and_pec Opublikowano 29 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2012 P 11 i P11 ,144 z osprzętem BOSCH ma te same silniki CD20T Po 2001 (jak się nie mylę), była zmieniona jedynie pokrywa zaworów, a tak to wszystko to samo Przeczytaj temat od początku i nie zadawaj zbędnych pytań Wszystko jest już myślę dawno wyjaśnione co do zamiennika i ceny oraz dostępności oryginału Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kokolorum Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 (edytowane) Witam, tak jak pisałem wcześniej, nie daję rady wydłubać starego czujnika, został mi on do połowy w silniku. Kupiłem zamiennik zgodnie z wcześniejszymi opisami na forum bosh 0 281 002 138, doszlifowałem polutowałem..., oraz kupiłem cały rozrząd do wymiany i pompę wodną, żeby w sumie wymienić przy okazji, bo już minęło 3 lata od ostatniej wymiany, co prawda, kilometrów tyle nie zrobiłem, ale czas minął. Teraz moje pytanie, czy dam radę samemu to wszystko wymienić, cały rozrząd, pompę wodną i wydłubać stary czujnik, jak się za to wezmę? Jakie narzędzia będą mi potrzebne, i czy bez kanału to zrobię? Czy też może lepiej samochód na lawetę i do warsztatu? Czy ta wymiana rorządu razem z tym urwanym czujnikiem i pompą to jest trudna? Może macie jakieś linki do instrukcji wymiany rozrządu i jak to poustawiać i ponaciągać paski? Czy jak zdjejmę pokrywę to czym potem wydłubywać czujnik? A może go wepchnąć, lub jakoś wypchnąć? Co radzicie? Edytowane 1 Czerwca 2012 przez kokolorum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 Zaciągnąć samochód do mechanika na sznurku Jak nie masz wprawy w mechanice to się nie czepiaj sam rozrządu To nie paski klinowe od napędu osprzętu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniu Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 (edytowane) Poki co auto jezdzi dobrze (odpukac), wiec z nastepnym pomiarem zaczekam do wiosny. Wracam po kilku miesiacach. Problemy z autem opisywane przeze mnie w tym i innym watku (http://forum.nissank...__fromsearch__1) wreszcie sie skonczyly. Jak sie okazalo, regeneracja wtrysku sterujacego okazala sie byc nieskuteczna. Na ile byla to wina zle przeprowadzonej regeneracji - nie wiem, bo nie reklamowalem naprawy (mimo, ze zaklad Pana Wolinskiego bez najmniejszych problemow chcial reklamacje rozpatrzyc). Zdecydowalem sie na wyjazd do polecanego w moim regionie pompiarza z miejscowosci Gozdowo, polozonej niedaleko Plocka. Wystepujace losowo problemy z nierowna praca i kopceniem ostatecznie zniknely po wymiane wtrysku na nowy. Co interesujace - spece uznali, ze do naszych Primer pasuje 1-szy wtrysk od Renault, ktory jest produkowany przez Delphi. Jest to o tyle istotne, ze za nowke z paragonem zaplacilem 750 zl, czyli sporo mniej niz za ekwiwalent od Boscha. Na ile taka czesc wystarczy - nie wiem, ale wydaje sie, ze nowa element powinien bez problemu przezyc pozostale, prawdopodobnie fabryczne wtryski. Auto jezdzi jak powinno, od wymiany nie wiem jak wyglada lampka check (oczywiscie poza momentem odpalania) i niech tak pozostanie na zawsze Podsumowujac - moja rada w przypadku bledu 34 i towarzyszacych innych (18, 47) - zacznijcie od pomiaru czujnika wtrysku i najlepiej jego wymiany na nowy. Regeneracja i montaz uzywki to loteria, a przy cenie 750 za nowke z Delphi chyba nie oplaca sie ryzykowac, marnujac przy tym czas i nerwy. Edytowane 3 Sierpnia 2012 przez Maniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurek0610 Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 Witam To co piszecie nie jest do końca prawdą, owszem czujnik boscha być może działa ale jego oporność nie jest zgodna z instrukcją serwisową.jego oporność to 930 ohm. Dzisiaj wymieniłem ten czujnik jednak dałem z firmy ERA a jego oporność to 980 ohm. Cena czujnika to 63 zł.Nissan odpalił i silnik pracuje prawidłowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saf Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 Ja zamontowałem boscha i odpalił tez normalnie ,myślisz że ta mała różnica w oporności może mieć wpływ na silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurek0610 Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 