Arky69 Opublikowano 12 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2016 Zasada nr 1- nie wszystkie silniki "lubią" gaz, nr 2- czym nowsze konstrukcje tym większe ryzyko awarii na gazie, a rozmawianie,że ktoś mił 3 samochody zagazowane, to nieważne, ważne kiedy to było, bo kiedyś wstawiało się LPG do wszystkich silników benzynowych i przelatał setki tys km bez żadnej awarii. Należy się zawsze zastanowić-czy mi się to opłaca i jest to każdego indywidualny wybór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziubek Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2016 myślę też o instalacji, ale gazownik zasiał niepewność, jeśli chodzi o katalizator. Twierdzi, że w związku z wyższą temp. spalania załatwi to wcześniej, czy później katalizator. Zatem kosztowna wymiana, albo...wycięcie od razu. Co myślicie wogóle o tym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Jak jest dobrze zamontowana i wystrojona instalacja to katalizator wytrzyma tyle co na benzynie (mówię tu w szczególności o dobrych wtryskiwaczach i reduktorze, równych wężykach i dobrych nawiertach po zdjęciu kolektora oraz oczywiście strojeniu na korekty + afr). Jak gazownik d*pa to i po 10kkm katalizator lub/i zawory się wypalą. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Loper Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Mi przez tykle czasu nic z katalizatorem sie nie dzieje wiec nie wiem skad ta opinia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
horte Opublikowano 1 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2016 (edytowane) Chciałbym przedstawić Wam w jaki sposób zabudowałem bagażnik z zamontowaną butlą lpg 58l. Nie chciałem pozostawiać bezużytecznie wolnej przestrzeni obok butli i zrobiłem miejsce na drobiazgi (trójkąt, linka holownicza, narzędzia itp.). Edytowane 1 Września 2016 przez horte Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Manchi Opublikowano 6 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2016 Przeczytałem cały wątek uff... Co by należało kontrolować przy eksploatacji silnika w gazie aby w porę zauważyć zbliżające się problemy? Mam VQ40DE w gazie od 40kkm i posypał mi się jeden katalizator zapychajac drugi. Oba wybite jeżdżę dalej. Zostały jeszcze dwa działające. Domyślam się że mam teraz zbyt bogatą mieszankę bo odczułem wzrost spalania? Co powinienem kazać sprawdzić gazownikowi? Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Loper Opublikowano 6 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2016 gazownik chyba sam powinien wiedziec co ma sprawdzic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Manchi Opublikowano 7 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2016 Tak. Ale chodzi mi o sprawy dodatkowe poza standardową wymianą filtrów, sprawdzeniem map, parownikiem i co tam jeszcze się robi normalnie. Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 7 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2016 Warto też sprawdzić afr na gazie ws. na benzynie. Powinien być taki sami lub jeśli na benzynie jest przelane sporo to na gazie może być lekko mniejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Manchi Opublikowano 7 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2016 Afr? Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MKa Opublikowano 7 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2016 https://pl.wikipedia.org/wiki/Wsp%C3%B3%C5%82czynnik_nadmiaru_powietrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 19 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 Dzień dobry wszystkim, Posiadam qq 1.6, zagazowany. Szykuję się do wymiany świec. Możecie poradzić, czy założyć standardowe NGK PLZKAR6A-11 czy też jakieś dedykowane do LPG z przerwą 0,7-0,8 mm? Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia ze świecami dedykowanymi do LPG? To może jeszcze napiszę o mojej instalacji - gdyby ktoś chciał założyć: LiquidSi, Vialle, wtrysk gazu w fazie ciekłej, założona 2,5 roku temu, przejechane na LPG 63 kkm, po dosyć żmudnej regulacji nie ma z nią problemów. Jak będę wymieniał świece to zobaczę, co z luzami zaworowymi i napiszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PeRŁAziomal Opublikowano 19 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 Dzień dobry wszystkim, Posiadam qq 1.6, zagazowany. Szykuję się do wymiany świec. Możecie poradzić, czy założyć standardowe NGK PLZKAR6A-11 czy też jakieś dedykowane do LPG z przerwą 0,7-0,8 mm? Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia ze świecami dedykowanymi do LPG? To może jeszcze napiszę o mojej instalacji - gdyby ktoś chciał założyć: LiquidSi, Vialle, wtrysk gazu w fazie ciekłej, założona 2,5 roku temu, przejechane na LPG 63 kkm, po dosyć żmudnej regulacji nie ma z nią problemów. Jak będę wymieniał świece to zobaczę, co z luzami zaworowymi i napiszę. Powiedz mi a jakie masz przyczyny ze wymieniasz swiece... ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 20 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2016 Po prostu, profilaktycznie przy 90 kkm. Poza tym gazman tak radzi a ja się z nim zgadzam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PeRŁAziomal Opublikowano 21 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2016 Witam/Po zrobieniu 90 tysiecach kilometrach zrobionych na instalacji gazowej czy, - po 90 tys.km ogolnego stanu licznika... ??? Nie wiem co inni na to... Skoro cos jest dobre,dziala,jest sprawne to w czym rzecz... ??? Czasami nowe nie oznacza dluzszej zywotnosci-dzisiaj firma firmie nie rowna- BOSCH a produkowany w chinach...daje tylko przyklad. