Gość Groszek86 Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Nie za małe masz cisnienie 2,0? Ja w swoim mam 2,2 ciesnienie i prowadzi sie dobrze, no ale mam 16' pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziki-toy Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Witam. Mam pytanko na temat felg i opon do mojego nissana. Kupiłem go na zimówkach na 16. Założyłem oryginalne 17 na oponach (Dunlop SP 3000) rozmiar 215/50/17 i dla mnie jest koszmar w porównaniu z 16 nawet zimówkami. Zdaje mi się ze słabiej się zbiera, jedzie się jak w wozie drewnianym (ciśnienie przód tył po 2 bary) nie wiem czy nie za mało. Druga rzecz może to stan opon są z 2003 roku ale w niezłym stanie nie jakieś łyse lumpy. Śruby kupiłem stożkowe nie te od stalówek. Dla mnie kierownica ciężej chodzi. Mam pytanka jak ktoś ma 17 jakie ma wrażenia. Nie wiem czy u mnie to wina stanu opon (2003), ciśnienia, śrub ? Dodaje że nigdy nie jeździłem na 17 i nie jestem się w stanie się określić. Masz za małe ciśnienie. Nabij do 2.3 przód i 2,4 tył. Poza tym czym większe alusy tym gorsze prowadzenie, tym bardziej na koleinach. Ja kupiłem z alusami 18" i prowadziło się tragicznie. Opchnąłem je i kupiłem oryginalne 16" i jeździ się cudo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luto_PL Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 oryginalne 16" Pytanko może trochę z boku (a może nie) Gdzie kupić kapsle do oryginalnych alusów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziki-toy Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Pytanko może trochę z boku (a może nie) Gdzie kupić kapsle do oryginalnych alusów? Jeśli do oryginalnych to są jedynie dwa wyjścia. Albo ASO albo będzie coś na Alledrogo. Pozdr All. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bumcyk Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Moim zdaniem felgi 17" to porażka.Na pewno nie do silnika 1,8. 16" to optymalny rozmiartylko oryginały 16 są brzydkie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość WojtekW Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Dzięki za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Moim zdaniem felgi 17" to porażka.Na pewno nie do silnika 1,8. 16" to optymalny rozmiartylko oryginały 16 są brzydkie:) Ja mam zimówki na 16" a letnie na 17" jeżdżę już 4 sezon i nie narzekam, zdecydowanie ładniej wygląda na oryginalnych 17" niż na oryginalnych 16" a spalanie ? nie widzę nawet różnicy wszystko kwestia gustu a o tym nie dyskutuje sie pozdrawiam ....(ciśnienie przód tył po 2 bary) nie wiem czy nie za mało.... Jak otworzysz drzwi kierowcy to na słupku środkowym masz podane jakie ciśnienie powinno byc, podjedz do wulkanizatora, żeby on tobie dopompował bo kompresory na stacjach benzynowych są nie dokładne ......Założyłem oryginalne 17 na oponach (Dunlop SP 3000) rozmiar 215/50/17 ........Druga rzecz może to stan opon są z 2003 roku ale w niezłym stanie nie jakieś łyse lumpy... Opony masz już stare 8 lat, zresztą poczytaj sobie opinie o tych oponach nie jest to najlepszy produkt Dunlopa ...... Nie wiem czy u mnie to wina stanu opon (2003), ciśnienia, śrub ? Dodaje że nigdy nie jeździłem na 17 i nie jestem się w stanie się określić. Sprawdź ciśnienie bo myślę, że masz za niskie i dlatego odczuwasz ze auto jest zamulone śruby do alufelg 17" są stożkowe a nie kuliste jak do stalowych tak wiec kupiłeś dobre, opony jak opony z racji wieku mogą być głośniejsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotro29 Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Witam Na zimę mam 15 a na lato 17 215/50, jeździ się bardzo dobrze. Motor 2,0 Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kawa3 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Mam nowy zapas Dunlop SP Sport 300e. Chciałem dokupić jedną oponkę i zamontować na którąś z osiek, lecz tego modelu już nie produkują i w całej oponiarskiej Polsce brak. Czy któryś z kolegów primerowców P12 jest w podobnej sytuacji i zechce się pozbyć takiej jednej opony? Pozdrawiam Kazimierz ze Szczecina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość froogo Opublikowano 3 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2011 Nie podałeś rozmiaru. Sprawdź na tej stronie http://www.opony.inowroclaw.pl/model/dunlop/sp_sport_300e/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
euzebio26 Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 Tak, rozmiar 195/60/15 jest jak najbardziej właściwy dla P11 na aluskach. To co jest na słupku dotyczy felg stalowych. Ja mam oryginalne alu Nissana o szerokości chyba 7 cali i zakładam na nie takie właśnie opony. Na zimowe nierówności natomiast daję troche większe gumki - 195/65/15 na te same felgi. ja mam taki rozmiar na letnich i będę robił drugi raz wahacz górny prawy bo mi dobija na nierównościach i znów ma luzy aż słychać głośne stukanie Mam nowy zapas Dunlop SP Sport 300e. Chciałem dokupić jedną oponkę i zamontować na którąś z osiek, lecz tego modelu już nie produkują i w całej oponiarskiej Polsce brak. Czy któryś z kolegów primerowców P12 jest w podobnej sytuacji i zechce się pozbyć takiej jednej opony? Pozdrawiam Kazimierz ze Szczecina sprawdź na allegro bo wydaje mi się że