Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Naped na 4 kola, czy wart jest doplaty 8 tys?


Gość ATs
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Myślę, że ta dyskusja zresztą już po raz kolejny zaprowadzi nas donikąd...

Może i dyskusja nas donikąd nie zaprowadzi, ale napewno każdy coś z niej dla siebie wyciągnie. Po to są dyskusje :D Dowodem na zainteresowanie tym tematem jest to że "odgrzałem" go wczoraj i od tego momentu sami zobaczcie ile przybyło wpisów B)

 

Nie było mi szczególnie wstyd, bo złożyły się na to bardzo niekorzystne okoliczności przyrody. Gdybym poza asfalt nie wyjeżdżał to bym się nie zakopał. :devil: Morał z tego taki - nigdy nie wiesz co jest pod śniegiem nawet w miejscu, które dobrze znasz.

Po to jest takie auto żeby właśnie zapuszczać się nim poza asfalt :lol: ,a że się czasem ugrzęźnie... Element ryzyka, adrenalina i ogólnie jak się dobrze na to spojrzy, to też dobra zabawa.

Edytowane przez Seewolf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i dyskusja nas donikąd nie zaprowadzi, ale napewno każdy coś z niej dla siebie wyciągnie. Po to są dyskusje :D Dowodem na zainteresowanie tym tematem jest to że "odgrzałem" go wczoraj i od tego momentu sami zobaczcie ile przybyło wpisów B)

 

Dobra robota! ;):D

 

Pozdrawiam

 

Już nie strasz potencjalnych nabywców takim demonizowaniem spalania silnika 2.0... :) Różnica wcale nie jest taka duża...

 

Strider pls nie rozkręcaj się... :P

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już nie strasz potencjalnych nabywców takim demonizowaniem spalania silnika 2.0... :) Różnica wcale nie jest taka duża...

 

Strider, ok to małe OT do teamtu... chociaż też po części dotyczy i może być wartością wartą uwzględnienia przy zakupie 4 napędowego QQ... ;)

 

A tak całkiem poważnie to jakie jest według Ciebie "prawdziwe" średnie spalanie np QQ+2 2.0 benzyna 4x4 biorąc pod uwagę włączone cały czas 4x4 na AUTO ?

 

Osobiście mam porównanie QQ+2 1.6benz ( masa własna: ok 1400kg ) do Suzuki Sx4 1.6benz 4x4 ( masa własna: ok 1200kg )- Suzuki jeżdzi mając na stałe włączone AUTO dla napedów. Auta silnikowo podobne, kupione prawie w tym samym czasie przebiegi mają aktualnie podobne, warunki użytkowania i styl jazdy umiarkowany. I Sx4 spala średnio około 9 ltr/100km pomimo, że jest o 200kg lżejszy, mój QQ średnie trzyma w granicach 8ltr/100km ( dane potwierdzone nie wymyślone ).

Natomiast QQ+2 2.0 4x4 ( masa własna: ok 1500kg ) będzie cięższy od Sx4 o około 300kg ma większą pojemność silnika i jest wyższy co powinno skutkować większymi oporami powietrza a w rezultacie i spalaniem. Dane katalogowe dotyczące spalania w normalnych warunkach są praktycznie niemożliwe do osiągnięcia i są rezultatem testów tzw laboratoryjnych, z tego co zauważyłem to katalogowy cykl miejski = prawdziwe spalanie średnie ( przynajmniej w moim przypadku )

 

Więc nie bardzo chce mi się wierzyć, że QQ z włączonymi napędami spali średnio poniżej 10,5ltr/100km ( co na forum już niektórzy użytkownicy potwierdzali, że z 4x4 spalanie mieli powyżej 11 litrów ).

 

Podsumowując to różnica średnio wychodzi około 2-3 ltr/100km. Dużo to czy mało, kwestia użytkownika i jego portfela oraz tego jak bardzo wykorzystuje napęd czterech kół... Czyli wartośc wzgędna i dla każdego inaczej liczona ...

