Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Przyspieszanie zaplonu


Gość Polak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Więc odważyłem się w swoim SR20DEH zmienić zapłon . Jak to było opisane na odkręconych srubach kreciłem na zapalanoym silniku aparatem . Moje spostrzeżenia wyglądaja tak :

 

- zapłon ustaiony seryjnie po środku skali , robie experyment i daje maxymalny zapłon silnik pracuje równo żadnych stuków ale po 2-3 sekundach ksztusi się jakby miał zgasnąc

 

wersja z ustawieniem maxymalnym odpada w moim przypadku

 

- zapłon powoli przesuwam i czuje jak wzrastaja obroty ( delikatnie ) do momentu jak się zbliżam gdzie nakrętka zakrywa szczeline i obroty delikatnie spadają , cofam delikatnie i jest najlepiej , Jest to u mnie około 1-2 mm szczeliny .

 

Jazda

 

Samochód moim zdaniem w całym zakresie obrotów się poprawił nic nie stuka spalanie trudno powiedzieć ale wydaje mi sie podobne choć tego nie mierzyłem dokładnie .

 

Paliwo VPower 99 tak specjalnie do testowania zalałem :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o to w tym chodzi - że bardziej wykorzystujesz energie saplin, złurzycie paliwa powino się nieznacznie zmneijszyć pomimo poprawy osiągów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko teraz jak zalejesz PB95 to mozesz mieć stukowe, bo zapłon przyspieszyłeś do paliwa 99 oktan, stukowego nie będziesz słyszał bo czujnik stuku sam zapłon szybciej cofnie niż ty się zorientujesz......... a wtedy ato bedzie znaczniej gozej jechało jak seria

radze zapłonem kręcic na hamowni i na najgorszym paliwie jakim jeździsz, wtedy masz pewność że wyprzedzenie nie będzie za duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis zalałem 95 oktanów też Vpower i niec nie słyszałem jezeli chodzi o stuki , w jaki sposób sam może sie cofnąc zapłon i jak mogę to rozpoznać ze sie na pewno cofnął. Może to glupie ale prekreciłem aparat i przykecilem go srubami - rozumiem ze zaplon cofnie sie jakos elektronicznie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis zalałem 95 oktanów też Vpower i niec nie słyszałem jezeli chodzi o stuki , w jaki sposób sam może sie cofnąc zapłon i jak mogę to rozpoznać ze sie na pewno cofnął. Może to glupie ale prekreciłem aparat i przykecilem go srubami - rozumiem ze zaplon cofnie sie jakos elektronicznie ?

 

mapami zapłonu steruje komputer aparatem wyprzedzisz kąt ale komp może go skorygować jeżeli dostanie sygnał z knock sensora, przepływki, czujnika temp jeżeli będzie coś nie tak, nie usłyszysz stuku bo cie komp wyprzedzi i będzie pracował na mapie awaryjnej a co wcale nie jest zdrowe a na pewno mocy ubędzie

że zapłon jest cofnięty rozpoznasz tylko za pomcą programu diagnostycznego podłączonego do kompa, gdzie wyświetla ci się aktualny kąt wyprzedzenia

dlatego najbezpieczniej jest przeprowadzać operacje z zapłonem na słabym paliwie i na hamowni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie mam 2 pytani . czy mogę zrobic to na komopie tylko w nissanie ( chcą za to 100 żł ) czy np w Renault moga zrobić mi to samo za darmo bo mam znajomego - chodzi mi czy wejścia do kompa są takie same i czy ten program diagnostyczny to jest tylko do nissana czy to coś uniwersalnego . co jezli się okaze że jest w trybie awaryjnym ? Czy poprostu ustwienie apratu do pozycji fabrycznej i wgranie tej nowej mapy spowoduje przywrócenie normalnego stamu ? I mam jeszcze pytanie co przy okazji mogłbym sprawdzić jak juz bede na kompie w nissanie albo cos sobie ustawić już poza tym zapłonem ? Sory za takie pytania le co do mechaniki do do konca sie we wszystkim dobrze nie orientuje .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smiało możesz kręcić u siebie aparatem zapłonowym - w żaden tryb awaryjny CI nie wejdzie...

 

przyznam ze troche z tym trybem sie przestarszyłem ale wydaje mi się że samochód nie pracuje w tym trybie bo idzie rowno jak i wczesniej - choć przyznam że raz miałem taką sytuacje jak energicznie przyspeszałem ze raz jakby przez chwile nie doszlo paliwo tak przez sekunde ale moze to byłą inna przyczyna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może za bardzo przyspeiszyłeś zapłon ?

Najbezpeiczniej jak korekt bedziesz dokonywać na hamowni i na paliwie 95...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sygnał z czujnika spalania stukowego idzie do aparatu zapłonowego czy gdzieś indziej? Którymi kabelkami? Chodzi mi o to żeby go odpiąć i obserwować zmiany, bede pewny czy działa.

