Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Słaby silnik


Gość grzes757
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Posiada ktoś może książkę serwisową do Patrola GR 2.8?

Podaj maila to Ci manuala wyślę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem nowym użytkownikiem Nissana Patrola GR 2.8, rocznik 1998. Mam pytanie odnośnie auta. Ile czasu potrzebuje do rozpędzenia się do 100km/h? U mnie wykazuje ok 35 sekund, czy to dużo? Dodam, że koła mają oryginalny rozmiar.

A co do pielęgnacji, jest to samochód który poddaję się korozji, czy należałoby teraz po sezonie zimowym wyczyścić zawieszenie i zakonserwować?

Jakie mogą być skutki niedziałającego reduktora (4L)??

 

Pozdrawiam

 

Sprawdziłem czas do setki - Patrol długi, motor RD28Ti (99r.), obciążenie trzy osoby + sprzęt, na suchym asfalcie - 19 sekund. Bieg zmieniałem na wyższy przy 3500 obr. Pozdrawiam.

Edytowane przez Niebora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Dziku_1508

Podaj maila to Ci manuala wyślę ;)

 

 

Hubert_Pietras@wp.pl Dziękuję, na pewno bardzo się przyda. Jutro podjadę nim na warsztat. Oby była to tylko i wyłącznie wina filtrów :(

 

33 cale spokojnie da radę tylko kup jakis fajny protektor co by dał radę w błotku bo szosówki nie dadzą rady nawet na trawie :rolleyes:

 

 

Takie oponki to chyba nie mały koszt ;)

 

Sprawdziłem czas do setki - Patrol długi, motor RD28Ti (99r.), obciążenie trzy osoby + sprzęt, na suchym asfalcie - 19 sekund. Bieg zmieniałem na wyższy przy 3500 obr. Pozdrawiam.

 

 

Niebora, dziękuję bardzo za sprawdzenie. I zgadza się, jak wg innych opinii powinien mieć ok 20 sekund do 100 km/h. Jednak te 15 sekund więcej to jest różnica, ciekaw jestem czy teraz nie ma większego spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 cale nie są aż takie drogie np fedima 33 powinna kosztować około 350zł sztuka ja za 35 cali płaciłem 3500 z wysyłką , ale przed kupnem dobrze się zastanów co kupisz bo nie wszystkie oponki zdają egzamin zimą fedima zimą nie działa , ale cóż nie ma idealnych rozwiązań i co by nie było 2000 musisz liczyć na oponki a i jeszcze jedno nie kupuj żadnych używek bo przepłacisz sam o mało co bym się tak załatwił ale kupiłem nowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Dziku_1508

Oponki 37/12.5/17

 

img3243sm.jpg

 

 

Większe oponki dodają większy urok. Świetnie się takie prezentują! Muszę zacząć na nowy rok oglądać się za większymi oponami.

Sprawdzałem jak działa (jeśli działa) przepływomierz, odłączyłem przepływomierz, odpaliłem auto i o dziwo żadnych zmian w poprawie czy pogorszeniu działania silnika nie ma!! Co sugerujecie w tym przypadku? Może być czy raczej jest walnięta przepływka?

 

33 cale nie są aż takie drogie np fedima 33 powinna kosztować około 350zł sztuka ja za 35 cali płaciłem 3500 z wysyłką , ale przed kupnem dobrze się zastanów co kupisz bo nie wszystkie oponki zdają egzamin zimą fedima zimą nie działa , ale cóż nie ma idealnych rozwiązań i co by nie było 2000 musisz liczyć na oponki a i jeszcze jedno nie kupuj żadnych używek bo przepłacisz sam o mało co bym się tak załatwił ale kupiłem nowe

 

 

A czy bridgestone czy dunlop oraz czy michelin też się sprawdzają? Jeśli robią o takiej wielkości opony

Edytowane przez _Hubertus_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większe oponki dodają większy urok. Świetnie się takie prezentują! Muszę zacząć na nowy rok oglądać się za większymi oponami.

