Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Podniesienie Nadwozia na ramie t1 t2 ,,Body Lift''


Gość winsurfingradom
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie jak podnosiliście swoje pojazdy aby wyciągnąć rame z silnikiem? myślałem żeby użyć rusztowania warszawskiego ale jest za wąskie. Jakieś pomysły? nie mam niestety dostępu do żadnej suwnicy albo wózka widłowego.  A może ktoś w wawie lub okolicach ma pojazd z hds-em i podjechałby na chwile do mnie co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lemmy chyba zbudował z rusztowania zestaw do podnoszenia,

ja zbudowałem z rurek ze złomu nazwijmy to portal i poszło na dwóch wciagarkach ręcznych ale moja buda mniejsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OOOOO właśnie. Kolega ma mini suwnice, jutro się okaże czy bedzie mi ją mógł pożyczyć a jak nie to zrobie jak lemmy. Jedno przęsło 1,10 zł za dobe 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz czym zabrać to możesz sobie ode mnie wziąć (na ile potrzeba ci) "portal" ale to trochę duże do transportu jest ... i niedomontowane,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam przyczepę z 3 metrową paką więc owy portal powinien się zmieścić tylko jak wysoki owy jest? żeby postawiwszy go na przyczepie pod mosty się zmieścił...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinno być okej, właśnie sprawdziłem przepisy max wysokości ładunku od ziemi to 4m.

Z garnełem  samochod hds z drogi i podniosl mi kabine i polozyl obok , trwalo to moze 15min i 50zl.

Ewentualnie podjezdzasz na sklad budowlany i szukasz kierowcy i z nim omawiasz temat.

Jesli chcesz doplacic to rozmawiasz w biurze skladu budowlanego i wysla samochod specjalnie dla Ciebie i nawet fakture Ci dadza tyle ze kwoty są mocno przesadzone.

Edytowane przez Krystian_Nesta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie jak podnosiliście swoje pojazdy aby wyciągnąć rame z silnikiem? myślałem żeby użyć rusztowania warszawskiego ale jest za wąskie. Jakieś pomysły? nie mam niestety dostępu do żadnej suwnicy albo wózka widłowego.  A może ktoś w wawie lub okolicach ma pojazd z hds-em i podjechałby na chwile do mnie co?

b1f03d814b172bb7.jpg

 

a01426f33acda1e7.jpg

 

d0704781a039006d.jpg

 

1710b0a766ba4d9a.jpg

 

e5fe9ff19a176eab.jpg

 

a6a8127f943805af.jpg

 

:dribble:  :dribble:  :dribble:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to była większa operacja ... w "czteropakodniach" trzeba by liczyć ... jakieś 3 tygodnie

jak teraz patrzę na to zdjęcie ... to już chyba na granicy balansowałem  :thumbsup:

 

33f101021bd5922a.jpg

 

może dlatego tyle to trwało bo po którymś tam z kolei piwie w letarg wpadałem

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki Lemmy. Śmy się troszkę z kobitą pośmiali z pierwszego zdjęca :) Mam już suwnicę z podobną wyciągarką jak ty. (dzięki Hugh ale ta był bliżej i składana) Teraz wieszam i szukam sposobu.Myślę nad wersją  z manuala bo do twojego sposobu mam za wąskie i za krótkie  pasy. Zobaczymy co z tego wyjdzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w manualu nie widziałem żeby pokazali jak podnieść WD21 ... pick-upa owszem

no może niezbyt uważnie przeglądałem ...

ja przyjąłem wagę budy jako 1/3 masy auta czyli 600-700 kg ... i wolałem wydać 2 stówki na pasy które służą mi teraz jako hol ...niż bać się przejść pod budą, a jeszcze kupę roboty przy podłodze miałem

przed podnoszeniem miałem 2cm rysę na szybie czołowej ... po opuszczeniu szyba pękła do połowy ... przemyśl sobie czy kalkuluje się wydać 450,- na nową szybę i do tego stres pod budą czy jednak lepiej kupić porządne zawiesia które będziesz mógł wykorzystać w przyszłości

przy takiej masie nie ma miejsca na improwizację, wszystko co do centymetra miałem rozrysowane na kostce co gdzie ma stać ... poziomy i tak dalej, na górze również precyzyjnie wyliczone ...u mnie buda wisiała na czterech dwuteownikach 100/50 i między nimi jeszcze dwie dębowe belki 80/80 ... to wszystko poskręcane w dwa dźwigary śrubami M12, wciągarka do 5T - grubo ponad 100kg wagi ( HDS-a musiałem zamówić żeby na górę to wrzucił ) ... razem z rusztowaniami około tony pewnie cała konstrukcja ważyła ... a Ty na jakiejś składanej suwnicy chcesz to dźwigać ... trochę rozwagi

