Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[350Z] Wymiana oleju


Gość kefir0909
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

haha dobre, nie wiem jak wam ale ostatnio co chwile na zakretach zapala mi sie czerwona kontrolka taka jakby miska olejowa... wogole jestem przed wymiana oleju w srode i z tego co piszecie to chyba sie zdecyduje na 5w40!! jezeli zle to napiszcie czemu albo potwierdzcie mnie w dobrym przekonaniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde, to jest 12sta strona dyskusji o oleju i z tego co pamiętam, a czytałam ten wątek nie raz i nie dwa razy, to każdy leje co innego (od 0w40, przez 5w30 po 10w60) i nikt Ci nie ma merytorycznych podstaw, żeby Ci napisać, że tylko 5w40 jest dobre albo niedobre, bo z tego co widać nikt nie wie wszystkiego na temat najodpowiedniejszego oleju na 100%. W każdym bądź razie Twój wybór plasuje się po środku naszych, więc jest "bezpieczny". Pamiętaj żeby kupić olej ze sprawdzonego źródła, świeży i dobrej firmy i przeczytaj te 12 stron, ze dwa razy ;) No i warto zerknąć na zagramaniczne fora, tam temat oleju też jest obgadany na 4 strony świata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pora by ktoś wniósł coś nowego i zalał Kujawskim (z pierwszego tłoczenia)

Gwarantuję ze przejdzie do Historii,a przyszłe pokolenia będą się o nim uczyć w szkołach....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Siemanko,

W weekend będę wymieniał uszczelniacz na wale (od strony skrzyni). Przy okazji wymienię olej w skrzyni (manual) i mechanizmie różnicowym. Do skrzyni wleję MOBILUBE 1 SHC 75W-90 API GL4/5 ale co mam wlać do mechanizmu różnicowego? Myślę wlać ten sam co do skrzyni. Auto mam w wersji USA ale poprzedni właściciel twierdził, że most został zmieniony na wersję ze szperą (z EU). Powstaje pytanie czy do USA i EU lejemy ten sam olej i czy ten podany będzie ok?

Jeszcze nie weryfikowałem (nie sprawdzałem numerów na moście) czy szpera faktycznie tam jest ale wydaje mi się, że tak. Jeśli olej nie ma znaczenia to zweryfikuję fakt wymiany mostu innym razem a jeśli ma znacznie to będę musiał zrobić to teraz (a totalnie nie mam czasu, żeby się tym zająć :( )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Książka zaleca 80w-90 do przekładni dyferencjału i 75w-85 do przekładni.

Z praktycznego punktu widzenia nie wiem bo jeszcze nie wymieniałem.

 

do skrzyni najlepszy GL-4 75W-85 dopuszczalny 75w90

 

dyfer 80W-90 GL-5 LS (czyli z LSD)

 

Z LSD? :jump:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Książka zaleca 80w-90 do przekładni dyferencjału i 75w-85 do przekładni.

Z praktycznego punktu widzenia nie wiem bo jeszcze nie wymieniałem.

 

 

 

Z LSD? :jump:

tak te lsd.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak koledzy wspomnieli do mostu GL5, a do skrzyni GL4.

Ważna informacja - w tym drugim przypadku nie wlewać GL5, ponieważ spowoduje to uszkodzenie synchronizatorów!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to czy do mostu ze szperą i bez szpery mogę wlać ten sam olej? Czy jest jakaś różnica? Niektóre oleje różnią się tylko symbolami LS (mechanizm różnicowy z ograniczonym poślizgiem). Powstaje więce pytanie czy to chwyt marketingowy czy faktycznie jest duża różnica, która może skutkować awarią. Tak jak pisałem wcześniej jeśli okaże się, że nie ma różnicy to leję ten który "będzie". Jeśli jest różnica to najpierw muszę sprawdzić czy szpera była dokładana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to czy do mostu ze szperą i bez szpery mogę wlać ten sam olej? Czy jest jakaś różnica? Niektóre oleje różnią się tylko symbolami LS (mechanizm różnicowy z ograniczonym poślizgiem). Powstaje więce pytanie czy to chwyt marketingowy czy faktycznie jest duża różnica, która może skutkować awarią. Tak jak pisałem wcześniej jeśli okaże się, że nie ma różnicy to leję ten który "będzie". Jeśli jest różnica to najpierw muszę sprawdzić czy szpera była dokładana.

 

Kiedyś kolega do Jeepa z LSD wlał zwykły olej i po 10 tyś km padł most. Więc coś musi w tym być.