Ja zamontowałem boscha i odpalił tez normalnie ,myślisz że ta mała różnica w oporności może mieć wpływ na silnik? Uważam że tak mała różnica nie ma znaczenia bo obydwa czujniki są o mniejszej oporności.Zgodnie z instrukcją serwisową powinien mieć 1.2-1.5 kohma. Obawiam się że może to mieć wpływ na komputer ponieważ prąd w obwodzie będzie większy.Dlatego szukałem czujnika o jak najwyższej oporności. http://warsztaty.samochodowka.internetdsl.pl/serwishdd/poradnik/elek_autom/czujniki/cz_polo.htm Tutaj jest dokładnie opisane działanie czujnika. A to są linki do czujników które ewentualnie mogą pasować do nissana ale trzeba na miejscu sprawdzić oporność i inne wymiary bo widzę że tej stronie nie bardzo można wierzyć. http://www.autosklep-car-man.pl/produkt-4140.html http://www.autosklep-car-man.pl/produkt-23562.html http://www.autosklep-car-man.pl/produkt-4136.html Oczywiście każdy czujnik wymaga dopasowania do naszego silnika. Jeśli to co jest podane w tabelkach jest prawdziwe to te czujniki są najbardziej odpowiednie jako zamienniki. Pozdrawiam Jurek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arbiter Opublikowano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 kupiłem zamiennik od opla i w nim są kabelki ekran, czarny i niebieski, a na oryginale nismo sa ekran biały i czarny. pomóżcie mi z podłączeniem tego zamiennika, zalutowałem czarny -czarny niebieski - biały i ekran -ekran i zapalił od kopa ale bład 21 wyskoczył i chodzi jak traktor ledwo dotoczyłem sie do domu , czy zmienic teraz na konfiguracje czarny - niebieski i biały- czarny , ekran - ekran zostaje tak samo pisza tez o żółtym kabelku w zamienniku ale u mnie tego nie ma...? Tu kolega radek 1887 wyżej pisze o niebieskim kabelku Pomóżcie Koledzy z góry dziekuje Wytrych kabelki ida tak ekran będzie bez izolacji więc łączysz je razem następnie w oplowskim jest kolor czarny i niebieski a u nas jest biały i czarny. łączysz biały od nas z czarnym z opla i czarny od nas z niebieskim z opla. jakby Ci wyskoczył po chwili chodzenia samochodu check to zamień te dwa kable i skasuj błędy. jakby co to moje gg 2114163 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Materac Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 (edytowane) Witam wszystkich. Bardzo dziękuję za cenne (dosłownie) informacje o możliwosci montażu czujnika z opla. W mojej primerze 2.0 TD kombi elektryk spiłował wtyczkę i po zastosowaniu Waszych instrukcji auto odpaliło. Po doliczeniu robocizny 300 zl zostałow kieszeni. Moje obserwacje po zmianie czujnika: początkowo auto miało trochę "nierówne" obroty - przy zmianie biegów i wrzucaniu na luz obroty szybko spadały, odbijały się i z lekkimi wahaniami pracowały oczekując na puszczenie sprzęgła/wrzucenie biegu i dodanie gazu.Na nowym czujniku jeżdżę już 6 m-cy.Z czasem wszystko się ustabilizowało i auto chodzi bez żadnych problemów -silnik pracuje równo i nie widzę problemów ze spadającymi obrotami. I tu mam jeszcze jedno pytanie, Czy ktoś z was po wymianie czujnika zaobserwował zmiany w spalaniu ? Regularnie mierzę zużycie i w cyklu mieszanym wychodziło mi zazwyczaj zużycie ok 7l ON/100 km. Po wymianie czujnika spalanie wynosi 6,2 - 6,5 l. Czy możliwe żeby wymiana czujnika miała na to wpływ ? Pozdrawiam - Mateusz Edytowane 20 Maja 2013 przez Materac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość shivon Opublikowano 18 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2013 Mam problem z odpalaniem swojego autka. Od niedawna zaczal ciezko palic tzn musi sie troche pokrecic zeby auto odpalilo, a czasem od strzala pali i nie wiem w czym jest problem. Akumulator nowy, wszystko na bierzaco wymieniane. Czy moze to byc przez czujnik położenia wału? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobytempelton Opublikowano 18 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2013 Najlepiej gdybyś zmienił filtr paliwa, wyczyścił sitka w pompie na wejściu i na zaworze czasu kąta wtrysku, jak nie pomoże trzeba by sprawdzić początek wtrysku gdzie się znajduje, ale dynamicznie czyli pod kompem lub stroboskopem, trzeba posprawdzać czujniki temperatur cieczy i paliwa czy sa dobre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek1887 Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 Witam panowie mam złe wieści po uzywaniu zamiennika oplowskiego przez 3lata i 3 miesiace szlag go trafił ale jakbym co 3 lata miał kupic czujnik opla to i tak wyjdzie taniej niz w ASO. Mechanik gdzieś sprawdził na dzień dzisiejszy czujnik orginalny nissmo kosztuje 905zł. zamówiłem juz oplowski i mam nadzieje że jeutro go zamontuje i moja Primcia bedzie śmigać dalej. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 Nic nie jest wieczne a te 3 lata i 3 mc to i tak super żywotność w porównaniu np z słynnymi wahaczami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 Ha Ja kpiłem oru nissana z ASO za bodajże 450 zł.A wahacze ( przez ten czas co ja mam) zrobiły 30 tys km w tym ok 19 na polskich drogach i... nic Oby jak najdłużej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
innypx Opublikowano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2013 Witam wszystkich ,od nie dawna jestem posiadaczem Primery P10 2.0D .Mam podobne problemy z pracą silnika jak wyżej podajecie. Pytanie czy w tym modelu jest czujnik taki jak w 2.0TD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2013 Podejrzewam że tak bo to te same silniki tylko osprzęt inny i bardziej nowoczesny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
innypx Opublikowano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 To mam jeszcze jedno pytanie ,podejżewam że jakiś osioł wyją ten czujnik bo takowego nie zlokalizowałem ,ale po lewej stronie silnika zaraz za obudową rozrządu koło pompy chyba od wspomagania, jest otwór .Czy dobrze myśle ? .A druga sprawa to gdzie w takim razie się go podpina ? .Przy pompie paliwa mam wolną wtyczkę czy może to być to ,z tym że wtyczka jest na 4 piny . Nie dodałem że jest to Primera rok 1996. Jeśli ktoś coś może pomóc z góry dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 Bz tego czujnika raczej auto Ci nie odpali więc to nie jest to.Podpina się go na wtyczce 3 pinowej- tak jest u mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marlos90 Opublikowano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 jak masz Primerę P10 to że tak zapytam po co Ci czujnik położenia wału? jak niema u Ciebie komputera, przepływomierza, nastawnika.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 o widzisz ;dcałe zycie się człek uczy nowych rzeczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
innypx Opublikowano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 jak masz Primerę P10 to że tak zapytam po co Ci czujnik położenia wału? jak niema u Ciebie komputera, przepływomierza, nastawnika.. po twojej wypowiedzi dokładnie sprawdziłem i otwór na czujnik jest zaślepiony .Jak już wcześniej napisałem mam ten samochód od nie dawna a objawy pasowały . Więc poszukam w innym dziale . I tak dzięki za wyprowadzenie z błędu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobytempelton Opublikowano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 @innypx opisz swoje objawy tutaj, moderatorzy raczej się nie obrażą, jeździłem p10 2.0d 5lat jak jeszcze nie znałem tego forum może coś pomogę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek9410 Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 Jestem właśnie po wymianie czujnika, kupiłem czujnik boscha od opla za 105zł. Identyczny czujnik co bosch jest również czujnik delphi. Ma identyczne wymiary i oporność, jest około 20złotych tańszy. Wtyczki wcale nie trzeba obcinać i lutować, wystarczy obciąć plastik do okoła pinów oraz piny troche przypiłować i wszystko jest git malina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demano Opublikowano 21 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2014 Czy taka sama operacja zadziała z silnikiem benzynowym QG18DE ? czyli montaż oplowskiego czujnika ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 21 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2014 Czy taka sama operacja zadziała z silnikiem benzynowym QG18DE ? czyli montaż oplowskiego czujnika ? Nie. To działa tylko w CD20T Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.