Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Terrano I / II ---- zużycie paliwa


Gość technolog88
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Ja ostatnio pokonałem 400km z kempingiem 1100kg +3 osoby w aucie i na oponach cooper stt,prędkość to od 90 do 110 i z tego dystansu to ok150 km po górach w okolicy żywca,wiatr także nie był dla mnie łaskawy.

Ku mojemu zdziwieniu wyszło 12,5l a liczyłem że więcej spali ,bo po górach dobrze w komin dostawał :whistle:!

Jeżdżąc turystycznie bez przyczepy pochłaniał mi ok10l,ale nigdy nie jeżdżę specjalnie ekonomicznie :dribble:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dżem dobrze wiedzieć,bo myślałem że jednak za bardzo  goniłem i dużo spalił.

Jadąc 80 z przyczepą kempingową na 5 biegu,to strasznie muli,bo obroty za niskie a powierzchnia czołowa przyczepy duża,dlatego moim zdaniem 90-110 to dobra prędkość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 4 biegu nie czuć że się coś ciągnie w TD (parę razy w nocy obrysówki mnie przestraszyły że to tir mi na plecach siedzi :-) ). Piątka już czuć i to chyba raczej zasługa "żagla". Ale w TD do piątego biegu to już muli poniżej 2 tysi obr, mus szybciej kręcić do włożenia piątki więc tym bardziej z przyczepką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często ganiam z przyczepą szerszą i 2x wyższą od terrano. Czwórka to w trasie podstawowy bieg no chyba że na ekspresówce to jak 90-100km/h dopiero piątkę wrzucam.

Tyle że powyzej 90km/h to nie jest bezpieczna prędkość z lużnym ładunkiem 2000kg na haku.

Edytowane przez SieneK_68
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ciekaw jestem czy jadąc na 4ce 90km/h spali mniej niż na 5tce przy tej samej prędkości? Nigdy tego nie testowałem,a może ktoś to już poczynił i byłbym skłonny uwieżyć że na 4 biegu spali mniej.

Ostatnio leciałem z Częstochowy do Gdańska autostradą z kempingiem właśnie ciągle starając się  trzymać te 110 i wyszło 14,5l na całej trasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Nie wiem jakim cudem ale z kempingiem 850DMC TDI 5d po górkach przez Słowację gdzie czasem trzeba było do 2 biegu redukować spalanie wg. gps wyszło 10,2l/100km opona seryjna szosówka. Ta sama trasa TD 3d na seryjnym MT-eku 12l.

Oba 2,7 ropne jak w podpisie z tym że TD to jednak ma tego kopa z dołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ostatni tydzień Tyranek sporo jeździł z przyczepką. Na dystansie nieco ponad 400km z czego może z 50 było bez przyczepki oraz biorąc pod uwagę, że załadowana przyczepka potrafiła ważyć ponad 1200kg to ze średniego spalania 9l/100km jestem bardzo zadowolony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi octavka pod gore chwilowe spalanie pokazuje 60L/100km, ale za to jaka jazda jest  :punk:  :punk:  :punk: . Podniecacie sie tym spalaniem, powiedzialbym wrecz onanizujecie.  :laie_67:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiemy Rdzik że Cię to drażni i jak zamykasz oczy to widzisz czarną chmurę nieprzepalonej gnojówy ale my tak Cię możemy drażnić bez końca :-)

jak tankowałem na orlenie to też tak miałem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieliśmy jechać Terraniakiem do Rumuni ale ekipa wysypała się więc pojechaliśmy trochę po Polsce. Od Pomorza Zachodniego przez Sudety, Podhale na Lubelszczyznę.

Przejechaliśmy ok 3 tyś. km

Raz liczyłem średnie spalanie autka, to chyba było tankowanie na Śląsku i przejechaliśmy przez Tatry i dalej Beskidami do Hrubieszowa.

Przejechane 850km, autko nie przekraczało 100km/h chyba że trzeba było kogoś wyprzedzić.

Autko załadowane bagażami do noclegów w terenie + jedna osoba + pies.

Auto na 31x10,5x15 AT i spalanie wyszło ok 8L/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dawno byłeś w tym Hrubieszowie? Bo ja dziś u teściowej tu jestem.

 

Szkoda że się nie odezwałeś że na Lubelszczyźnie jesteś. Coś bym podpowiedział gdzie warto zajrzeć. No i jakąś herbatę byśmy w plenerze wypili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Teść miał terrano II 2,7i tdi seria bez przeróbek. Teren na ostro potrafił 20 łyknąć ale w przy normalnej eksploatacji spokojnie do 12 l/100km. Fajna zabawka.Po primerze kupię pewnie terrano II.

Edytowane przez tomtom29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, dużo Wam palą te silniki.

Kolega slayer17 w temacie http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/52219-chcesz-kupiae-terrano-pytaj-tutaj/page__fromsearch__1w swojej odpowiedzi (post 21) na posty 19 i 20 twierdzi stanowczo, że te silniki palą 8-9 l/100. Chyba, że nie zrozumiał kompletnie pytania zawartego w poście 19 w/w tematu i odpowiedzi w poście 20.

Jeszcze raz podtrzymuję swoją wypowiedź w w/w temacie z 2 lipca tego roku choć mam 2,7 TD, że silniki benzynowe 2,4 z LPG palą na asfalcie bez problemu nawet do 14 litrów na 100km., a w cięższym terenie potrafią spalić nawet 20 litrów gazu na 100 km. i nie jest to takie dziwne. Źle wyregulowane nawet i więcej.

 

Pozdrawiam i życzę mniejszego spalania.

Andrzej

 

Mi pali 12l/100km LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ciekaw jestem czy jadąc na 4ce 90km/h spali mniej niż na 5tce przy tej samej prędkości? Nigdy tego nie testowałem,a może ktoś to już poczynił i byłbym skłonny uwieżyć że na 4 biegu spali mniej.

Ostatnio leciałem z Częstochowy do Gdańska autostradą z kempingiem właśnie ciągle starając się  trzymać te 110 i wyszło 14,5l na całej trasie

Na 4-ce przy prędkości 85-90km/h to mam około 3000rpm, na 5-tce przy prędkości 90km/h mam 2500rpm.

Testu nie zrobię bo z autostrad nie korzystam a na pozostałych drogach nie ma gdzie bezpiecznie 90km/h osiągnąć na dystansie dłuższym niż 20km.

Staram się jeździć pustym w zakresie 1500-2500rpm i obciążonym 2000-2500rpm.

Ostatnio dosyć często pokonywałem, z przyczepą obciążoną tą samą wagą, ten sam odcinek 90km i przy tym samym stylu jazdy i warunkach na drodze, nie przekraczając 75km/h:

- na 4-ce spalanie wyszło 13l/100km /nie używałem piątego biegu/

- na 5-tce spalanie wyszło 12l/100km /piątka na obrotach nie niższych niż 2000rpm/

Wg mnie to błąd statystyczny :D

 

Warto też zauważyć, że po zmianie paliwa z ... na ... auto przestało dymić jak dragster na starcie i rezerwa na stałe zapala się po przejechaniu 700km a nie jak poprzednio po 650km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...