Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

zimowe opony


hb7
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Po obejrzeniu zacisków hamulców przednich (QQ+2 acenta, 2.0 benz.,4x4) i "osadenia" ich w feldze nie ryzykowałem zakupu felg 16" konkretnego modelu bez możliwości przymiarki . Więc w dalszym ciągu podtrzymuję, że 16 cali nie wchodzi na zaciski do przodu.

Nawet jak przyjechałem z felgami 17" do serwisu oponiarskiego i usłyszeli, że felgi i opony z internetu to najpierw mierzyli wszystko, by nie wykonywać niepotrzebnie pracy, gdyż już różne "jaja" mieli z dobieraniem felg i opon przez klientów.

 

Ale może jest inna kwestia. Może tylko niektóre numery VIN z tym wyposażeniem miały inny rodzaj zacisków lub niektóre modele felg 16" mają specyficzną budowę, że zaciski się mieszczą. :(

Edytowane przez sceptyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po obejrzeniu zacisków hamulców przednich (QQ+2 acenta, 2.0 benz.,4x4) i "osadenia" ich w feldze nie ryzykowałem zakupu felg 16" konkretnego modelu bez możliwości przymiarki . Więc w dalszym ciągu podtrzymuję, że 16 cali nie wchodzi na zaciski do przodu.

Nawet jak przyjechałem z felgami 17" do serwisu oponiarskiego i usłyszeli, że felgi i opony z internetu to najpierw mierzyli wszystko, by nie wykonywać niepotrzebnie pracy, gdyż już różne "jaja" mieli z dobieraniem felg i opon przez klientów.

 

Ale może jest inna kwestia. Może tylko niektóre numery VIN z tym wyposażeniem miały inny rodzaj zacisków lub niektóre modele felg 16" mają specyficzną budowę, że zaciski się mieszczą. :(

 

I slusznie, nie jestem wcale za montowaniem w ciemno - w serwisie felga (16") zostala swiadomie dobrana i zamontowana, nie kazda z dostepnych 16" byla odpowiednia, o tym decydowala informacja producenta, wiec np odradzili mi montaż Enzo H (choc wiem, ze ktos z forumowiczów takowe ma i sobie je chwali).

 

Jestem przekonany (z doswiadczenia - bo mam), ze da sie bez wiekszych problemow dobrac odpowiednie 16" - wiecej "optymizmu" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się popatrzy to 2.0 benzyna jest o kilkadziesiąt kg lżejsza od 2.0 diesel, a jak dorzucić 4x4 to różnica przekracza 100kg. Obawiam się, że może być różnica w tarczy i zacisku w tych wersjach, a co za tym idzie felga 16" pasująca na QQ+2 2.0 benzyna może nie wejść na QQ+2 2.0 dci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

----

Założyłem zimowe alu 16' + Dunlopy Winter Sport 3D -> jeździ się tak samo dobrze jak na fabrycznych 17' alu. Co prawda QQ i 16' to świeży zakup. Proponuję zwrócić uwagę na ważną sprawę przy wyborze przednich felg -> otóż u mnie śruba centralna wystaje poza felgę i muszę dobrać inne dekielki; poprostu oryginały są dużo grubsze w tym miejcu. Dołączam 2 fotki...

 

Jakiej firmy to felgi?

 