Sprawdzałem jak działa (jeśli działa) przepływomierz, odłączyłem przepływomierz, odpaliłem auto i o dziwo żadnych zmian w poprawie czy pogorszeniu działania silnika nie ma!! Co sugerujecie w tym przypadku? Może być czy raczej jest walnięta przepływka?

 

 

 

 

A czy bridgestone czy dunlop oraz czy michelin też się sprawdzają? Jeśli robią o takiej wielkości opony

 

Pytanie gdzie będziesz jezdził. Tylko las, cos cięższego niż las? Gnój ? Czy jazda po czarnym.

Jak chcesz oponę która robi trochę w błocie, fajnie jeżdzi po czarnym, nieżle zachowuje się w piasku, to niezłym kompromisem będzie Toyo MT Open Country 33 lub 35 cali, no w porywach 37 cali, ale do 35 i 37 cali i jazdy po dziurach trzeba będzie Parcha trochę dzwignąć. Przy dobiciach bedzie trochę przycierać przy 35, a przy 37 napie......ć. Felga ET -25 - -30 oczywiście opona na 12,5/15.

tu masz link:

http://toyotires.com/tire/pattern/open-country-mt

Trochę słabo się czyści, ale generalnie nie ma tragedii.- kompromis- ale polecam.

 

Co do przepływki to raczej poczujesz różnice jeżdząc z i bez. Samo zapalenie silnika i nawet przygazowanie niewiele pokaże, musisz zadać motorowi obciążenie - tu odczujesz wyrażnie różnicę.

 

Myśl o oponach, ja dorastam do zmiany przełożeń w mostach, i bede takie 33 gonił narazie mają 3 miesiące i nalatane około 1000 km wiec stan idealny i tanio oddam, bo idę wyżej B)

 

No właśnie, przy okazji - OFFROADER, rozumiem , że nie pozostaje mi nic innego niż 5,42, bo Y61 '98 2,8 ma 4,625 ???? Wiem ze już było, tylko tak dla potwierdzenia :P

Edytowane przez clipp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większe oponki dodają większy urok. Świetnie się takie prezentują! Muszę zacząć na nowy rok oglądać się za większymi oponami.

Sprawdzałem jak działa (jeśli działa) przepływomierz, odłączyłem przepływomierz, odpaliłem auto i o dziwo żadnych zmian w poprawie czy pogorszeniu działania silnika nie ma!! Co sugerujecie w tym przypadku? Może być czy raczej jest walnięta przepływka?

 

 

 

 

A czy bridgestone czy dunlop oraz czy michelin też się sprawdzają? Jeśli robią o takiej wielkości opony

 

Kupując Patrola miałem zamiar jeździć nim tylko na ryby i polowania. Szybko okazało się jednak, że świetnie nadaje się do rodzinnych wypadów z wnuczkiem na ognisko a jak jest pod ręką, to dobrze się nim jeździ do pracy i na zakupy. Źle się nim pomyka tylko w długie trasy. Z uwagi na powyższe zdecydowałem, że potrzebuję opon uniwersalnych - żeby dawały radę po szosie i w terenie czyli all terrain (ATR). Poczytałem trochę w internecie, popytałem znajomych i ograniczyłem wybór do opon Cooper Discoverer ATR oraz BF Goodrich AT.

Co do pierwszych:

Cooper Discoverer ATR 265/70R16 112 T. "Specyficzna budowa bieżnika zapewnia rewelacyjną trakcje na mokrej nawierzchni. Wzmocniona sztywność kostek bieżnika powoduje świetną trakcje i wygodę prowadzenia. 60% on Road 40 % off Road". Nośność: do 1120 kg na oponę, Prędkość: T - do 190 km/h. Cena od 520,00 do 675,16 zł/szt.

