Gość jareksm2 Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 Przed zmianą opon z typowo szosowych 225/65/16 mój terrano 2,7 TDi: 1. w trasie przy 90 - 100 km/h spalanie 8 - 8,5 literka 2. w trasie przy średniej 110 - 120 km/h (na autostradzie) spalanie 10 - 11 literków Po zmianie opon na BFGoodrich ALL TERRAIN T/A KO 245/75/16 1. w trasie do 90km/h -10 - 11 literków 2. trasa + lekki teren: 12 - 15 literków Myślę że pożeracze kilometrów powinni jednak zainwestować w gumy szosowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 Przed zmianą opon z typowo szosowych 225/65/16 mój terrano 2,7 TDi: 1. w trasie przy 90 - 100 km/h spalanie 8 - 8,5 literka 2. w trasie przy średniej 110 - 120 km/h (na autostradzie) spalanie 10 - 11 literków Po zmianie opon na BFGoodrich ALL TERRAIN T/A KO 245/75/16 1. w trasie do 90km/h -10 - 11 literków 2. trasa + lekki teren: 12 - 15 literków Myślę że pożeracze kilometrów powinni jednak zainwestować w gumy szosowe. Ciekawe porównanie, daje do myślenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 28 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 Ciekawe porównanie, daje do myślenia. Jeżdżeniem się zajmij a nie porównujesz :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 28 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 Jeżdżeniem się zajmij a nie porównujesz :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maricn_micek Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Terrano II 94' 2.4 benzyna - spalanie w mieście 1zł = 1 km, wychodzi 20L/100km, troszkę mnie to przeraża mam założone oponki standardowe i jestem w trakcie zmiany na 31' MT BFG KM2 co będzie potem 25L/100km ? gazować maszyny nie zamierzam ale czy to spalanie jest normalne ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 (edytowane) Terrano II 94' 2.4 benzyna - spalanie w mieście 1zł = 1 km, wychodzi 20L/100km, troszkę mnie to przeraża mam założone oponki standardowe i jestem w trakcie zmiany na 31' MT BFG KM2 co będzie potem 25L/100km ? gazować maszyny nie zamierzam ale czy to spalanie jest normalne ? Dziś zatankowałem do pełna i wyszło mi, że spalił dokładnie 18/100.... trochę dużo ale mial cały miesiąc trasy długości 6 km z pracy do domu. Składam to na jazdę na zimnym silniku praktycznie cały czas. Ale w sumie mam to gdzieś Uważam też, że trochę winne są Yokohamy. Edytowane 2 Kwietnia 2011 przez Whitie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Koval Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Tak trochę na temat - nie znalazłem w "nissanowskiej wyszukiwarce" tematu Biopaliwa. Czy ktoś z dieslowskiej ferajny leje coś takiego z Orlena czy innej Bliskości?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Tak trochę na temat - nie znalazłem w "nissanowskiej wyszukiwarce" tematu Biopaliwa. Czy ktoś z dieslowskiej ferajny leje coś takiego z Orlena czy innej Bliskości?? Zalałem ze 2 razy i ok. Nie czułem spadku mocy ale chyba min. więcej spalił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Koval Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 (edytowane) Tak nieśmiało zapytałem... gdy tankowałem pierwszy raz "placowy" (bez urazy dla wykonywanej pracy), gnał do mnie niemiłosiernie, żeby zapytać mnie czy dobrze robię. Specjalnej elektroniki nie mam (świadomy wybór ) paliwo legalne, czego tu się bać? Też zalałem 2 razy, jedyny minus - śmierdzi frytkami. Poza tym śmiga jak należy. Brak spadku mocy, spalanie? Ile wlejesz tyle spali. Brak różnicy. Edytowane 2 Kwietnia 2011 przez Koval Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szybi24 Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2011 koledzy przyłączam się do spalania tyranów ja mam 2,4 12v w gazie i według mnie pali mi za dużo mianowicie w benzynie miasto 17 ltr trasa 13ltr \gaz sekwencja miasto 19 ltr trasa 17 ltr. wymieniłem przewody świece filtry paliwa i powietrza, termostat. teraz zastanawiam się nad wyczyszczeniem przepływomierza powietrza co wy na to. pomoże ktoś próbował. dodam że sonda sprawna opony m+s fulda 225/75 r15. jakies sugestie czego jeszcze szukać? dwa olej troszkę pachnie paliwem jak pytałem może trochę tak być przy niedogrzanym silniku, stan oleju nie przybywa nadmiernie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość micham Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2011 czyszczenie przepływki nie