Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problemy z check engine


Gość MarekB9
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

czasem zapala mi się w aucie check, poświeci z 10km i zgaśnie.

auto wogóle nie reaguje na to, tzn. nie brakuje mocy, nie dymi mocniej ani żadne takie.

wie ktoś może o co mu chodzi?

autodiagnostyka robiona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś mówił o wtrysku sterującym czy jakoś tak.

moje pytanie z czym to się wiąże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś mówił o wtrysku sterującym czy jakoś tak.

moje pytanie z czym to się wiąże?

jaki błąd wyświetlił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jaki. mechanior podpiął jakiś czytnik i powiedział że w pamięci miał błąd wtryskiwacza głównego czy starujący, coś takiego.

Edytowane przez nowak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam.Przwewrtowalem forum ale niestety nie znalazlem nic konkretnego na interesujacy mnie temat. Otoz w mojej primerce P-12 z 2003r. 2,o benzyna bez lpg,jakis czas temu zaswicile sie check.Diagnostyka komputerem wskazala blad 2 sondy lambda za katalizatorem.Sonda zostala wymienina na nowa,firmy bosch.Ku mojemu zdziwieniu po przejechaniu kilkudziesieciu kilometrow check zaswiecil sie ponownie.Diagnostyka i znowu blad drugiej sondy lambda.Wykasownie bledu ponownie kilkadziesiat kilometrow i ponownie swieci sie check.W zwiazku z tym mam pytanie, czy ktos mial podobne objawy i jak sobie z tym poradzil? Bede wdzieczny za wszelkie podpowiedzi.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Przwewrtowalem forum ale niestety nie znalazlem nic konkretnego na interesujacy mnie temat. Otoz w mojej primerce P-12 z 2003r. 2,o benzyna bez lpg,jakis czas temu zaswicile sie check.Diagnostyka komputerem wskazala blad 2 sondy lambda za katalizatorem.Sonda zostala wymienina na nowa,firmy bosch.Ku mojemu zdziwieniu po przejechaniu kilkudziesieciu kilometrow check zaswiecil sie ponownie.Diagnostyka i znowu blad drugiej sondy lambda.Wykasownie bledu ponownie kilkadziesiat kilometrow i ponownie swieci sie check.W zwiazku z tym mam pytanie, czy ktos mial podobne objawy i jak sobie z tym poradzil? Bede wdzieczny za wszelkie podpowiedzi.Pozdrawiam.

 

ten błąd jest związany z katem a nie sondą, czyli prawdopodobnie do wymiany katalizator, jest teraz w "testach" patent aby to ominąć, czekam na wyniki i będzie wiadomo co zrobić aby się nie wyświetlał,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakis czas temu zapalila sie kontrolka check engine i mialem problemy z zapalaniem(ok 5s krecenia)po zaplonie bylo ok. po ok 2 tygodniach lampka zgasla a silnik pracowal jak idealnie(zgonilem wszystko na zlej jakosci bezyne). Teraz mam powtorke z rozrywki znowy to samo krece 5 sekund i zapala. Teraz sprawdzilem kody bledow i mam P0335-blad sensora polozenia walu A. Wczoraj lampka sama zgasla silnik pracowal i zapalal idealnie do dzisiaj jak pod sklepem znow musialem kresic ok 4sekund i lampka znow sie zapalila. Ktos wie w czym tu problem bo ja juz sie pogubilem.

Edytowane przez laki007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Przwewrtowalem forum ale niestety nie znalazlem nic konkretnego na interesujacy mnie temat. Otoz w mojej primerce P-12 z 2003r. 2,o benzyna bez lpg,jakis czas temu zaswicile sie check.Diagnostyka komputerem wskazala blad 2 sondy lambda za katalizatorem.Sonda zostala wymienina na nowa,firmy bosch.Ku mojemu zdziwieniu po przejechaniu kilkudziesieciu kilometrow check zaswiecil sie ponownie.Diagnostyka i znowu blad drugiej sondy lambda.Wykasownie bledu ponownie kilkadziesiat kilometrow i ponownie swieci sie check.W zwiazku z tym mam pytanie, czy ktos mial podobne objawy i jak sobie z tym poradzil? Bede wdzieczny za wszelkie podpowiedzi.Pozdrawiam.

masz pecha kolego katalizator na 100% sie przepalil i daje na sonde gowno ,ktora daje blad. drogo cie to bedzie kosztowalo. Diagnoza katalzator do wymiany min 2500zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie można wstawic strumienicy w obudowie katalizatora ?

Niby troche koni dodaje jak co nie ktorzy mówia ,a ile w tym prawdy to nie wiadomo.

Tylko sie nie da ominac pewnie spalin co ida przez katalizator a inne przez strumienice do sondy lamba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz pecha kolego katalizator na 100% sie przepalil i daje na sonde gowno ,ktora daje blad. drogo cie to bedzie kosztowalo. Diagnoza katalzator do wymiany min 2500zl

 

jak ktoś chce być bardzo ekologiczny to może wstawić kata ale pewnie jakiś uniwersalny też podpasuje, ja nie mam pierwszego i spaliny są OK, także po co straszyć i kombinować, trzeba zastosować patent i już się nie wyświetla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dziekuje za informacje. Niestety potwierdziliscie mije przypuszczenia, ze to katalizator.Trzeba bedzie wymienic niestety na nowy.Dino, czy mozesz przyblizyc niec bardziej ten "patent".Bo moze bym poszedl w tym kierunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dziekuje za informacje. Niestety potwierdziliscie mije przypuszczenia, ze to katalizator.Trzeba bedzie wymienic niestety na nowy.Dino, czy mozesz przyblizyc niec bardziej ten "patent".Bo moze bym poszedl w tym kierunku.

