Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Słaby silnik


Gość grzes757
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 lata później...

Witam jestem nowy jak każdy mam pare pytań odnośnie parcha ....

 

Wcześniej miałem K260 2.8 a teraz od niedawna jestem właścicielem Y61 2.8 1998 long przebieg 330 tys ...oraz 3 katow w polsce

Niestety problem jak w temacie Parch słaby ....

 

Dużo rzeczy już zrobiłem z Patrolem ,czytając wasze posty eliminowałem wszystkie przyczyny ....

 

Kupiłem patrola i był strasznie słaby i okorpinie malo palil tzn ok 6/7l ropy ...Po przyjezdzie do domu pojechal do mechanika na pakiet startowy czyli rozrząd wraz z pompa wody oczywiście termostat,regulator napieciecia ,wszystkie oleje rownież w mostach i skrzyni, reduktorze wymienione ,wszystkie filtry do tego nowa chlodnica firmy Nissen wjechala pod maske, Visco zostało bo jest ok sprawdzone tak jak na forum znawcy pisza a pozatym temperatura ok  ......

 

Odpalał dobrze czy zimny czy ciepły ale dramat był z ruszeniem tzn musiałem wcisnać pedał gazu na ok 1400 obrotów i dopiero ruszałem a jak zobaczył mała górkę był dramat musiałem reduktor ON żeby wyjechać .....

Poprosiłem chłopaków żeby zaglądneli do przewodów paliwowych bo może dostaje za mało paliwa bo mało palil i nie jechał ...

Sprawdzone i wszystko było dobrze ..

Poprzedni właściciel powiedział że pompa była uszczelniana to stwierdziliśmy że poprostu źle ustawił pompę i ma za mało paliwa dodaje ze pompa oryginalna elektroniczna ....\\

Tak na oko chłopaki w warsztacie ustawili mu dawkę paliwa na większa ,owszem było już lepiej ale dalej mnie to nie pasowało ...\

 

Po czym okazało się że już na ciepłym ciężko pali no to zawiozłem do Typowego serwisu który zajmuje się DIESLAMI ...

 

Powiedzieli mi że cokolwiek żeby ustalić z Parchem to trzeba zmierzyć najpierw kompresje

Nie mam jej przy sobie teraz ale wrzuce dane ale przepaść duża od 24do 28 max a chyba ideał ma 31 ... :nissan2:

Acha na zimnym motor ladnie chodzi ale jak sie juz zagrzeje to zaczyna przebierać tak jakby falował na obrotach ale wskazówka jest na 800 oraz cały motor się trzęsie jakby miał parkinsona .... :thumbsdown:Stawiam że głowica do roboty  :unsure:  Nie ubywa płynu w chłodnicy ani oleju w silniku

 

Dodam że turbo zostało zregenorowane w TurboTech oddzial Poznan .... dostałem stare wnętrzności, przyszło jak nówka

 

Popma wtryskowa też została zregenorowana i ostawiona podobno jak producent  ..

 

Niestety dalej słabo to jedzie ...\

 

Mówią że wtryski leja i sa do regeneracji ale nie wiem czy wszystkie i teraz powstaje magiczne pytanie czy je robić czy już mysleć na głowica >>>?????

 

Wtryski chyba mogę dość szybko sprawdzić na ciepłym silniku odkręcając po koleji każdy i sprawdzić na którym jest brak reakcji na popuszczenie ...

 

Acha przeplywówkę sprawdzałem i jest ok bo przepinałem z 2 innych Patroli ...Jak odepne kabel to czuc minimalny spadek mocy

 

 


Wrzucam magiczne dane z badania kompersji  wszystko podam około  ponieważ to jest wykres rysowany przez to magiczne urządzenie ;

Cyl.1. slabe 28

Cyl 2. 26

Cyl.3. slabe 26

Cyl.4. slabe 28

Cyl.5.24

Cyl.6. 26

 

Mam jeszcze mały problem jak jadę asfaltem to po dodaniu gazu lub go puszczeniu lewarek od zmiany biegów skrzyni manualnej rusza się sam do przodu i tyłu ...