zaszkodzi, byle delikatnie aby nie popsuć, benzyna w oleju nic dobrego nie wróży, wręcz przeciwnie, straci właściwości smarujące i coś się zatrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szybi24 Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2011 czyszczenie przepływki nie zaszkodzi, byle delikatnie aby nie popsuć, benzyna w oleju nic dobrego nie wróży, wręcz przeciwnie, straci właściwości smarujące i coś się zatrze. no właśnie co może byc przyczyna jak zdiagnozowac usterkę. byłem u mechaników i kazali obserowować jak dużo rośnie a rośnie (wydaje mi sie) ze nie wiele. może wtrysk przecieka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość micham Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2011 u mnie tak się działo w 200sxie jak nie chodził na jeden cylinder, paliwo się lalo a nie było zapłonu, i przez pierścienie do misy. A u Ciebie? gdyby miał za bogato to świece by były koloru czarnego, sprawdzałeś jakie są ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szybi24 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 u mnie tak się działo w 200sxie jak nie chodził na jeden cylinder, paliwo się lalo a nie było zapłonu, i przez pierścienie do misy. A u Ciebie? gdyby miał za bogato to świece by były koloru czarnego, sprawdzałeś jakie są ? swiec nie sprawdzałem ale wymieniałem ostatnio i bylo ok. co do pracy to pracuje równo i cisnienie na cylindrach ponoc po sprawdzeniu jest ok przeplywke sprawdzalem czysto, ale mialem nadpalony jeden kabelek na przeplywce, zalutowalem i wpialem. tylko jak odpalilem samochod z wypietym czujnikiem i potem go wpialem to nic sie nie zminilo moze czujnik padniety?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość micham Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2011 generalnie bez przepływki gaśnie odkręciłeś ten plastik od boku i przeczyściłeś delikatnie pędzelkiem te dwa druciki? sprawdź dokładnie poziom oleju np po nocy, i po porównaj np z wynikiem za tydzień, może to tylko pomyłka a nie potrzebnie szukamy problemu, bo jeśli by lał benzyną to dziś byś miał już dwa razy więcej mikstury olejowej i pewnie coś zatartego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szybi24 Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2011 generalnie bez przepływki gaśnie odkręciłeś ten plastik od boku i przeczyściłeś delikatnie pędzelkiem te dwa druciki? sprawdź dokładnie poziom oleju np po nocy, i po porównaj np z wynikiem za tydzień, może to tylko pomyłka a nie potrzebnie szukamy problemu, bo jeśli by lał benzyną to dziś byś miał już dwa razy więcej mikstury olejowej i pewnie coś zatartego tylko gdzie te druciki zadnych nie widzialem. zdjalem ten metal z góry bylo jakies sitko i tyle zadnych drucikow tylko jakis oporomierz w tym pudle na gorze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość micham Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2011 no chodzi o ten nazwijmy to omomierz, przykrecany na dwoch śrubach taki czarny prostokąt, on jest czesto mocno zakurzony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Witam wszystkich ,około 1,5 mies. temu przesiadłem się do Terrano I 3.0(1990)i spalanie wyszło całkiem nieźle ,bo na trasie z Radomska do Łodzi(coś ok.100km)spalił 10-12 l. benz. przy ok.100 km/h;założyłem gaz sekw.KME iteraz pali równe 20 l. z tym,że po mieście,a właściwie 50/50% trasa/miasto ,7-8 km(dojazd do pracy);opony zimowe szosówki Pirelli Winter Ice sport 205/70 R15 ;czy regulować gaz, czy zostawić to tak jak jest;nie wiem czy ma to jakiś wpływ, ale mam założony filtr stożkowy, a ten o ile pamiętam ma wpływ na zużycie paliwa ale czy przy sekwencji-tego nie wiem?moze ktoś się wypowie.pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Witam wszystkich ,około 1,5 mies. temu przesiadłem się do Terrano I 3.0(1990)i spalanie wyszło całkiem nieźle ,bo na trasie z Radomska do Łodzi(coś ok.100km)spalił 10-12 l. benz. przy ok.100 km/h;założyłem gaz sekw.KME iteraz pali równe 20 l. z tym,że po mieście,a właściwie 50/50% trasa/miasto ,7-8 km(dojazd do pracy);opony zimowe szosówki Pirelli Winter Ice sport 205/70 R15 ;czy regulować gaz, czy zostawić to tak jak jest;nie wiem czy ma to jakiś wpływ, ale mam założony filtr stożkowy, a ten o ile pamiętam ma wpływ na zużycie paliwa ale czy przy sekwencji-tego nie wiem?moze ktoś się wypowie.pozdro. Kolego stozkowy filtr