extradd Opublikowano 27 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 Dopiero zrobiłem 120km, ale zauważyłem że po przejechaniu 116km zgasła mi pierwsza kontrolka od poziomu gazu a wcześniej gasła przy 80-90km. Jeździmy dalej i badamy a w piątek liczę na Ciebie Tofu że zamkniemy temat spotkaniem i ostatnimi poprawkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 miałem przejeżdżać przez Kra, ale rozsypało mi się sprzęgło i jestem udupiony narazie w Zamościu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 Dopiero zrobiłem 120km, ale zauważyłem że po przejechaniu 116km zgasła mi pierwsza kontrolka od poziomu gazu a wcześniej gasła przy 80-90km. Jeździmy dalej i badamy a w piątek liczę na Ciebie Tofu że zamkniemy temat spotkaniem i ostatnimi poprawkami. spoko jak na razie to nic nie wiem wiec spoko podniesiemy troszkę ciśnienie by nam ładnie mnożnik wyszedł i ustawimy od początku ..ciekawy jestem czy spalanko się unormowało szkoda Dino bo jak byś przelatywał to byśmy zrobili mini spota .. a jakie sprzęgło kupujesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 nie wiem co będzie wkładał, chyba luka, ale dla mnie ważniejsze aby nismo odżyło bo już czas do domu już 2 tydzień leci w trasie i chciało by się pomieszkać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extradd Opublikowano 31 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2010 Znalazłem ciekawy dokument z Politechniki Warszawskiej ćwiczenia laboratoryjnego na temat "Diagnostyki silnika spalinowego z wtryskiem" Nissana Almery z dnia 24 marca 2003r. opracowane przez : dr inż. Jarosław Paszkowskiego. Coś na temat sondy lambda: Sonda lambda Stosowana w systemie Nissan ECCS sonda lambda jest zbudowana z ceramicznego tytanu. W punkcie idealnego składu mieszanki (mieszanka o stosunku stechiometrycznym) wartość napięcia czujnika zmienia się gwałtownie z częstotliwością około 8 razy na 10 sekund w zakresie wartości od 0,2V do 0,9V Rys 3.40 Budowa i zasada działania sondy lambda. W silniku pracującym w zamkniętym układzie regulacji sygnał sondy lambda powoduje, że urządzenie sterujące modyfikuje sygnał sterujący wtryskiwacza tak, by skład mieszanki był zbliżony do stechiometrycznego. Współczynnik lambda mieści się zawsze w zakresie od 0,97 do 1,03. Spalanie jest niemal idealne. Wzrasta wtedy trwałość katalizatora oraz czystość spalin Sterowanie w układzie zamkniętym ma miejsce wtedy, gdy temperatura płynu chłodzącego jest normalna. Urządzenie sterujące pracuje w układzie otwartym, jeśli temperatura płynu chłodzącego jest niska, silnik znajduje się w fazie biegu jałowego lub hamowania albo jest w pełni obciążony. Urządzenie sterujące będzie pracować w układzie otwartym, jeśli dojdzie do uszkodzenia sondy lambda. Jeśli urządzenie sterujące pracuje w układzie otwartym, skład mieszanki zmienia się w szerszych granicach niż jest to dopuszczalne w układzie zamkniętym. Zapobiega to nieregularnej pracy silnika, na przykład podczas przyspieszania z w pełni otwartą przepustnicą. Sonda lambda wytwarza sygnał dopiero po osiągnięciu przez spaliny temperatury co najmniej 300°C. W celu skrócenia czasu nagrzewania sondę lambda wyposaża się w grzałkę. Grzałka sondy lambda jest zasilana z wyłącznika zapłonu. To sprawia, że grzałka działa tylko podczas pracy silnika. Badanie sondy lambda. Podłączyć ujemną końcówkę pomiarową woltomierza do masy silnika.Podłączyć dodatnią końcówkę pomiarową woltomierza do przewodu przymocowanego do styku sygnału sondy lambda.Uruchomić i rozgrzać silnik do temperatury normalnej pracy. Zwiększyć prędkość silnika do 3000 obr/min i utrzymać ją przez 30 sekund. Spowoduje to podniesienie temperatury sondy lambda i rozpoczęcie próbkowania. Utrzymywać prędkość silnika na poziomie 2500 obr/min. Jeżeli silnik będzie pracował przez dłuższy czas na biegu jałowym, to sonda lambda ostygnie i próbkowanie ustanie.Sprawdzić, czy sonda lambda działa; to znaczy czy ma miejsce próbkowanie napięcia sygnału. Sprawdzić, czy napięcie na zacisku zasilania sondy lambda jest równe napięciu akumulatora. W przypadku braku napięcia sprawdzić ciągłość okablowania wstecz, aż do odpowiednio przekaźnika lub wyłącznika zapłonu. Sprawdzić także podłączenie masy grzałki sondy lambda We wszystkich pojazdach z katalizatorami oraz zamkniętą pętlą regulacji sprawdzana jest obecność tlenu w układzie wydechowym oraz regulowana ilość wtryskiwanego paliwa w celu utrzymania współczynnika lambda (stosunku powietrza do paliwa) w granicach 1,0±0,03. Próbkowanie sygnału wyjściowego sondy lambda ma podstawowe znaczenie dla prawidłowego działania układu wtrysku. Jest niezwykle istotne, by próbkowanie