Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Terrano I / II ---- zużycie paliwa


Gość technolog88
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość jareksm2

Przed zmianą opon z typowo szosowych 225/65/16 mój terrano 2,7 TDi:

1. w trasie przy 90 - 100 km/h spalanie 8 - 8,5 literka

2. w trasie przy średniej 110 - 120 km/h (na autostradzie) spalanie 10 - 11 literków

 

Po zmianie opon na BFGoodrich ALL TERRAIN T/A KO 245/75/16

1. w trasie do 90km/h -10 - 11 literków

2. trasa + lekki teren: 12 - 15 literków

 

Myślę że pożeracze kilometrów powinni jednak zainwestować w gumy szosowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed zmianą opon z typowo szosowych 225/65/16 mój terrano 2,7 TDi:

1. w trasie przy 90 - 100 km/h spalanie 8 - 8,5 literka

2. w trasie przy średniej 110 - 120 km/h (na autostradzie) spalanie 10 - 11 literków

 

Po zmianie opon na BFGoodrich ALL TERRAIN T/A KO 245/75/16

1. w trasie do 90km/h -10 - 11 literków

2. trasa + lekki teren: 12 - 15 literków

 

Myślę że pożeracze kilometrów powinni jednak zainwestować w gumy szosowe.

 

 

Ciekawe porównanie, daje do myślenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maricn_micek

Terrano II 94' 2.4 benzyna - spalanie w mieście 1zł = 1 km, wychodzi 20L/100km, troszkę mnie to przeraża mam założone oponki standardowe i jestem w trakcie zmiany na 31' MT BFG KM2 co będzie potem 25L/100km ? gazować maszyny nie zamierzam ale czy to spalanie jest normalne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Terrano II 94' 2.4 benzyna - spalanie w mieście 1zł = 1 km, wychodzi 20L/100km, troszkę mnie to przeraża mam założone oponki standardowe i jestem w trakcie zmiany na 31' MT BFG KM2 co będzie potem 25L/100km ? gazować maszyny nie zamierzam ale czy to spalanie jest normalne ?

 

Dziś zatankowałem do pełna i wyszło mi, że spalił dokładnie 18/100.... trochę dużo ale mial cały miesiąc trasy długości 6 km z pracy do domu. Składam to na jazdę na zimnym silniku praktycznie cały czas. Ale w sumie mam to gdzieś :devil:

Uważam też, że trochę winne są Yokohamy.

Edytowane przez Whitie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak trochę na temat - nie znalazłem w "nissanowskiej wyszukiwarce" tematu Biopaliwa. Czy ktoś z dieslowskiej ferajny leje coś takiego z Orlena czy innej Bliskości??

 

Zalałem ze 2 razy i ok.

Nie czułem spadku mocy ale chyba min. więcej spalił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak nieśmiało zapytałem... gdy tankowałem pierwszy raz "placowy" (bez urazy dla wykonywanej pracy), gnał do mnie niemiłosiernie, żeby zapytać mnie czy dobrze robię. Specjalnej elektroniki nie mam (świadomy wybór :) ) paliwo legalne, czego tu się bać? Też zalałem 2 razy, jedyny minus - śmierdzi frytkami. Poza tym śmiga jak należy. Brak spadku mocy, spalanie? :rolleyes2: Ile wlejesz tyle spali. Brak różnicy.

Edytowane przez Koval
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

koledzy przyłączam się do spalania tyranów ja mam 2,4 12v w gazie i według mnie pali mi za dużo

mianowicie w benzynie miasto 17 ltr trasa 13ltr \gaz sekwencja miasto 19 ltr trasa 17 ltr.

wymieniłem przewody świece filtry paliwa i powietrza, termostat. teraz zastanawiam się nad wyczyszczeniem przepływomierza powietrza co wy na to. pomoże ktoś próbował. dodam że sonda sprawna opony m+s fulda 225/75 r15.

jakies sugestie czego jeszcze szukać?

dwa olej troszkę pachnie paliwem jak pytałem może trochę tak być przy niedogrzanym silniku, stan oleju nie przybywa nadmiernie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyszczenie przepływki nie zaszkodzi, byle delikatnie aby nie popsuć, benzyna w oleju nic dobrego nie wróży, wręcz przeciwnie, straci właściwości smarujące i coś się zatrze.

no właśnie co może byc przyczyna jak zdiagnozowac usterkę. byłem u mechaników i kazali obserowować jak dużo rośnie a rośnie (wydaje mi sie) ze nie wiele. może wtrysk przecieka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie tak się działo w 200sxie jak nie chodził na jeden cylinder, paliwo się lalo a nie było zapłonu, i przez pierścienie do misy.