 

Proszę o jakieś podpowiedzi pozdrawiam

Edytowane przez Sebastiano y61
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik położenia wału sprawdzałeś ? Mi jak walną czujnik to też falowały obroty i chodził jak chciał . Pewnie to nie jest przyczyną ale warto sprawdzić a morze jednak 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik położenia wału sprawdzałeś ? Mi jak walną czujnik to też falowały obroty i chodził jak chciał . Pewnie to nie jest przyczyną ale warto sprawdzić a morze jednak 

 

Ale zapewne falował ci patrol na zimnym i ciepłym ...Oraz na obrotomierzu widziałeś falowanie obrotów a u mnie na obrotomierzu nic a nic...Ale dzięki :doctor:

Edytowane przez Sebastiano y61
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to akurat miałem w terraniaku tak strzeliłem , często za problemem stoi duperel

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam jestem nowy jak każdy mam pare pytań odnośnie parcha ....

 

Wcześniej miałem K260 2.8 a teraz od niedawna jestem właścicielem Y61 2.8 1998 long przebieg 330 tys ...oraz 3 katow w polsce

Niestety problem jak w temacie Parch słaby ....

 

Dużo rzeczy już zrobiłem z Patrolem ,czytając wasze posty eliminowałem wszystkie przyczyny ....

 

Kupiłem patrola i był strasznie słaby i okorpinie malo palil tzn ok 6/7l ropy ...Po przyjezdzie do domu pojechal do mechanika na pakiet startowy czyli rozrząd wraz z pompa wody oczywiście termostat,regulator napieciecia ,wszystkie oleje rownież w mostach i skrzyni, reduktorze wymienione ,wszystkie filtry do tego nowa chlodnica firmy Nissen wjechala pod maske, Visco zostało bo jest ok sprawdzone tak jak na forum znawcy pisza a pozatym temperatura ok  ......

 

Odpalał dobrze czy zimny czy ciepły ale dramat był z ruszeniem tzn musiałem wcisnać pedał gazu na ok 1400 obrotów i dopiero ruszałem a jak zobaczył mała górkę był dramat musiałem reduktor ON żeby wyjechać .....

Poprosiłem chłopaków żeby zaglądneli do przewodów paliwowych bo może dostaje za mało paliwa bo mało palil i nie jechał ...

Sprawdzone i wszystko było dobrze ..

Poprzedni właściciel powiedział że pompa była uszczelniana to stwierdziliśmy że poprostu źle ustawił pompę i ma za mało paliwa dodaje ze pompa oryginalna elektroniczna ....\\

Tak na oko chłopaki w warsztacie ustawili mu dawkę paliwa na większa ,owszem było już lepiej ale dalej mnie to nie pasowało ...\

 

Po czym okazało się że już na ciepłym ciężko pali no to zawiozłem do Typowego serwisu który zajmuje się DIESLAMI ...

 

Powiedzieli mi że cokolwiek żeby ustalić z Parchem to trzeba zmierzyć najpierw kompresje

Nie mam jej przy sobie teraz ale wrzuce dane ale przepaść duża od 24do 28 max a chyba ideał ma 31 ... :nissan2:

Acha na zimnym motor ladnie chodzi ale jak sie juz zagrzeje to zaczyna przebierać tak jakby falował na obrotach ale wskazówka jest na 800 oraz cały motor się trzęsie jakby miał parkinsona .... :thumbsdown:Stawiam że głowica do roboty  :unsure:  Nie ubywa płynu w chłodnicy ani oleju w silniku

 

Dodam że turbo zostało zregenorowane w TurboTech oddzial Poznan .... dostałem stare wnętrzności, przyszło jak nówka

 

Popma wtryskowa też została zregenorowana i ostawiona podobno jak producent  ..

 

Niestety dalej słabo to jedzie ...\

 

Mówią że wtryski leja i sa do regeneracji ale nie wiem czy wszystkie i teraz powstaje magiczne pytanie czy je robić czy już mysleć na głowica >>>?????