 

Ale jak to zwykle bywa głosów w tej kwestii odezwie się zapewne więcej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując to różnica średnio wychodzi około 2-3 ltr/100km. Dużo to czy mało, kwestia użytkownika i jego portfela oraz tego jak bardzo wykorzystuje napęd czterech kół... Czyli wartośc wzgędna i dla każdego inaczej liczona ...

Ok. Nie wątpię że wszystko się zgadza. Bardzo rzetelnie to przetestowałeś i podsumowałeś. Jednak nasuwa się pytanie ile pali QQ+2 2.0 benz. 4x4 z włączonym trybem 2WD? Tylko taki tryb jest porównywalny z QQ+2 1.6 benz., bo przecież tam nie ma napędu na 4 koła. Zakładam że różnica między trybem 2WD a AUTO będzie niewielka, ale tylko w takim trybie można porównać obie wersje auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strider, ok to małe OT do teamtu... chociaż też po części dotyczy i może być wartością wartą uwzględnienia przy zakupie 4 napędowego QQ... ;)

 

A tak całkiem poważnie to jakie jest według Ciebie "prawdziwe" średnie spalanie np QQ+2 2.0 benzyna 4x4 biorąc pod uwagę włączone cały czas 4x4 na AUTO ?

 

Osobiście mam porównanie QQ+2 1.6benz ( masa własna: ok 1400kg ) do Suzuki Sx4 1.6benz 4x4 ( masa własna: ok 1200kg )- Suzuki jeżdzi mając na stałe włączone AUTO dla napedów. Auta silnikowo podobne, kupione prawie w tym samym czasie przebiegi mają aktualnie podobne, warunki użytkowania i styl jazdy umiarkowany. I Sx4 spala średnio około 9 ltr/100km pomimo, że jest o 200kg lżejszy, mój QQ średnie trzyma w granicach 8ltr/100km ( dane potwierdzone nie wymyślone ).

Natomiast QQ+2 2.0 4x4 ( masa własna: ok 1500kg ) będzie cięższy od Sx4 o około 300kg ma większą pojemność silnika i jest wyższy co powinno skutkować większymi oporami powietrza a w rezultacie i spalaniem. Dane katalogowe dotyczące spalania w normalnych warunkach są praktycznie niemożliwe do osiągnięcia i są rezultatem testów tzw laboratoryjnych, z tego co zauważyłem to katalogowy cykl miejski = prawdziwe spalanie średnie ( przynajmniej w moim przypadku )

 

Więc nie bardzo chce mi się wierzyć, że QQ z włączonymi napędami spali średnio poniżej 10,5ltr/100km ( co na forum już niektórzy użytkownicy potwierdzali, że z 4x4 spalanie mieli powyżej 11 litrów ).

 

Podsumowując to różnica średnio wychodzi około 2-3 ltr/100km. Dużo to czy mało, kwestia użytkownika i jego portfela oraz tego jak bardzo wykorzystuje napęd czterech kół... Czyli wartośc wzgędna i dla każdego inaczej liczona ...

 

Ale jak to zwykle bywa głosów w tej kwestii odezwie się zapewne więcej...

Bardzo proszę aby ktoś z Was wyjaśnił mi jaki wpływ ma na spalanie ustawienie pokrętła napędu w położenie auto? Przecież napęd się nie włącza wtedy kiedy ustawimy go na auto tylko wtedy kiedy koła stracą przyczepność! Rozumiem, że jeśli spod każdych świateł rusza się z piskiem opon albo jedzie się po oblodzonej nawierzchni - wtedy faktycznie spalanie wzrasta. Przy samym ustawieniu na auto spalanie nie wzrasta bo nie ma powodu wzrastać.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie tak jak napisałem już wcześniej każdy ma w tym temacie tak naprawdę rację :) ...

 

Ale mam nadzieję, że takie nasze rozważania pomogą przyszłym kupującym podjąć słuszną decyzję przy wyborze, bo znajdą tutaj zarówno rozważania użytkowników QQ z napędem na jedną oś jak i 4x4... I o to chodzi...

