Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Gaz w QQ


wojciechu11
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zasada nr 1- nie wszystkie silniki "lubią" gaz, nr 2- czym nowsze konstrukcje tym większe ryzyko awarii na gazie, a rozmawianie,że ktoś mił 3 samochody zagazowane, to nieważne, ważne kiedy to było, bo kiedyś wstawiało się LPG do wszystkich silników benzynowych i przelatał setki tys km bez żadnej awarii.

Należy się zawsze zastanowić-czy mi się to opłaca i jest to każdego indywidualny wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

myślę też o instalacji, ale gazownik zasiał niepewność, jeśli chodzi o katalizator. Twierdzi, że w związku z wyższą temp. spalania załatwi to wcześniej, czy później katalizator. Zatem kosztowna wymiana, albo...wycięcie od razu. Co myślicie wogóle o tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest dobrze zamontowana i wystrojona instalacja to katalizator wytrzyma tyle co na benzynie (mówię tu w szczególności o dobrych wtryskiwaczach i reduktorze, równych wężykach i dobrych nawiertach po zdjęciu kolektora oraz oczywiście strojeniu na korekty + afr). Jak gazownik d*pa to i po 10kkm katalizator lub/i zawory się wypalą.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Chciałbym przedstawić Wam w jaki sposób zabudowałem bagażnik z zamontowaną butlą lpg 58l. Nie chciałem pozostawiać bezużytecznie wolnej przestrzeni obok butli i zrobiłem miejsce na drobiazgi (trójkąt, linka holownicza, narzędzia itp.).

post-100960-0-10287200-1472737325_thumb.jpeg

post-100960-0-61823400-1472737348_thumb.jpeg

post-100960-0-90159600-1472737374_thumb.jpeg

post-100960-0-49831800-1472737447_thumb.jpeg

Edytowane przez horte
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem cały wątek uff...

Co by należało kontrolować przy eksploatacji silnika w gazie aby w porę zauważyć zbliżające się problemy?

Mam VQ40DE w gazie od 40kkm i posypał mi się jeden katalizator zapychajac drugi. Oba wybite jeżdżę dalej. Zostały jeszcze dwa działające. Domyślam się że mam teraz zbyt bogatą mieszankę bo odczułem wzrost spalania? Co powinienem kazać sprawdzić gazownikowi?

 

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Ale chodzi mi o sprawy dodatkowe poza standardową wymianą filtrów, sprawdzeniem map, parownikiem i co tam jeszcze się robi normalnie.

 

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto też sprawdzić afr na gazie ws. na benzynie. Powinien być taki sami lub jeśli na benzynie jest przelane sporo to na gazie może być lekko mniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzień dobry wszystkim,

Posiadam qq 1.6, zagazowany. Szykuję się do wymiany świec. Możecie poradzić, czy założyć standardowe NGK PLZKAR6A-11 czy też jakieś dedykowane do LPG z przerwą 0,7-0,8 mm? Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia ze świecami dedykowanymi do LPG?

To może jeszcze napiszę o mojej instalacji - gdyby ktoś chciał założyć: LiquidSi, Vialle, wtrysk gazu w fazie ciekłej, założona 2,5 roku temu, przejechane na LPG 63 kkm, po dosyć żmudnej regulacji nie ma z nią problemów. Jak będę wymieniał świece to zobaczę, co z luzami zaworowymi i napiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry wszystkim,

Posiadam qq 1.6, zagazowany. Szykuję się do wymiany świec. Możecie poradzić, czy założyć standardowe NGK PLZKAR6A-11 czy też jakieś dedykowane do LPG z przerwą 0,7-0,8 mm? Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia ze świecami dedykowanymi do LPG?

To może jeszcze napiszę o mojej instalacji - gdyby ktoś chciał założyć: LiquidSi, Vialle, wtrysk gazu w fazie ciekłej, założona 2,5 roku temu, przejechane na LPG 63 kkm, po dosyć żmudnej regulacji nie ma z nią problemów. Jak będę wymieniał świece to zobaczę, co z luzami zaworowymi i napiszę.

 

Powiedz mi a jakie masz przyczyny ze wymieniasz swiece... ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam/Po zrobieniu 90 tysiecach kilometrach zrobionych na instalacji gazowej czy, - po 90 tys.km ogolnego stanu licznika... ???

Nie wiem co inni na to...

Skoro cos jest dobre,dziala,jest sprawne  to w czym rzecz... ???

