Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Terrano I / II ---- zużycie paliwa


Gość technolog88
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mój na kołach od deskorolki (225/70/R15) spala średnio 9,5 litra ON na 100 licznikowych kilometrów. Styl jazdy raczej spokojny, po mieście jakieś 20%. Coś mi się wydaje, że powinien trochę mniej... Jak przyjdzie wiosna to sprawdzę na letnich 245/70/R16, jeśli nie będą ocierać ;)

 

Dodam, że moje autko to krótka wersja ciężarowa, rocznik 99.

Edytowane przez marcin316
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

2,7 TDI 5d trasa do 100km/h i 2 próby bicia v-max, dystans ok 300km - 7,6 l/100km. Uwzględniając 5% przekłamanie licznika szacuję spalanie na 8l/100km. Seryjny rozmiar opony - zimówka. Auto zapakowane rodzinką i bagażem.

 

Przy okazji v-max uzyskałem ok 150km/h licznikowe czyli w realu jakieś 140 km/h przy 3,5 tys. obr. Auto jeszcze przyśpieszało i pedał gazu nie był oparty o podłogę. Szacuję że na długiej prostej jest szansa uzyskać 160km/h licznikowe.

 

Przy okazji robię testy z egr. Test po mieście na b. krótkich dystansach i często na zimnym silniku,  małomiarodajny dystans 100km:

odpięty EGR i przepustnica - 14,5l

odpięta przepustnica - 13,5l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoim też po A4 ostatnio leciałem licznikowe 180 , a po co? Ot tak przedmuchać turbinkę chciałem  :P

 

 

PS: u żony w Terranie ostatnio wymieniłem wtryskiwacze LPG (głośno już stukały) i od 3 tankowań  spalanie zmniejszyło się z 15 do 13L! :thumbsup:   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orzeszek w trakcie swego ujeżdżania Terrana nigdy nie przekroczył wyniku 9,5 litra. Motur 2,7 TDI 2002 rok


:rolleyes2:   :rolleyes:  Aha.... a jak Wy takie prędkości osiągacie? Orzeszek leciał najwięcej 148 km na godzinę :rolleyes2:  :rolleyes:

 

to jakieś żarty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w benzyniakach i 3,0dti, ale 2,7TD kilometromierz pokrywa sie z GPS na 31" kolach, a predkosciomierz dopiero na 33". Odniescie to do fabrycznych opon 28,9".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są dwa rodzaje zębatek w reduktorze , powyżej któregoś rozmiaru opon się je zmienia na końcu linki  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie mojego Tyrka z lawetą na trasie Krosno /Poznań - prędkość -70-100km/h -11l/100km , laweta+ jakieś 1,5T Kempingu prędkość 60-90km/h  -14-15l/100km. Próby rozpędzenia zestawu w powrotnej drodze przy południowym wietrze wyglądały tragicznie -jak w Polonezie a użycie 5 biegu częste jak opady śniegu tej zimy. Wystający gabaryt ponad 1metr nad samochód nie pomaga :gun: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są dwa rodzaje zębatek w reduktorze , powyżej któregoś rozmiaru opon się je zmienia na końcu linki  ;)

Eeetam, mnie to nie przeszkadza, tylko jak ktos liczy mi spalanie wg licznika to mu wyjdzie 18/100 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

prędkość razy kwadrat powierzchni daje ci opór

100 km/h razy metr do kwadratu i wychodzi jak byś z kotwicą jechał -to i saplanie może być większe


terrano 2.7 tdi jedzisz 100- pali 10 ,jedziesz 120 pali -12 jedziesz 150 plai 15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe kółka założone (245/70/16), teraz licznik liczy kilometry w miarę prawidłowo. Przejechane nieco ponad 400km, z czego 100km z pustą przyczepką i 100 załadowany (cały wóz podsuszonego drewna). Średnio wyszło poniżej 8,85l/100km. Kiedy zrobię hamulce z tyłu (delikatnie grzeją mi się bębny) to powinno być jeszcze mniej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ja mam Terrano II z silnikiem 2,4 12V 124km, auto wyposażone w sekwencyjną instalacje gazową i spalanie na długiej trasie to ok. 14 l gazu w mieście 18-19 litrów, w cyklu mieszanym ok 16,5-17, ale zimą to 20 spokojnie a nawet 22 przy 4H lub 4L. Czasami lubię poszaleć na śniegu to i 22 będzie mało. Trzeba sobie zadać jedno pytanie czy kupiliśmy auto terenowe o gabarytach kontenera czy pszczółkę opla corsę? Mój ojciec ma takie powiedzenie "stać było na samochód to i na paliwo stać"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!