Sugerując się opinią forumowiczów oraz testów które ta opona wygrała założylem Dunlop Winter Sport 3D na alu 16 cali ADV 60A. Felgi naprawdę efektowne i na pewno ładniejsze od seryjnych.Wazna uwaga, felgi mają małe otwory na klucz i oryginalny nie wchodzi. Trzeba zakupić inny cienkościenny 21mm albo zastosować nakrętki na klucz 19 mm i w taki klucz się zaopatrzyc.Do tych felg dają nakrętki 19 mm w komlecie.Tak przy okazji skok gwintu na szpilce 1,25. Wiem bo musialem wymienić z 1,5. Opony ciche i dobrze się sprawują na śniegu.W drugim aucie mam też tu polecane Fulda Kristal Supremo, też są ok. Chciałbym zwrocić uwagę na inny problem. Chodzi o średnicę opony. Producent podaje 215/65/16 zamiennik dla 215/60/17, po zmierzeniu zakupionych opon oczywiście napompowanych srednica jest mniejsza o 20 mm.Teraz serwis za podanie takiej informacji powinien gratis po każdej sezonowej wymianie przeprogramowć licznik w każdym QQ. I tutaj mamy problem oszukiwania licznika w mniejszym lub wiekszym stopniu zależnie czy mamy 17 cali czy 16. Według mnie powinno być 215/70/16. Wtedy srednica odpowiadałaby oryginalnej 17 cali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmierzona różnica była pomiędzy 16 nową zimową, a 17 letnią z jakimś tam przebiegiem ?

czy były to dwie nowe opony 215/65/16 i 215/60/17 tego samego producenta - tak z ciekawości pytam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmierzona różnica była pomiędzy 16 nową zimową, a 17 letnią z jakimś tam przebiegiem ?

czy były to dwie nowe opony 215/65/16 i 215/60/17 tego samego producenta - tak z ciekawości pytam :)

 

 

Letnie opony nowe, auto ma miesiąc. Producent nie musi być ten sam bo tego przecież Nissan nie wymaga, prawda? Ta zimowa jest mniejsza, także zużycie letniej by tylko zmniejszyło różnicę.

 

Różnica średnic pomiędzy oponami 215/65/16 i 215/60/17 powinna wynosić 4,2 mm. Można to łatwo sprawdzić http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

 

 

Wiem bo sprawdzałem też ale miara nie kłamie. http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp?Rozmiar=215%2F60R17&tolerancja=2%25&imageField.x=42&imageField.y=10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jak wcześniej sugerowalem innym użytkownikom tak też zrobiłem, zmieniłem za małe opony 215/65/16 na 215/70/16. Teraz licznik pokazuje prędkość i mierzy odległość podobnie jak na oponach letnich, prędkość błąd 6% a odległość 1%. Poprzednie Dunlop Winter Sport 3D, teraz Bridgestone Blizzak DM-V1. Jeżeli pisalem że tamte są dobre to te rewelacja. Są terenowe i balem się o komfort ale wogóle ich nie slychać, na śniego bardzo pewna jazda. Wcale nie umniejszam Dunlopom ale moge porównać. Nie jestem odosobniony jeżeli chodzi o zmianę rozmiaru, w zeszłym tyg. na parkingu widziałem w QQ opony w tym samym rozmiarze ale Dunlop Grandtrek SJ6 - też terenowe.

Edytowane przez Piotr1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wcześniej sugerowalem innym użytkownikom tak też zrobiłem, zmieniłem za małe opony 215/65/16 na 215/70/16...

Oczywiście skalkulowałeś też ryzyko związane z zastosowaniem rozmiaru opon niezgodnego z homologacją samochodu, co w przypadku (nie daj Boże) zdarzenia z ofiarami z dużym prawdopodobieństwem wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście skalkulowałeś też ryzyko związane z zastosowaniem rozmiaru opon niezgodnego z homologacją samochodu, co w przypadku (nie daj Boże) zdarzenia z ofiarami z dużym prawdopodobieństwem wyjdzie.

teraz dowaliłeś :unsure: .homologacja tiida-opony 185/65/r15

opony na sprzedawanych autach 195/65/r15

wniosek-nissan łamie prawo. :rofl: nie radzę też stosować żadnych zamienników-bo nie były homologowane z autem :devil:

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście skalkulowałeś też ryzyko związane z zastosowaniem rozmiaru opon niezgodnego z homologacją samochodu, co w przypadku (nie daj Boże) zdarzenia z ofiarami z dużym prawdopodobieństwem wyjdzie.