Drugie:

"AT Firmy BF Goodrich to dobrze znana opona na naszym rynku. Dobre prowadzenie, cicha jazda na asfalcie, dobre właściwości w lekkim terenie." 50% szosa, 50% teren. Indeks ładowności 117 (do 1285 kg na oponę). Indeks prędkości S (do 180 km/h). Cena od 487 do 650 zł (np. www.sklepopon.pl)

 

Wybrałem Cooper Discoverer - trochę gorsze właściwości w terenie ale jest cichsza i ma oznaczenie M+S. Świetnie daje sobie radę z błotem pośniegowym i spisuje się nieźle zimą na szosie. Na białym trochę słabo ale na pewno dużo lepiej niż BF Goodrich. Jestem z nich zadowolony - dają radę i na bagnach pradoliny Wieprza, i na piaskach Puszczy Solskiej, bez problemu się wyważają, są ciche na szosie. Uważam, że BF Goodrich to też dobry wybór.

Edytowane przez Niebora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupując Patrola miałem zamiar jeździć nim tylko na ryby i polowania. Szybko okazało się jednak, że świetnie nadaje się do rodzinnych wypadów z wnuczkiem na ognisko a jak jest pod ręką, to dobrze się nim jeździ do pracy i na zakupy. Źle się nim pomyka tylko w długie trasy. Z uwagi na powyższe zdecydowałem, że potrzebuję opon uniwersalnych - żeby dawały radę po szosie i w terenie czyli all terrain (ATR). Poczytałem trochę w internecie, popytałem znajomych i ograniczyłem wybór do opon Cooper Discoverer ATR oraz BF Goodrich AT.

Co do pierwszych:

Cooper Discoverer ATR 265/70R16 112 T. "Specyficzna budowa bieżnika zapewnia rewelacyjną trakcje na mokrej nawierzchni. Wzmocniona sztywność kostek bieżnika powoduje świetną trakcje i wygodę prowadzenia. 60% on Road 40 % off Road". Nośność: do 1120 kg na oponę, Prędkość: T - do 190 km/h. Cena od 520,00 do 675,16 zł/szt.

Drugie:

"AT Firmy BF Goodrich to dobrze znana opona na naszym rynku. Dobre prowadzenie, cicha jazda na asfalcie, dobre właściwości w lekkim terenie." Indeks ładowności 117 (do 1285 kg na oponę). Indeks prędkości S (do 180 km/h). Cena od 487 do 650 zł (np. www.sklepopon.pl)

 

Ja BF'a bym sobie darował :mellow: Nieważne czy AT czy MT. Jak już mowimy o ATR'ach to jeszcze można pomyśleć o Goodyear Wrangler. Ciekawą oponą jest też Kumho KL71/MT, nieżle pracuje w terenie, na czarne rewelka.

http://autogregor.pl/kumho-kl71-311050-p-4289.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja BF'a bym sobie darował :mellow: Nieważne czy AT czy MT. Jak już mowimy o ATR'ach to jeszcze można pomyśleć o Goodyear Wrangler. Ciekawą oponą jest też Kumho KL71/MT, nieżle pracuje w terenie, na czarne rewelka.

http://autogregor.pl/kumho-kl71-311050-p-4289.html

 

A jak te opony dają sobie radę w zimie na białym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak te opony dają sobie radę w zimie na białym ?

Jak masz na myśli Kumho, to bajecznie dobrze. Dobra opona to nie tylko taka która "robi", ale też dobrze "hamuje". Fajna mieszanka gum- dosyć miękkie.