 

A tak całkiem z mojej strony i biorąc pod uwagę kilka jazd Suzuki Sx4 z włączonym 4x4 po zaśnieżonych czy mokrych drogach muszę przyznać, że napęd 4x4 to fajny "wynalazek", i gdybym użytkował QQ w innych warunkach gdzie byłby bardziej użyteczny lub poprostu potrzebny to zapewne następnym razem dopłacibym te kilka tyś do 4x4. W moim przypadku wybór auta był na miarę do potrzeb jak i warunków w jakich miałbyć użytkowany i uważam, że takimi kryteriami powinni kierować się przyszli kupujący, ale to naturalnie każdego indywidualny wybór...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dacia jest moim zdaniem ok. tylko ten znaczek. no i jeszcze jedno ja wybierałem między oktawką a czymś innym dacią ? dla mnie najważniejszym parametrem było bezpieczeństwo. i po to właśnie są crossovery !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

muszę przyznać, że napęd 4x4 to fajny "wynalazek", i gdybym użytkował QQ w innych warunkach gdzie byłby bardziej użyteczny lub poprostu potrzebny to zapewne następnym razem dopłacibym te kilka tyś do 4x4. W moim przypadku wybór auta był na miarę do potrzeb jak i warunków w jakich miałbyć użytkowany i uważam, że takimi kryteriami powinni kierować się przyszli kupujący, ale to naturalnie każdego indywidualny wybór...

 

I właśnie pod tymi słowami podpisuję się w 100%. Tak chciałem napisać ale nie miałem kiedy się zebrać :)

Ja również mam I-Way 1,6 i taki chciałem ponieważ 70% to robię w mieście a 30% to trasy w letnie wakacje czy też święta. A to że czasami wyskoczę z dziećmi do lasu czy nad jezioro to nie znaczy że zaraz mam kupować 4x4 z wypasionym dieslem. Po prostu nie stać mnie na taki luksus, którego nie będę wykorzystywał i tyle. :whistle:

 

Pozdr

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dacia jest moim zdaniem ok. tylko ten znaczek. no i jeszcze jedno ja wybierałem między oktawką a czymś innym dacią ? dla mnie najważniejszym parametrem było bezpieczeństwo. i po to właśnie są crossovery !!!

Co wspólnego ma bezpieczeństwo z Crossoverem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co wspólnego ma bezpieczeństwo z Crossoverem?

 

A Kolega jest tak naprawdę użytkownikiem, czy planującym zakup, czy tylko włożył kij w mrowisko... ?

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CrossoveroSuvoKompakt Qashqai ma pięć gwiazdek w testach NCAP jako pierwszy Nissan - widać Renault maczało w tym swe paluszki.

Ok. Qashqai ma pięc gwiazdek, ale większkość Crossoverów czy SUVów ma po cztery. Czy to dowodzi że Crossovery ogólnie rzecz biorąc są bezpieczniejsze od innych typów samochodów?

 

A Kolega jest tak naprawdę użytkownikiem, czy planującym zakup, czy tylko włożył kij w mrowisko... ?

Włożyłem kij w mrowisko, bo chcę poznać opinie innych użytkowników, a tak naprawdę to mam status oczekującego na odbiór Qashqai+2 TEKNA 2.0dCi 4x4 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Qashqai ma pięc gwiazdek, ale większkość Crossoverów czy SUVów ma po cztery. Czy to dowodzi że Crossovery ogólnie rzecz biorąc są bezpieczniejsze od innych typów samochodów?

 

 

Włożyłem kij w mrowisko, bo chcę poznać opinie innych użytkowników, a tak naprawdę to mam status oczekującego na odbiór Qashqai+2 TEKNA 2.0dCi 4x4 :D

I podjąłeś świetną decyzję - nikt mi nie wmówi, że 2wd jest lepszy od 4wd - nie jest i kropka. Może jest tańszy, mniej pali, jest lżejszy - ale lepszy NIE jest.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I podjąłeś świetną decyzję - nikt mi nie wmówi, że 2wd jest lepszy od 4wd - nie jest i kropka. Może jest tańszy, mniej pali, jest lżejszy - ale lepszy NIE jest.

