nielegalnyx Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Czy ten czujnik poziomu oleju jest wiarygodny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 jak kazdy ..swieci jak juz oleju nie ma;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nielegalnyx Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 haha dobre, nie wiem jak wam ale ostatnio co chwile na zakretach zapala mi sie czerwona kontrolka taka jakby miska olejowa... wogole jestem przed wymiana oleju w srode i z tego co piszecie to chyba sie zdecyduje na 5w40!! jezeli zle to napiszcie czemu albo potwierdzcie mnie w dobrym przekonaniu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewa_hb Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Kurde, to jest 12sta strona dyskusji o oleju i z tego co pamiętam, a czytałam ten wątek nie raz i nie dwa razy, to każdy leje co innego (od 0w40, przez 5w30 po 10w60) i nikt Ci nie ma merytorycznych podstaw, żeby Ci napisać, że tylko 5w40 jest dobre albo niedobre, bo z tego co widać nikt nie wie wszystkiego na temat najodpowiedniejszego oleju na 100%. W każdym bądź razie Twój wybór plasuje się po środku naszych, więc jest "bezpieczny". Pamiętaj żeby kupić olej ze sprawdzonego źródła, świeży i dobrej firmy i przeczytaj te 12 stron, ze dwa razy No i warto zerknąć na zagramaniczne fora, tam temat oleju też jest obgadany na 4 strony świata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdz Opublikowano 2 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 No to pora by ktoś wniósł coś nowego i zalał Kujawskim (z pierwszego tłoczenia) Gwarantuję ze przejdzie do Historii,a przyszłe pokolenia będą się o nim uczyć w szkołach.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdz Opublikowano 3 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2012 Jest dość rzadki....Trzeba by przeprowadzić jego rafinację na lato by się lepił. Ale na zimę idealny.5W ma jak nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 3 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2012 Jakie parametry ma Kujawski? jest z pierwszego tłoczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek.85 Opublikowano 19 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2012 Siemanko, W weekend będę wymieniał uszczelniacz na wale (od strony skrzyni). Przy okazji wymienię olej w skrzyni (manual) i mechanizmie różnicowym. Do skrzyni wleję MOBILUBE 1 SHC 75W-90 API GL4/5 ale co mam wlać do mechanizmu różnicowego? Myślę wlać ten sam co do skrzyni. Auto mam w wersji USA ale poprzedni właściciel twierdził, że most został zmieniony na wersję ze szperą (z EU). Powstaje pytanie czy do USA i EU lejemy ten sam olej i czy ten podany będzie ok? Jeszcze nie weryfikowałem (nie sprawdzałem numerów na moście) czy szpera faktycznie tam jest ale wydaje mi się, że tak. Jeśli olej nie ma znaczenia to zweryfikuję fakt wymiany mostu innym razem a jeśli ma znacznie to będę musiał zrobić to teraz (a totalnie nie mam czasu, żeby się tym zająć ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 19 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2012 do skrzyni najlepszy GL-4 75W-85 dopuszczalny 75w90 dyfer 80W-90 GL-5 LS (czyli z LSD) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
promo Opublikowano 19 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2012 Książka zaleca 80w-90 do przekładni dyferencjału i 75w-85 do przekładni. Z praktycznego punktu widzenia nie wiem bo jeszcze nie wymieniałem. do skrzyni najlepszy GL-4 75W-85 dopuszczalny 75w90 dyfer 80W-90 GL-5 LS (czyli z LSD) Z LSD? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 19 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2012 Książka zaleca 80w-90 do przekładni dyferencjału i 75w-85 do przekładni. Z praktycznego punktu widzenia nie wiem bo jeszcze nie wymieniałem. Z LSD? tak te Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boberek91 Opublikowano 19 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2012 Jak koledzy wspomnieli do mostu GL5, a do skrzyni GL4. Ważna informacja - w tym drugim przypadku nie wlewać GL5, ponieważ spowoduje to uszkodzenie synchronizatorów! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek.85 Opublikowano 19 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2012 Chodzi o to czy do mostu ze szperą i bez szpery mogę wlać ten sam olej? Czy jest jakaś różnica? Niektóre oleje różnią się tylko symbolami LS (mechanizm różnicowy z ograniczonym poślizgiem). Powstaje więce pytanie czy to chwyt marketingowy czy faktycznie jest duża różnica, która może skutkować awarią. Tak jak pisałem wcześniej jeśli okaże się, że nie ma różnicy to leję ten który "będzie". Jeśli jest różnica to najpierw muszę sprawdzić czy szpera była dokładana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Filon Opublikowano 19 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2012 Chodzi o to czy do mostu ze szperą i bez szpery mogę wlać ten sam olej? Czy jest jakaś różnica? Niektóre oleje różnią się tylko symbolami LS (mechanizm różnicowy z ograniczonym poślizgiem). Powstaje więce pytanie czy to chwyt marketingowy czy faktycznie jest duża różnica, która może skutkować awarią. Tak jak pisałem wcześniej jeśli okaże się, że nie ma różnicy to leję ten który "będzie". Jeśli jest różnica to najpierw muszę sprawdzić czy szpera była dokładana. Kiedyś kolega do Jeepa z LSD wlał zwykły olej i po 10 tyś km padł most. Więc coś musi w tym być. Jak w 350z jest szpera to mechanizm różnicowy ma radiator