Zresztą inaczej nie popadajmy w jakąś chorobę ;) - Patrząc na gumę do terenu odrazu widzimy bieznik Sahara, Fedima, Maxxiss C.C itd. czyli bardzo agresywne bieżniki do ciężkiego tyrania w terenie i mieszance gum bardzo twardej./Nalewki też/ Samochód na takich gumach / czasami diagonalnych/ bedzie prowadził się po czarnym makabrycznie/Nalewki czasami są nie do wyważenia/ w terenie bajecznie trzymał tyrakcję. Znów coś za coś. Dodakkowo twarde mieszanki gum pozwalają na jeżdzenie na niskin ciśnieniu /bez bedlocków/ nawet 0,4. jak się pilnuje nogi na gazie i nie ciśnie zbyt mocno. Ale przecie są też gumy, może nie tak dzielne jak te powyżej, ale też radzące sobie w terenie, Na dodatek chyba jakoś w połowie zeszłego roku, weszły nowe przepisy unijne dotyczące norm hałasu. I Tak na rynku pojawiły sie opony nowego typu spełniające te wymagania. Kumho jest właśnie taką oponą. Toyo też, o dziwo nawet Nokian wypuscił na rynek oponę typu MT. Ale, wracając do Kumho, naprawde fantastycznie pracuje w błocie, bardzo ładnie się czyści, nie gubi trakcji - a nie wygląda. Oczywiście jazda na niskich ciśnieniach, bez bedlocków na tych oponach generalnie kończy się kiepsko. Znów zależy do jakiej aplikacji potrzebujemy oponę.

 

Coopery - opony królują za oceanem :thumbsup: jedyna wada - nie dostaniesz ich u każdego gumiarza. Dostępność "półkowa" taka sobie, ale pożądna firma sciągnie z Niemiec w dwa dni. Raczej mało zozpowszechniona w Naszym kraju i pewno dlatego cena też z tych nie najniższych. No ale coś co jest dobre musi kosztować. ^_^ Jeżdziłem - polecam.

I jeszce jedno dziś kupując gumy ze starymi rzeżbami biezników, pamiętajmy, że za rok możemy już nie dokupić zapasu w tym modelu, bo po prostu już go nie będzie, B)

Edytowane przez clipp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz na myśli Kumho, to bajecznie dobrze. Dobra opona to nie tylko taka która "robi", ale też dobrze "hamuje". Fajna mieszanka gum- dosyć miękkie.

Zresztą inaczej nie popadajmy w jakąś chorobę ;) - Patrząc na gumę do terenu odrazu widzimy bieznik Sahara, Fedima, Maxxiss C.C itd. czyli bardzo agresywne bieżniki do ciężkiego tyrania w terenie i mieszance gum bardzo twardej./Nalewki też/ Samochód na takich gumach / czasami diagonalnych/ bedzie prowadził się po czarnym makabrycznie/Nalewki czasami są nie do wyważenia/ w terenie bajecznie trzymał tyrakcję. Znów coś za coś. Dodakkowo twarde mieszanki gum pozwalają na jeżdzenie na niskin ciśnieniu /bez bedlocków/ nawet 0,4. jak się pilnuje nogi na gazie i nie ciśnie zbyt mocno. Ale przecie są też gumy, może nie tak dzielne jak te powyżej, ale też radzące sobie w terenie, Na dodatek chyba jakoś w połowie zeszłego roku, weszły nowe przepisy unijne dotyczące norm hałasu. I Tak na rynku pojawiły sie opony nowego typu spełniające te wymagania. Kumho jest właśnie taką oponą. Toyo też, o dziwo nawet Nokian wypuscił na rynek oponę typu MT. Ale, wracając do Kumho, naprawde fantastycznie pracuje w błocie, bardzo ładnie się czyści, nie gubi trakcji - a nie wygląda. Oczywiście jazda na niskich ciśnieniach, bez bedlocków na tych oponach generalnie kończy się kiepsko. Znów zależy do jakiej aplikacji potrzebujemy oponę.

 

Coopery - opony królują za oceanem :thumbsup: jedyna wada - nie dostaniesz ich u każdego gumiarza. Dostępność "półkowa" taka sobie, ale pożądna firma sciągnie z Niemiec w dwa dni. Raczej mało zozpowszechniona w Naszym kraju i pewno dlatego cena też z tych nie najniższych. No ale coś co jest dobre musi kosztować. ^_^ Jeżdziłem - polecam.