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 21 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2016 Nie mam QQ ale miałem nieco doświadczeń z LPG przy poprzednio posiadanych autach i sugeruje świece NGK w wersji PLATINIUM, które są droższe 35-50zł za sztukę w zależności od sklepu lub tańsze BRISK wersja SILVER ok. 12zł sztuka. Na pewno nie należy próbować świec wieloelektrodowych, które nie sprawdzają się w LPG Na marginesie jeśli masz QQ po 2007 z silnikiem HR16DE to według opinii PRINS'A można spodziewać się awarii przed 100tys.km http://www.auto-swiat.pl/lpg/ktore-silniki-nie-toleruja-lpg/t7vlf Zasada nr 1- nie wszystkie silniki "lubią" gaz, nr 2- czym nowsze konstrukcje tym większe ryzyko awarii na gazie, a rozmawianie,że ktoś mił 3 samochody zagazowane, to nieważne, ważne kiedy to było, bo kiedyś wstawiało się LPG do wszystkich silników benzynowych i przelatał setki tys km bez żadnej awarii. Należy się zawsze zastanowić-czy mi się to opłaca i jest to każdego indywidualny wybór. Zgadzam się z tą opinią gdyż starsze silniki miały dość solidnie zbudowane głowice, a teraz oszczędza się materiały daje ceramizowane zawory i gniazda, silniki są wysilone i nie wytrzymują starcia z LPG. Miałem Mtsubishi Carismę i przelatałem nią 170tys na LPG prz regulacji zaworów co 60tys. km, a auto miało ogółem 320tys.km i nadal jeździło na oleju syntetycznym. Teraz sytuacja jest inna i wiedzą o tym mechanicy samochodowi, którzy nie bardzo chcą naprawiać silniki z LPG. Podobnie jest z ASO, które nie bardzo chcą regulować zawory i narażać się na reklamacje, a jak auto ma zawory na tzw. płytkach i wspomni o się o Check Engine to dowiecie się że serwis nie podejmie się zadania. A każdy gazownik będzie chwalił LPG bo ma z tego na chleb. zanim kolega założy LPG proponuję zapoznać się z tym artykułem: http://www.auto-swiat.pl/lpg/ktore-silniki-nie-toleruja-lpg/t7vlf kolejnym krokiem to zapoznanie się z kosztem regeneracji głowicy, który jest wysoki jeśli reguluje się zawory płytkami i koszt regulacji płytkami zaworów co 30-60tys.km potem obliczyć ile się zaoszczędzi na LPG Myślę że kalkulacja wyjdzie w okolicach zera z zastrzeżeniem że trzeba się liczyć z odstawieniem samochodu w nieoczekiwanym momencie na jakiś tydzień dwa Gdyby NISSAN przewidywał zakładanie LPG dostosowałby silnik np. kolektor by nie wiercić dziur tylko nałożyć wężyki od LPG Domyślam się że inżynierowie NISSANa projektowali silnik na benzynę nie LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iksik2 Opublikowano 22 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 Czyli jeżeli Prins nie przewiduje problemów w 2.0i to brać i zakładać? Ja się trochę łamię. Rocznie robię ~15tyś. Auto z 2009 i przebieg ~100tyś. Średnie spalanie Pb tak do 10ltr/100. Najbardziej boli mnie ta regulacja luzów ponieważ jakoś nie bardzo udało mi się namierzyć kogoś w okolicy kto by mi to zrobił :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 22 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 Proponuję zapytać u źródła tzn w ASO jaki jest koszt regulacji zaworów da to wiedzę o cenie maksymalnej i czy w ogóle podjęliby się regulacji. W mojej ocenie przy przebiegu 100kkm wskazanym byłoby sprawdzić luzy zaworowe o ile w tej wersji się je reguluje. To da wiedzę o stanie silnika i sprężaniu. Jeśli okaże się że luzy zaworowe są niewłaściwe lub któryś zawór jest podparty to po założeniu LPG nie wróżę długiej eksploatacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sensei Opublikowano 11 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2016 Witam JA do PAnniniego Gdzie zakładałeś instalacje? Ja jestem z Lublina i szukam odpowiedniego warsztatu , jak mozesz napisz mi sms 694830919 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iksik2 Opublikowano 4 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2017 (edytowane) Dzięki fotkom i kilku podpowiedziom od horte podwójną podłogę mam i ja :-) Edytowane 4 Marca 2017 przez iksik2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
horte Opublikowano 5 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2017 Brawo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazan21 Opublikowano 28 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2021 (edytowane) Witam jestem tutaj nowy i nie wiem czy dobrze napisze. Mam Qq+2 2.0 benzyna MR20DE +LPG raz już wymienialem silnik związku z przegrzaniem mechanik powiedział że to od gazu jest bo jest wyższa temperatura spalania. A teraz znów mi poszła uszczelka pod głowica i znów że to od gazu jest? Czy ktoś może coś podpowiedzieć i odpowiedzieć czemu tak może się robic? Edytowane 28 Lutego 2021 przez Kazan21 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarek89 Opublikowano 24 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2021 W dniu 28.02.2021 o 21:57, Kazan21 napisał: Witam jestem tutaj nowy i nie wiem czy dobrze napisze. Mam Qq+2 2.0 benzyna MR20DE +LPG raz już wymienialem silnik związku z przegrzaniem mechanik powiedział że to od gazu jest bo jest wyższa temperatura spalania. A teraz znów mi poszła uszczelka pod głowica i znów że to od gazu jest? Czy ktoś może coś podpowiedzieć i odpowiedzieć czemu tak może się robic? A jaki masz przebieg i jaka instalacja gazowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.