 

Homologowane? Wiesz co jest napisane w homologacji? Indeks 88 S , a na słupku za drzwiami napisane 98 H ,to tez jest w porządku? Robią co chca a ja mam jeżdżąc, nabijać nieprawdziwy przebieg i domyślać się ile przekłamuje licznik? Jak sam widzisz masz przyklad Tidy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego manix, gdyby to mnie Nissan zaproponował zakup QQ z oponami o parametrach niezgodnych ze świadectwem homologacji, to bym zażądał wymiany na rozmiar zgodny. I nie sądzę, aby ktokolwiek po stronie Nissan zaprotestował. A co do zamienników, to jakoś nie znajduję nic na ich temat w moim świadectwie homologacji, więc nie przeginaj w drugą stronę. Ja tylko ośmieliłem się zwrócić uwagę na aspekt, który możesz ale nie musisz brać pod uwagę - Twój samochód, Twój wybór.

 

Z kolei odpowiadając na pytanie Piotra1 zauważę nieśmiało, że indeks 98H ze słupka za drzwiami stawia wyższe wymagania oponom niż indeks 88S ze świadectwa homologacji (zresztą u mnie akurat jest 89S). Czyli co niby Ci nie pasuje? Nikt przecież nie powiedział, że musi być dokładnie to samo na słupku, ale na pewno nie mógłby się tam znaleźć indeks mniejszy niż w homologacji. Przecież świadectwo homologacji uzyskuje się w danym kraju - w jednym jest tak a w innym inaczej. Innymi słowy - obowiązuje Cię to co zapisano w świadectwie homologacji, ale jeśli zastosujesz się do tego co masz na słupku za drzwiami, to przecież dalej będziesz miał opony zgodne ze świadectwem homologacji, bo ono w tym temacie określiło minimalne wymagania. Czy to tak trudno pojąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego manix, gdyby to mnie Nissan zaproponował zakup QQ z oponami o parametrach niezgodnych ze świadectwem homologacji, to bym zażądał wymiany na rozmiar zgodny. I nie sądzę, aby ktokolwiek po stronie Nissan zaprotestował. A co do zamienników, to jakoś nie znajduję nic na ich temat w moim świadectwie homologacji, więc nie przeginaj w drugą stronę. Ja tylko ośmieliłem się zwrócić uwagę na aspekt, który możesz ale nie musisz brać pod uwagę - Twój samochód, Twój wybór.

 

Z kolei odpowiadając na pytanie Piotra1 zauważę nieśmiało, że indeks 98H ze słupka za drzwiami stawia wyższe wymagania oponom niż indeks 88S ze świadectwa homologacji (zresztą u mnie akurat jest 89S). Czyli co niby Ci nie pasuje? Nikt przecież nie powiedział, że musi być dokładnie to samo na słupku, ale na pewno nie mógłby się tam znaleźć indeks mniejszy niż w homologacji. Przecież świadectwo homologacji uzyskuje się w danym kraju - w jednym jest tak a w innym inaczej. Innymi słowy - obowiązuje Cię to co zapisano w świadectwie homologacji, ale jeśli zastosujesz się do tego co masz na słupku za drzwiami, to przecież dalej będziesz miał opony zgodne ze świadectwem homologacji, bo ono w tym temacie określiło minimalne wymagania. Czy to tak trudno pojąć?

czyli nissan musi wymienić wszystkie opony we wszystkich tiidach od 2007 roku do dziś.wszystkie są homologowane na oponach 185-a mają 195.

A teraz poważnie:Występują, trzy grupy homologacyjne opon.

Pierwsza z nich, zwana obowiązkową, stanowi określenia w stosunku do konkretnego auta. W przypadku tych opon, nie wolno ich montować do żadnej innej marki samochodów, z wyjątkiem tej homologowanej.

