Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Hak QQ


buba1996
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

O "aktywacji" wiązki pisał mi także na mailu Pan z firmy montującej haki...

 

Za robotę chcą 300pln (wraz z aktywacją wiązki). Myślicie, że to dużo ? Widziałem filmik, rocket science to to nie jest, ale znowu kilka ładnych godzin pracy jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie w godzinę można założyć hak. Sam montowałem u siebie nie mając wiedzy jak się ściąga zderzak, bo wcześniej w qq tego nie robiłem. Za 300zł chyba bym mógł zacząć zawodowo montować haki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe co maja na myśli słowa "aktywacja"
tam jest zwykłe lutowanie kabli do istniejącej instalacji elektrycznej.
chciałbym usłyszec definicje tego słowa w ich rozumieniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Aktywacja

Obstawiałbym taką definicje: podłączenie "+" i "-" do instalacji i tym samym uruchomienie instalacji :)

Edytowane przez horte
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może aktywują po przez podłączenie masy do karoserii, bo jak przeglądałem wiązkę, to bez tego nie zadziała :D :D :D

Tak więc instalacja to nie tylko podłączenie wiązki, ale także masa oraz opcjonalnie wyłączniki czujników cofania oraz jak widziałem światła przeciwmgielnego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumując.

Aktywację możecie wykonać sami podłączając instalację haka do wtyczki umieszczonej po lewej stronie lub podpinając się do instalacji lamp.

Edytowane przez horte
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem jeszcze czasu montować haka, bo muszę mieć cały czas auto w gotowości (żona ma termin :D). Podłączyłem sobie wiązkę "na krótko" do samochodu i do przyczepy. Wszystko działa, kontrolka kierunkowskazów na zegarach też.

Lampy na przyczepie zaświeciły się bez podłączania masy od wiązki do karoserii samochodu, ale zaczęły się jakieś cuda dziać. Jak np. był włączony kierunkowskaz i światła mijania - nie świeciła się kontrolka kierunkowskazów przyczepy. Po podaniu masy wszystko działało jak należy. Tak więc jak kupicie dedykowaną wiązkę do QQ, to nie tylko podłączenie wtyczki, ale też bardzo ważne jest przykręcenie od niej masy do karoserii samochodu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Prawidłowa masa to podstawa, a po podłączeniu przyczepy pewnie "przechodzi" też przez kulę haka.

Czyli reasumując, ta wtyczka w bagażniku jest do wiązki haka, tak? Nie trzeba wpinać się w lampy? Czy w tej wtyczce (jeśli jest do haka) jest również sygnał prawego kierunku?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie masa może i by jakoś przechodziła gdy się z kuli haka trochę farba zdrapie, ale co z tego jak nie wiadomo, czy masa z lamp jest podłączona do ramy przyczepy? Jak jest to może jakoś będzie, a jak nie to nic nie da ;)

Tak, ta wiązka z brązową wtyczką jest do przyczepy i podejrzewam, że jakbym nie znalazł dedykowanej wiązki to pewnie bym się do niej wlutował :)

W dedykowanej jest jeszcze ten plus, że jest mikrowyłącznik odłączający czujniki parkowania oraz światło przeciwmgielne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla ciekawości: cena tego samego haka u tego samego sprzedawcy skoczyła z 548 zł na 747 zł :)))) - ktoś chyba szukać zaczyna jeleni...

Edytowane przez jarod
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompletny absurd  :excl:

Za taką cenę można mieć dwa lub nawet trzy haki krajowej produkcji.

 

dokładnie, znalazłem za bodajże 270pln polski hak z wiązką, modułem, homologacją itd, nośność do 1600kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie, znalazłem za bodajże 270pln polski hak z wiązką, modułem, homologacją itd, nośność do 1600kg

Podasz dokładniejsze namiary na ten hak??? - Szukam haka tylko pod bagażnik rowerowy, więc moduł najprawdopodobniej jest mi zbędny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podasz dokładniejsze namiary na ten hak??? - Szukam haka tylko pod bagażnik rowerowy, więc moduł najprawdopodobniej jest mi zbędny.