I jeszce jedno dziś kupując gumy ze starymi rzeżbami biezników, pamiętajmy, że za rok możemy już nie dokupić zapasu w tym modelu, bo po prostu już go nie będzie, B)

 

Dzięki za info. Sądziłem, że MT nie nadają się do jazdy zimą. Na razie jednak mam spokój, ponieważ oponki są nowe i prędzej wymienię samochód niż je zjadę. A swoja drogą zauważyłem, że Koreańczycy robią duże postępy i ich produkty są coraz bardziej godne uwagi.

Przy okazji chciałbym spytać co sądzisz o Kia Sorrento i Toyocie Landcruiser ?

Edytowane przez Niebora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Sądziłem, że MT nie nadają się do jazdy zimą. Na razie jednak mam spokój, ponieważ oponki są nowe i prędzej wymienię samochód niż je zjadę. A swoja drogą zauważyłem, że Koreańczycy robią duże postępy i ich produkty są coraz bardziej godne uwagi.

Przy okazji chciałbym spytać co sądzisz o Kia Sorrento i Toyocie Landcruiser ?

 

Dwa różne samochody z dwu różnych bajek :mellow: Zaraz Igor zapyta co to ma wspójnego z Patrolem i bedzie miał rację.

Jeszcze zależy jaki LC. Masz forum Toyoty, i guru Kylona pytaj tam, a dostaniesz kompleksową informację. Nigdy nie miałem LC z Kia to tylko kiedyś Asie, ale to stare dzieje. :rolleyes: Asia Rocsta to ta popierdułka poniżej :lol:

 

Dwa różne samochody z dwu różnych bajek :mellow: Zaraz Igor zapyta co to ma wspójnego z Patrolem i bedzie miał rację.

Jeszcze zależy jaki LC. Masz forum Toyoty, i guru Kylona pytaj tam, a dostaniesz kompleksową informację. Nigdy nie miałem LC z Kia to tylko kiedyś Asie, ale to stare dzieje. :rolleyes: Asia Rocsta to ta popierdułka poniżej :lol:

 

Niebora, zakładaj Offtopa i tam będziemy popychać pierdoły o LC, Sorento, zapachu błota i innychduperelach ;)

post-28422-1268489680,6076_thumb.jpg

post-28422-1268489698,8106_thumb.jpg

Edytowane przez clipp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Dziku_1508

Witam wszystkich ponownie po długiej przerwie!

 

Mam zapytania. Pierwsze to czy pasuje turbosprężarka jak i inne elementy od patrola 2.8 z rocznika 1988-97?

Jest to ten sam silnik?

Co jeest przyczyną takiego działania, że jak odpalam silnik (zimny) to jeden gar nie zapala tak jak reszta? Czy to wina filtra paliwa? Wtrysków?

 

P.S U mnie turbinka działa ok ;). Auta jeszcze nie oddałem do naprawy. Czekam jak na razie na fundusze

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zapytania. Pierwsze to czy pasuje turbosprężarka jak i inne elementy od patrola 2.8 z rocznika 1988-97?

Jest to ten sam silnik?

Bebechy pasują ... mogą różnić się osprzętem ... turbiny też są różne

Co jeest przyczyną takiego działania, że jak odpalam silnik (zimny) to jeden gar nie zapala tak jak reszta? Czy to wina filtra paliwa? Wtrysków?