Druga grupa homologacyjna, to tzw. grupa techniczna. W przypadku tych opon, możliwy jest ich montaż do innych pojazdów, ale pod pewnymi warunkami określonymi przez danego producenta opon (najczęściej oznacza to dopuszczenie montażu, ale tylko poprzez montaż wszystkich czterech opon do auta).

!!Trzecia grupa to tzw. homologacje dowolne, przy których nie istnieją przeciwwskazania, by montować je do innych pojazdów, niż homologowane.!!

 

Opony z pierwszego wyposażenia (OE) mogą mieć homologację pod dane auto, ale nie muszą. Jeśli opona jest homologowana, posiada odrębne oznaczenie na boku opony.

Dlatego też, jeśli opony zakupione z samochodem miały ścisłą homologację pod te auto, należy sprawdzić w książce pojazdu, czy istnieje możliwość założenia opon bez homologacji. Jeśli informacji takich nie znajdziemy w książce, należy skonsultować się z producentem danego samochodu.WAŻNE-DOPUSZCZALNE zamienniki opon są wyliczane na podstawie Maksymalnej Średnicy Zewnętrznej (ustalonej przez ETRTO) wychodząc od rozmiaru początkowego w tabeli zamienników w granicach tolerancji +1,5 / -2%. Indeks nośności zamiennika powinien być taki sam lub może być większy w porównaniu do rozmiaru opony z wyposażenia oryginalnego.

i jeszcze konkretny przykład.quasqhai z silnikiem 2.0dCi 2009r.wersja 5 osobowa.2wd-homologacja:215/65 R16

dopuszczalne przez nissan,po dopasowaniu z odpowiednimi felgami:

225/60 R16

215/60 R17

235/45 R18

tiida homologacja 185/65R15

dopuszczalne:

 

195/65 R15-ten nissan daje standardowo

195/55 R16

205/45 R17

pozdrawiam

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego manix, gdyby to mnie Nissan zaproponował zakup QQ z oponami o parametrach niezgodnych ze świadectwem homologacji, to bym zażądał wymiany na rozmiar zgodny. I nie sądzę, aby ktokolwiek po stronie Nissan zaprotestował. A co do zamienników, to jakoś nie znajduję nic na ich temat w moim świadectwie homologacji, więc nie przeginaj w drugą stronę. Ja tylko ośmieliłem się zwrócić uwagę na aspekt, który możesz ale nie musisz brać pod uwagę - Twój samochód, Twój wybór.

 

Z kolei odpowiadając na pytanie Piotra1 zauważę nieśmiało, że indeks 98H ze słupka za drzwiami stawia wyższe wymagania oponom niż indeks 88S ze świadectwa homologacji (zresztą u mnie akurat jest 89S). Czyli co niby Ci nie pasuje? Nikt przecież nie powiedział, że musi być dokładnie to samo na słupku, ale na pewno nie mógłby się tam znaleźć indeks mniejszy niż w homologacji. Przecież świadectwo homologacji uzyskuje się w danym kraju - w jednym jest tak a w innym inaczej. Innymi słowy - obowiązuje Cię to co zapisano w świadectwie homologacji, ale jeśli zastosujesz się do tego co masz na słupku za drzwiami, to przecież dalej będziesz miał opony zgodne ze świadectwem homologacji, bo ono w tym temacie określiło minimalne wymagania. Czy to tak trudno pojąć?

