jacek22 Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 mozna jeszcze rope zlac w banki i postawic w ciepłe miejsce dodac jakis specifikow albo mieszac z arktyczna ropa no ale jak filtr zapchany to do wymiany u mnie grzanie na piecu nic nie pomogło dla filtra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 odwilż ponoś się zbliża, więc pewni i nasze problemy pewnie miną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 13 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 Tak jest, problemom z parafiną w ON mówimy w tym roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rogalik63 Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Witam serdeczni wszystkich czytających. Jak już kolega powyżej pisał wystarczy wlać 2l. paliwa i problem na pewno ustąpi. Mi to pomogło :-). Co do paliwa letniego czy przejściowego to czy któryś z kolegów lub koleżanek spotkał się z sytuacją że stacja która ma paliwo przejściowe powie że ma już paliwo zimowe ? Osobiście wątpię :-(. Ja osobiście proponuje po ( lub przed zatankowaniem ON ) do zbiornika paliwa dolać uszlachetniacza do ON. POMAGA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 17 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 (edytowane) U mnie depresatory, mimo iż zastosowane zgodnie z instrukcją (dolane przed wytrąceniem się węglowodorów parafiny) nie pomogły. Jedyna rzecz która mi pomogła to przepływowy podgrzewacz paliwa. A dolać suchej benzyny do układu z pompą VP-44 też bym się nie odważył. Edytowane 17 Lutego 2012 przez jasio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rogalik63 Opublikowano 17 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 jasio myślę że na pełny bak ON 2l benzyny nie zaszkodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość petruś Opublikowano 17 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 Każdy mechanik mi odradza lania benzyny do tego rodzaju pompo wtryskiwaczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 17 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 (edytowane) myślę, że najbardziej wymierne byłoby zadzwonić do jakiegoś specjalisty, który zajmuje się regeneracją tych pomp i zna ich słabe strony. Ostatnio jeden mechanik też mi doradził żeby dolewać benzynę. Gdyby to był jakiś złoty środek na parafinę, to zamiast depresatorów wlewaliby do buteleczek benzynę. Ktoś kiedyś właśnie pisał na tym forum o pompie którą załatwił właśnie przez dolewanie benzyny do ON. Przy zwykłych wolnossących jednostkach jest to na pewno świetne rozwiązanie, ale przy ciśnieniu sprężania pow 1000 barów (max ciśnienie sprężania tej sekcji wynosi 1800 bar!) to już jest trochę inna melodia...Sprężarka tłokowa do pompowania kół daje ok 8 barów. Bez dobrego smarowania poszczególne elementy składowe takie jak elektrozawór wysokiego ciśnienia, elektrozawór przestawiacza kąta wtrysku, a w drugiej kolejności głowica rozdzielająca, pierścień krzywkowy, tłok przestawiacza kąta wtrysku, wałek napędowy narażone są na uszkodzenia. Jeszcze gorzej jest w przypadku Common Rail. Tam ciśnienie jest jeszcze wyższe i dochodzi chyba (jeżeli dobrze pamiętam) do 2500 barów. Po tych 3 latach nasunęły mi się jeszcze inne przemyślenia. W lato jak włożyłem ON do zamrażarki i wyciągnąłem to ewidentnie było widać że zrobiły się jakby 2 warstwy w butelce. Ta mniej przeźroczysta na dnie i ta przeźroczysta powyżej. Jeżeli z zimowym robi się tak samo, a ze zbiornika paliwo jest pobierane z najniżej położonych miejsc to najpierw jest zasysana ta gęsta (bogata w parafinę) część blokująca filtr. Po przepaleniu 1/3 zbiornika pozostaje ta przeźroczysta która jednocześnie tak mocno nie gęstnieje i nie blokuje filtra. Stąd często piszemy "zatankowałem wczoraj do pełna a dzisiaj problemy". Trefne paliwo!!! Trefne, bo dołożyliśmy przy tankowaniu parafiny, która uległa krystalizacji po mroźnej nocy i osadziła się na dnie zbiornika... Pytanie: Co powoduje że ON jest taki tłusty, czy nie jest to czasem właśnie parafina? Jeżeli tak to ta część paliwa co zostanie po przepaleniu tej 1/3 zbiornika będzie mało tłusta. Niech ktoś poprawi moje wypociny jak