A u Ciebie? gdyby miał za bogato to świece by były koloru czarnego, sprawdzałeś jakie są ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie tak się działo w 200sxie jak nie chodził na jeden cylinder, paliwo się lalo a nie było zapłonu, i przez pierścienie do misy.

A u Ciebie? gdyby miał za bogato to świece by były koloru czarnego, sprawdzałeś jakie są ?

swiec nie sprawdzałem ale wymieniałem ostatnio i bylo ok.

co do pracy to pracuje równo i cisnienie na cylindrach ponoc po sprawdzeniu jest ok

przeplywke sprawdzalem czysto, ale mialem nadpalony jeden kabelek na przeplywce, zalutowalem i wpialem.

 

tylko jak odpalilem samochod z wypietym czujnikiem i potem go wpialem to nic sie nie zminilo moze czujnik padniety??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie bez przepływki gaśnie :) odkręciłeś ten plastik od boku i przeczyściłeś delikatnie pędzelkiem te dwa druciki?

sprawdź dokładnie poziom oleju np po nocy, i po porównaj np z wynikiem za tydzień, może to tylko pomyłka a nie potrzebnie szukamy problemu, bo jeśli by lał benzyną to dziś byś miał już dwa razy więcej mikstury olejowej i pewnie coś zatartego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie bez przepływki gaśnie :) odkręciłeś ten plastik od boku i przeczyściłeś delikatnie pędzelkiem te dwa druciki?

sprawdź dokładnie poziom oleju np po nocy, i po porównaj np z wynikiem za tydzień, może to tylko pomyłka a nie potrzebnie szukamy problemu, bo jeśli by lał benzyną to dziś byś miał już dwa razy więcej mikstury olejowej i pewnie coś zatartego ;)

tylko gdzie te druciki zadnych nie widzialem. zdjalem ten metal z góry bylo jakies sitko i tyle zadnych drucikow tylko jakis oporomierz w tym pudle na gorze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich ,około 1,5 mies. temu przesiadłem się do Terrano I 3.0(1990)i spalanie wyszło całkiem nieźle ,bo na trasie z Radomska do Łodzi(coś ok.100km)spalił 10-12 l. benz. przy ok.100 km/h;założyłem gaz sekw.KME iteraz pali równe 20 l. z tym,że po mieście,a właściwie 50/50% trasa/miasto ,7-8 km(dojazd do pracy);opony zimowe szosówki Pirelli Winter Ice sport 205/70 R15 ;czy regulować gaz, czy zostawić to tak jak jest;nie wiem czy ma to jakiś wpływ, ale mam założony filtr stożkowy, a ten o ile pamiętam ma wpływ na zużycie paliwa ale czy przy sekwencji-tego nie wiem?moze ktoś się wypowie.pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich ,około 1,5 mies. temu przesiadłem się do Terrano I 3.0(1990)i spalanie wyszło całkiem nieźle ,bo na trasie z Radomska do Łodzi(coś ok.100km)spalił 10-12 l. benz. przy ok.100 km/h;założyłem gaz sekw.KME iteraz pali równe 20 l. z tym,że po mieście,a właściwie 50/50% trasa/miasto ,7-8 km(dojazd do pracy);opony zimowe szosówki Pirelli Winter Ice sport 205/70 R15 ;czy regulować gaz, czy zostawić to tak jak jest;nie wiem czy ma to jakiś wpływ, ale mam założony filtr stożkowy, a ten o ile pamiętam ma wpływ na zużycie paliwa ale czy przy sekwencji-tego nie wiem?moze ktoś się wypowie.pozdro.

