wszystko spłętował, każdy "uzbrojony" w wiedzę, którą tytaj przelaliśmy, decyzję o wyborze środka smarnego musi podjać sam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 Problem czasem polega na tym, że ten wskaźnik lepkości może być "za świetny" dla danego silnika . Końcąc, bo Manix bardzo fajnie to wszystko spłętował, każdy "uzbrojony" w wiedzę, którą tytaj przelaliśmy, decyzję o wyborze środka smarnego musi podjać sam . decyzja może być tylko jedna - Kujawski! ważne żeby patrzeć na ręce serwisowi żeby wlał ten przywieziony przez nas z 1 tłoczenia i będzie git Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 (edytowane) ale ten wskaźnik nie znaczy, że on jest tak super lepki, że jak odwrócisz szklankę z olejem to on zostanie na dnie. To jest wskaźnik, który mówi o tym, że olej stosunkowo wolno traci lepkość pomiędzy 40C, a 100C, mniej traci tej lepkości niż olej ze wskaźnikiem powiedzmy 163 - jakiś przykładowy 5W-30. Myślę, że to nie tak. Wszelkie wskaźniki na pewno oznaczają lepkość oleju w danej wzorcowej temperaturze a nie zdolność do jej tracenia. Zatem śmiem twierdzić, że taki 5W50 będzie bardziej lepki w każdej temperaturze od 5W30. Oczywiście z wjątkiem temperatur ujemnych, gdzie teoretycznie powinny zachowywać się podobnie. Spójrzmy na podstawy. Co mówi oznaczenie lepkości oleju 5W50? Oznacza bardziej lepki olej niż 5W30 czy 5W40. 0W20 ozacza olej o bardzo małej lepkości - prawie woda . Nie ma co katować dłużej tego tematu. Wnioski są nastepujące: 1. 5W50 jest bardziej lepki niż 5W30 2. Póki co nie wiadomo, czy stosowanie takiego oleju może negatywnie wpływać na silnik do którego producent zaleca olej o mniejszej lepkości 3. Są sytuacje w których bardziej lepki olej "odporniejszy" na wysoką temperaturę może się sprawdzić - szczególnie podczas upalnego lata. 4. Jak się okazuje, dobór dobrego środka smarnego nie jest rzeczą łatwą 5. Dożyliśmy czasów w których asortyment dostępnych środków smarnych jest tak bogaty, że czasem nie wiadomo co wybrać . 6. Dyskusja o środkach smarnych jest ulubionym tematem prawdziwych samochodziaży i zawsze coś jest do dodania w tym temacie . Edytowane 4 Marca 2012 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 (edytowane) Dodał bym punkt 7 Zawsze warto świadomie kupic SAMEMU olej,a nie zdawać się na serwisy,które mają trochę inne prirytety(zarabianie kasy jak najtańszym kosztem) I cena lepsza i produkt odpowiednio dobrany. Edytowane 4 Marca 2012 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wegit Opublikowano 6 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2012 Witam Kolege Nie widze związku.Przebieg 80 tys. Pozdro Wczoraj wróciłem z weekendu,dzisiaj mam okazję odpisać, prawda z opóźnieniem, sorry. Dla mnie przebieg ma znaczenie przy zastosowaniu oleju, do 100kkm staram się zalewać xW30, xW40. Olej xW60 zastosował by przy przebiegu 150kkm zamiast xW30, xW40 . W Twoim przypadku masz olej podwyższonej lepkości i silnik zużywa się bardziej – teoretycznie. Przy przebiegu 80kkm raczej olej xW40. To nie znaczy że namawiam. Pamiętajmy: im większy przebieg, tym bardziej zużywa się silnik i można podnosić stopniowo lepkość oleju dla dobra silnika. Pozdr... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 6 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2012 (edytowane) to mit kolego i ten Twój jeszcze jakiś dziwny, bo tyczy się liczby tzw. letniej, a powszechnie sądzono, że 5w do silników młodych, 10w po 100kkm i minerał 15w do śmierci kiedyś tak, ale teraz jeśli nic niepokojącego się nie dzieje to samochód do usranej śmierci może jechać na jednej i tej samej lepkości, nie ma przeciwskazań, samochody z 300kkm jeżdżą na 5w30 czy 5w40 i jest ok ale to nie mój wózek i każdy wierzy w to co chce Edytowane 6 Marca 2012 przez paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemus863 Opublikowano 6 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2012 to mit kolego i ten Twój jeszcze jakiś dziwny, bo tyczy się liczby tzw. letniej, a powszechnie sądzono, że 5w do silników młodych, 10w po 100kkm i minerał 15w do śmierci kiedyś tak, ale teraz jeśli nic niepokojącego się nie dzieje to samochód do usranej śmierci może jechać na jednej i tej samej lepkości, nie ma przeciwskazań, samochody z 300kkm jeżdżą na 5w30 czy 5w40 i jest ok ale to nie mój wózek i każdy wierzy w to co chce Zgłebiłem trochę temat olejowy i zgadzam, się z Pabą, to co napisał wegit to są jakieś totalne