Doodek Opublikowano 28 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2014 Naczytałem się trochę mądrości i podzielę się z wami. Dziś odchodzi się od zmian opon na węższe/wyższe od nominałów podczas sezonu zimowego. Po pierwsze dlatego, że systemy ASR, ABS, XYZ... są konfigurowane na oponach nominalnych i mogą zawodzić (wydłużać czas hamowania i przyspieszania) - w szczególnośći dostając sygnały od kół o większej średnicy od nominalnej. Po drugie bieżniki projektowane są w oparciu o wieloletnie badania uzględniające różne czynniki nawierzchni i mieszanki. Poza tym wybierając wąskie opony często sugerujemy się samochodami rally, które jeżdżą na oponach z kolcami. W takiej sytuacji wąska opona ma sens, ponieważ wywiera wyższy nacisk jednostkowy dzięki czemu kolce wbijają się głębiej w śnieg. Nie chodzi tu jednak o współczynnik tarcia opony o śnieg - który przecież nigdy się nie zmienia (pamiętacie z fizyki? ) - tylko o przyczepność kolca. Szersze opony będą zachowywały się trochę jak rakiety do śniegu utrzymując samochód teoretycznie bardziej na powierzchni - nie pozwalając się nam zakopać, zwłaszcza gdy napompujemy je nie do końca . Wąska opona będzie lepiej wbijała się w miękką nawierzchnię stabilizując samochód w zakrętach i zwiększała szansę na przebicie się przez warstwę pluchy do asfaltu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 28 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2014 Szkoda by mi bylo jezdzic Nissanem po sniegu czy po tych mokrych poslonych drogach :/ Co nie znaczy ze stoi cala zime w garazu ale jezdzi tylko jak jest sucho! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Doodek Opublikowano 28 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2014 Cóż, nie każdy ma dwa samochody do dyspozycji. Trzeba wtedy kombinować... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 28 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2014 Co za problem kupic jakies drugie tanie auto? Ja np jako drugie kupilem Civic'a 00 rok za 6 tys zl i na zime juz bedzie czym jezdzic po sniegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
driver_kaskader Opublikowano 28 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2014 Dla mnie nnie problem kupić inne auto bo mam w domu 4 samochody z czego 3 z nich mają napęd na tył i tu jest problem Bardzo bym chciał kupic starą vitare i tak zrobie jak uda mi się pozbyc mercedesa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Doodek Opublikowano 29 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2014 6 tys... Zmienić płyny, rozrząd, opony, ubezpieczyć, zatankować i mamy 10k. Nie ma co zmieniać tematu. Chwalcie sie w jakimś innym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 29 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2014 To ja nie wiem gdzie ty ubezpieczasz i naprawiasz bo 1000 to max na utrzymanie takiego ej9...ja za bardzo kocham swojego zeby go katować solą i śniegiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomoakatomi Opublikowano 29 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2014 jest ztm i nie ma problemu 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
driver_kaskader Opublikowano 29 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2014 na zime wystarczy kupic vitare jak ktos nie chce jezdzic 350z za vitare z gazem dasz 5 tyś zł + 100zł olej+ 200zł za jakieś drobne naprawy ubezpieczenie masz z poprzedniego własciciela i przeglad zazwyczat też jest. Po zimie możesz sprzedać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
35zdawid1 Opublikowano 29 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2014 Dla mnie szkoda byłoby nissanem nie jeździć w zimę bo na dobrych oponach ze szperą kiedy inne samochody się męczyły lub całkiem stawały w śnieżycę ja je mijałem jak pachołki po 1 zimowym sezonie Byłem mile zaskoczony jeżdzę też innym rwd ale nie przyśpiesza tak jak 350 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Doodek Opublikowano 29 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2014 Pamiętasz na jakich to było oponach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