 

Ja kupowałem taki: http://allegro.pl/solidny-hak-holowniczy-nissan-qashqai-2007-2013j10-i5296723280.html

 

Modułu nie potrzebujesz. Wepniesz się pod kostkę po lewej stronie ( w bagażniku) lub pod światło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a do czego jest moduł ?

 

ja znalazłem taki http://allegro.pl/solidny-hak-holowniczy-nissan-qashqai-2007-2013j10-i5208447054.html

 

co ciekawego piszą negatywnie w aukcji o tych, które podał horte, czyli TMT Konstrukcje - Numer katalogowy: 1-nis-12

Edytowane przez maniujr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a do czego jest moduł ?

 

ja znalazłem taki http://allegro.pl/solidny-hak-holowniczy-nissan-qashqai-2007-2013j10-i5208447054.html

 

co ciekawego piszą negatywnie w aukcji o tych, które podał horte, czyli TMT Konstrukcje - Numer katalogowy: 1-nis-12

 

Nie wiem o co chodzi z tymi zapisami ale moja konstrukcja jest piekielnie ciężka. Montować musiałem z pomocą 2 osoby.

Zakładałem już różne haki i jakoś w oczy nie wpadły mi niedoróbki tego produktu.

Edytowane przez horte
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a do czego jest moduł ? 

 

.

Pomimo tego, że QQ nie wymaga stosowania modułu, jednak sensu jego stosowania nie przekreślałbym definitywnie. Współczesne samochody są nafaszerowane elektroniką, bardzo czułą na wszelkiego rodzaju stany nieustalone, nie mówiąc o oszczędnościach w nich na instalacjach elektrycznych (np. przekrój żył). Moduł gniazda przyczepy stanowi swoisty bufor pomiędzy samochodem a przyczepą. Pół biedy jeśli ciągamy własną przyczepę, z wypożyczalni różnie to bywa (szybkie przeróbki przez wypożyczających pod ich samochód). Wszelkiego rodzaju niesprawności w instalacji przyczepy mogą doprowadzić w najlepszym przypadku do wyświetlania błędów na desce, a w najgorszym (np. zwarcie) do spalenia ECU, mając moduł ryzykujemy jedynie jego spalenie.

Zadaniem standardowego modułu jest odciążenie instalacji elektrycznej, gdyż moduł z przewodów docierających do niego pobiera tylko sygnały i dzięki niezależnemu zasilaniu załącza odpowiednie światła w przyczepie. Ponadto umożliwia kontrolę stanu żarówek (obowiązkowe w Niemczech, stąd haki jak i samochody używane z tamtego rynku mają moduł w standardzie).

Dodatkowo moduł może umożliwiać np. wyłączanie światła p/mgielnego w samochodzie na czas holowania, optymalne ładowanie podczas jazdy akumulatora w przyczepie zabezpieczając akumulator samochodu przed rozładowaniem itp. funkcje.

Moim zdaniem instalacja haka bez modułu jest pewnego rodzaju niepotrzebnym ryzykiem, no ale CCC ... :)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak skończę sezon przyczepkowy, to powiem wam czy były jakieś problemy. 

Wiem, że mój QQ nie ma sygnalizacji przepalonych żarówek (przynajmniej tylnych).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim QQ modułu nie ma 
zakładałem w serwisie zajmującymi się hakami i mówili że moduł jest zbędny.
mam taki sam http://allegro.pl/solidny-hak-holowniczy-nissan-qashqai-2007-2013j10-i5208447054.html hak i jestem zadowolony.
w poprzednim aucie ,opel zafira B ,  moduł był obowiązkowy mimo że posiadał mniej elektroniki niż QQ

Edytowane przez m@rcin sz-n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...