Świeca żarowa , wtrysk lub traci ciśnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Dziku_1508

Udało mi się wyczyścić przepływkę, i różnica w wkręcaniu się silnika jest znacznie bardziej widoczna. Silnik lepiej reaguje. Zakleiłem zimnym spawem pęknięcie na pokrywie od wałka rozrządu. Niestety na tyle mocno drgał że znów pękł, pęknięcie kompletnie nie widoczne, ale ciekł z niego olej. Zasilikonowałem miejsce gdzie pokazywał się olej (po wcześniejszym odtłuszczeniu itp) i jak na razie nie widać kropelki oleju po przejechaniu 500 km. Autkiem już zrobiłem 10000 km od zakupu. Ani razu nie miałem z nim problemów że stanął i nie zapalił. Jeszcze tylko te wtryski. Orurowanie na przód dodane, wanna do bagażnika na polowania zakupiona. gałka od skrzyni biegów zmieniona, dywaniki wymienione. Klima też nabita, zimno jak cholera ;).

 

Czy ktoś orientuje się jaka jest różnica w spalaniu gdy klimatyzacja jest włączona?

 

Pozdrawiam

 

Koledzy, chciałbym wyciągnąć oryginalne radio z mojego patrola. Niestety nie wiem jak ściągnąć plastikową osłonkę pod którą znajduje się radio czy klima. Jak sie do tego zabrać? Jak potem wyciągnąć radio?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez _Hubertus_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się wyczyścić przepływkę, i różnica w wkręcaniu się silnika jest znacznie bardziej widoczna. Silnik lepiej reaguje. Zakleiłem zimnym spawem pęknięcie na pokrywie od wałka rozrządu. Niestety na tyle mocno drgał że znów pękł, pęknięcie kompletnie nie widoczne, ale ciekł z niego olej. Zasilikonowałem miejsce gdzie pokazywał się olej (po wcześniejszym odtłuszczeniu itp) i jak na razie nie widać kropelki oleju po przejechaniu 500 km. Autkiem już zrobiłem 10000 km od zakupu. Ani razu nie miałem z nim problemów że stanął i nie zapalił. Jeszcze tylko te wtryski. Orurowanie na przód dodane, wanna do bagażnika na polowania zakupiona. gałka od skrzyni biegów zmieniona, dywaniki wymienione. Klima też nabita, zimno jak cholera ;).

 

Czy ktoś orientuje się jaka jest różnica w spalaniu gdy klimatyzacja jest włączona?

 

Pozdrawiam

 

Koledzy, chciałbym wyciągnąć oryginalne radio z mojego patrola. Niestety nie wiem jak ściągnąć plastikową osłonkę pod którą znajduje się radio czy klima. Jak sie do tego zabrać? Jak potem wyciągnąć radio?

 

Pozdrawiam

 

Zacznij od ściągnięcia "ramki" - "osłonki" całego panelu radio-nawiewowego./ albo jest czarna, albo imitacja drewna - zależy od wersji/ Jest na czterech zatrzaskach. Podważaj delikatnie sama wyskoczy, potem już dasz radę, trzeba odkręcić kilka śrubek :whistle:

 

Ups trochę zmasciłem. ale już się poprawiam - patrz poniżej:

post-28422-1273531060,6911_thumb.jpg

Edytowane przez clipp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Dziku_1508

Zacznij od ściągnięcia "ramki" - "osłonki" całego panelu radio-nawiewowego./ albo jest czarna, albo imitacja drewna - zależy od wersji/ Jest na czterech zatrzaskach. Podważaj delikatnie sama wyskoczy, potem już dasz radę, trzeba odkręcić kilka śrubek :whistle:

 

Ups trochę zmasciłem. ale już się poprawiam - patrz poniżej:

 

 

 

Łooo kej ;)

Udało się, radyjko pasi.

