Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[350Z] w zime


BartekCFC
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja już się przygotowałem - kupione w zeszłym roku Michelin Alpin siedzą. Różnica kolosalna w stosunku do letnich jeżeli chodzi o ruszanie na zaśnieżonej drodze i hamowanie. Będzie trzeba jeszcze trochę dociążyć bagażnik i zetka nie będzie się bała zimy :P

Edytowane przez Młynarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam dociążam swoja masą :D

 

Można i tak :P

 

Poniżej wspomnienie ostatniej zimy. Wystarczy popatrzeć i już się człowiekowi chłodniej robi :P:

2012-02-15%252019.13.27.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ogóle jak widzę Zetki na fotach w śniegu to tak oporowo nie pasuje, że to szok :D A jakieś porady nawet najprostrze ? Może komuś się przydadzą :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Szykując się do zimy chce zadbać o to, by auto podnieść troszkę wyżej, nie będe wymieniał sprężyn na seryjne, myślałem bardziej o oponach 225/65/18 które podniosą auto wyżej o ok 3,5cm w stosunku do opon które mam 245/45/18 (wyniki z kalkulatora średnicy opon) tak więc te 35mm byłoby ok. Pytanie jednak brzmi jak się będą miały opony o takim profilu ? o tył się nie martwie bo zawsze mogę wyjąć dystane i trzeć nie będzie, gorzej być może z przodem. Jakie balony montowaliście do swoich zetek i było ok ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sajmon coś powaliłeś chyba z tym kalkulatorem. Podjedź gdzieś na wulkanizacje i zobacz jakie wielkie są 225/65/18. Albo do jakiegoś właściciela murano bo tam są takie koła. 225/50/18 by uszło:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja swoją 350 tkę miałem trzymać w garazu dlatego kupiłem na zime meganke ale na przodzie mam nowe zimówki wiec do tyłu jednak się skusze i też kupię jakieś opony tylko pytanie jaki rozmiar założyć do oryginalnych felg 18" ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie do jeepa kupiłem sobie 225 zamiast seryjnych 235 i miałęm wrażenie że lepszym wyborem jednak są szersze gumu bo mają większą powierzchnię ? 235 podejdzie na oryginalną felgę ? 

Edytowane przez driver_kaskader
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wielka prośba od początkującego - jakie  wybrac opony do 350z ( fabryczne zawieszenie ) na zimę? Pytam głównie o rozmiary - tabelka w aucie pokazuje mi że powinny być 225/45R18 i 245/45R18 ale martwie się, że za szerokie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

kupiłem 2 x pirelli sotzero 245/45 r18 po 250zł za sztuke 2 letnie na dodatek 7,6 MM bieżnika wiec mogę polecić aczkolwiek te opony nie robią szału na suchym. 


Jako że zima sie zbliża opony na przód już kupiłem Nokiany WR2 teraz pasuje założyć na tył coś ale po doświadczeniu z fatalnymi Pirelli SottoZero chce założyć opony z kolcami, kto z was użytkował ? Jakie opinie ? 

Ps. wiem że nie wolno ich w PL stosować  :icecream:

Edytowane przez driver_kaskader
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem 2 x pirelli sotzero 245/45 r18 po 250zł za sztuke 2 letnie na dodatek 7,6 MM bieżnika wiec mogę polecić aczkolwiek te opony nie robią szału na suchym. 

Jako że zima sie zbliża opony na przód już kupiłem Nokiany WR2 teraz pasuje założyć na tył coś ale po doświadczeniu z fatalnymi Pirelli SottoZero chce założyć opony z kolcami, kto z was użytkował ? Jakie opinie ? 

Ps. wiem że nie wolno ich w PL stosować  :icecream:

Nie umiem uzywac tego gównianego edytora albo w chromie nie działa... w każdym razie chciałem odpowiedzieć co następuje :D

Ja kupilem Continentale 245/45 18 i chyba na przód kupie 225... Czy lepiej 205?
Co do tych kolcy to ja bym uważał, na suchej drodze bedzie słychać i misiaczki na bank sie przyczepią;)
Edytowane przez Doodek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na śniegu węższe opony sprawują się lepiej. Węższa opona wywiera większe ciśnienie na luźną powłokę i ma większe szanse przebić się do bardziej przyczepnego podłoża poniżej.

Ja już 2 zimy przejeździłem na takim zestawie:

przód  R18  215 / 55

tył       R18  225 / 50

 

średnica przednich kół jest zwiększona, dzięki czemu przód się podnosi o ponad cm chyba, z tyłu natomiast zachowałem fabryczną średnicę koła co by w najmniejszym

stopniu zakłucać działanie kontroli trakcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Węższe opony będą sprawowały się w zimę lepiej ba nawet weźmy pod uwagę lato i Subaru BRZ/Toyotę GT86 ,które to nie głupio driftuje właśnie dzieki weższym oponom ,ale raz wygląda to mało męsko ,dwa nasze zetki mają spora wagę ,lata sie nimi szybciej niż rodzinnym kombi więc czy u Nas ta reguła się sprawdza?Czym szersze opony tym krótsza droga hamowania. Ja mam na zimę tył Pirelli 255 przód continentale 225 i jeździło mi się dobrze. Zobaczymy może jak spadną większe śniegi to będe narzekał. Zeta i w zimę musi ładnie wyglądać :P

Edytowane przez daniel.tymek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...