 

Pojawiło się powiązanie przyspieszenia zapłonu z EGR, może ktoś to dokladniej wyjaśnic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

a ja dzisiaj sam chciałem sobie zapłon przyśpieszyć i....naderwałem sobie ściągno bo nie mogłm tej pierd...ej śróby 12 odkręcic i mechanik tez nie dał rady - dopiero potem pomyślałem że było ja trzeba było poluzowac jak silnik byl zimny :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA tam na hamowni na cieplo te śroby odkręcam bez rzadnych problemów - coś delikatne łąpki macie chłopaki :D

 

ja miałem zwykłą 12ke i śrubokręt 12ka sie slicgała a śruokrętem nie dało rady pojechałem do najbiższego warsztatu poprosiłem o 12nasadową ale mi nie dali tylko sami zaczeli kręcić....dobra jade do Castoramy po klucz..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to jest tak dokręcone to trzeba urzyć nasadki a nie klucza płaskiego

 

mój ojciec ma full kluczy i kluczyków ale akurat nasadowej ani oczkowej 12 nie ma ale ja juz kupiłem i przestawiłem zapłon ale jakiejś dużej różnicy nie czuje - może jak zaleje 98 to poczuje różnice

 

zdziwiła mnie jedna rzecz - dlaczego u mnie aparat nie był ustawiony na środku(dlaczego ta pieprzona 12ka nie była równo na środku mialem przerwe ok 2mm!!! - czy to normalne?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każdy silnik ma w zasadzie innaczej ustawiony zapłon... W Stanach jest on mocno cofnięty podajrze do 12 stopni przed GPM żeby można było z duzym zapasem bezpieczeństwa śmigać na paliwe 87 oktanowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja już miałem ustawione więcej niż 15stopni? a pamiętasz jak bylo ustawione w tej czerwonej GT co jakiś czas temu sie zajmowałeś? ide fotke zrobie to zobaczysz jak to teraz u mnie wygląda - może jutro pojade pod kompa sie podpiąć i ogólnie sprawdze czy mi czasami jakieś błędy nie wyskoczą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Deczko przy bardzo. O ile masz zdrowy rozrząd to optymalnie wychodzi przy przerwie ok. 1mm, jeżeli masz możliwość to sprawdz to na hamowni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Deczko przy bardzo. O ile masz zdrowy rozrząd to optymalnie wychodzi przy przerwie ok. 1mm, jeżeli masz możliwość to sprawdz to na hamowni

 

a jeżeli z rozrządem coś jest nie tak to co?(masz na myśli rozciągniety łańcuch? bo napinacz mam do wymiany)

niestety do hamowni nie mam dostepu

czyli za dużo podkręciłem :(

cosie stanie jak tak zostawie?

sprawdzałem przy pełnym obciążeniu i spalania stukowego nie ma ale..pewnie przy takim ustawieniu będzie gorzej niż jakbym miał tak jak miałem a było ok 2mm - dlaczego tak mało? chyba jak ustawie na 1-1,5mm to tak jakbym nic nie ustawiał?

 

jutro ustawie tak jak był i mam to w d*pie..bo mnie przestraszyłeś jeszcze silnik ropier..le i tyle wjdzie z mojego grzebania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wcześniej już ktoś przestawiał zapłon. Jeźeli masz już rozciągnięty łańcuch to troszke i tak masz inne ustawienie zapłonu niż myślisz kręcąc aparatem. Różnicy nie odczułoś może dlatego, że za bardzo przyspieszyłeś zapłon i pojawia się spalanie stukowe a Ty go nieodczuwasz, bo jest czujnik spalania stukowego który je wykrywa i robi korekte zapłonu czyli go cofa i suma sumarum może się okazać, że teraz jest nawet ciut słabszy niż był.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja pie** już nie wiem, wracałem do domu chwile temu i troche przycisnąłem i qrw..już sam nei wiem bez hamowni lipa... jutro troche go cofne(jeżeli automwtycznie został cofniety to co teraz? jak to qrestwo ustawić tak żeby było ok? - kopmuter?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz 100% sprawną elektryke od silnika i śmigasz na 98 to jak przyspeiszysz zapłon na maksa to i tak się nic nie stanie - czujnik stuku będzie korygować w razie potrzebny...

 

Z mojego doświadczenia na hamowni wynika że:

silniki GA14DE mają najlepsze parametry jak zapłon jest ustawiany seryjnie

silniki GA16De - prawie na maksa

silniki SR20DE - nieco bardziej jak połowa (wspomniana przerwa ok 1mm)

 

Różnica nie przekracza 1% więc nie jest zbytnio odczówalna, czasami bywa tak że mocy nie przybedzie ale poprawi się przebeig momentu obrotowego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak kupiłem moją nyske to była ściągnięta z niemiec i tam chyba jeździła na Pb91 i miałem zapłon mocno cofnięty. Po jego przyspieszeniu jeżdząc na 98 nie mogłem go ustawić na maxa, bo miałem spalanie stukowe. W końcu jak ustawiłem na granicy stuku dla Pb95 i zaczołem jeździć na 98 to poczułem różnice w stosunku do wyjściowego ustawienia. Auto zdecydowanie bardziej zrobiło się elastyczne w niskich i średnich obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...