 

Wyobraz sobie że potrafię to pojąć. Przemyślałem tą zamiane opon i wiem co oznaczają wszystkie parametry na oponie. Teraz wiem że licznik pracuje tak samo jak na letnich i to jest dla mnie ważne. Jak widać na przykładzie Tidy, gdyby tak szalenie ważna jak sugerujesz była średnica opon to przy montażu szer 195 zamiast 185 profil powinno się obniżyć z 65 na 60 a tak nie jest, i średnica rośnie o 2%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, aż tak bardzo się nie denerwujcie - jak napisałem poprzednio "Twój samochód, Twój wybór" i tyle. Nigdzie przecież nie zaznaczyłem (Pitrze1), że akurat średnica opon jest "tak szalenie ważna". Raczej pisałem o zespole kilku rozmiarów a nie tylko średnicy i odniosłem je do zapisów w homologacji. Dla mnie akurat to, czy samochód w rzeczywistości jedzie tyle co pokazuje prędkościomierz, czy może 5-10% wolniej ma naprawdę marginalne znaczenie, chociaż jestem w stanie zrozumieć, że dla wielu osób może to być istotne. Zwrócę jednak Twoją uwagę na fakt, że wcale nie musi się to przekładać na prawdziwość pomiaru odległości przez licznik kilometrów. Podam Ci przykład z mojego poprzedniego samochodu (bo w Kaśce jeszcze tego nie mierzyłem) - licznik pokazywał zazwyczaj prędkość ok. 7% większą niż w rzeczywistości (niż prędkość jaką pokazywał GPS). Jednak gdy porównywałem pomiar przejechanej odległości wskazany przez licznik kilometrów oraz ten sam GPS to niewiele się różniły a na pewno nie 7%. I to jest normalne, bo przecież elektronikę samochodu da się ustawić tak (wszak to jest komputer) aby na przejechanych kilometrach nie oszukiwała, ale pokazywała zawsze kilka procent większą prędkość, co w jakiś sposób powiększa bezpieczeństwo na drodze (wolniej jedziesz) oraz chroni przed mandatami przy niewielkich przekroczeniach prędkości.

 

Dodam też wyrazy uznania dla manix-a za kawałek ciekawej wiedzy zamieszczonej na forum. Zapewne zajęło Ci trochę czasu wyłuskanie tego z internetu :-)

 

Pozdrawiam obu kolegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Proszę o pomoc użytkowników: Pirelli Scorpion ice & snow i Continental Conti Cross Contact Winter. Jak ww. opony zachowują się na błocie pośniegowym i bezpośrednio po świeżym opadzie śniegu? Czy po kilku sezonach, lub większym przebiegu nie tracą swoich walorów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o pomoc użytkowników: Pirelli Scorpion ice & snow i Continental Conti Cross Contact Winter. Jak ww. opony zachowują się na błocie pośniegowym i bezpośrednio po świeżym opadzie śniegu? Czy po kilku sezonach, lub większym przebiegu nie tracą swoich walorów?

Jeden sezon zimowy już przejechałem na PIRELLI SCORPION. Zachowanie w głębokim śniegu /QQ jedna oś napędowa/ b. poprawne.Przy dużych nachyleniach posiłkuję się łańcuchami. Z wieloletniego doświadczenia z zimówkami - opony wystarczą na ok 30-40k km czyli przy moich przebiegach na 3-4 sezony.Potem je zmieniam mimo,że jeszcze ok 4 mm bieżnika zostaje , ale guma twardnieje!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam uważam, ze na zimę wystarcza stalówki - komplet stalówek + nowe uniroyale 215/65/16 + śruby do stalówek to koszt ok 1800 zł... i jest w pełni wystarczający ..... lepiej zainwestować w ładne felgi na lato ...choc ori 17 i 18 sa o dziwo bardzo ładne :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam uważam, ze na zimę wystarcza stalówki - komplet stalówek + nowe uniroyale 215/65/16 + śruby do stalówek to koszt ok 1800 zł... i jest w pełni wystarczający ..... lepiej zainwestować w ładne felgi na lato ...choc ori 17 i 18 sa o dziwo bardzo ładne :D

Może i tak tylko jak nie można zastosować stalówek? Zostają alu i opony 17" za co najmniej 5stówek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i tak tylko jak nie można zastosować stalówek? Zostają alu i opony 17" za co najmniej 5stówek.

Dokładnie i dlatego chyba kupię same opony 17' i będę przekładał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...