pod spodem. W wersji bez jest gładki od spodu. Więc nie trzeba sprawdzać numerów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek.85 Opublikowano 19 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2012 Dzięki za info, bardzo pomocne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 19 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2012 radiator??? hmmmm coś nie bardzo szpery były we wszystkich amerykancach oprócz wersji base (zreszta temat już był poruszany) jak to sprawdzic? podnieś auto i zakręć kołem tylnym, jak oba się będą kręcić tzn. ze jest szpera do dyfra polecam valvo, oczywiście do dyfra ze szperą, bo posiada inny skład chroniący LSD przed przegrzaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Filon Opublikowano 19 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2012 (edytowane) http://www.nasol.ro/...0z_day1_031.jpg - tak wygląda ze szperą. Czyli ma radiator i osłonkę pod nim. Ja tą osłonkę wywaliłem bo wydech nie chciał wejść no i okazało się, że przez tą osłonkę jesienne liście zapychały radiator. Jest on prawie po całej długości dyferencjału. http://www.nasol.ro/...0z_day2_002.jpg - tutaj fotka bez osłonki. http://img4.imageshack.us/img4/4979/imag0049small.jpg - tak wygląda bez i ze szperą w USA. Nie zauważyłem, że w stanach wszystkie z VLSD są okrojone z radiatora. Europejskie wszystkie mają szperę i radiator. Edytowane 19 Czerwca 2012 przez Filon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micho196 Opublikowano 21 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2012 Czy jest ktoś w stanie powiedzieć co ile się wymienia olej w automatycznej skrzyni? i drugie pytanie...ile oleju wchodzi do AT? serwis nissana rozkłada ręce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 22 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 (edytowane) z http://www.350z-tech.com dodam tylko , że niekoniecznie płyn Nissana, który teraz zamiast 'J' jest 'S' - s-matic fluid Nieoryginalnego szukaj takiego, który we właściwościach na stronie internetowej producenta ma napisane, że jest w stanie zastąpić Nissan J lub S fluid np. bdb http://amsoil.waw.pl...p?id_product=11 Motul Multi ATF http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/149/Multi_ATF_(GB).pdf?1335542544 Edytowane 22 Lipca 2012 przez paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micho196 Opublikowano 22 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 z http://www.350z-tech.com dodam tylko , że niekoniecznie płyn Nissana, który teraz zamiast 'J' jest 'S' - s-matic fluid Nieoryginalnego szukaj takiego, który we właściwościach na stronie internetowej producenta ma napisane, że jest w stanie zastąpić Nissan J lub S fluid np. bdb http://amsoil.waw.pl...p?id_product=11 Motul Multi ATF http://www.motul.com....pdf?1335542544 Kurde stary dzięki... ale nie ma tutaj nic napisane o okresach wymiany... z tego co mi znajomi mówili o olej w automacie trzeba dbać. W serwisie doświadczony mechanik powiedział mi żeby nie zmieniać wogole jak skrzynia ładnie przełącza biegi... jak to w końcu jest? niedawno kupiłem a nie chciałbym od razu zajeździć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 22 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 (edytowane) Kurde stary dzięki... ale nie ma tutaj nic napisane o okresach wymiany... z tego co mi znajomi mówili o olej w automacie trzeba dbać. W serwisie doświadczony mechanik powiedział mi żeby nie zmieniać wogole jak skrzynia ładnie przełącza biegi... jak to w końcu jest? niedawno kupiłem a nie chciałbym od razu zajeździć OCZYWIŚCIE zmieniać, moim zdaniem co ok. 60 kkm, tak jak w manualnych (ja tak robię we wszystkich autach) , wybierać dobre oleje poczytaj też o wymianie dynamicznej tutaj takie ogólnikowe informacje (jak to zwykle w tego typu gazetach), ale przydatne i prawdziwe http://www.auto-swia...-skrzyni-biegow doświadczony mechanik dostawał szału kiedy spytałem czy warto użyć płukanki przed wymianą oleju. "Panie, rozszczelnisz pan tylko silnik , zacznie z niego lecieć ze wszystkich stron ,po co to robisz?" zacząłem potem sam wymieniać olej, przy każdej wymianie płuczę silnik we wszystkich samochodach - moim, rodziny, znajomych - bez żadnych problemów zakorzenione zachowania, mity - to ciągle jest Edytowane 22 Lipca 2012 przez paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sirtrojan Opublikowano 23 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2012 generalnie w Infi instrukcja mówi - sprawdzać stan ew dolewać. jednak po około 60k mil koledzy ze stanów robią wymianę częściowa ( spuszczamy olej i dolewamy różnice) albo pełny tzw. flush - spuszczamy olej jednocześnie dolewając świeży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 23 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2012 oczywiście najlepiej byłoby robić wymianę dynamiczną, która jest najdroższa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utaszo Opublikowano 23 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2012 kiedyś przegladałęm serwisówke i tam napisali, że wymiana oleju w skrzyni AT powinna nastapić po 90kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micho196 Opublikowano 23 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2012 kiedyś przegladałęm serwisówke i tam napisali, że wymiana oleju w skrzyni AT powinna nastapić po 90kkm Dzieki chlopaki za zainteresowanie. Nalatane ma ok 115kkm wiec wypadałoby zmienić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.