marcin316 Opublikowano 13 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 Czyli jakby palił 100/100 i dawał frajdę to wszystko OK? Są takie pojazdy... Niestety żyjemy w takim kraju i mamy takie zarobki że koszty eksploatacji samochodu są sprawą niezwykle istotną... Z powodu zbyt wysokich kosztów musiałem sprzedać Jeepa... Jeśli ktoś sam nie wie ile ma kasy to spalanie może go nie interesować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 13 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 moje ostatnimi czasy do 19l podchodziło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 13 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 U mnie coś pod 15, ale same krótkie odcinki i mrozy. Ale jakby patrzeć tylko na spalanie to każdy by Tico w gazie jeździł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 13 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 A mnie najbliżej do tego co Czifu napisał ... to jest zdrowe podejście do tematu ... jest duży, ciężki, niestraszne mu góry, błota, i śnieżne zaspy nie ma znaczenia czy to lato czy zima ... odśnieżyli czy znowu zaspali ? "kulig? ... no problem, ile tych sanek macie?" kałuża, krawężnik ... "sorry, naprawdę był??" kamieniołom, żwirownia, leśny dukt lub autostrada pojadę wszędzie ... prawym pasem, z godzinę dłużej ... ale dojadę a gdy znuży mnie asfalt ... to na przełaj, na skróty przy tych wszystkich zaletach można chyba wybaczyć mu i przymknąć oko na apetyt No bez jaj ... panowie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łysy Opublikowano 13 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 dokładnie jakby na wszystko patrzeć w czarnych kolorach to tyłko kupić łopatkę do lasu i okopywać się ziemią i przyzwyczajać :thumbsup: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 13 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 U Enzo trzeba poprawkę brać na mniejszą masę (vide "perforowana" rama ) Mój z kolei równiótkie 2 tony ważył rok temu ... troszkę zrzucił nadwagi ostatnio ... fragmenty progów gubi a ostatnio na WOŚP-ie jak ludzi woziliśmy spalił 27 gazu/42km ... no trochę na dojazd muszę skorygować więc przyjmuję że 60/100km połknął ... ale liczy się ta radocha, że nagrodziłeś ludzi za ich chojność ... a paliwo? i tak bym to na jakiejś żwirowni wyjeździł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 13 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 A mnie najbliżej do tego co Czifu napisał ... Nie tylko Tobie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin316 Opublikowano 14 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2015 (edytowane) W terenie to się nie kilometry a motogodziny liczy Jeśli w normalnej jeździe wyszłoby te 60 l/100 km to dawno zapomnielibyście o radości z jazdy... Do pracy w obie strony robię jakieś 70km. Jeżdżąc Jeepem uświadomiłem sobie, że czasami zarabiam niewiele więcej niż na paliwo i jakoś trudno było przymknąć oko na takie spostrzeżenie... Trzeba się było rozstać z terenówką do czasu jakiejś podwyżki. Może Wam byłoby łatwiej a ja jestem po prostu "inny" i mnie nie stać Edytowane 14 Lutego 2015 przez marcin316 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 14 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2015 Masz rację Marcin ... teraz, z perspektywy czasu łatwo mi pisać o spalaniu w terenie ale wtedy na stacji to w szoku byłem No dobra, przejdźmy do meritum: "czyzero" ... lpg sekwencja miasto, 7-8 kilometrowe dojazdy do pracy i spowrotem ... ok. 20/100 gazu zimą, latem więcej (wcześniej na gaz się przełącza) ciężka noga, nie odpuszczam pod światłami (5 skrzyżowań) kilka wyjazdów z podporządkowanej przy obecnych temperaturach gaz załącza się po ok. 1 km (32st C) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SieneK_68 Opublikowano 14 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2015 Hmm ... znajomi mnie pytają: - SieneK, a ile ci ta twoja terenówka pali? z uśmiechem odpowiadam: - tyle ile potrzebuje i po temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 14 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2015 U mnie jest: To zależy ile jej wleje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
redwater Opublikowano 26 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 Na spalanie duży wpływ ma aerodynamika i opory toczenia. Mam Mondeo o wadze jakieś 1500kg i Terrano coś koło 1800kg, więc róznica w masie w sumie niewielka. Jak na tym samym odcinku "puszczę samochód na luz", to Mondeo toczy się bez wyraźnej zmiany prędkości, natomiast w Tyranku wskazanie prędkościomierza spada bardzo wyraźnie. Takie zyciowe obserwacje: najmniej pala auta z przednim napedem, zawsze wiecej pala auta tylnonapedowe, a najwiecej pedzone na wszystkie kola. Opory napedow sa spore. pomijajac skrzynie , bo w kazdym aucie jest w 4x4 nastepny jest reduktor z wyjsciami na 2 wały. Potem same wały (krzyzaki), potem mosty, duzo wieksze opony przy nizszych cisnieniach ( opona na niskim cisnieniu stawia masakryczne opory), do tego dochodza duzo wieksze opory powietrza. Nie ma porownania z przedninapedowcem o takiej samej masie i silniku. Za to wszedzie wjedzie i