banialuki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 6 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2012 (edytowane) a ja właśnie zamówiłem Motul Eco-Clean 5w30 litrów 5 w Olpol, jutro odbieram, polecam I jeszcze opracowana lista olejów o najlepszych parametrach dla dowolnego Qashqai'a benzynowego (konsultacje z kolegą Qbaas, nie z tego forum, pozdrawiam) dla Diesla proponuje odpowiedniki tych olejów z normą C3 - np. dla Motula X-Clean subiektywna święta lista, kto chce niech korzysta, kto nie ten... niech nie korzysta Motul 8100 Eco-Clean 5W-30 Millers XF LONGLIFE C2 5W-30 Statoil LazerWay C2 5W-30 LIQUI MOLY TOP TEC 4300 VALVOLINE SYNPOWER ENV C2 Edytowane 6 Marca 2012 przez paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wegit Opublikowano 7 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2012 to mit kolego i ten Twój jeszcze jakiś dziwny, bo tyczy się liczby tzw. letniej, a powszechnie sądzono, że 5w do silników młodych, 10w po 100kkm i minerał 15w do śmierci kiedyś tak, ale teraz jeśli nic niepokojącego się nie dzieje to samochód do usranej śmierci może jechać na jednej i tej samej lepkości, nie ma przeciwskazań, samochody z 300kkm jeżdżą na 5w30 czy 5w40 i jest ok ale to nie mój wózek i każdy wierzy w to co chce Pisałem: xW30, xW40 i.t.d, to znaczy że xW, to liczba zimowa - chodzi o to jak będzie w zimie – 40°C, to radzę 0Wx zamiast 5Wx. A podane Tobą 15Wx przy - 40°C – to nie długo czekać na śmierć silnika. 5W.- liczba zimowej gęstości, po tej liczbie zawsze literka „W” („winter” w tłumaczeniu - zima) Zimowe - SAE. OW, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W. (im mniejsza liczba tym w większym stopniu olej będzie zachować swoją płynność w niskich temperaturach ) Letnie - SAE 20, 30, 40, 50, 60.im większa liczba tym w większym stopniu olej zachowuje swoją lepkość przy nagrzewaniu. W ruchu miejskim, jazda sportowa, w warunkach wysokiej temperatury powietrza jest ważne - korzystać z oleju który w dużym stopniu zachowuje swoją lepkość dla ochrony silnika. I to jest to!!! Jeśli masz ochotę skrócić żywotność własnego silnika, to.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 7 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2012 (edytowane) pisałeś x, a x to pewna stała, zmieniałeś natomiast cyferki po W, więc Twój wcześniejszy post można swobodnie odczytać, że chodzi Ci o liczbę letnią PRZED literką W masz liczbę zimową, a PO masz lepkość w wysokich temp. jak potem napisałeś poza tym taka klasyfikacja wg. SAE nie mówi wszystkiego o oleju, a ty na tej wyliczance opierasz swoje przemyślenia odnośnie olejów nie mam ochoty niczego skracać, oleje 0w30 i 5w30, które stosuję zapewniają odpowiednią ochronę zarówno zimą, jak i latem. szczególnie zimą ważne jest by olej smarował odpowiednio i umożliwiał bezpieczny rozruch, a widać było obrazowo na tym filmiku jakimi glutami potrafią być niektóre oleje z dużą liczbą zimową bardzo ważne jest też gdzie jest olej rozlewany, oraz inne parametry, o których pisałem wcześniej (wybierać te oleje, których aktualne i szczegółowe karty charakterystyk udostępnia producent) Edytowane 7 Marca 2012 przez paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 7 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2012 To brzmi jak tekst z ulotki jakiegoś producenta... a już tak poważnie mówiąc to nie wszędzie panują takie syberyjskie warunki temperaturowe. Przykładowo samochód, który jeździ na 5W-50 jeździ tylko latem i stoi sobie w garażu, a więc temperatura rozruchu nigdy nie bywa niższa niż powiedzmy 7 stopni... Myślę, że w takiej temperaturze 5W-50 jest z całą pewnością odpowiednio i wystarczająco pompowalny. ja tam wolę producenta nie "poprawiać" bez przesady z tym marketingiem, na ulotkę trzeba by to jeszcze ładniej ubrać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kakis Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 mam 2.0 dci jaki olej tam idzie? 1. shell 5w30 diesel 2. shell 5w30 AV-L 3. shell 5w30 Extra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 mam 2.0 dci jaki olej tam idzie? 1. shell 5w30 diesel 2. shell 5w30 AV-L 3. shell 5w30 Extra Jesli shell to:Shell Helix Ultra Extra 5W-30 Jest dla Ciebie rekomendowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 15 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 Czemu tak wszyscy się na tego shella uparli? ma ładne logo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.