Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Najlepszy olej do twojej fury


Gość Tofu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ja tam powiem tyle jak coś jest kiepskie to nie schodzi i trzeba reklamować a reklamy castrola i innych widuje w TV a Valvoliny nikt nie reklamuje quakera czy havoline ,,,, jak dla mnie ładnie działa 10w40 valvoline i w skrzyni też mam Valvoline (połsyn) 75 w 90 gl4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale co teraz chcesz udowodnić, bo potwierdziłeś to co napisałem wcześniej i to, że w swoim poprzednim poście trochę nie do końca miałeś rację;)

 

Teoretycznie. Parametry sprawdzają się na pewno w nowych silnikach. W praktyce 5W40 w wysokich temperaturach robi się bardzo rzadki i w zużytach silnikach z dużymi przebiegami drastycznie spada ciśnienie, smarowanie jest moim zdaniem gorsze, silnik podbiera olej, który szybko ulega zanieczyszczeniu. 10W40 radzi sobie lepiej. Doszedłem do tych wniosków na podstawie obserwacji czujnika ciśnienia oleju i stopnia zużycia oleju przy jego wypuszcaniu po 10 tys. przebiegu. Mogę się jednak mylić, ponieważ nie jestem ekspertem tylko zwykłym użytkownikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie. Parametry sprawdzają się na pewno w nowych silnikach. W praktyce 5W40 w wysokich temperaturach robi się bardzo rzadki i w zużytach silnikach z dużymi przebiegami drastycznie spada ciśnienie, smarowanie jest moim zdaniem gorsze, silnik podbiera olej, który szybko ulega zanieczyszczeniu. 10W40 radzi sobie lepiej. Doszedłem do tych wniosków na podstawie obserwacji czujnika ciśnienia oleju i stopnia zużycia oleju przy jego wypuszcaniu po 10 tys. przebiegu. Mogę się jednak mylić, ponieważ nie jestem ekspertem tylko zwykłym użytkownikiem.

 

 

ja nie twierdzę, że nie masz racji tylko chodzi mi o to, że podałeś jedną wartość oleju w40, a różne okresy temperaturowe, kiedy jest najlepszy, a właśnie ta wartość odpowiada za temperatury dodatnie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Primera P11 2,0 benzyna 1998r. 140kkm.auto osobiście sprowadziłem od prywatnej osoby z raichu. na pierwszą wymianę zalałem syntetyk mobil 1 a na drugą Valvoline MaxLife (polecany przez forum nissanklub.pl) i oto co zauważyłem …. nic nie zauważyłem :P. silnik nie spalił grama oleju ani w pierwszym przypadku ani w drugim, łańcucha słychać nie było, kontrolka gasła momentalnie.aha olej wymieniam co 15 kkm.

 

To jest moje zdanie ale uważam, że nowoczesna struktura chemiczna olejów czołowych producentów : castrol, valvoline, motul, lotos, mobil, orlen jest na tyle zbliżona, że w pracy silnika nie będzie różnicy.

Robiąc test dwóch tych samych silników w podobnym stanie zalewając je olejem dwóch różnych producentów o tej samej klasie lepkości oczywiście przyniesie wg mnie te same efekty.

Nie czarujmy się … jak motor jest zdygany jak koń po westernie to nie ma bata, nawet najlepszy olej tu nie pomoże…

 

Także regularna wymiana oleum i filtra i można śmiało bezawaryjnie śmigać ;)

 

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używam trzech rożnych olei:

 

Almera nr.1

- Vavoline 10W/40

 

Almera nr. 2

- Liqui Molly MoS2 10W/40

 

Toyota

- Castrol Magnatec A1 Professional 5W/30

 

 

Jak dotychczas wszystkie oleje sprawują się dobrze, nie widzę potrzeby ich wymiany. Wymiana regularnie - Nissany co 10 kkm, Toyota co 15 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość woocash

Ja zalałem ostatnio Castrol Magnatec 10W40 i nie widzę czy słyszę żadnej różnicy a nie wiem co było wcześniej w silniku tyle że ten sam typ oleju nie znam marki. Po ponad 1000km olej wygląda prawie jak nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie bluźnij i nie wymieniaj lotosa koło motula ...tz pierwsze 3 razem a potem reszta mobil lotos orlen ,,,

 

 

czepiasz się szczegółów :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam zalany Castrol Edge Sport 5W40, nie narzekam, nie chwale, ot olej ;)

 

 

ja do kolegi od tej skody, tez miałem 83r. i też szła 80 na II biegu :)

hah, ale musiałeś mieć skrzynię 4, też miałem ale 88 i też tak latała :) sorki za OT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam zalany Castrol Edge Sport 5W40, nie narzekam, nie chwale, ot olej ;)

 

 

hah, ale musiałeś mieć skrzynię 4, też miałem ale 88 i też tak latała :) sorki za OT

a ja na 5 tce hahahah

 

silnik:

wał od s100

tłoki Maluch poroztaczane zmieniona pojemność na 1150ccm

ciśnienie w garze 13-14 atm hahah

aktualizacja 1 post ,,ti bez punktów ,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje opinie:

