Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zmiana biegu a obroty


Gość harp2
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, chciałem poprosić o Wasze opinie przy jakich obrotach optymalnie zmieniać biegi.

Mam 1,4 w benzynie i ok 45tys. Po Warszawie pali mi jak smok, tak z 10L/100km, a w zimie - ok.11. W trasie przy bardzo spokojnej jeździe ok 90km/h pali ok 7-8L.

 

Staram się jeździć delikatnie tzn nie przekraczam 2500obr, na początku trasy bardzo delikatnie używam gazu, hamuje silnikiem.

Nie znam się na tym, a chciałbym jeździć bardzie "eko" :)

 

Nie jestem doświadczonym, wytrawnym kierowcą, więc może coś robię źle, albo to sprawa regulacji notka?

Proszę o Waszą pomoc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zazwyczaj zmieniam biegi tak przy ponad 3000 obrotów. Czasami poniżej 3000. W mieście pali mi ponad 9l. Jak starałem się zmieniać biegi tak przy 2800 obrotów, wiele oszczędności to nie dało. Nadal w mieście palił około 9l.

Ale na trasie czasem udawało się osiągnąć nawet 5,2l/100km. Ostatnio trasa z Olsztyna do Warszawy i z powrotem - 6,7l/100km. Jazda raczej szarpana (jak to na krajowej 7-ce), zmiana biegów raczej trochę wyżej (3500 obrotów) bo musiałem trzymać się za nowym mondeo;)

Nie wiem czy to Ci pomoże, ale Twoje spalanie w mieście raczej mnie nie dziwi, trochę wysokie jest to na trasie. Sam się zastanawiam, czy zmiana biegu już przy 2500 obrotów jest dobra dla silnika - dlatego ostatnio zmieniam powyżej 3 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Benzynki w japonczykach raczej lubia wysokieobroty .

Tzn że nie za wysokie obroty ja miałem tez kiedys benz i zmieniałem biegi przy obrotach 3000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się ,ja wachluje lewarkiem w zakresie 2500-3000,wszystko zależy od ruchu na drodze i wyboru sposobu jazdy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach