Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] zamiennik czujnika wału korbowego 2.0td nissan


Tomi465
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem właśnie po wymianie czujnika, kupiłem czujnik boscha od opla za 105zł. Identyczny czujnik co bosch jest również czujnik delphi. Ma identyczne wymiary i oporność, jest około 20złotych tańszy. Wtyczki wcale nie trzeba obcinać i lutować, wystarczy obciąć plastik do okoła pinów oraz piny troche przypiłować i wszystko jest git malina ;)

Może podaj nr katalogowy twojej części czy jakieś foto jak masz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

I ja dziękuję :) Wymieniłem czujnik położenia wału właśnie na ten bosch'owski (dwa posty wyżej), który co prawda trzeba sporo przeszlifować, by pasował, ale jak dotąd silnik pracuje stabilnie, nie zdarzają mu się niepokojące skoki obrotów, występujące przed wymianą. Jeszcze raz, wielkie podziękowania, szczególnie za info o pasującym zamienniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam morze ktoś udzieli mi porady w mojej primie p11 td 98r na zimnym silniku wszystko jest ok pracuje silnik równo ,gdy tylko się zagrzeje przejadę po paru minutach falują obroty ,Przyśpieszenie jest ok nie kopci nie dymi przy tym dławieniu tylko te obroty falujące.Wtrysk sterujący wymieniony po regeneracji,pompa wtrysku wymieniona diagnostyka wykazała ok pali na dotyk (ciepły zimny) moc przyśpieszenia są ,sprawdzałem ten czujnik położenia wału ma zmienne wartości wachluje

od 0,9 do  -1,3(podczas pracy na wolnych obrotach).Czy to morze być powód tych wachlowań na biegu jałowym ???Panowie doradźcie czytam te wasze posty i sporo się dowiedziałem .Dodam tylko że nie pokazuje mi żadnego błędu prócz  kontrolki ABS (BRAK PRAWEGO PRZEDNIEGO CZUJNIKA).Po rozłączeniu czujnika wału i  i odpaleniu dodał sam gazu i zgasł,zresetowałem zworką tak jak pisaliście wyskoczył błąd 47 skasowałem  i chek zgasł ale obroty nadal falują TYLKO przy ciepłym silniku .Z rana na zimnym 10 min ekstra jak szwajcar zagrzeje się i znowu to samo.Nie wiem czy może to być ten czujnik wału.????? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem jak odpaliłeś traktora po odpięciu czujnika. Jeśli czujnik jest cały (nie skorodowany) to zajmij się kątem wtrysku i rozrządem po stronie pompy, może ci przestawili przy wymianie pompy

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam morze ktoś udzieli mi porady w mojej primie p11 td 98r na zimnym silniku wszystko jest ok pracuje silnik równo ,gdy tylko się zagrzeje przejadę po paru minutach falują obroty ,Przyśpieszenie jest ok nie kopci nie dymi przy tym dławieniu tylko te obroty falujące.Wtrysk sterujący wymieniony po regeneracji,pompa wtrysku wymieniona diagnostyka wykazała ok pali na dotyk (ciepły zimny) moc przyśpieszenia są ,sprawdzałem ten czujnik położenia wału ma zmienne wartości wachluje

od 0,9 do  -1,3(podczas pracy na wolnych obrotach).Czy to morze być powód tych wachlowań na biegu jałowym ???Panowie doradźcie czytam te wasze posty i sporo się dowiedziałem .Dodam tylko że nie pokazuje mi żadnego błędu prócz  kontrolki ABS (BRAK PRAWEGO PRZEDNIEGO CZUJNIKA).Po rozłączeniu czujnika wału i  i odpaleniu dodał sam gazu i zgasł,zresetowałem zworką tak jak pisaliście wyskoczył błąd 47 skasowałem  i chek zgasł ale obroty nadal falują TYLKO przy ciepłym silniku .Z rana na zimnym 10 min ekstra jak szwajcar zagrzeje się i znowu to samo.Nie wiem czy może to być ten czujnik wału.????? 