To wiedziałem zanim zagościłem na tym forum :) i dziękuję Wam że utwierdziliście mnie w przekonaniu że dokonałem dobrego wyboru. Ciężko znaleść w tej cenie Crossovera 5+2 (a taki był dla mnie najodpowiedniejszy - czteroosobowa rodzina + dwójka dziadków z doskoku :D ). W tym wątku próbowałem zrozumieć co kieruje innymi że kupują SUVa czy Crossovera z napędem tylko na jedną oś? Tak jak wcześniej wspominałem - też miałem ograniczony budżet na zakup auta i stwierdziłem że jeżeli nie starczy mi na Crossovera z napędem 4x4, to poszukam innego samochodu z napędem na jedną oś w segmencie kompaktów. Po prostu nie chciałem półCrossovera. Na szczęście zmieściłem się w budżecie i jest OK, a tutaj na forum sonduję jakie są opinie innych użytkowników tego auta. Teraz wiem że części ludzi wystarcza sam fakt posiadania auta z większym niż normalnie prześwitem (nawet bez napędu 4x4) i szanuję to bo jest to konkretny argument za zakupem półCrossovera. Przepraszam za określenie półCrossover ale ciągle uważam, że na miano Crossovera zasługuje dopiero auto z napędem 4x4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Michal KJ

I podjąłeś świetną decyzję - nikt mi nie wmówi, że 2wd jest lepszy od 4wd - nie jest i kropka. Może jest tańszy, mniej pali, jest lżejszy - ale lepszy NIE jest.

 

Zamykając dyskuje dodam swoje 3 grosze: jeśli QQ to 4wd, jeśli 2wd to np. Tiida, albo Toyota Avensis.

poza zaletami napędu na 4 koła QQ ma szereg wad wynikających z przystosowania do 4wd, np. mniejszy bagażnik, wyżej położony srodek cięzkości itd...... IMHO jesli 2wd to nie kastrat, tylko samochód zaprojektowany od podstaw do 'niezjeżdżania z asfaltu'

 

PS.

Mysląc o Avensis, kupilem QQ 2,0 4wd.

 

4wd rules :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamykając dyskuje dodam swoje 3 grosze: jeśli QQ to 4wd, jeśli 2wd to np. Tiida, albo Toyota Avensis.

poza zaletami napędu na 4 koła QQ ma szereg wad wynikających z przystosowania do 4wd, np. mniejszy bagażnik, wyżej położony srodek cięzkości itd...... IMHO jesli 2wd to nie kastrat, tylko samochód zaprojektowany od podstaw do 'niezjeżdżania z asfaltu'

 

PS.

Mysląc o Avensis, kupilem QQ 2,0 4wd.

 

4wd rules :D

Dlatego wybrałem Qashqai+2 bo tam bagażnik ma 450 litrów i trochę więcej miejsca dla pasażerów z tyłu niż w zwykłym Qashqai. Do tego możliwość zabrania dziadków o czym pisałem wcześniej :D . Bagażnk tylko o 25 litrów mniej niż w Passacie 3BG Variant którym obecnie jeszcze jeżdżę. Zwykły Qashqai ma za to ładniejszy wygląd. Niedużo ale zawsze :D

Edytowane przez Seewolf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym wątku próbowałem zrozumieć co kieruje innymi że kupują SUVa czy Crossovera z napędem tylko na jedną oś?

Kieruje np. ekonomia. Za ile kupiłeś swojego QQ ?? Za około 100 tyś ?? Jeżeli tak to ja kupiłem QQ z którego jestem bardzo zadowolony, dojadę tam gdzie Ty i zaplaciłem około 25 tyś mniej. Za parę lat sprzedamy je w podobnej cenie.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kieruje np. ekonomia. Za ile kupiłeś swojego QQ ?? Za około 100 tyś ?? Jeżeli tak to ja kupiłem QQ z którego jestem bardzo zadowolony, dojadę tam gdzie Ty i zaplaciłem około 25 tyś mniej. Za parę lat sprzedamy je w podobnej cenie.