DOwiedziałem się, że patrol niby może mieć przestawiony zapłon, bo nawet jak jest rozgrzany to musi chwilke pokręcić. Jak zmienia się pasek rozrządu to można go przestawić. Jest to możliwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na ciepłym trzeba długo kręcić, to pompa Ci siada (daje za małe ciśnienie). Można temu zaradzić prowizorycznie przez niewielkie przestawienie kąta wtrysku ustawieniem pompy. Nie wolno przestawić za dużo, ponieważ ECM i zawór sterujący ciśnieniem nie dadzą rady skorygować wyprzedzenia i ustawić prawidłowego początku wtrysku po uruchomieniu silnika, co objawi się głośną pracą. Trzeba znaleźć punkt graniczny - po ustawieniu na zegarze poprawić przy użyciu lampy stroboskopowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Dziku_1508

Jak na ciepłym trzeba długo kręcić, to pompa Ci siada (daje za małe ciśnienie). Można temu zaradzić prowizorycznie przez niewielkie przestawienie kąta wtrysku ustawieniem pompy. Nie wolno przestawić za dużo, ponieważ ECM i zawór sterujący ciśnieniem nie dadzą rady skorygować wyprzedzenia i ustawić prawidłowego początku wtrysku po uruchomieniu silnika, co objawi się głośną pracą. Trzeba znaleźć punkt graniczny - po ustawieniu na zegarze poprawić przy użyciu lampy stroboskopowej.

 

 

Najlepszą ciekawostką jest to, że czasem zaskoczy od razu gdy zakręci rozrusznik, to odpalanie z dłuższym kręceniem (ok 3-4 sec) zdarza się co trzeci, drugi a czasem co 4 rozruch.

 

Podejrzewam, że każdy z posiadaczy Nissana Patrola ma problemy z chłodzeniem, silnik potrafi się szybko zagrzać, czasem nawet dochodzi do czerwonej kreski jak jeżdżę teraz przez jakiś czas po Karpaczu czy okolicach. Chyba w takich terenach nie powinien tak się grzać. Zmieniam biegi przy ok 2 tys obr/min a czasem przy 2,4 tys obr/min (zależy od górki) Czy istnieje jakiś sposób aby temu zaradzić? Wymiana termostatu? Może się zacina? Wymiana przewodów o większym świetle?

 

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szczureczek

Umycie porządne chłodnicy może pomóc. Ja w swoim byłem może 3-4 razy w terenie, poźniej stwierdziłem, że mi szkoda, bo myłem podwozie po 2-3 godziny. I wtedy rozszczelniła mi się lekko chłodnica. Wyjąłem i zawiozłem do zakładu. Tam mi ją profesjonalnie naprawili, a przed naprawą dobrze umyli z zewnątrz z syfu. Powiem Ci, że u nich naprawdę dopiero ożyła, a jak przywiozłem mechanikowi to jego słowa "Co, kupiłeś nową? Ile dałeś?".

 

A co do rozrusznika polecam poczyścić wszystkie klemy, masy i wtedy spróbować. Może gdzieś tutaj będzie przyczyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Dziku_1508

Umycie porządne chłodnicy może pomóc. Ja w swoim byłem może 3-4 razy w terenie, poźniej stwierdziłem, że mi szkoda, bo myłem podwozie po 2-3 godziny. I wtedy rozszczelniła mi się lekko chłodnica. Wyjąłem i zawiozłem do zakładu. Tam mi ją profesjonalnie naprawili, a przed naprawą dobrze umyli z zewnątrz z syfu. Powiem Ci, że u nich naprawdę dopiero ożyła, a jak przywiozłem mechanikowi to jego słowa "Co, kupiłeś nową? Ile dałeś?".

 

A co do rozrusznika polecam poczyścić wszystkie klemy, masy i wtedy spróbować. Może gdzieś tutaj będzie przyczyna.

 

 

Jeszcze pytanie odnośnie napędów. Włączam napęd 4x4 H. Włączam difflock i wtedy elektronicznie blokuje mi się tylny most (ale przedni nie). I zauważyłem ostatnio, że na przednich kołach mam coś takiego, że jest napisane AUTO oraz LOCK, w tym momencie jest ustawione na AUTO. Czyli jakbym włączył 4x4 H lub L i przekręcił kluczem z AUTO na LOCK to przód będę miał zablokowany? Mogę jednocześnie użyć DIFFLOCK oraz przekręcić przednie koła na LOCK przy napędzie 4x4?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...