Auto - p11 GT 98

Oleje 10w40

Castrol - szybka zaczęło być hałaśliwie z rozrządu

Valvoline maxlife - duże wyciszenie silnika - szybciej gasła kontrolka oleju

Motul - praca silnika cicha - spoko produkt

Moja kolejność to : valvoline/motul/castrol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje opinie:

Auto - p11 GT 98

Oleje 10w40

Castrol - szybka zaczęło być hałaśliwie z rozrządu

Valvoline maxlife - duże wyciszenie silnika - szybciej gasła kontrolka oleju

Motul - praca silnika cicha - spoko produkt

Moja kolejność to : valvoline/motul/castrol

to daje + sa dla valvoliny ja zalałem w sobote 3 raz valvoliną max live 10w40 5 litrowy dałem 107 zł + 21 zł filterek Mana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W historii zmieniania oleju:

1. Za pierwszym razem Valvoline SynPowe 5W-40

2. Drugi roczek - Valvoline MaxLife 10W-40

3. Teraz: Elf Competition STI 10W-40

 

I muszę powiedzieć że najlepiej sprawuje się ten ostatni - silniczek chodzi najciszej.

Edytowane przez bazyli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście jeżdżę na Texaco 10W40 i żadnych uwag nie mam. Ostatnio ktoś mi uświadomił, że m.in. ze wzgl. na stosunek ceny do jakości podobno wszystkie robocze auta Poczty Polskiej przez lata jeździły (nie wiem czy jeszcze tak jest) na texaco, a to raczej mocno eksploatowane pojazdy...

 

PS. Wymiana co 15 kkm.

Edytowane przez dombek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kilku lat jakiś 3 tylko Valvoline zacząłem od 5W40 teraz 10W40. Wcześniej jeździłem na ...Orlenowskim platinum syntetyk i było całkiem przyzwoicie. Jest to naprawdę dobry olej. Jeszcze wcześniej był castrol, elf. Z tych wszystkich najbardziej jestem zadowolony z Valvoline. Generalnie nie zaleję oleju rozlewanego w Polsce.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja leję do mojej micry Midland 5w-40 od nowosci praktycznie. trochę go pije ( 1 litr) od wymiany do wymiany co 10 kkm ale przebieg 420 kkm robi swoje. Mimo to dalej auto chula bezproblemowo na tym oleju :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja leję do mojej micry Midland 5w-40 od nowosci praktycznie. trochę go pije ( 1 litr) od wymiany do wymiany co 10 kkm ale przebieg 420 kkm robi swoje. Mimo to dalej auto hula bezproblemowo na tym oleju :)

nie wiem jak to punktować dałem po punkcie z kolegi co sie rozpisał wybrałem castrola

 

ale midland już go nie dostaniesz bo się rozsypali pomyśl o innym ,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mateusz89

Witam nie zawsze co drogie jest najlepsze:) ja uzywam lotosu półsyntetyku 10W40, mam juz zrobione 190tys km a silniczek pracuje bardzo ładnie. Olej wymieniam po przejechaniu 15tys km kazdej wymianie towarzyszy wymiana filtru powietrza i oleju;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mobil Super S TD - 2 wymiany (podobno ryzyko podróby, rozlewany w Polsce), 4km od wymiany był już czarny, tani

 

To, że olej jest czarny nie znaczy, że jest zły, a oznacza, że spełnia swoją rolę, bo unosi w sobie zanieczyszczenia z silnika, gorzej jakby był ciągle jasny, w dieslach olej często staje się czarny już niedługo po zmianie. Bardziej niż kolor liczy się konsystencja oleju, co z tego, że będzie jasny jak po paru tys. km będziesz miał konsystencje rosołu. :)

 

W mojej Primerze 2.0 z '96 (115km) zbliża, się wymiana olej, bo raz że na bagnecie zrobiło mi się mało, bo przez dwa tygodnie nie sprawdzałem a zrobiłem koło 2000km, a dwa że już przebiegowy okres wymiany się zbliża. Autko dotychczas jeździło z tego co wynika z książeczki napraw na 5W-40 Castrola. I w tym momencie zastanawiam się co mu zalać. Nie wiem na 100% czy był to syntetyk, po tym co wyczytałem na forum, zastanawiam się między Valvoline i Castrolem. Autko ma 230 tys. na liczniku, wg. moich szacunków oleju ubywa około 0,8-1L na 4 tys. km, przyznam, że jeżdżę dynamicznie, nie rzadko w okolicach maksymalnych wartości momentu co może mieć swoje przełożenie na ilość zużywanego olej ;)

 

Myślę poważnie nad zakupem Valvoline MaxLife Synthetic SAE 5W-40, czy ktoś używał takiego oleju?

Edytowane przez KaMKaJ89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...