krzysiek1958 Opublikowano 17 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2012 SLabo szukales . Plik eccd20 serwisowki strona 117. Mam nadzieje ze wiesz jak sie mierzy opor. . Pin nr 3 to ten skrajny od blotnika pasazera. A czemu chcesz mierzyc . Wywala blad czujnika ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniu Opublikowano 18 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2012 (edytowane) A czemu chcesz mierzyc . Wywala blad czujnika ? Raz wywala, raz nie. Moje problemy maja juz swoja historie, opisalem wszystko tutaj:http://forum.nissank...__fromsearch__1 Niestety po wymianie przeplywomierza radosc byla przedwczesna. Po ok. 100 km znane objawy wrocily. Czasami szarpie silnik i auto traci moc. Czasami wszystko jest ok, jakby reka odjal. Podczas odczytu spinaczem najczesciej wywala blad 34, sporadycznie 47 - wlasnie walu. Dodam, ze wtrysk sterujacy jest po regeneracji u pana Darka Wolinskiego, filtr paliwa nowy, silnik palil z latwoscia nawet podczas ostatnich minusowych temp. Podobno zepsuty czujnik walu = brak mozliwosci odpalenia auta? Czytalem gdzies, ze jesli czujnik sie konczy to moga wystapic objawy podobne jak u mnie. Co do mierzenia - dzieki, faktycznie znalazlem opor na kilku stronach dalej - str. 122 - opor 1.2 - 1.5kOma at 25°C. Czy wg tego co tam jest napisane, musze wymontowywac czujnik? Nie wystarczy, ze zdejme wtyczke na zgaszonym silniku i pomierze? Ew. jak wynik bedzie niepomyslny, to wymontuje i zobacze czy nie jest mechanicznie uszkodzony? Edytowane 18 Stycznia 2012 przez Maniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 18 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2012 Mozesz zmierzyc na samochodzie . Jesli wynik bedzie niepomyslny to wtedy go wymontuj i zobacz czy nie jest brudny. . jak go przeczyszcisz to zmierz ponownie opor. Jesli sam czujnik sie nie rozleci i wynik bedzie niedobry to poruszaj kablami od czujnika w czasie pomiaru i zobacz czy sie zmienia opor Jesli sie zmienia to znaczy ze cos z kablami i ja bym kupil przewod o przekroju 2,5 mm (pisali koledzy ze kupowali do czujnikow ABS a tam jest prawie taki sam opor ) i wymienil kable. Podejrzewam ze wiekszosc awarii czujnika polozenia walu korbowego to awaria okablowania . Albo kupisz z opla i przerobisz. Teraz wtryskiwacz sterujacy. Po regeneracji wywala dalej ten blad . Mam rozumiec ze osprzet masz Bosch. A teraz CI pokazuje jakis opor wtryskiwacza , bo jesli nie to moze niech elektryk sprawdzi ten modul co jest w sterowniku ECU> Masz to od 97 strony tego pliku eccd20 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniu Opublikowano 19 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2012 (edytowane) Mam rozumiec ze osprzet masz Bosch. A teraz CI pokazuje jakis opor wtryskiwacza , bo jesli nie to moze niech elektryk sprawdzi ten modul co jest w sterowniku ECU> Masz to od 97 strony tego pliku eccd20 . Zgadza sie, osprzet jest boscha. Na wtrysku pokazuje opor ~ 114 ohm, wiec jest ok, bo przed regeneracja nie bylo wcale.Podczas pomiaru czujnika walu nijak nie moglem uzyskac odczytu innego niz ZERO. Ruszanie kabli, sprawdzanie i na wtyczke czujnika i na drugiej, idacej do kompa, na wlaczonym zaplonie i bez - wciaz ZERO. Sprawdzalem tak jak w instrukcji, miedzy 3 i 2 pinem, czyli patrzac na silnik - miedzy lewym i srodkowym pinem. Mozliwe, ze robie cos nie tak, skoro auto jednak zapala...niemozliwe, zeby ten czujnik byl zupelnie uszkodzony? Nie wymontowywalem go, bo w przypadku ukruszenia bedzie tylko problem i unieruchomione auto. Czy w ogole mozliwa jest sytuacja, ze czujnik walu jest martwy (calkowity brak oporu), a auto odpala normalnie, czasami dochodza tylko wspomniane dolegliwosci podczas jazdy (metaliczny odglos pracy, nierowne obroty po dojezdzie do skrzyzowania, dlawienie i spadek mocy)? Jeszcze jedno - czy temp. moze miec az takie znaczenie? U mnie jest ok. 2 st. ciepla na dworze, garaz blaszany, a w serwisowce mowia o 25 st.? Edytowane 19 Stycznia 2012 przez Maniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 19 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2012 Owszem taka sytuacja jest mozliwa. Jeden z kolegow tak mial. Pokazywalo blad czujnika a odpalal,dopoki nie ruszyl czujnika . Ale musisz sie liczyc z tym ze w koncu nie odpali. Wez jeszcze zmierz opor z pinem