 

trzeba zrobić tulejkę na sondę lambda, teraz jest w testach i narazie check się nie świeci czekam na info po powrocie "TESTERA" :D z trasy po Europie,

koszt to jakieś 10zł (2 browary) w zależności od tego czy jest znajomy tokarz, wymiary i kształt będzie znany po powrocie i na pewno podamy info na forum.

 

a teraz daj swoim mechanikom do zwrotu za nową lambadę :D to będziesz miał na tulejkę i jeszcze paliwo do nissmo :D i proponuję iść w tym kierunku bo szkoda kasy na nowego kata, jak pisałem ja mam tylko II bo I wywalony i zmieniony kolektor i spaliny są OK na PB i LPG, dużo też może zależeć od tankowanego paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak postawilem wszysto na jedna karte. pojechalem so serwisu wydalem 102 funty wymienili mi za to sensor polorzenia walu(clank sensor position) i......... wygralem autko nie do poznania zapala jak burza koniki wrocily pod maske i spalanie wrocilo do normy na trasie dzisiaj mialem 6.8l na 100km jadac ok 120 na godzine wolniej i szybciej po walijskich drogach kretych. :devil: :devil: :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość murzynek2519

nie zdiagnozowalem zadnych bledow na zwarke a mam taka sytuacje przy mocniejszym przygazowaniu zapala sie check i nie gasnie w trakcie jazdy i sa jakies dziwne klopoty z obrotami na luzie nie schodza od razu tak jak powinno byc zatrzymuja sie na jakis czas tak miedzy1200-1400 i dopiero po paru sekundach jest normalnie macie jakies pomysly???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak było wcześniej z tymi obrotami? Nie zatrzymywały się tak jak teraz? Robiłeś wszystko zgodnie z instrukcją dot. autodiagnostyki?Kiedy wymieniany był filtr paliwa? I najważniejsze pytanie: masz P11 czy P11.144?

Edytowane przez Jaroslaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość murzynek2519

Jak było wcześniej z tymi obrotami? Nie zatrzymywały się tak jak teraz? Robiłeś wszystko zgodnie z instrukcją dot. autodiagnostyki?Kiedy wymieniany był filtr paliwa? I najważniejsze pytanie: masz P11 czy P11.144?

tak jezeli chodzi o autodiagnostyke to wszystko tak jak jest opisane na forum pokazuje mi 55 czyli brak bledow wczesniej tak nie bylo od miesiaca gdzies tak mam filter zmieniany z szesc miesiecy temu Nowy przeplywomierz powietrza razem z filtrem takze nie wiem co moze byc?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czujnik polożenia pedalu gazu... ja mialem podobny problem tez obroty ale mi jeszce gaz odcinalo.. Moze zaczyna ci padac :)

 

Sprawdz czujnik polożenia pedalu gazu... ja mialem podobny problem tez obroty ale mi jeszce gaz odcinalo.. Moze zaczyna ci padac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli Ci swieci check caly czas i nie pokazuje zadnych bledow to fitr paliwa do odwodnienia,lub wymiany. Sprawa obrotow wyglada tak. Czy ruszales nastawnik pompy wtryskowej . Jesli tak to dawka paliwa do ustawienia. Nic innego nie zrobisz. U mnie po ustawieniu dawki problem podbicia obrotow zniknal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że wymieniałeś filtr 6 miechów temu to nie oznacza że jest jeszcze czysty,

Juz setki razy było na forum że podbicie obrotów to problem z nastawnikiem

Tak jak tam kolego wspomniał możesz mieć też problem z pedałem gazu. Odepnij go i zobacz jaką ma rezystancję na górze i dole, Mierzysz pomiędzy pinami 2 i 4 ( wszystkich jest 5 ) Na zamkniętym wynosi 1,2 a otwartym 1,9 kOhma przy temp 25*C

 

sprawdź jeszcze przełącznik przyśpieszania. Na tej samej wtyczce pomiędzy pinami 1 i 3 powinna być ciągłość po wciśnięciu gazu i jej nie być po puszczeniu.

Jak z akceleratorem jest wszystko dobrze to szukaj problemu w suwaku pompy współpracującym z nastawnikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość stojan0123

witam wszystkich

Otóż mam problem z primerką, ma następujące problemy:

-brak mocy przy przyśpieszaniu od 3 biegu to czasami nie chce nawet przyspieszać,

-świeci się check engine

-przy odpaleniu silnika na zimnym spadają obroty i tak falują ale po chwili powracają na normalną pracę,

-dość duża biała chmura dymu

-podczas jazdy są czasami szarpania

-czasami podczas jazdy przyśpiesza normalnie a czasami zero reakcji na gaz

-po wciśnięciu gazu do podłogi nie chce przyśpieszać a jak się dodaje stopniowo to trochę przyśpiesza

-po dodaniu gazu silnik nie reaguje od razu nawet na biegu jałowym tylko z opóźnieniem

ogólnie jest mułowaty.

 

poczytałem na forum że to może być czujnik położenia przepustnicy może być przyczyną tego??

 

jeżeli ktoś może to niech zdekoduje numer vin: SJNFEAP11U0494123

 

A i jak sprawdzić czy czujnik położenia przepustnicy jest uszkodzony??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość primeraszymon

Pomocy. Sprawdzałem dzisiaj bezpieczniki przy włączonej stacyjce . Po tej operacji zaczęła mi mrugać kontrolka check . Co może być przyczyną . Samochód normalnie odpala i jeździ brak jakichkolwiek niepokojących objawów . Jak ewentualnie zlikwidować miganie . Sprawdzałem w instukcji obsługi - awaria systemu NATS - ale samochód normalnie zapala i jeździ

Edytowane przez makaronantoni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...