powietrza nic nie zmienia, tylko odglos zasysanego powietrza. moim zdaniem powinienes wrocic do fabrycznego rozwiazania. co do regulacji gazu powinno sie go regulowac i jesli jest taka potrzeba to z kalibrowac co ok 10tys km, nie napisales czy 20 L. tobie pali na gazie czy na benzynie, jesli tylko 20 litrow gazu bierze ja bym nic z nim nie robil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2011 oczywiście, że 20 l. gazu;czyli, że benzyny powinien spalać ok. 17-18 l./100 km; to chyba w miarę przyzwoity wynik; na razie przejechałem trochę ponad 1000 km ,tak że do "kalibracji" jeszcze ho ho...;no i jeszcze sprawa kół:przebieg (i prędkość) są liczone "ze skrzyni" ale przy wymiarowym ogumieniu -czyli gdybym założył większe prawidłowe kapcie teoretycznie przy tych samych obrotach silnika i zużyciu paliwa powinienem przejechać większy dystans ,ale większe = szersze-czyli opór toczenia rośnie....no dobra jeszcze nie bankrutuję więc niech będzie i 20!...granica bólu. na ra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szybi24 Opublikowano 7 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 więc ta w moim terrano na komputerze nie było żadnych błędów wszystkie czujniki sprawne przepływka czysta. zostało mi jeszcze do sprawdzenia ciśnienie na cylindrach i sprawdzenie sprawności przepływomierza. no i właśnie jak go sprawdzę omomierzem to jakie opory powinien mieć? więc tak, narazie wiem że na komputerze wszystko w porządku, świece czyste dwa druciki w przepływce wyczyściłem, ciśnienie na cylindrach 0d 12,5 do 11 najniżej. jeszcze jest tylko jedna rzecz do sprawdzenia mianowicie ustawienie aparatu zapłonowego ponieważ mechanik zasugerował że obroty troche za niskie mam tak około 500 może to coś zmieni jak to ustale to podziele się z wami info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 9 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 nie wiem ,co się stało ,ale spalanie spadło do 16 l/100.....może dać na mszę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 9 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 nie wiem ,co się stało ,ale spalanie spadło do 16 l/100.....może dać na mszę? Hehehehe no nie wiem czy to dobry pomysl lepiej oszczedzac, moga przyjsc jeszcze czasy ze bedzie palil 20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mariusz_25 Opublikowano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2011 Witam Panowie co do spalania w Mavericku 2.4 long KA24E można by pisać dlugie historie. Realia są takie że na gazie średnio w mieście pali ok. 18-20L na 100km , w trasie 13-16L na 100km przy normalnej jeżdzie. Byłem na paru stacjach diagnostycznych i u paru gazowników żeby ustawić parametry i zmniejszyć spalanie . Rada ich była jedna instalacja sekwencyjna . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 25 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 Witam Panowie co do spalania w Mavericku 2.4 long KA24E można by pisać dlugie historie. Realia są takie że na gazie średnio w mieście pali ok. 18-20L na 100km , w trasie 13-16L na 100km przy normalnej jeżdzie. Byłem na paru stacjach diagnostycznych i u paru gazowników żeby ustawić parametry i zmniejszyć spalanie . Rada ich była jedna instalacja sekwencyjna . Pozdrawiam no pewnie ,że sekwencja będzie dużo lepsza niż instalacja tzw.II generacji, samo spalanie powinno być zbliżone do benzyny,minimalny dla mnie nieodczuwalny spadek mocy, wydatki na paliwo o połowę niższe,koszt sekwencji przy moim 3,0 v6 -2900zł;wiadomo, im więcej jeździsz tym prędzej się zwróci;polecam KME właśnie wróciłem z nad morza i oto najświeższe wyniki:w trasie 11/100 gazu (90-110 km/h),w mieście: 18,5-20/100 też gazu oczywiście i to wszystko na zimówkach 205/70 R15, czyli że na standardowych kapciach pewnie zbliżyłbym się do 10/100;komfort,zapas mocy pod butem(właśc. klapkiem),jadąc na 5-ce(2500-3000 obr/min) nie ma potrzeby redukcji przy wyprzedzaniu,po prostu wciskam pedał, głowa łapie kontakt z zagłówkiem, żona "klepie zdrowaśki" , a za prawą szybą ekonomiczne diesle...i ten bulgot V6 w uszach...bezcenne!a przy dystrybutorze LPG- ekstaza!!!to się nazywa: PRZYJEMNOŚĆ Z JAZDY; a już najbardziej podobały mi się miny pasażerów na tylnych kanapach kiedy na postoju lekko wciskałem gaz-taki czołg budzi respekt, bo po to go stworzono.pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.