35zdawid1 Opublikowano 29 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2014 http://www.oponeo.pl/model-opony/uniroyal-ms-plus-66 Dokładnie te rozmiar 225 Oczywiście efekt był w 1 i 2 sezonie później gdy bieżnik spadł o 3-4 mm już nie było tak kolorowo dlatego jeśli chodzi o zimówki wole kupić nowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mlynarz86 Opublikowano 29 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2014 Przejeździłem 350z 3 zimy na Michelin Alpin A3 w stockowym rozmiarze. W tą zimę będę jeździł 370z na tych samych oponach. Zabawa podczas wchodzenia w zaśnieżone ulice bokiem jest przednia Po jeździe zetka i tak trafia do ciepłego garażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 29 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2014 (edytowane) Po jeździe zetka i tak trafia do ciepłego garażu. Bomba - najgorsze co mozna zrobic z autem po tym jak jest oblepione sniegiem razem ze sola i blotem - wstawiasz do cieplego garazu zaczyna wszystko topniec i sol robi swoje bo wchodzi w reakcje w postaci cieklej gdyby bylo zamarniete to nie bedzie az tak odzialywac a jak mi nie wierzysz zapytaj sie dobrego blacharza to Ci potwierdzi moje slowa bo nie jedna rdze juz pewnie skrobal po takich akcjach, no chyba ze przed kazdym wjazdem myjesz auto. Naprawde niektore pomysly macie mega nietrafione. Edytowane 29 Września 2014 przez Bydle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
13E7 Opublikowano 29 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2014 Na OEM rozmiarze byłem na Słowacji w zimę i nie było problemów a frajda była taka ze aż żal było wracać bo każdy podjazd pod górę z zakrętami był dość widowiskowy. No i w zimę można objechać rondo 10 razy bokiem bez uszczerbku dla opon wiec aż żal chować zetki na zimę w garażach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomoakatomi Opublikowano 29 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2014 jedno z drugim się wyklucza - jak można przejechać z myjni do garażu nie uwaliwszy dołów, nadkoli i podwozia - dlatego nie lubię jeździć po deszczu, a tym bardziej po śniegu, choć po śniegu lubię jeździć focusem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 29 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2014 Jak masz garaz to chyba mozesz miec myjke cisnieniowa w domu i sobie opierdzielic auto przed wjazdem? Wiec jedno nie wyklucza drugiego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mlynarz86 Opublikowano 29 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2014 No tak, tyle że ja traktuję zetkę jako samochod którym jeżdżę na codzień a nie eksponat muzealny. Wiele droższych od zetki aut jest używane zimą i nie wiąże się to z koniecznością ich ponownego malowania na wiosnę. Mojej 350z po 3 zimach nie zeżarła rdza, pod spodem też nic jej nie dolegało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
driver_kaskader Opublikowano 29 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2014 (edytowane) dla mnie jazda zetką w zime była tragiczna, na prostym odcinku po wyłączeniu TC nie dało sie ruszyć zamieniałem opony nawet przód z tyłem i dalej to samo. Dopiero przy właczonym TC jakoś sie jezdziło jak juz sie rozpędził to nawet całkiem nieźle szedł. Natomiast w tym roku bardzo bym chciał kupic opony z kolcami albo pod kolce i je założyć Zauważyłem też ze jak wsadziłem worek z piaskiem koło 100KG to jeszcze gorzej sie jezdziło Edytowane 29 Września 2014 przez driver_kaskader Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BogdanROX Opublikowano 8 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2016 W związku zimą odgrzewam tego kotleta. Planuję zimować Z w garażu - zwykły blaszak. Większość porad na "sen zimowy" podłapałem z forum US, zastanawiam się tylko nad paliwem. Taka "verva" itp mają jakieś dodatki przeciw "mętnieniu" czy lepiej będzie zwykłe 98 na full bak i jakiś dodatek samemu dolać ? Z góry dzięki za opinie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 8 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2016 przecież 350z to zwykłe auto odłącz akumlator i co jakiś czas go przepal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 8 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2016 98 bez dodatków... az takich mrozów juz niema Tapniete przez p8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.