Thespian Opublikowano 25 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2012 gdzieś tam jest naklejka, okolice 2 barów, w zależności od stopnia "załadowania" tyłu.... dasz więcej: gorsza trakcja - mniejsze spalanie... ja po mieście mam zazwyczaj 2,2 przód i 2,5 tył, chwalę sobie choć słyszę głosy że to zdecydowanie za dużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kylo_k2 Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 a ja mam pytanie typu jakie opony kupić, mam teraz na aucie BF Goodrich AT ale już się powoli kończą i nie miałem ich od nowości więc teraz stoje przed wyborem - jakieś zimowe a na wiosne BF G albo jeszcze raz BF G AT na cały rok bez zmiany - i pytanie do was: Jak się sprawują NOWE BF G na śniegu i wogule w zimę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jesper Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 I tu i na srajdach było już zylion razy pisane że BFG AT KO sprawują się w zimie przyzwoicie , jak na opony "niezimowe" . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kylo_k2 Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 teoretycznie mają one symbol płatka śniegu czyli opony traktowane są jak M+S. Ale chyba BFG są ok. tylko z tego co wiem to do jazdy na śniegu i lodzie trzeba spuścić trochę powietrza z kół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 I tu i na srajdach było już zylion razy pisane że BFG AT KO sprawują się w zimie przyzwoicie , jak na opony "niezimowe" . Jesteś tego pewien? Ile zdań tyle opinii. Miałem BFG AT, teraz mam MT i działają w zimie na lodzie u ubitym śniegu podobnie, czyli słabo. AT-ek był już kilkuletni więc może dlatego nie działał w zimie. Nowym nigdy nie miałem przyjemności śmigać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kylo_k2 Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 poczytałam na srajdach i dopiero teraz mam mętlik w głowie. http://www.oponeo.pl/model-opony/cooper-discoverer-ms?gclid=CPzl6OPgpbMCFchX3god8ncA9A http://www.oponeo.pl/dane-opony/bfgoodrich-all-terrain-t-a-ko-31x10-50-r15-109-s_7925 http://www.oponeo.pl/dane-opony/goodyear-wrangler-duratrac-31x10-50-r15-109-q-mfs tyle tylko że coopery są typowo zimowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 (edytowane) byłem raz na tym w górach zima... cóż... w śniegu robią fajnie, ale zakleją się szybciej niż MT, do zabaw w śniegu po maskę to tylko simexy.... na lodzie, na białej drodze... robią nieźle, dużo pomaga zapięcie przodu... wtedy można się ślizgać dla zabawy, wszystko jest przewidywalne tyłek trzyma się kierunku jazdy.... na lodzie na 2x4 - bączki, bączki, bączki - czy się tego chce czy nie... raz wpakowałem się na łące w zaśnieżony rów lewymi kołami... wyjechał, raz wpakowałem się w zalodzony dół pełen wody prawymi kołami... trzeba było "dzwonić po traktor" dla mnie robią... te 3 rodzaje gum w poście powyżej to zupełnie inne opony do zupełnie innych zadań... porównywanie ich nie ma sensu... Edytowane 29 Października 2012 przez Thespian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalafior Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 BF Goodrich Winter slalom KSI, super guma na zimę, dawała radę w naprawdę konkretnych śniegach w górach tam gdzie już tylko traktor docierał, na ubitym też dobrze się prowadzi i na chlapie i mokrym super odprowadza wodę nie tracąc przyczepności. Machnąłem na nich dwie zimy i jeden sezon letni i zużycie określiłbym na minimalne, polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oskazip Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 (edytowane) witam powiem tak bf t/a miałem możliwość w tym roku już po śniegu testować ,przez jeden dzień jeżdziłem i powiem tak TO NIE JEST OPONA ZIMOWA!!! należy zachować duży dystans na śniegu ogólnie w błotku spoko i piach ogólnie bardzo polecam!!! podobno nie do zniszczenia:) Edytowane 5 Listopada 2012 przez