 

Wtryski chyba mogę dość szybko sprawdzić na ciepłym silniku odkręcając po koleji każdy i sprawdzić na którym jest brak reakcji na popuszczenie ...

 

Acha przeplywówkę sprawdzałem i jest ok bo przepinałem z 2 innych Patroli ...Jak odepne kabel to czuc minimalny spadek mocy

 

 

Wrzucam magiczne dane z badania kompersji  wszystko podam około  ponieważ to jest wykres rysowany przez to magiczne urządzenie ;

Cyl.1. slabe 28

Cyl 2. 26

Cyl.3. slabe 26

Cyl.4. slabe 28

Cyl.5.24

Cyl.6. 26

 

Mam jeszcze mały problem jak jadę asfaltem to po dodaniu gazu lub go puszczeniu lewarek od zmiany biegów skrzyni manualnej rusza się sam do przodu i tyłu ...

 

Proszę o jakieś podpowiedzi pozdrawiam

Panowie nic mi nie pomożecie w tym temacie ...??? Pytań było o parę rzeczy plisss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kompresją dramatu nie ma, ostatnio widziałem Y61 z kompresją na poziomie 18 i jeszcze jechała

Myślę, że głowica to jeszcze chyba nie, coś by się działo z temperaturą, ale skoro twierdzisz, że tak, to zrób test na zawartość CO2 w układzie chłodzenia

Możesz sprawdzić jeszcze wszystkie podciśnienia, może któryś wężyk sparciał i jest nieszczelny.

Pozostaje jeszcze kwestia wtrysku sterującego, na początek możesz odłączyć wtyczkę, zobaczysz czy jest jakaś różnica, najlepiej byłoby jakbyś mógł podmienić go na egzemplarz z innego auta, miernikiem go nie sprawdzisz, bo nawet jak jest nowy, to miernik nic nie pokaże

Co do lewarka dźwigni zmiany biegów, sprawdź poduszki pod skrzynią i silnikem


Może to banalne, ale sprawdź jeszcze ustawienie rozrządu, może jeden ząbek na pompie, czy cuś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dziękuje za odpowiedz Snake :) Z wtryskiem sterującym był problem ponieważ wogle nie był wpięty brakowało instalacji w tym momencie została odbudowana oraz zregenerowane wtryski .. kopci mniej i trochę lepiej jedzie ale szału nie ma nadal .Firma która zregenerowała wtryski twierdzi ze to może buc problem głowiczki w pompie wytryskowej ponieważ została założona zmodyfikowana tzn z twarszych materiałów i to w niej tkwi problem .... dodam ze jak kuleje silnik po rozgrzaniu tzn przebiera ,nierówno pracuje to po włączeniu klimy sie uspokaja i pracuje równo ... wymienię glowiczke w pompie i sie wtedy może dowiem czegoś więcej

Edytowane przez Sebastiano y61
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się, że niepotrzebnie inwestujesz w tą pompę wtryskową zamiast wymienić ją na mechaniczną i zapomnieć o problemie

skoro przebiera na rozgrzanym silniku, zrób test z zamrażaniem,

jak włączasz klimę, to przestaje przebierać, bo przyspieszacz od klimy podnosi obroty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym zmienić ale teraz za dużo mnie ona już kosztowała bo ok 2300 żeby ja wymontował i położył na regale żeby leżała ...

Edytowane przez Sebastiano y61
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Cześć, mam od niedawna Patrola y61. Dopiero poznaje maszynę ale już znalazłem kilka niewiadomych. Pierwsza to nie działający abs, przy hamowaniu łapie tak jakby na jedno koło i wydaje taki charakterystyczny dźwięk i blokuje jedno kolo, kontrolka nie świeci a jak już się zaświeci to hamuje dobrze. Drugi problem to silnik niestety. Jest to 2.8 TDI który wkręca się do 2000obr/min i dalej nie chce. Wciskając pedal gazu do końca zaczyna dymić. Podejrzewam problem z paliwem chyba że na co innego zwrócić uwagę.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...