Z tym, że zapłaciłeś mniej trudno się nie zgodzić. Z tym, że dojedziesz tam gdzie auto z napędem 4x4 absolutnie zgodzić się nie można. Skąd taki wniosek? Czy auto sprzedane zostanie w podobnej cenie - też bym się nie zakładał. Wszystko zależy od tego jaki kupiec się trafi. Są ludzie którzy biorą pod uwagę tylko auta 4x4 i za taki zadbany samochód są w stanie zapłacić więcej niż wynika to z cen na rynku czy w zestawieniach.

Edytowane przez Synkro
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kieruje np. ekonomia. Za ile kupiłeś swojego QQ ?? Za około 100 tyś ?? Jeżeli tak to ja kupiłem QQ z którego jestem bardzo zadowolony, dojadę tam gdzie Ty i zaplaciłem około 25 tyś mniej. Za parę lat sprzedamy je w podobnej cenie.

Zajedziesz tam gdzie ja? Jak tak to ja swoim Passatem zajadę tam gdzie Ty. Czy sprzedamy w podobnej cenie? Sądząc po tym że tylko co trzeci Qashqai ma napęd 4x4, a co dziesiąty jest w wersji +2 (do tego dochodzi wersja TEKNA), to sądzę że jednak dostanę za niego więcej bo to będzie bardziej poszukiwany egzemplarz. Ale zgoda co do tego że nie każdego stać na wersję z dwulitrowym silnikiem i napędem 4x4, tylko że ja nie wybrałbym wtedy Qashqaia tylko normalnego kompakta lub kombi, bo nie mógłbym się pogodzić z tym że mam półCrossovera. Nie mniej jednak ,tak jak już wcześniej pisałem, zaczynam rozumieć dlaczego inni kupują półCrossovery i szanuję to.

Edytowane przez Seewolf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie napęd 4x4 był ważnym argumentem w zakupie tego auta, przedtem specjalnie nie byłem fanem takich typów, stanowczo wolałem sedany, plus te 2 dodatkowe miejsca z tyłu - rewelka. W zimę jazda kaszanką to poezja, nie wspominając o wyciąganiu teścia z błota na budowie :-). Stanowczo polecam, może nie przydaje się na codzień, ale są chwile kiedy się to docenia.

 

PS.

Według mnie +2 jest ładniejsza ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajedziesz tam gdzie ja? Jak tak to ja swoim Passatem zajadę tam gdzie Ty.

No tak, ale nie zajedziesz tam gdzie ja wjeżdżam rowerem :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym, że dojedziesz tam gdzie auto z napędem 4x4 absolutnie zgodzić się nie można. Skąd taki wniosek?

Uściślijmy że mówimy tylko o QQ, co Gran Vitara ma szanse dojechać dalej. Użytkuję QQ w różnych warunkach, zarówno w mieście jak i w górach i wszędzie dojeźdzam. Wozone w bagażniku łańcuchy nigdy mi się nie przydały. Dojeźdzam ja, dojeźdzają inni Kierowcy więc w którym momencie na drodze przydałby mi się napęd na 4 koło zabardzo niewiem. Nawet w porównaniu ASX i Yeti stwierdzono że tego typu auta są oszukane, a arument bezpieczenstwa ma prawo bytu ale w Subaru ... podobno są to różne, inne napędy.

Jak kojarze na youtube jest Twój filmik. Jak go oglądałem to zastanawiałem się czy z łańcuchami podjechałbym do Ciebie do garażu. Jeżeli tak to hmm ... pytanie czy dopłacać jest jasne.

 

Czy auto sprzedane zostanie w podobnej cenie - też bym się nie zakładał. Wszystko zależy od tego jaki kupiec się trafi. Są ludzie którzy biorą pod uwagę tylko auta 4x4 i za taki zadbany samochód są w stanie zapłacić więcej niż wynika to z cen na rynku czy w zestawieniach.

Tylko czy nie pomyśli on wtedy o np. Suzuki Grand Vitara ? Czy jak się dowie że kompaktem typu QQ próbowałeś zdobywać góry i doliny nie nasunie mu się obawa że autko jest wytłuczone, bo przeciez nie stworzone do "camel trophy" ... a polna droga to nie teren.