oskazip Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 Przestrzegałem Ośka! Zimówka to nie będzie. Łańcuchy na tył w pogotowiu trzeba wozić. W kopnym na pewno lepiej niż zimówka ale na ubitym trzeba się pilnować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalafior Opublikowano 7 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 W kopnym na pewno lepiej niż zimówka ale na ubitym trzeba się pilnować. pozwolę sobie napisać - wątpię, zimówka przy ujemnych temp. jest miękka, a AT-ki na mrozie są jak plastik, zimówka też ma głęboki protektor i lamele, które pięknie mielą w kopnym śniegu, nie było sytuacji abym skądś nie wyjechał w zimie, a zdarzało się, że zaznaczałem w górach pierwszy ślad po półmetrowych opadach odśnieżając drogę do domu przednim zderzakiem :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 7 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 melduję że w kopnym nie udało mi się ATka zakopać, nawet jak bok auta stał w rowie melioracyjnym, jakoś na wstecznym się wyrwał... kopny śnieg nie stanowi problemu dla AT i dla MT, śnieg wbrew pozorom ma niezłą przyczepność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jesper Opublikowano 5 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 A ja mam takie śmieszne pytanie Jak mam założone opony wysokości 220, a na zapasie mam 225 i po rozwaleniu opony założę na jedno z kół to 225 to co się stanie ? Czy te 5 % wystarczy żeby rozwalić dyfer ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 5 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 (edytowane) nic się nie stanie o ile nie zapniesz 4x4 Edytowane 5 Lutego 2013 przez Thespian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 5 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 jasper 220,225 to sa szerokosci opony, wysokosc ma wieksze znaczenie czyli rozmiar 75,80 czy jaki tam masz np.235/75/15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 5 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 Ta druga liczba , która podajesz - wysokość opony jest zależna od szerokości bieżnika. Np Opona 235/70/16 będzie niższa niż 265/70/16 , gdyż ta druga liczba to stosunek % wysokości opony do szerokości bieznika. Jeśli założysz opony o rożnej wysokosci na tył to różnicę załatwi mechanizm różnicowy tylnej osi i nic się nie stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jesper Opublikowano 6 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 Przepraszam koledzy nieprzytomny byłem chyba wczoraj. chodziło mi o wysokość, czyli mam założone opony 225/70 a na zapasie mam 225/75 . Czyli wynika że o ile założę na tył to ok, a jak na przód ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 6 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 gdziebyś tego nie założył będzie ok... pod warunkiem że nie zapniesz 4x4 różnica wysokości kół stanowi zagrożenie tylko w przypadku spiętego dyfra... któregokolwiek... a w terrano jedyny taki dyfer to centralny... który jest spięty z zasady... czyli jak będziesz jechał 2x4 to wysokości mogą być przeróżne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 6 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 I w terenie od biedy się doczołgasz nawet na 4x4 o ile będzie potrzeba jeżeli koła będą miały poślizg. Problem w tym że przy różnicy w wysokości koła będą "pracowały" na siebie tracąc moc, którą można wykorzystać na walkę z błotem. Uffffff ale skoloryzowałem proste zagadnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jesper Opublikowano 6 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 Generalnie raczej błota unikam, ze względu na brak wyciągary Ok, czyli podsumowując, 5% różnicy wysokości to nie jest morderstwo dla przeniesienia napędu, o ile nie zapnę 4x4 na twardym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 6 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 (edytowane) Jako dojazdówka się nada. Docelowo na