coś namieszałem... Edytowane 17 Lutego 2012 przez jasio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość YamaY Opublikowano 17 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 Każdy mechanik mi odradza lania benzyny do tego rodzaju pompo wtryskiwaczy Każdy mechanik powie, że pompowtryskiwacze były stosowane w silnikach koncernu VAG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość markonis Opublikowano 17 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 witam to co macie to pikus bo to zima a ja mam takie obiawy czasami i w lato i co teraz mi mozecie podpowiedziec ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
csm Opublikowano 17 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 Ze masz auto niesprawne do konca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość markonis Opublikowano 17 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 u mnie jest tak ze jak sie mocno zagrzeje to zaswiecil silniczek a czasem nic sie nie dzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 17 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 potwierdzam rozwarstwianie paliwa w zbiorniku. W pierwszej chwili pomyślałem, że to zielono-mętne to ropa z woda, po wybraniu 20l i odstaniu w temp pokojowej po godzinie całość była żółta i przezroczysta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość petruś Opublikowano 19 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Nie chcę zakładać nowego tematu a problem jest i dla mnie on jest nie mały. Słowem wstępu. Podczas mrozów ropka gęstniała falowały obroty i było słychać pompę(?) i tak do rozgrzania silnika. Teraz mrozów nie ma obroty nie falują, ale pozostał ten dziwny dźwięk pompy(?). Objawia się on bez względu na to czy auto jest zimne czy ciepłe. Występuje wtedy gdy po przyspieszania chcę jechać almerką stałą prędkością. Po 3,4 sekundach pojawia się ten dźwięk. Gdy przyspieszę lub nacisnę sprzęgło zanika. Filtr był wymieniany w grudniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hiszpan2010 Opublikowano 17 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 panowie filtr paliwa zapchany taki jest jedyny powod Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jestczynie Opublikowano 6 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 Mam to samo też Almera DI 2,2 z 2000 r.i też dzisiaj miałem podobne objawy jak wyżej.Rozruch bez problemów, po przejechaniu ok 8 km zaczął przerywać, zmiejszenie obrotów, noga z gazu i prawie powraca wszystko do normy.Nie rozgrzał mi się do końca,czyli płyny jeszcze były niedogrzane prawdopodobnie.Ok 10.00 wyjechałem by goi dogrzać ale znowu po dłuższej chwili zaczął przerywać.Moim zdaniem to olej /paliwo/ zgęstniał i potrzebuje większej temperatury i na dłuższej trasie powinno wrócic wszystko do normy.Ale tylko gdybam.Własnie podjałem decyzję, że dodam do paliwa uszlachetniacz ale widzę że wyżej go stosował i nic nie pomogło.Ostanio dwukrotnie wlałem olej Verva.Tez prosze o podpowiedź cóż to za gad... witam, ja mam tak samo jak u Ciebie tylko u mnie dzieje się to przy 20 kilku stopniach na plusie. Zaczeło się to zaraz po zatankowaniu, więc to chyba przez złe paliwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 7 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 sprawdz filtr moze kasze tobie wlali z koncowki beczki albo gdzies na przewodach cos siadło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 8 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 Jeśli objawy zaraz po zatankowaniu, to - albo była końcówka paliwa i pociągło brudy lub zalane teraz paskudnym paliwem. Zaproponował bym, wymianę filtra paliwa, następnie zatankować lepszego paliwa na pewnej stacji, bo nie wiemy ile zatankowałeś poprzednio, więc aby paliwo się wymieszało /albo nawet i spuścić ile się da, tego co masz teraz. Później będziesz sobie dolewał po 2 l jak się ustoi/. Następnie ja bym użył środka Liqui Moly nr. produktu 5156 /mocniejszy/ lub 2666 /troszkę słabszy/ i wlał nie na 60l, jak jest na etykiecie, lecz 40 lub 30l - jako dawka uderzeniowa. Pozdrowionka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.