Absolutnie sam wymieniałem pompę wtryskową pilnowałem znaków ustawiłem te dwa punkty jak trzeba co do milimetra powiedzmy ,kolo zębate od pompy było zablokowane wsadziłem w jeden z sześciu otworów pręt identycznej średnicy, pompę z wieloklinem ustawiłem w takim  samym położeniu że przy wkładaniu wskoczył wieloklin z pompą równiutko do koła zębatego i potem tylko dokręcona nakrętka od tego koła i ok.Po odpowietrzeniu pompką od paliwa troszkę problemy były z odpaleniem ale pompę która jest przykręcona na trzy  śruby przesunołem do przodu w stronę kierowcy i gitara pali na dotyk ,a wcześniej miałem dławienie i siwy dym przy starej pompie nie wspomne że ciężko palił na ciepłym ,przy tej całej operacji miałem schemat rozrządu więc nie ma mowy o przestawieniu.Wtrysk  mam po regeneracji w kawalerii zebrzydowskiej oddałem stary przysłali mi nowy po regeneracji z gwarancją 4 lata na papierze ,po diagnostyce u znajomego mechanika stwierdził iż kąty i zakres pracy wtrysku jest super w porównaniu ze starym,gdy trzeba było młotkiem stuknąć aby była chwilowa reakcja.Dodam że wymieniłem jeszcze arternator bo też padł po wymianie ok napięcie podczas pracy 14.3 v  czyli ładuje.Nie wiem czemu ta anomalia na ciepłym silniku z falowaniem obrotów bardzo znikomym nie wielkim 30-80 obrotów (ale jest jednak).Na zimnym jak wspominałem jak ręką odjoł .

Absolutnie sam wymieniałem pompę wtryskową pilnowałem znaków ustawiłem te dwa punkty jak trzeba co do milimetra powiedzmy ,kolo zębate od pompy było zablokowane wsadziłem w jeden z sześciu otworów pręt identycznej średnicy, pompę z wieloklinem ustawiłem w takim  samym położeniu że przy wkładaniu wskoczył wieloklin z pompą równiutko do koła zębatego i potem tylko dokręcona nakrętka od tego koła i ok.Po odpowietrzeniu pompką od paliwa troszkę problemy były z odpaleniem ale pompę która jest przykręcona na trzy  śruby przesunołem do przodu w stronę kierowcy i gitara pali na dotyk ,a wcześniej miałem dławienie i siwy dym przy starej pompie nie wspomne że ciężko palił na ciepłym ,przy tej całej operacji miałem schemat rozrządu więc nie ma mowy o przestawieniu.Wtrysk  mam po regeneracji w kawalerii zebrzydowskiej oddałem stary przysłali mi nowy po regeneracji z gwarancją 4 lata na papierze ,po diagnostyce u znajomego mechanika stwierdził iż kąty i zakres pracy wtrysku jest super w porównaniu ze starym,gdy trzeba było młotkiem stuknąć aby była chwilowa reakcja.Dodam że wymieniłem jeszcze arternator bo też padł po wymianie ok napięcie podczas pracy 14.3 v  czyli ładuje.Nie wiem czemu ta anomalia na ciepłym silniku z falowaniem obrotów bardzo znikomym nie wielkim 30-80 obrotów (ale jest jednak).Na zimnym jak wspominałem jak ręką odjoł .

Znalazłem powód :dribble: satysfakcja gwarantowana (wyjeździłem  do zera paliwo , I zatankowałem nowego na Shelu lepszego ) jak rękom odjoł, zero paliwa na okazjonalnych stacjach za 5 zł olej napędowy  połakomiłem się i mam za swoje .Paliwo to podstawa dobre rzecz jasna.Nie falują obroty (nawet na ciepłym  chodzi jak szwajcar ).Traktomaniak pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem powód :dribble: satysfakcja gwarantowana (wyjeździłem  do zera paliwo , I zatankowałem nowego na Shelu lepszego ) jak rękom odjoł, zero paliwa na okazjonalnych stacjach za 5 zł olej napędowy  połakomiłem się i mam za swoje .Paliwo to podstawa dobre rzecz jasna.Nie falują obroty (nawet na ciepłym  chodzi jak szwajcar ).Traktomaniak pozdrawiam. 