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podnosiłem budę wd 21 tak jak mi poradził kolega Hubert czyli jak w manualu. Historia jest taka sama jak w przypadku pick-upa to znaczy przód auta ciągnie do dołu pomimo tego ,Ze muj to wersja 5D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie było na odwrót , tył ciążył bardziej dlatego wspomagałem się dodatkowym pasem z tyłu

jeśli tylko będzie chciał zdjąć budę to ok ale w przypadku większych manewrów pod pokładem doradzam metodę którą stosowałem ... podparłem budę z tyłu i przez bagażnik wchodziłem , miałem wtedy dostęp do podłogi z góry i dołu

 

418a9c487a116daf.jpg

 

3d09a5f0c1c18417.jpg

 

latem jeszcze 3 auta będę podnosił i tej sprawdzonej metody raczej nie będę zmieniał . :showoff:  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suwnica służy koledze do podnoszenia jachtów z wody i w drugą stronę. Sasanka 660 waży powyżej 1.5 tony i rwie ją z wody jak miło. ogólnie to konstrukcja wygląda na solidniejszą niż Huberta ( bez obrazy oczywiście) wyciągarka łańcuchowa 4t. Robota skończona, został podniesiony dzisiaj bez większego problemu, niestety przy podniesieniu jak w manualu,  strasznie  mocno pochylał się do tyłu. Ale po weryfikacji okazało się że nie założyłem pasa na tył po klapie tak jak ty. A pasy mój drogi kolego to atestowane zawiesia pasowe do 4T udźwigu ( ale dzięki za rady)  - nie jestem idiotą i mam rodzinę. Ale są o połowę węższe od twoich, nie wiem czemu i tylko 3,5 metra bo od razu brałem pod uwagę wersje za dach. Po podłożeniu belek 100x50 mm nawet nie zatrzeszczało... No prawie.... zapomniałem odkręcić pałąka pod wałem i mi się trochę podłoga wygła bo nie czułem że coś stawiło opór. :whistle:Jak tylko rozkimam jak sie tu dodaje zdjęcia to je wsadze


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e93cca2b3de6f50a.html


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/04ee9af80b89fd02.html


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2edf1e5b2dcf52a9.html

Edytowane przez Mandor
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to super że jakoś poszło, bałem się że to jakaś prowizorka będzie...

no i witaj w klubie... :showoff:

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki mały error chyba wystąpił ....

pewnie zgniotły ci się ranty, bo to trzeba było doszlifować i podłożyć listwę i nie łapać za rant bezpośrednio - zgrzew tylko podeprzeć większa powierzchnią

P1050778.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz rama do spawania. prawa strona tył od kielicha do końca, do wyciecia i poprawki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lemmy odrysował podłużnice ramy ... ja ciągle czekam aż będzie ktoś chętny żeby spróbować to wyciąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz zobaczyłem fotki... i powiem ci że pomimo powodzenia operacji wiele bym tam zmienił:

1. tylną belkę przez tylne drzwi, pomiędzy belki umocowałbym rozpórki aby się nie "schodziły " ku sobie

2.gruby filc pomiędzy belki a blachę, bo coś tam jednak się zdeformowało, prawda?

3. najważniejsze : spiłowałbym brzegi belek lub też zabezpieczył np. filcem, bo te pasy w kontakcie z ostrymi krawędziami ( pomimo że to drewno) ... to tak niezbyt na moje standardy

jeszcze parę uwag mam:

- same belki im szersze tym lepiej, no i jak najmniej powinny wystawać na boki

- co zrobisz kiedy zacznie padać ?

- trochę to to niestabilne i bałbym się pod spód z młotkiem czy flexem wejść

- sama suwnica im wyższa tym nogi bardziej rozsunięte powinna mieć przód-tył 

natomiast plusem są gwoździe zabezpieczające pasy przed zsunięciem  :wave:

 

sorry, ale musiałem to napisać, bo a nuż ktoś "pójdzie na skróty" i okroi tę wersję z istotnych elementów  :whistle:


Teraz rama do spawania. prawa strona tył od kielicha do końca, do wyciecia i poprawki

 

kielichy od razu sobie napraw, są przegnite na 100%, sprawdź śrubokrętem

nawet temat specjalnie założyłem:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/94477-kielichy-spr%C4%99%C5%BCyn-renowacjaczyli-ze-spawark%C4%85-mu-do-twarzy/

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdemformowanie nie było moje, ktoś tam wcześniej grzebał, przy zakładaniu budy na ramę belka będzie za słupkiem ale do tego trzeba zdjąć drzwi tylne, belki mają rozpórkę, jak się przyjrzysz to są skrecone dodatkową belką poprzeczną, filc jest a plandeka czeka. Co do suwnicy to zeczywiście mogła by mieć szerzej rozstawione nogi ale sytuacje ratują płaskie wielkie podpory pod każdą z nóg. Kielichy już sprawdzałem, niestety dobrze nie jest ale lepiej niż w starym,,,

A teraz widzę o czym mówicie, to wgiecie powstało jak mi się pas zeslizgł z belki dlatego wkręciłem wkrety ustalające. w miejscu podparcia belek śladów uszkodzeń brak

Edytowane przez Mandor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...