 

Mam Terrano 2.7 TDI, 5d, 2001 r. na oponach AT BFG 235/70/16. Jeżdżę delikatnie - kapeluszniczo, bo mi się nie spieszy. Jeżdżę po Centrum Warszawy, po trasach Rajdu Nieustającego, byłem też w Rumunii (góry Maramureszu i Bukowiny). Kontroluję zużycia paliwa w ten sposób, że notuję stany licznika i wlane paliwo. Na 13 tys. km wyszło mi 10.1 l/100 km. Mimimalne to 8l/100 km na trasie z Rumunii, maksymalnie 15 l/100 km w naprawdę trudnym terenie w Rumunii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. posiadam terrano II 2.4 b+g. Spalanie w trasie przy predkosci ok 100km/h około 17l/100. W mieście spalanie w granicach 25-28l, a przy jezdzie 50%asfalt 50% lekki teren bez reduktora to 32-38l. opony kopia BFG AT 235/70/16. ma może ktoś jakiś "pomysł" co zrobić aby zmniejszyć troche spalanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi z tym ułomnym silnikiem (td27t) wychodzi 12l/100km w cyklu mieszanym próba około 1000km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgiełka nie są zaspawane, a jeśli chodzi o spalanie benzyny to w trybie mieszanym wychodzi około 19-20l/100, więc to raczej nie jest wina parownika tylko coś z silnikiem. Byłem już chyba u wszystkich mechaników w okolicy i żaden nie ma pojecia co to może być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

trafiła się okazja dla porównania więc zrobiłem zestawienie dla porównania:

 

1.auto                           D.                                     T.&M.                                         L.

2.nadwozie                   5d                                     5d                                              5d

3.masa własna             standart                            standart                                     +60kg

4."ładunek"                  kierowca                           kierowca                                     kierowca

-                                   koło zapas.                       koło zapas.                                 koło zapas.

-                                   0 pasaż.                           2 pasaż.                                      3 pasaż.

-                                   butla 50-60 l.                    butla 50-60 l.                              butla 30 l.

- bagaż                        nie                                     3 koła                                         3-dn./4 osob.

- inne                           nie                                    nie                                              bag. dach./koło na dachu/snork

5.silnik                         VG30E                              VG30E                                       VG30E

                                    w.punkt. wtrysk                 w.punkt. wtrysk                           w.punkt. wtrysk

6.chłodzenie                wiskoza                             wiskoza                                       2 x wentyl. elektr.

7.klimatyzacja              tak (wył.)                           brak                                            brak

8.tempomat                 wył.                                   wył.                                              brak

9.filtr pow.                    standart                           standart                                       stożek

10.skrzynia                  manual                             automat                                       manual

11.instal. LPG             mikser                               mikser                                         sekwencja

- sposób montażu       bezpośr. za przepł.            bezpośr. za przepł.                      wtryski w dolny kol.

12.opony                    225/70 R16                       235/75 R15                                 31x10,5 R15

-                                  BFG  AT                            BFG  MT                                     BFG AT

-zużycie                      średnie                              średnie                                        nowe

-ET                              nie wystają                        nie wystają                                  wystają

13.lift

- nadwozie                  brak                                   brak                                            +2"

- zawias                      +2"                                     brak                                            +2"

14.warunki                  sucho                                sucho                                          sucho

-wiatr                          brak                                   brak                                            brak

-temp.                         5-10'C                               5-10'C                                         15-20'C

-ukształt. terenu          płaski/lekko pagórk.          płaski                                          płaski

-natęż. ruchu               małe                                 małe                                           średnie

15. V średn.                80-90 km/h                       90-110 km/h                                90-110 km/h

16.LPG-trasa              13,5 / 100km                    12,5 / 100km                               18-20 / 100 km

17.LPG-miasto              b.d.                                15-16 / 100 km                            20-22 / 100 km

18.dynamika, moc         +                                     +                                                  +++

19.różnica benz/gaz      b.d.                                 wyraźna                                       brak różnicy

 

podsumowując:

automat wypada najlepiej w trasie pod względem ekonomii ... choć samo wyprzedzanie, przyspieszanie pozostawia wiele do życzenia ... najlepiej nie wyprzedzać

manual na zwykłej instalacji również super jeśli brać zużycie gazu pod uwagę ... trochę lepiej z przyspieszaniem ... ale też był na najwęższych kapciach i najmniej obciążony

sekwencja ... największy lift, największe i najszersze kapcie, najgorsza aerodynamika (bagażnik, koło na dachu, snorkel - nie podłączony ale jednak opór stawia) ... w każdym zakresie obrotów, na każdym biegu i przy każdej prędkości jest naprawdę duuuużo bardziej dynamiczny, spokojnie można nawet TIR-y wyprzedzać ... ale spalanie to całkiem inna bajka, do tego trzeba często odwiedzać stacje bo butla mała ... ale zamocowana "na nadkolu", do tego koło zapasowe na dachu czyli bagażnik całkiem , całkiem ...( jeśli by jeszcze zdemontować dodatkową skrzynkę narzędziową)  ... czyli swoje plusy też ma

w obydwu tamtych autach butle większe: ...w automacie butla wzdłuż na podłodze plus koło na lewej ścianie czyli ładowność maluczka raczej

... w manualu butla w poprzek plus koło zapasowe ... na oko większa możliwość załadunku ale bardziej "prostokątnych bagaży"

 

 

to chyba tyle ... dodam jeszcze ,że podczas testów wszystkie 3 auta w zbiornikach miały minimalną ilość benzyny ... benzyna to przeżytek, Panowie

 

p.s. w 7 punkcie dot. klimy : a aucie D. sprężarka co prawda nie chodziła ale pasek jest czyli jakieś obciążenie dla silnika stwarza...

      w 6-tym zaś wiskozy w obydwu "klasykach" a u mnie wiatraki elektryczne które dosyć często się załączały przy mniejszych prędkościach, korkach itp...

jeszcze jeden szczegół ... przy zjazdach, kiedy odpuszczaliśmy pedał gazu automat prawie nie zwalnia ... praktycznie brak jest hamowania silnikiem dlatego dosyć często trzeba było wspomagać się hamulcem a później znowu "w pedał"

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...