Czasami nowe nie oznacza dluzszej zywotnosci-dzisiaj firma firmie nie rowna- BOSCH a produkowany w chinach...daje tylko przyklad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam QQ ale miałem nieco doświadczeń z LPG przy poprzednio posiadanych autach i sugeruje świece NGK w wersji PLATINIUM, które są droższe 35-50zł za sztukę w zależności od sklepu lub tańsze BRISK wersja SILVER ok. 12zł sztuka. Na pewno nie należy próbować świec wieloelektrodowych, które nie sprawdzają się w LPG


Na marginesie jeśli masz QQ po 2007 z silnikiem HR16DE to według opinii PRINS'A można spodziewać się awarii przed 100tys.km


http://www.auto-swiat.pl/lpg/ktore-silniki-nie-toleruja-lpg/t7vlf


Zasada nr 1- nie wszystkie silniki "lubią" gaz, nr 2- czym nowsze konstrukcje tym większe ryzyko awarii na gazie, a rozmawianie,że ktoś mił 3 samochody zagazowane, to nieważne, ważne kiedy to było, bo kiedyś wstawiało się LPG do wszystkich silników benzynowych i przelatał setki tys km bez żadnej awarii.

Należy się zawsze zastanowić-czy mi się to opłaca i jest to każdego indywidualny wybór.

Zgadzam się z tą opinią gdyż starsze silniki miały dość solidnie zbudowane głowice, a teraz oszczędza się materiały daje ceramizowane zawory i gniazda, silniki są wysilone i nie wytrzymują starcia z LPG. Miałem Mtsubishi Carismę i przelatałem nią 170tys na LPG prz regulacji zaworów co 60tys. km, a auto miało ogółem 320tys.km i nadal jeździło na oleju syntetycznym. Teraz sytuacja jest inna i wiedzą o tym mechanicy samochodowi, którzy nie bardzo chcą naprawiać silniki z LPG. Podobnie jest z ASO, które nie bardzo chcą regulować zawory i narażać się na reklamacje, a jak auto ma zawory na tzw. płytkach i wspomni o się o Check Engine to dowiecie się że serwis nie podejmie się zadania. A każdy gazownik będzie chwalił LPG bo ma z tego na chleb.


zanim kolega założy LPG proponuję zapoznać się z tym artykułem: http://www.auto-swiat.pl/lpg/ktore-silniki-nie-toleruja-lpg/t7vlf

kolejnym krokiem to zapoznanie się z kosztem regeneracji głowicy, który jest wysoki jeśli reguluje się zawory płytkami

i koszt regulacji płytkami zaworów co 30-60tys.km

potem obliczyć ile się zaoszczędzi na LPG

 

Myślę że kalkulacja wyjdzie w okolicach zera z zastrzeżeniem że trzeba się liczyć z odstawieniem samochodu w nieoczekiwanym momencie na jakiś tydzień dwa

 

Gdyby NISSAN przewidywał zakładanie LPG dostosowałby silnik np. kolektor by nie wiercić dziur tylko nałożyć wężyki od LPG


Domyślam się że inżynierowie NISSANa projektowali silnik na benzynę nie LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jeżeli Prins nie przewiduje problemów w 2.0i to brać i zakładać? Ja się trochę łamię. Rocznie robię ~15tyś. Auto z 2009 i przebieg ~100tyś. Średnie spalanie Pb tak do 10ltr/100. Najbardziej boli mnie ta regulacja luzów ponieważ jakoś nie bardzo udało mi się namierzyć kogoś w okolicy kto by mi to zrobił :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję zapytać u źródła tzn w ASO jaki jest koszt regulacji zaworów da to wiedzę o cenie maksymalnej i czy w ogóle podjęliby się regulacji. W mojej ocenie przy przebiegu 100kkm wskazanym byłoby sprawdzić luzy zaworowe o ile w tej wersji się je reguluje. To da wiedzę o stanie silnika i sprężaniu. Jeśli okaże się że luzy zaworowe są niewłaściwe lub któryś zawór jest podparty to po założeniu LPG nie wróżę długiej eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

Dzięki fotkom i kilku podpowiedziom od horte podwójną podłogę mam i ja :-)

2cf6ef20a856897da14e24976342192a.jpg

c761d22da46cdef49a2f1d933a3f9132.jpg

72635861ba8915b3a478ff7677f15504.jpg

413d23317f8804b4965d5a3b28433cd2.jpg

Edytowane przez iksik2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam jestem tutaj nowy i nie wiem czy dobrze napisze. 

Mam Qq+2 2.0 benzyna MR20DE +LPG raz już wymienialem silnik związku z przegrzaniem mechanik powiedział że to od gazu jest bo jest wyższa temperatura spalania. A teraz znów mi poszła uszczelka pod głowica i znów że to od gazu jest? Czy ktoś może coś podpowiedzieć i odpowiedzieć czemu tak może się robic?

Edytowane przez Kazan21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 28.02.2021 o 21:57, Kazan21 napisał:

Witam jestem tutaj nowy i nie wiem czy dobrze napisze. 

Mam Qq+2 2.0 benzyna MR20DE +LPG raz już wymienialem silnik związku z przegrzaniem mechanik powiedział że to od gazu jest bo jest wyższa temperatura spalania. A teraz znów mi poszła uszczelka pod głowica i znów że to od gazu jest? Czy ktoś może coś podpowiedzieć i odpowiedzieć czemu tak może się robic?

A jaki masz przebieg i jaka instalacja gazowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...