 

A już od dawna i wszędzie są artykuły "Samochód diesel - zapomnij o oszczędnościach". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Ciekaw jestem jak odpaliłeś traktora po odpięciu czujnika. Jeśli czujnik jest cały (nie skorodowany) to zajmij się kątem wtrysku i rozrządem po stronie pompy, może ci przestawili przy wymianie pompy

Ja jeżdze na odłączonym czujniku już prawie rok, normalnie mi odpala, tylko właśnie obroty falują... 

może wiecie gdzie można w miarę tanio? czy wogóle nowy czujnik dostanę do 400zł, bo od opla próbowałem rzeźbić i 70 zł poszło się je... nie działa... bo już trochę mnie męczy jazda na odłączonym czujniku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja będę rozbierał swojego traktorka to czujnik oryginał 100% sprawny byłby na sprzedaż :)

Edytowane przez Gawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patrząc na dostępność i ceny na allegro i jak by wyszedł bez problemu z silnika bo auto jeszcze jeździ to tak myślę ok. 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja będę rozbierał swojego traktorka to czujnik oryginał 100% sprawny byłby na sprzedaż :)

No to daj mi znać jak będziesz wyjmował czujnik, chętnie kupię... w razie czego tel. 798951676

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok. zaklepuję dla Ciebie czujnik, aby tylko dało się go wyjąć, ale przy silniku nie rdzewieje tak jak w piastach koło czujników ABS.

Edytowane przez Gawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, mam takie pytanko bo wszędzie piszecie że cos trzeba przyszlifowac tylko pytanie co? i w ktorym dokładnie miejscu. Zakupiłem czujnik Oplowski Bosha i jutro wybieram sie do mechaniora. Czekam na podpowiedzi ! :) thx !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na foto widać troche trzeba ten oplowski czujnik żeby można ja połączyć z nissana kostka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kostka / złącze nie pasuje także musisz przełożyć ze starego i polutować kable oraz obudowę czujnika musisz przytrzeć papierem ściernym bo nie włożysz w blok czujnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kostka przy lekkiej przeróbce pasuje :) no i trzeba było wyrównac ten czujnik własnie tak jak mówicie i te schodki diaksem wyrównać ;) na chwile obecną wszystko pieknie działa . Temat MEGA POMOCNY

Edytowane przez falbinho4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam mały problem i potrzebuje Waszej pomocy.

A problem dotyczy połączenia kabli z nowym oplowski czujnikiem  nr co jest w 102 poście.

Nie nacinałem koszulki i nie sprawdzałem kolorów na tym oplowskim czujniku.

Na moim są kolory stojąc przed silnikiem od lewej brązowy,pomarańczowy i biały, teraz sprawdzałem przy latarce

pod chmurką kolory i to jest kostka z wiązki silnika.

A na czujniku moim są kolory też od lewej czarny ,biały ,czarny lub ciemny siwy.

I mam prośbę jaka ma być konfiguracja połączenia kolorów żeby wszystko grało jak należy?

Czy wystarczy doszliwować kostkę i ją podłączyć ekran z ekranem wg 3 zdj w poście 102?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

zamontowałem ten zamiennik od opla firmy delphi

i teraz tak na starym czujniku miałem kable koloru biały czarny i ciemno szary, natomiast na oplowskim żółty czerwony i czarny.

Nie wiem który kabel to tzw "ekran" o którym piszecie, nie wiem co to jest i jak go odróżnić bo kable wygladają od środka tak samo, a koledzy kazaliście podłączyć to w taki sposób że czarny z czarnym biały z żółtym i ten "ekran" z "ekranem" na to wychodzi że u mnie ten ekran to ciemno szary a w nowym czujniku czerwony i tak podłączyłęm.

I teraz tak auto odpaliło ale kuleje na wolnych obrotach i dalej nie pali sie przy włączaniu zapłonu kontrolka check - nie można wywołac odczytu błędów.
Co mam poprawić prosze o podpowiedzi może źle kable podłączyłem , dajcie jakies podpowiedzi , pozdrawiam i dziękuje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wcześniej szło wywołać i się zapalała?

NIE, bo kupiłem go kilka dni temu głupiał na wolnych obrotach i po 10 km zdechł i obstawiłem czujnik położenai wału który rzeczywiście był zniszczony i nie wiem czy dobrze podłączyłem te kabelki bo sugerowałem się tymi kolorami od boscha a ja mam delphi, chyba że te falowanie obrotów ustanie jak pisali niektórzy co mieli taki problem że po jakims czasie zaczął chodzić dobrze, no ale pozostaje brak checka...

Podpowie ktoś jak z tymi kolorami w czujniku delphi jak je podłączyć z oryginalną kostką ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Skoro wcześniej nie szło i nie zapala się podczas zapłonu to albo masz specjalnie wyjętą żaróweczkę albo się spaliła- bo ikonka MUSI ZAWSZE się zapalić podczas rozruchu niezależnie od awarii. Później gaśnie jak jest ok i pali się stale jak coś nie halo.
 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...