Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

k10 gaśnie!!!


Guest lipass
 Share

Recommended Posts

Guest lipass

mam problem z moja k10 1.2. Gdy ja puszczam z obrotow to mi gasnie. Wyczyscilem juz gaźnik, wymieniłem uszczelki i paski rozrzadu i klinowy. pomocy!!! Tak przy okazji jak by to mialo cos zminic mam przejechane 157 tys km.

Link to comment
Share on other sites

no nie napisales jednoznacznie czy te wszystkie wymiany sa spowodowane tym ze gasnie, czy tez akurat stalo sie tak ze gasnie po wymianach :D Jakby moja micra gasla na wolnych obrotach a reszta ok to sprawdzilbym ustawienie wolnych obrotow. Jeden z tych elektromagnesow na gazniku tez jest chyba od wolnych obrotow ale pewnosci nie mam....

Link to comment
Share on other sites

a gasnie od razu po zmniejszeniu obrotow? czy chwile popracuje i gasnie? no bo jesli od razu to pompa paliwa i filtr paliwa chyba nie, na tej benzynie co jest w gazniku potrafi chwilke na wolnych obrotach pracowac, chyba ze poziom paliwa jest za niski (mozna sprawdzic przez szybke). Sprawdzilbym jeszcze opcje czy to nie filtr powietrza, po prostu podniesc pokrywe. I zastanawialbym sie nad jakas zapchana dysza...

Link to comment
Share on other sites

Guest baca1981

Na 99% masz spierniczona dysze wolnych obrotow :) to takie male ustrojstwo z jednym kabelkiem wystajacym jak chcesz to ci jutro wysle zdjecie bo dzisiej juz mi sie nie chce cykac u mnie bylo to samo 5zl i po problemie pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest baca1981

Przypomnialo mi sie, Problem rozwiazalem wymontowujac ta dysze sprawdz czy u ciebie to cos da ;-) odkrecasz ta srube i wyjmujesz to co jest w srodku i zakrecasz u mnie od tego czasu czyli od ponad roku samochodzik ani razu nie zgasl. A pamietam ze to gasniecie bylo bardzo wkurzajace poprobuj bylem z tym u roznych mechanikow i nic dopiero po wyjeciu tej dyszy problem sie rozwiazal pozdrawiam

j42je.jpg

j55it.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Matimon

Witam.

Sprawdź również, czy przewodzik od podciśnienia dalej znajduje sie na króćcu wychodzącym z filtra powietrza!! Jesli on sie odczepi to gaśnięcie samochodu murowane!! przejrzyj również inne przewody podciśnienia!! Mogą być poprzecierany, a efekt tego jw.

Link to comment
Share on other sites

Wiesz, miałem do dzisiaj to samo, tyle że w Primerze P10. Sprawdziłem wszystkie wężyki podciśnienia przy gaźniku. Jeden był kompletnie zmurszały i łapał powietrze atmosferyczne. Silnik kompletnie przygasał przy schodzeniu z obrotów lub np. załączeniu świateł. Po wymianie wężyka jest jak dawniej - OK! Sprawdź wężyki gaźnika!!!-wbrew pozorom to skomplikowane ustrojstwo i wszystko musi być w dobrej kondycji.

Link to comment
Share on other sites

Guest lipass
a gasnie od razu po zmniejszeniu obrotow? czy chwile popracuje i gasnie? no bo jesli od razu to pompa paliwa i filtr paliwa chyba nie, na tej benzynie co jest w gazniku potrafi chwilke na wolnych obrotach pracowac, chyba ze poziom paliwa jest za niski (mozna sprawdzic przez szybke). Sprawdzilbym jeszcze opcje czy to nie filtr powietrza, po prostu podniesc pokrywe. I zastanawialbym sie nad jakas zapchana dysza...

 

Gaśnie po jakimś czasie, jak silnik jest zimny to jest ok. Dysze wszystkie przeczyscilem, filtr powietrza w porzadku

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Guest KaDziesiątka

Odgrzewam temat - moja nie chce z kolei zapalić rano. Za 5, 6 razem zaskoczy. Póki silnik zimny to lubi zgasnąć. Dzisiaj szpakowałem przy gaźniku, ale cóż mnie tam wypatrzeć ciekawego. Może ktoś ma takie objawy porannego rozruchu i coś już z tym zrobił. To mi wygląda jakby ssanie się nie załączało.