wyjedzie i w kazdych warunkach. I o to chodzi a nie o liczenie paliwa i podniecanie sie litrem mniej spalonym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 27 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2015 ... otóż to ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby Opublikowano 27 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2015 Z tego co czytam, a już kiedyś swoją opinię wyrażałem to minus jest jeden czyli duże spalanie. Plusów liczba niezliczona: dla mnie to błoto, dla Freda możliwość ciągania własnego hobby. Najbardziej będą narzekać Ci którzy mają tyrana faktycznie na co dzień: praca, zakupy, przedszkole, wczasy. To można zrozumieć bo są koszty blisko 2 razy wyższe niż w płaskim( obsługa też kosztuje). Ale jak ktoś męczy w terenie, bawi się autem i narzeka na spalanie toż to czysta głupota. Nie ma taniego hobby niestety a wybór auta to niestety kompromisy. Z tego co się orientuję to nie ma jeszcze auta które mało kosztuje, mało pali, ma sporo miejsca, 4 napędy i można je topić po klamki, ciągać sporą przyczepę, odśnierzyć drogę i jeszcze się dobrze bawić. Cudów nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brodakrzyżaka Opublikowano 27 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2015 Ja też śmigam swoim na co dzień. Czyli na zakupy, na ryby, na wieś, do lasu, na wycieczkę. Napęd 4x4 rzadko jest używany tylko w pierwszym przypadku. PS: Spala średnio 13 l gazu (najmniej 11) a największe zanotowane spalanie na asfalcie to 20 litrów na 20 kilometrów (przejazd przez Warszawę podczas budowy mostu Skłodowskiej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łysy Opublikowano 27 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2015 zazdroszczę ci tych wyjazdów do sklepu gdzie używasz 4x4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markiej Opublikowano 28 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2015 13l? mój jak do 18 zszedł to sie cieszyłem pod koniec jego żywota to 25 do 30l LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 19 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2015 do tej pory budzę się z krzykiem w środku nocy jak sobie pomyśle że po ....ja ja diesla kupiłem i jeszcze potem tam drugiego wsadziłem 12,5-13 ON cykl mieszany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 19 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2015 Ano Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin316 Opublikowano 19 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2015 U mnie przed ostatnim tankowaniem raz rekreacyjnie w teren pojechałem, do tego zapiekł mi się hamulec i grzało się koło a i tak wyszło nieco ponad 9 litrów ropy... Chyba mam za letke noge... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 19 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2015 Nie dobijaj Huberta bo gotów na smarta się przesiąść Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 19 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2015 U mnie przed ostatnim tankowaniem raz rekreacyjnie w teren pojechałem, do tego zapiekł mi się hamulec i grzało się koło a i tak wyszło nieco ponad 9 litrów ropy... Chyba mam za letke noge... tdi to sie nie liczy, wyrównujecie zł za km w przepływach i nastawnikach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin316 Opublikowano 19 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2015 tdi to sie nie liczy, wyrównujecie zł za km w przepływach i nastawnikach Nie wiedziałem że coś takiego mam... a przynajmniej jeszcze się nie zepsuło Wiosna idzie, zatem diesle zaczną mniej palić. Dzisiaj w drodze powrotnej z pracy autkiem żony udało mi się uzyskać jadąc w miarę normalnie 3,5l ON na 100km (po emerycku kiedyś miałem 3,2) więc i w Terrano prognozuję odpowiednio 8,5 przy najbliższym liczeniu. Poniżej 8 na Duratrackach raczej nie wykręcę... :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SieneK_68 Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 (edytowane) Wczoraj zrobiłem około 270km. Około 200km przejechałem autostradą. Prawie cały czas udało się utrzymać 140km/h. Wóz miał komplet pasażerów - 7 osób. Oleju z silnika nic nie ubyło. Spalanie wyszło - 12,5ltr/100km. Silnik 2,7TDI. Wóz z przebiegiem 374000km. wczoraj trafiłem kurs do Olsztyna zbiornik pod korek, cztery osoby w binladenie a na haku przyczepa + konik to około 1500kg z koniem w godzinach porannych pojechałem omijając zakorkowaną Warszawę przez Wołomin - Radzymin - Białobrzegi - Nieporęt - Nowy Dwór Maz. i na krajową siódemkę do Olszytna wyszło 261km wracałem z pustą przyczepą siódemką ale już przez Łomianki i Warszawę bo o tej porze to korki są w przeciwną stronę wyszło też 261km od razu zameldowałem się na stacji i zalałem 66L ON czyli 12,5l/100 nie przekraczając 90km/h przy temperaturze powietrza 1-5*C i z cholernym kręcącym się wiatrem myślę, że to dobry wynik choć liczyłem że będzie zużycie na poziomie 15l/100km Edytowane 3 Kwietnia 2015 przez SieneK_68 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Uważam że tak normalnie, w granicach minimum co by mógł spalić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.