Gość lofo Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 Witam jak najłatwiej jest wymienić czujnik położenia wału w p11 TD , kanał czy jakoś inaczej, bo chyba błotnika nie trzeba będzie ściągać? z góry Dzięki za pomoc i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 Najlepiej kanał lub auto wysoko.Czujnik jest przy rozrządzie ale na zew w obudowie rozrządu,kostka jest u góry silnika obok kostki wtrysku sterującego,między obudową rozrządu a paskami wspom, klimy i ładowania. Ja zakładając nowy musiałem odkręcić pompę wspom, tzn wisiała na wężach. I musiałem nowego przeszlifować a dokładnie otwór na śrubkę żeby go przykręcić .Trzeba też uważać żeby stary się nie rozsypał jak będzie zapiekły w otworze. Mam osprzęt bosch. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarnyhp Opublikowano 7 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2015 (edytowane) Nasza Niuńka od dziś porusza się na owym czujniku.Troszkę pracy i działa a kasiurki trochę w kieszeni zostało Zakupiłem czujnik BOSCH 0 281 002 138 przerobiłem jak na zdjęciu,kabelki połączyłem czarny z czarnym , żółty z białym , szary z ekran Przy montażu czujnika z opla trzeba odkręcić pompę wspomagania. Edytowane 9 Lutego 2015 przez czarnyhp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 7 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2015 Nasza Niuńka od dziś porusza się na owym czujniku.Troszkę pracy i działa a kasiurki trochę w kieszeni zostało Zakupiłem czujnik BOSCH 0 281 002 138 przerobiłem jak na zdjęciu,kabelki połączyłem czarny z czarnym , żółty z białym , szary z ekran Przy montażu czujnika z opla trzeba odkręcić pompę klimatyzacji. Brawo za szczegółowy opis i zdj. !!!!! Masz + ode mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marlos90 Opublikowano 8 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2015 ...odkręcić pompę klimatyzacji. raczej pompę wspomagania.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarnyhp Opublikowano 9 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2015 raczej pompę wspomagania.. masz rację mój błąd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rupert33 Opublikowano 17 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 Panowie ja dodam tylko tyle że w zeszłym roku w marcu bodajże padł mi czujnik położenia wału. Po odpaleniu sam wszedł na 3000obr/min i zgasł i koniec. Mechanior powiedział ze ma akurat taki czujni i ze go może wymienić. Zdziwiło mnie to ze za czujnik zaśpiewał tylko 150 zł ale ucieszyłem się. No i tak się cieszyłem do wczoraj gdzie na dość ruchliwym skrzyżowaniu w Wawie nysa kichła prychła i zgasła. Bez lawety się nie obeszło. Co ciekawe gdy auto ostygnie pali na dotyk jak tylko temp zbliża się do temp roboczej ok 90 stopni słychać cyknięcie i silnik gaśnie. Teraz jak to wszystko analizuję to chyba ten wymieniony czujnik musiał pochodzić z asterki, niestety nie wytrzymał nawet roku. Dodam, że u mnie w żaden sposób nie mogę zrobić diagnostyki numer ze spinaczem czy zworką nie działa nie zwraca mi żadnego błędu mało tego nic nie mruga. Nie pozostaje chyba nic innego jak oryginał :-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 17 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 Nie pozostaje chyba nic innego jak oryginał :-( Od zawsze o powtarzam. Kupa z opla zawsze się prędzej czy później wysypie. A ori to ori. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rupert33 Opublikowano 18 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 (edytowane) Tylko zastanawia mnie jeszcze to dlaczego na zimno pali na dotyk a przy okolo 80 st jest cyk i gaśnie. Kurde jeszcze dziś przepatrzę połączenie tych 3 kabelków może któryś styka się z sąsiednim. Edit: No i dobrałem się do tego dziadostwa tak to wygląda: Ewidentnie przewód niebieski stykał się z ekranem więc się ucieszyłem zaizolowałem wstępnie, odpalam oczywiście na dotyk rozgrzał się do niepełnych 90 st i ..... to samo, zdechł. nie mam już pomysłu jak to sprawdzić. Spróbuje na ostygniętym odpalonym zmierzyć opór mam nadzieje ze miernika z roboty sobie nie skopce. Natomiast jak zgaśnie to nie zmierzę bo potrzebuje drugą osobę. EDIT 2 No to chyba wszystko jasne. Zgodnie z tym filmikiem : https://www.youtube.com/watch?v=yYqhg9spjfU Na zimnym pokazuje mi 900 (nie wiem co to za zakres) a w momencie jak silnik zgaśnie miernik pokazuje tą jedynkę z lewej strony dokładnie jak na filmiku. Nie pozostało mi nic innego jak zamówić czujnik Ech!! Edytowane 18 Lutego 2015 przez rupert33 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marlos90 Opublikowano 18 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 Od zawsze o powtarzam. Kupa z opla zawsze się prędzej czy później wysypie. A ori to ori. ori czujniki też padają, pomijając że czujnik produkuje bosch czy kto tam inny więc co za różnica z jakiego samochodu pochodzi i do jakiego montujemy? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 18 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 Tak ale ludzie rzadko pisza ze powtórnie im padł oryginalny,zaś o oplu bardzo często. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rupert33 Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 A może wpływ na wytrzymałość oplowskiego zamiennika ma też sposób jego dopasowania (doszlifowania itp) Jeden dokładnie przerobi go pod wymiar nyski a inny już nie i będzie wpychał na chama i gdzieś może się przesilić no nie wiem sam. W każdym razie oryginał w drodze 399 zł na alle. Boje się tylko o to żeby nie spierdzielili mi nowego czujnika, jak tylko dojdzie do mnie to mierze go przed montażem i dokumentuje jego działanie zdjęcie filmik cokolwiek. Żeby nikt potem mi nie powiedział, ze zamontowaliśmy ale nie działa. A tak w ogóle to jak problem już zniknie (a mam nadzieje ze zniknie) to Nysa idzie na sprzedaż.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 A może wpływ na wytrzymałość oplowskiego zamiennika ma też sposób jego dopasowania (doszlifowania itp) Jeden dokładnie przerobi go pod wymiar nyski a inny już nie i będzie wpychał na chama i gdzieś może się przesilić no nie wiem sam. W każdym razie oryginał w drodze 399 zł na alle. Boje się tylko o to żeby nie spierdzielili mi nowego czujnika, jak tylko dojdzie do mnie to mierze go przed montażem i dokumentuje jego działanie zdjęcie filmik cokolwiek. Żeby nikt potem mi nie powiedział, ze zamontowaliśmy ale nie działa. A tak w ogóle to jak problem już zniknie (a mam nadzieje ze zniknie) to Nysa idzie na sprzedaż.... Nie wiem co warunkuje to ale wiem jedno- opli wysypało się juz sporo- oryginalny może jeden. Zadzwoń do ASO- mają czasami taniej niz alle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rupert33 Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 Obdzwoniłem trochę miejsc w Wawie włącznie z Nissanem na Puławskiej. Najtaniej gdzie udało mi się znaleźć to KTD 440zł. W nissanie 530zł. Tak więc na chwilę obecną na alle najtaniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
2td Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 Witam zamienik jest tylko szerszy o 0,5mm a jak zrobić mogę opisać pozdrawiam. Czujnik położenia wału korbowego BOSCH numer 0 281 002 138 opel 2.0tdi cena 115,95 zł interkars 10zł z dowozem na miejsce . Numer OE 23731 9x800 nissan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rupert33 Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 (edytowane) 2td cofnij się do pierwszej strony wątku jest to opisane kilka razy dokładnie co i jak ale mi nie oto chodzi. Ja taki czujnik miałem niecały rok mi pojeżdził. Pytanie co roku płacić 150 zeta czy dożywotnio oryginał za 400... Ja akurat jestem na etapie sprzedazy mojej Nyski wiec powinienem po kosztach lecieć ale ... Nie chce się bawić z przerobkami bo żaden warsztat mi na to nie pójdzie a sam nie bede dłubal chociaż bym chciał. Kto ma na to ochotę nie ma problemu oplowski też działa ale u mnie niecały rok... Dziś zaprzyjaźniony warsztat wymienił mi stary czujnik (który wymieniałem niecały rok temu) Poprzedni warsztat tak jak się domyślałem założył mi oplowski, wtyczka przerobiona, przypiłowane do średnicy Nyski. Jak go mierzyłem pokazywał ok 850 ohmów i o dziwo odpalał dopiero po rozgrzaniu czujnik przestał wskazywać cokolwiek. Oryginał Nissana 399zł na alledrogo po pomiarze wykazuje 1,35 kilo ohma. Zamontowany i teraz problem gaśnięcia na ciepłym zniknął. Dodam jeszcze, że poprzedni warsztat na chama wcisnął czujnik i na chama przykręcił go inną śrubką i to pod kątem. Wiec musieli otwór przegwintować. Mam nadzieję, że ten posłuży już dożywotnio... Pozdrawiam wszystkich PS Teraz z czystym sumieniem mogę Nysę wystawić na sprzedaż Edytowane 25 Lutego 2015 przez rupert33 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarek_88 Opublikowano 7 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 A czy czujnik położenia wału z almery 2.0 D będzie pasował (jest identyczny) jak w mojej primerze 2.0 TD? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucek158 Opublikowano 17 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 Zastanawiam się nad wymianą, zimny pali na dotyk, po rozgrzaniu można kręcić i kręcić aż akuma padnie, bład na zworce to 36 (odcięcie zaworu elektromagnetycznego paliwa) pewnie związanego z tym czujnikiem ale czy na pewno? Może ten zawór szwankuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarek_88 Opublikowano 19 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2015 Jeżeli jest na tym forum osoba która zakupiła i prawidłowo podłączyła zamiennik czujnika położenia wału FIRMY DELPHI to niech opisze ten proceder na forum bo za chiny nie moge dojść z tym czujnikiem , od razu uprzedzam że kable zarówno te 3 co idą od auta jak i te 3 z czujnika zamiennika są takie same i nie ma w nich jednego innego od wszystkich- EKRANU. Dzięki i czekam na jakieś informacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.