Jak w 350z jest szpera to mechanizm różnicowy ma radiator pod spodem. W wersji bez jest gładki od spodu. Więc nie trzeba sprawdzać numerów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radiator??? hmmmm coś nie bardzo

szpery były we wszystkich amerykancach oprócz wersji base (zreszta temat już był poruszany)

jak to sprawdzic? podnieś auto i zakręć kołem tylnym, jak oba się będą kręcić tzn. ze jest szpera

 

do dyfra polecam valvo, oczywiście do dyfra ze szperą, bo posiada inny skład chroniący LSD przed przegrzaniem

80W90.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.nasol.ro/...0z_day1_031.jpg - tak wygląda ze szperą. Czyli ma radiator i osłonkę pod nim. Ja tą osłonkę wywaliłem bo wydech nie chciał wejść no i okazało się, że przez tą osłonkę jesienne liście zapychały radiator. Jest on prawie po całej długości dyferencjału.

http://www.nasol.ro/...0z_day2_002.jpg - tutaj fotka bez osłonki.

 

http://img4.imageshack.us/img4/4979/imag0049small.jpg - tak wygląda bez i ze szperą w USA.

 

Nie zauważyłem, że w stanach wszystkie z VLSD są okrojone z radiatora.

Europejskie wszystkie mają szperę i radiator.

Edytowane przez Filon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czy jest ktoś w stanie powiedzieć co ile się wymienia olej w automatycznej skrzyni? i drugie pytanie...ile oleju wchodzi do AT? serwis nissana rozkłada ręce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z http://www.350z-tech.com

 

dodam tylko , że niekoniecznie płyn Nissana, który teraz zamiast 'J' jest 'S' - s-matic fluid

 

Nieoryginalnego szukaj takiego, który we właściwościach na stronie internetowej producenta ma napisane, że jest w stanie zastąpić Nissan J lub S fluid

 

np. bdb http://amsoil.waw.pl...p?id_product=11

 

Motul Multi ATF

http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/149/Multi_ATF_(GB).pdf?1335542544

post-40269-0-96790000-1342953825_thumb.jpg

post-40269-0-65053000-1342953832_thumb.jpg

post-40269-0-50822200-1342953839_thumb.jpg

Edytowane przez paba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z http://www.350z-tech.com

 

dodam tylko , że niekoniecznie płyn Nissana, który teraz zamiast 'J' jest 'S' - s-matic fluid

 

Nieoryginalnego szukaj takiego, który we właściwościach na stronie internetowej producenta ma napisane, że jest w stanie zastąpić Nissan J lub S fluid

 

np. bdb http://amsoil.waw.pl...p?id_product=11

 

Motul Multi ATF

http://www.motul.com....pdf?1335542544

Kurde stary dzięki... ale nie ma tutaj nic napisane o okresach wymiany... z tego co mi znajomi mówili o olej w automacie trzeba dbać. W serwisie doświadczony mechanik powiedział mi żeby nie zmieniać wogole jak skrzynia ładnie przełącza biegi... jak to w końcu jest? niedawno kupiłem a nie chciałbym od razu zajeździć :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde stary dzięki... ale nie ma tutaj nic napisane o okresach wymiany... z tego co mi znajomi mówili o olej w automacie trzeba dbać. W serwisie doświadczony mechanik powiedział mi żeby nie zmieniać wogole jak skrzynia ładnie przełącza biegi... jak to w końcu jest? niedawno kupiłem a nie chciałbym od razu zajeździć :P

 

OCZYWIŚCIE zmieniać, moim zdaniem co ok. 60 kkm, tak jak w manualnych (ja tak robię we wszystkich autach) , wybierać dobre oleje

poczytaj też o wymianie dynamicznej

 

tutaj takie ogólnikowe informacje (jak to zwykle w tego typu gazetach), ale przydatne i prawdziwe

http://www.auto-swia...-skrzyni-biegow

 

doświadczony mechanik dostawał szału kiedy spytałem czy warto użyć płukanki przed wymianą oleju. "Panie, rozszczelnisz pan tylko silnik , zacznie z niego lecieć ze wszystkich stron ,po co to robisz?"

 

zacząłem potem sam wymieniać olej, przy każdej wymianie płuczę silnik we wszystkich samochodach - moim, rodziny, znajomych - bez żadnych problemów

 

zakorzenione zachowania, mity - to ciągle jest

Edytowane przez paba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie w Infi instrukcja mówi - sprawdzać stan ew dolewać. jednak po około 60k mil koledzy ze stanów robią wymianę częściowa ( spuszczamy olej i dolewamy różnice) albo pełny tzw. flush - spuszczamy olej jednocześnie dolewając świeży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś przegladałęm serwisówke i tam napisali, że wymiana oleju w skrzyni AT powinna nastapić po 90kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś przegladałęm serwisówke i tam napisali, że wymiana oleju w skrzyni AT powinna nastapić po 90kkm

Dzieki chlopaki za zainteresowanie. Nalatane ma ok 115kkm wiec wypadałoby zmienić...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...