widziałem tam pojedynczą sztukę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 21 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 Z oponek polecam markę Toyo. Zwłaszcza letnie. Jeździłem na takowych w carnice, trzymała się nieźle. Lepiej niż np pirelli. Zresztą to też japońska marka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gromu Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 Mam pytanko, jeśli koła w P11 mam 225/45/17 to jakie ciśnienie powinienem mieć? Ile z przodu ile z tyłu...? Pytam, bo wymieniłam opony na nowe w wulkanizacji, przejechałem 20km i wpadłem w poślizg i wypakowałem do rowu a potem w słup! I myślę, że koleś mógł mi za dużo dmuchnąć w kapcie i mogło to być poniekąd przyczyną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość asdasdug Opublikowano 7 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2011 Witam Felgi stalowe 14" na zimę do primery P11.144 będą odpowiednie? niby fabrycznie były montowane 15" . Na lato mam 16" . I moje pytanie czy nie będzie problemu z tymi felgami? Mam możliwość kupić w dobrej cenie właśnie ten rozmiar felg razem z oponami. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 7 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2011 14 nie podejdzie do p11.144. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość asdasdug Opublikowano 7 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2011 Nie podejdzie w jakim sensie? Mówię o felgach 14 z primery więc parametry są takie same tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 7 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2011 14 są za małe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 7 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2011 Teoretycznie przedni zacisk jest za duży na felgę 14 cali, ale praktycznie były już przypadki, że w P11.144 mieli ludzie te mniejsze zaciski. Najprostszy sposób to zmierzyć tarczę - jak ma średnicę 280mm to niestety nie podejdzie felga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drone Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Witam trafiła mi sie okazja do zakupu naprawde fajnych oponek zimowych goodyear 185/70 14- jeżdził już ktoś na czymś podobnym ? nie będzie z tym problemu? Niby patrzyłem na kalkulator zamienników opon to pokazało że są o 7 mm mniejsze od "fabrycznych" 185/65 15 i że będą przekłamywały licznik o 1,12 km/h czyli pokazuje na liczniku 100 a jade 98,88 km/h. Jak myślicie pchać się w to czy szukać czegoś lepszego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 jesli bedziesz miał te 14 to teraz policz ile razy walniesz w grude snieżną i czym w podwoziu albo co sobie urwiesz na polskiej drodze miając przy seryjnym zawieszeniu mniejszy przeswit o 0,35cm. Niby niewiele ale może własnie seryjnie wyliczyli, że 2mm to jest rezerwa zeby nie trafiać w każdego leżącego policjanta. Po co ci na zime mniejsze koła?? węższe tak ale mniejsze??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Jeśli masz felgi 14 to ja bym kupił jeżeli okazyjnie. co do 3,5 mm nowy bieżnik ma 8 mm a dopuszczalny 1,6 mm (wiem że mało i ja bym na takim nie jeździł) różnica 6,4 mm więc 3,5 mm nie powinno stanowić problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Witam trafiła mi sie okazja do zakupu naprawde fajnych oponek zimowych goodyear 185/70 14- jeżdził już ktoś na czymś podobnym ? nie będzie z tym problemu? Niby patrzyłem na kalkulator zamienników opon to pokazało że są o 7 mm mniejsze od "fabrycznych" 185/65 15 i że będą przekłamywały licznik o 1,12 km/h czyli pokazuje na liczniku 100 a jade 98,88 km/h. Jak myślicie pchać się w to czy szukać czegoś lepszego? Jak trafiła się Tobie okazja to wiadomo okazja kupuj i tyle, zmniejszenie prześwitu o 0,35 cm nie niesie za sobą żadnych konsekwencji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Witam trafiła mi sie okazja do zakupu naprawde fajnych oponek zimowych goodyear 185/70 14- jeżdził już ktoś na czymś podobnym ? nie będzie z tym problemu? Niby patrzyłem na kalkulator zamienników opon to pokazało że są o 7 mm mniejsze od "fabrycznych" 185/65 15 i że będą przekłamywały licznik o 1,12 km/h czyli pokazuje na liczniku 100 a jade 98,88 km/h. Jak myślicie pchać się w to czy szukać czegoś lepszego? Z kolei przeliczając kalkulatorem z rozmiaru 195/60R15 (a jest to drugi oficjalnie zalecany rozmiar do 15 cali) jest już idealnie. Dla mnie osobiście profil dużo za wysoki, ale do niezbyt dynamicznej jazdy powinien być ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOOKEE Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 proponuję otworzyć drzwi kierowcy i na belce pionowej jest naklejka z podstawowymi informacjami-rozmiary opon i felg (3 wersje); bodajże ciśnienie w kołach-różne opcje obciążenia; i jakieś tam jeszcze informacje których w tej chwili nie pamiętam u mnie przynajmniej jest taka fabryczna naklejka p11.144 -moze się komuś przyda;] pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Svirus Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 Archeolog ale cóż... maiał ktoś z was opony 205/60/R15 w Primerze p11? Chodzi mi o to czy nie będzie problemów z obcieraniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.