co dzień nie zalecane. Edytowane 6 Lutego 2013 przez Dżem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krisgizbern Opublikowano 21 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2013 Witam, mam Nissana Pathfindera w którym standardowo opony powinny być w rozmiarze 255/65/R17. Przyznam, że podobają mi się opony BF Goodrich All-Terrain T/A KO. Wyglądem są fajoskie a jeszcze widzę po tym temacie, że jesteście z nich zadowoleni. Tak więc decyzja prawie zapadła (na jesieni będę kupował) chociaż w grę wchodzi jeszcze General Grabber AT2. Pytanie odnośnie właśnie General Grabber AT2 - czy na oponie jest znaczek śnieżynki? W BFG z tego co mi się udało znaleźć w necie jest takowy znaczek ale niestety o GG nic nie jest napisane. Zależy mi na tym znaczku bo chiałem opony używać całorocznie z wyjazdami w Alpy a podobno w Austrii mogą się przyczepić w zimie do opon bez tego oznakowania. No i wydaje mi się, że jeżeli już producent oznakowuje oponę śnieżynką to nawet jeżeli nie jest to opona zimowa to na śniegu będzie lepsza niż ta bez tego znaczka. I drugie pytanie, odnośnie rozmiaru opony. Jak uważacie, co lepiej wybrać (bo nie ma w sprzedaży BFG mojego rozmiaru) węższy rozmiar i wyższy profil np 245/70/R17 (+1.48% obwodowo +11.5mm) czy szerszą czyli np 265/65/R17 (ta daje +1.67% obwodowo 13mm ale trudno dostępne), więc może 265/70/R17 - tu już duży błąd bo aż 4.92% - czyli te dwie pierwsze pomijalny błąd wskazań prędkościomierza. Pathfinder ma strasznie wielkie wycięcia na swoje kółka i trzeba to czymś wypełnić, bo takie dziurska głupio wyglądają. Teraz mam zimówki 235/65/R17 - makabryczny wygląd. Głównie jeżdżę po czarnym ale mam wypady do Skandynawii, na północ i tam szuter, czasem brody, jazda po lesie - lubię samotność na łonie przyrody. Jak w zależności od profilu opony będzie lepiej w zimie na śniegu się ta opona zachowywała, bo jednak na tym mi zależy, żeby na spokojnie zimę przeżyć a i późną jesienią chciałem skoczyć do Laponii na zorze polarne, pewnie tam już śnieg będzie. Pewnie na dziurska lepiej mieć wyższy profil, za to węższą - czy dobrze myślę? Pozdrawiam, Gizbern Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jesper Opublikowano 21 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2013 Hmmm, mając Pathfindera chcesz mieć do niego 1 komplet opon ? To chyba nie jest rozsądne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
forester16 Opublikowano 21 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2013 Ja miałem swego czasu MT-ki jako jedyny komplet...cóż...wytrzymałem pół roku. Teraz mam letnie Barumki i zimowe Discoverery. Kolego Krisgizbern, przemyśl jeszcze swoją decyzję o jednym, jedynym komplecie opon. Zarówno AT-eki i MT-eki BF-a są śliczne, ale chyba mało funkcjonalne na codzień. Moje letnie oponki nie są najlepsze (szczerze to były najtańsze nowe opony dostępne na rynku), ale za to zimowych Disco nie mogę się nachwalić. Są rewelacyjne! Poza tym skąd te ogólne przeświadczenie o "superfajności" AT, czy MT w zimę? Na kopny śnieg to jeszcze ok, ale na wyślizgany to niech je chu...dy byk weźmie! Masakra! Byle Tico na zimówce Cię objedzie i wsyd będzie Reasumuąc. Do normalnego jeżdżenia terenówką dwa komplety dobrych opon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 (edytowane) nie dramatyzujcie, da się spokojnie jeździć na BFG AT cały rok... za***ista opona, w górach byłem nie raz i też daje radę. Jak jest wyślizgany śnieg zapina się przód i pełen relaks... oczywiście zimą nie jeździ się na na 2,5 bara... do normalnego jeżdżenia po czarnym to służą plaskacze... latem będzie taniej, szybciej i pewniej, zimą też dużo lepiej na czarnym spisze się każda dacia duster niż terenówka na ramie... a co do rozmiaru to kolego Krisgizbern, nie myślałeś nad felga 16'? dużo większy wybór będzie Edytowane 22 Lutego 2013 przez Thespian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.