odbywało się w sposób prawidłowy. Podłączyć odpowiedni oscyloskop lub woltomierz do przewodu sygnału próbkowania. Zwiększyć prędkość silnika do poziomu 2500...3000 obr/min i utrzymać ją przez 3 minuty w celu rozgrzania sondy lambda i uaktywnienia katalizatora. Pozostawić silnik na biegu jałowym i sprawdzić, czy występuje próbkowanie. Napięcie sondy lambda powinno się zmieniać między 200 mV i 800 mV od 8 do 10 razy na każde 10 sekund, to znaczy z częstotliwością 1 Hz. Wartości sygnału wyjściowego sondy lambda. Warunki pracy silnika Napięcie Gorący silnik pracuje z prędkością 2500 obr/min 200...1000 mV Przepustnica w pełni otwarta 1.0 V (stałe) Odcięcie paliwa (hamowanie silnikiem) 0 V (stałe) Częstotliwość próbkowania Odstępy 1 – sekundowe (w przybliżeniu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 11 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2010 puki co wychodzi 10.4 litra myśle że jest ok jeszcze mapki i osc no ja narazie mam 2 duże bramy na warsztacie i jedna już powinna wisieć wiec z czasem bardzo krucho ,... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extradd Opublikowano 11 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2010 No póki co tak by wychodziło gdyby skończył się gaz ale on nadal jest!! Duża część tych przejechanych km była w korkach czyli jest to cykl miejski. Wiem doskonale że ciągle pracujesz i ja to rozumiem, jakoś znajdziemy czas. najważniejsze Tofu że udało się zejść!!! Ale się kurde cieszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 11 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2010 ja u siebie jak dałem nowe wężyki to udało się uszczelnić i jazda na trasie troszkę spokojniejsza i udało się uzyskać 9.2 Litra jak by było cały czas 100 Km,,h to pewnie jeszcze mniej jazda tak do 2000rpm ..jak patrze na wynik 4.5 L ropy.PB to dizle są nie oszczędne ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extradd Opublikowano 12 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Zrobiłem 360km w cyklu mieszanym 50/50, więc wychodzi 10,14L/100km. Więc jeżeli auto pali 8.5L PB to 1.5L więcej gazu jest chyba już normalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 popatrz na to tak wcześniej Ci palił 8.5 a teraz 5 litrów PB ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extradd Opublikowano 12 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Wcześniej 100km kosztowało mnie w granicach 28-32zł a teraz 22zł. Chociaż lepiej to zabrzmi podając koszty dla 1000km czyli 280-320zł a teraz 220zł, czyli w kieszeni zostaje od 60zł do 100zł. A co to jest 1000km, to jest nic Dzięki Tofu, znajdźmy wolny czas to wspawam ci tą złączkę elastyczną do wydechu. Węgiel dziś kupiłem więc w warsztacie będzie ciepełko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 primka mi zaczyna dojadać bo jeszcze sie coś zaczęło tłuc z tyłu ,,,pompa chyba puszcza a dziś robiłem zapasowy samochód tylko że on na PB śmiga zarosły hamule z przodu i jeden sworzeń sie wogule nie ruszał ,,,, nie wiem czy jutro nie wpadne do Ciebie bo muszę kupić dą beczkę do rurki miedzianej i odebrać szkło z krak szkła wiec było by 3 pieczenie przy jednej trasie ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 będę w okolicach to może mały spocik hahah z extradd-em już gadaliśmy na gg, ale nie wiem kiedy, może wtorek albo środa po południu, ja będę kimał w Tychach, do czwartku pewnie i później do domu lecę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extradd Opublikowano 13 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Pon, wt, śr, czw - mam na popołudnie Celuj wpiątek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 oj to lipa bo piątek to już muszę być w domu no chyba, że do południa, ale wtedy to na elegancko bym przyjechał czyli nic nie pokręcimy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extradd Opublikowano 13 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Ups, zaszła pomyłka, teraz mam weekend wolny bo sobota wypadła mi wolna wiec będę miał trzy dni na popołudnie i czwartek wolny!! Czyli do czwartku, Tofiego trza będzie skręcić by też wpadł, oj pokręcimy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 oj chyba nie da rady w czwartek bedę tu -> 52.08288, 15.62779 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 ja wpadłem dziś przy okazji bo u siebie jazde miałem kurde niby tylko jedna beczułka do wymiany z nakrętką a wyszło zmiana rury bo za krótka zmiana zaworu wlewu bo inny i inna końcówka no a jak już tyle to odwróciłem butle do jazdy do przodu ,,,i nowa dziura na wężyki do tego ,,, i zeszło do 19 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.