po drugiej stronie tzn. jesli jako 3 pin przyjales ten od blotnika pasazera to teraz przyjmij jako 3 pin ten od strony kierowcy. Jesli nadal bedzie brak oporu to trzeba wymienic. Od strony 144 tego pliku masz opisane jak sprzwdzic ten czujnik. Moze to modul w sterowniku siedzi. Ale to musi sprawdzic elektryk. Nie znam sie za bardzo na tym (na elektryce) ale zazwyczaj wymienia sie czujnik. . Teraz co do temperatury mierzenia to raczej nie ma to znaczenia az tak bardzo. . Opornosc powinna rosnac chyba wraz z obnizeniem temp. . Ja tez mierzylem ostatnio przy niskiej temp. i pokazal 1,2 kilooma wiec jesli nie pokaze oporu to albo modul albo wymiana czujnika . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniu Opublikowano 19 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2012 (edytowane) Jeden z kolegow tak mial. Pokazywalo blad czujnika a odpalal,dopoki nie ruszyl czujnika. Nie wiesz czy wyskakiwal mu ten blad (47) jako jeden jedyny, czy moze cos jeszcze? Mi nigdy samo 47 nie wymigalo, zawsze w towarzystwie 34. Zgodnie z instrukcja serwisowa, w takim przypadku nalezy najpierw zrobic diagnostyke dla bledu 34 czyli moze w gre wchodzic np zapchany filtr paliwa badz zapowietrzony uklad wtryskowy. Edytowane 19 Stycznia 2012 przez Maniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 19 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2012 Skontaktuj sie z kolega Malylu. On wlasnie tak mial. Co do zapchanego filtra paliwa i zapowietrzonego ukladu to wywali blad nr 21. A pomka na filtrze jest twarda bo tak ma byc. . Filtr wymien jesli trzeba . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniu Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 (edytowane) Teraz co do temperatury mierzenia to raczej nie ma to znaczenia az tak bardzo. Opornosc powinna rosnac chyba wraz z obnizeniem temp. Nie jest czasem odwrotnie? Im wyzsza temp tym wyzsza wartosc oporu? Dzis ponownie zmierzylem czujnik i najwidoczniej za pierwszym razem cos robilem zle. Wynik to 1,52 kilooma przy temp na zewnatrz ok. - 6 st. Wczesniej przejechalem kilka km, wiec w komorze silnika na pewno bylo juz na plusie. Jesli przyjac, ze opor rosnie wraz z temp to przy podanych w serwisowce warunkach (+ 25 st.) czunik mialby opor... zbyt duzy. Poki co auto jezdzi dobrze (odpukac), wiec z nastepnym pomiarem zaczekam do wiosny. Edytowane 28 Stycznia 2012 przez Maniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 (edytowane) U mnie zwieksza sie opor z temp. Na zimnym 1,20 kilooma mam, a na rozgrzanym silniku 1,54 kilooma. Edytowane 28 Stycznia 2012 przez Maciek90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jorgus43 Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 witam mam pytanko mam nissana p11 2.0 td zrobił sie straszny muł i po wymianie przepływki jest ok, ale od spadku temp. ok 0 stopni czasem znowu sie zapala check , przewaznie przy dojeździe do skrzyzowań przy dochamowaniu silnikiem, i nie zawsze traci moc czy ktoś może mi poradzić co go może boleć troszke czytam na temat czujnika wału czy może byc przez niego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Podejrzewam nastawnik pompy wtryskowej .Jednak musisz zczytac bledy skoro zaswiecil sie check. Robi sie tzw autodiagnostyke . Zrobisz to takhttp://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/18527-p11wp11-td-kody-bedow/, A jako ze kolega nowy to do poczytania http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/60477-p11-i-p11144-faq-silnik-cd20t-diesel/Prosze poczytac . Naprawde duzo przydatnych . rzeczy. Czujnik raczej bedzie dobry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jorgus43 Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 dzięki za linki poczytam i jeszcze spytam jakie parametry powinien mieć czujnik wału?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 pomiedzy 2 i 3 pinem opor w temperaturze 25 stopni ma byc 1,2-1,5 kilooma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saf Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 Wtam Potwierdzam,czujnik położenia wału bosh 0 281 002 138 działa[w P11 td],trzeba tylko troszkę go oszlifować ,no i przewody polutować.Koszt zakupu 120 zł,warto! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damianio Opublikowano 19 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Ja tez wczoraj zamontowałem od Opla. Koszt 100zł + 100zł robocizna (przy okazji wymienione paski) bo nie miałem warunków do samodzielnej naprawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kokolorum Opublikowano 19 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2012 (edytowane) Witam, Próbowałem wyjąć stary czujnik, niestety rozpadł się podczas wyciągania, oderwałą się cała główka, która wystawała ponad obudowę silnika. Zastanawiam się teraz jak wyjąć to, co tam pozostało. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tym zakresie i mógłby podzielić się radą? Co muszę rozebrać, żeby móc skutecznie wyciągnąć to, co pozostało i żeby mi nic nie wpadło do silnika. Za wszelkie rady będę wdzięczny. Edytowane 19 Maja 2012 przez kokolorum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 20 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2012 (edytowane) Raczej bez zdjęcia pokrywy się nie obędzie. Operacja taka jak przy wymianie rozrządu, tyle że ty nie będziesz go wymieniał. Próbuj jeszcze jakimś chwytakiem, ale to raczej marne szanse Na fotce masz jak to wygląda w środku. U mnie jest zdjęty już pasek Edytowane 20 Maja 2012 przez and_pec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kokolorum Opublikowano 25 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2012 (edytowane) O ciekawe, a ja myślałem, że będę musiał zdjąć miskę olejową. Nie masz jakichś bardziej ostrych zdjęć? Co dokładnie muszę, mniej wiecej zdjąć, żeby dośtać sie do tego czujnika, czy muszę wyjąć cały silniki? Jak już zdejmę pokrywę to jak wyjąć to co pozostało z czujnika, czy jest tam jakiś dostęp? Próbowałem dziś wygrzebać ten czujnik co się urwał, straciłem 2 godziny i wydłubałem po kawałeczku do połowy, dalej nie idzie. Trzeba chyba go wypchnąć czymś z drugiej strony. Czy tą pokrywę można zdjąć bez wyjmowania silnika? Czy to dużo roboty, jutro mam trochę czasu więc może bym się pobawił... Pozdrawiam. kokolorum Edytowane 25 Maja 2012 przez kokolorum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 25 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2012 Ja czujnik ABS w toyocie wyjmowałem dużym wiertłem. Ręcznie. Skubałem po trochu. Możesz spróbować tej metody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slothy Opublikowano 26 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2012 (edytowane) Witam! i przyszła kolej i na mnie, opór na wszystkich pinach jak rownież na 2 i 3 jest w megaomah, wsiadłem do auta zapaliło tak jakby samo dodałosobie gazu tak do 2000 obrotów i zgasło .... ju już nie odpaliło. Czujnik na 100 %? czy cos wiecej szukac jeszcze? na początku po sprawdzeniu spinaczem migał błąd 47, ale po skasowaniu miga 55 a auto nie odpala, opór na pinach czujnika tak jak pisałem Edytowane 26 Maja 2012 przez slothy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 26 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2012 (edytowane) kokolorummSpuść płyn chłodniczy i zdejmij wąż chłodniczy obok osłony górnej paska Zdemontuj koło od pompy wodnej i osłonę paska Wyjnij resztki czujnika izłóz wszystko Pamiętaj o odpowietrzeniu układu chłodniczego poprzez zawór odpowietrzający Silnika nie musisz wyciągać w końcu jak się robi rozrząd to nikt go nie wyjmuje. Możliwe że wystarczy tylko zdjąć koło od pompy i dolną osłonę Edytowane 26 Maja 2012 przez and_pec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slothy Opublikowano 26 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2012 Odpowie mi ktos na moje pytanie? sprawa pilna bo samochód potrzebny i muszę to zrobic. I jeszcze jedno pytanie czy ten czujnik Pasuje do p11 z 1999-2001 czy tylko do 96-98? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 27 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2012 Prosze wymienic ten czujnik. Nie ma znaczenia ktory rok .Jak zapewne wiesz albo kupisz orginal albo oplowski do przerobki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slothy Opublikowano 27 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2012 a czy ten oplowski będzie smigał na 100%? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 27 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2012 przeciez masz caly link do tego. nie ma potrzeby zadawania tysiaca zbednych pytan. czesc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.