 

 

P.S.

Dziś gość (przyjechał starszym Suzuki), z którym umówiony byłem na budowie zapytał mnie czy mam reduktor. Powiedział że QQ tylko ładnie wygląda a terenówke to ma on.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś gość (przyjechał starszym Suzuki), z którym umówiony byłem na budowie zapytał mnie czy mam reduktor. Powiedział że QQ tylko ładnie wygląda a terenówke to ma on.

Powiedział prawdę. Tylko że nikt tutaj nie twierdzi że Qashqai jest autem terenowym. Jeżeli ktoś twierdzi że napęd 4x4 nic nie daje, to po co X-Trail ma napęd 4x4? Przecież z napędem 4x2 potrafiłby to samo. Jedno jest pewne, jeżeli ktoś kupuje SUVa czy Crossovera, to chyba właśnie po to żeby można było wjechać tam gdzie nie da się wjechać normalnym kompaktem. Oczywiście trzeba się pogodzić z tym że nie wjedzie się tam gdzie rasowa terenówka. SUVy i Crossovery są czymś pośrodku więc potrafią więcej niż normalne auta, ale jednak ciągle mniej niż auta terenowe.

Edytowane przez Seewolf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie - jak Ciut ochłoniecie to otworze - dyskusja bardzo fajna - ale czasem trzeba chwile wypoczac by nie zaminiło sie to w kłótnie a powoli zaczyna to tak wygladać a tego nie chcemy prawda ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! jestem tu nowy niedawno bo na jesieni kupiłem QQ4x4 i obserwując tą dyskusję śmiać mi się chce z tych którzy nie widzą różnicy w jeździe 4wd i 2wd,myślę że powinni teraz zimą na ośnieżonej drodze wsiąść w QQ4x4 a zobaczą różnicę tak jak zobaczyłem ją ja,poprzednie moje samochody były jednonapędowce mazda626 i pasat.Pomijając już fakt poruszania się zimą po drogach mocno zaśnieżonych,gdzie napęd na wszystkie koła sprawia że się jedzie niestety wyciągając samochody 2wd które tarasują drogę a takich w ciągu ostatniej zimy wyciągałem kilka,to panowie samochodem 4wd po tylko ubitym śniegu jedziemy 15km (uprzedzając komentarze ten sam kierowca o tych samych umiejętnościach) szybciej od 2wd nikt o tym nie wspomiał a z własnego doświadczenia wiem że tak jest.Trzymanie się drogi stabilny tył samochodu to są fakty.Tak więc jest to spory wydatek ale o ile klimat się nie ociepli bardzo użyteczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,to panowie samochodem 4wd po tylko ubitym śniegu jedziemy 15km (uprzedzając komentarze ten sam kierowca o tych samych umiejętnościach) szybciej od 2wd nikt o tym nie wspomiał a z własnego doświadczenia wiem że tak jest..

 

Tak czytam co napisałeś i o ile po części masz rację i nikt wyższości napędu 4WD nad 2WD nie neguje, jest lepszy i koniec o tyle dziwi mnie Twoja wypowiedz w powyższej sprawie.

 

Powiedz mi tylko jaki sens ma szybsza jazda w warunkach które opisałeś, a co z drogą hamowania przecież przy wyższej prędkości wydłuży się. Idąc tym tokiem myślenia wyższość 4WD automatycznie pryska...

No chyba, że o czymś nie wiem i QQ 4WD ma krótszą drogę hamowania od 2WD ? Ale zakładam, że chodziło Ci tylko o stabilność jazdy i docelowo nie brałeś pod uwagę drogi hamowania.

 

Bardziej trafionym porównaniem byłoby porównanie 2WD i 4WD przy tych samych prędkościach bo wtedy faktycznie ma to sens i potwierdzenie choćby dla bezpieczeństwa.

 

Być może żle zrozumiałem to co napisałeś, jeżeli tak to z góry przepraszam.

Edytowane przez tomi-ei
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...