Link to comment
Share on other sites

Odgrzewam temat - moja nie chce z kolei zapalić rano. Za 5, 6 razem zaskoczy. Póki silnik zimny to lubi zgasnąć. Dzisiaj szpakowałem przy gaźniku, ale cóż mnie tam wypatrzeć ciekawego. Może ktoś ma takie objawy porannego rozruchu i coś już z tym zrobił. To mi wygląda jakby ssanie się nie załączało.

 

Jak zagladasz przez filtr do gaznika mozna co nieco wypatrzec: Jak przyjedziesz do domu (nagrzanym) autkiem, daj mu ostygnac - mozesz czekac na drugi dzien. Potem zajrzyj do gaznika - ale bez wlaczania zaplonu i naciskania pedalu gazu - widac w gazniku taka klapke - powinna byc otwarta. Teraz idz wcisnac pedal gazu na maksa i sprawdz czy sie zamknela - jak tak to zamykania ssania jest ok.

 

U mnie ssanie bylo ok, jednak mialem problemy z zapalaniem - uszkodzony byl tloczek pompki przyspieszajacej - kawalek byl pekniety. Jednak autko nie gaslo- jak zapalil bylo ok. Taki przypadek mozesz zdiagnozowac patrzac czy przy naciskaniu pedalu gazu przy zgaszonym silniku jest wtryskiwane paliwo do gaznika.

 

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Guest KaDziesiątka

Dzięki za te cenne wskazówki, od jutra ponawiam szpakowanie na chłodno, bez gazu i na gazie.

To nara

 

Po skończonej lekcji religii uczniowie do księdza mówią:

- To nara.

Ksiądz przychodzi do pokoju nauczycielskiego i pyta się nauczycieli co to znaczy "nara". Wytłumaczono mu, że to taki skrót od słowa na razie. Po kolejnej lekcji religii, chłopaki do księdza:

- Nara, nara,

a ksiądz:

-Pochwa, pochwa.

:)

Link to comment
Share on other sites

heh, nie wiem czy sie dobrze zrozumielismy z tym na gazie/bez gazu. Ssanie przy zimnym silniku zamyka sie po wcisnieciu pedalu gazu i w takim stanie zostaje, nawet jak puscisz pedal gazu.

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

a mi sie wydawało ze jak wcisne pedal gazu to ssanie sie załącza (tak pisało w ksiązce);]

a jeszcze jedno pytanie co do tej pompki przyspieszającej to gdzie ona sie znajduje

Link to comment
Share on other sites

a mi sie wydawało ze jak wcisne pedal gazu to ssanie sie załącza (tak pisało w ksiązce);]

a jeszcze jedno pytanie co do tej pompki przyspieszającej to gdzie ona sie znajduje

 

Nie wiem co masz na mysli z tym ssaniem, komus wydaje sie inaczej :?:

 

A pompka znajduje sie w gazniku - jest to to cos czego nie widac z zewnatrz. Jest polaczone dzwignia jakos tam z tym czyms co sie wajcha na gazniku jak gaz wciskasz - taka okragla, pofaldowana uszczelka - i w tym siedzi pompka.Jak chcesz to ci moge foto zmajstrowac.

Link to comment
Share on other sites

Guest KaDziesiątka
heh, nie wiem czy sie dobrze zrozumielismy z tym na gazie/bez gazu. Ssanie przy zimnym silniku zamyka sie po wcisnieciu pedalu gazu i w takim stanie zostaje, nawet jak puscisz pedal gazu.

Pozdro

 

Jednak w innej kolejności - najpierw bez gazu, a później na gazie, tzn. zerknę jak to wygląda przed wciśnięciem pedału gazu i późńiej po wciśnięciu.

Czy na zimnym silniku jak wciśnie się pedał gazu i ssanie się zamknie to jest załączone czy odłączone???

Link to comment
Share on other sites

Klapka od ssania zamknieta = ssanie wlaczone. Jednoczesnie jak jest zimny z tego co pamietam to dodatkowo otwiera troche przepustnice (tak jakby byl lekko nacisniety gaz) - ale tego to juz nie pamietam

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...