 

 

Kolego stozkowy filtr powietrza nic nie zmienia, tylko odglos zasysanego powietrza. moim zdaniem powinienes wrocic do fabrycznego rozwiazania. co do regulacji gazu powinno sie go regulowac i jesli jest taka potrzeba to z kalibrowac co ok 10tys km, nie napisales czy 20 L. tobie pali na gazie czy na benzynie, jesli tylko 20 litrow gazu bierze ja bym nic z nim nie robil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście, że 20 l. gazu;czyli, że benzyny powinien spalać ok. 17-18 l./100 km; to chyba w miarę przyzwoity wynik; na razie przejechałem trochę ponad 1000 km ,tak że do "kalibracji" jeszcze ho ho...;no i jeszcze sprawa kół:przebieg (i prędkość) są liczone "ze skrzyni" ale przy wymiarowym ogumieniu -czyli gdybym założył większe prawidłowe kapcie teoretycznie przy tych samych obrotach silnika i zużyciu paliwa powinienem przejechać większy dystans ,ale większe = szersze-czyli opór toczenia rośnie....no dobra jeszcze nie bankrutuję więc niech będzie i 20!...granica bólu. na ra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szybi24

więc ta w moim terrano na komputerze nie było żadnych błędów wszystkie czujniki sprawne przepływka czysta. zostało mi jeszcze do sprawdzenia ciśnienie na cylindrach i sprawdzenie sprawności przepływomierza. no i właśnie jak go sprawdzę omomierzem to jakie opory powinien mieć?

 

więc tak,

narazie wiem że na komputerze wszystko w porządku, świece czyste dwa druciki w przepływce wyczyściłem, ciśnienie na cylindrach 0d 12,5 do 11 najniżej. jeszcze jest tylko jedna rzecz do sprawdzenia mianowicie ustawienie aparatu zapłonowego ponieważ mechanik zasugerował że obroty troche za niskie mam tak około 500 może to coś zmieni jak to ustale to podziele się z wami info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem ,co się stało ,ale spalanie spadło do 16 l/100.....może dać na mszę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem ,co się stało ,ale spalanie spadło do 16 l/100.....może dać na mszę?

 

Hehehehe no nie wiem czy to dobry pomysl :D lepiej oszczedzac, moga przyjsc jeszcze czasy ze bedzie palil 20 :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość mariusz_25

Witam

 

Panowie co do spalania w Mavericku 2.4 long KA24E można by pisać dlugie historie. Realia są takie że na gazie średnio w mieście pali ok. 18-20L na 100km , w trasie 13-16L na 100km przy normalnej jeżdzie. Byłem na paru stacjach diagnostycznych i u paru gazowników żeby ustawić parametry i zmniejszyć spalanie . Rada ich była jedna instalacja sekwencyjna . Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

 

Panowie co do spalania w Mavericku 2.4 long KA24E można by pisać dlugie historie. Realia są takie że na gazie średnio w mieście pali ok. 18-20L na 100km , w trasie 13-16L na 100km przy normalnej jeżdzie. Byłem na paru stacjach diagnostycznych i u paru gazowników żeby ustawić parametry i zmniejszyć spalanie . Rada ich była jedna instalacja sekwencyjna . Pozdrawiam

no pewnie ,że sekwencja będzie dużo lepsza niż instalacja tzw.II generacji, samo spalanie powinno być zbliżone do benzyny,minimalny dla mnie nieodczuwalny spadek mocy, wydatki na paliwo o połowę niższe,koszt sekwencji przy moim 3,0 v6 -2900zł;wiadomo, im więcej jeździsz tym prędzej się zwróci;polecam KME

 

właśnie wróciłem z nad morza i oto najświeższe wyniki:w trasie 11/100 gazu (90-110 km/h),w mieście: 18,5-20/100 też gazu oczywiście i to wszystko na zimówkach 205/70 R15, czyli że na standardowych kapciach pewnie zbliżyłbym się do 10/100;komfort,zapas mocy pod butem(właśc. klapkiem),jadąc na 5-ce(2500-3000 obr/min) nie ma potrzeby redukcji przy wyprzedzaniu,po prostu wciskam pedał, głowa łapie kontakt z zagłówkiem, żona "klepie zdrowaśki" , a za prawą szybą ekonomiczne diesle...i ten bulgot V6 w uszach...bezcenne!a przy dystrybutorze LPG- ekstaza!!!to się nazywa: PRZYJEMNOŚĆ Z JAZDY; a już najbardziej podobały mi się miny pasażerów na tylnych kanapach kiedy na postoju lekko wciskałem gaz-taki czołg budzi respekt, bo po to go stworzono.pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...