Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Lampy przód-klosze, wymiana żarówek


Gość skoczekx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Do czmiel_t ; przepraszam że się wtrącę, ale myślę, że UserTino nie dał aż tak banalnego zapytania odnośnie żarówek. Byli inni co odpowiedzieli, poradzili i nie sprawiło im to żadnego problemu. Znam osobiście osoby które chciały poprawić jasność świateł i kupowali mocniejsze żarówki. Potem się przekonali, że przekaźniki, lustra i klosze wytrzymują, ale topił się wyłącznik świateł – ale nie jest tak u wszystkich.

Co do Twojego „banalnego” pytania, to myślę, że z lewej, jak i z prawej strony na tyłach nie masz plastikowych nadkoli, bo producent o tym nie pomyślał. Więc się nie męcz i nie kucaj, bo ich nie znajdziesz.

Wiadomo jednak, że plastiki przedłużają żywotność karoserii, a każdy z nas nie chciałby, aby nasze Tinki rdza z żerała.

Dalej myślisz że żarówki to temat banalny??? A może teraz już zastanawiasz się nad tymi nadkolami – czy faktycznie je masz, czy mają inni, kiedy zacznie łapać rdza, a może-gdzie inni i za ile je kupili???

Sumując, to myślę - ani temat żarówek, ani tych tylnych Twoich nadkoli nie są tematami banalnymi. Ale zawsze znajdzie się ktoś, co pomyśli inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze znajdzie się życzliwy który odpowie, jeden z grzeczności drugi dla nabicia postu. Nie będę się z Tobą sprzeczał bo widzę, że jesteś nowy ale może kiedyś przekonasz się, że lepiej w wyszukiwarce znaleźć jeden temat niż szukać w czternastu. Pozdro i bez urazy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba po to jest to forum żeby sobie pomagać, a nie wyzywać, może chłopak nie wie jak sie wymienia żarówki to sie chciał poradzić, a ty kolego ,,czmiel'' jak ci nie pasuja takie tematy to sobie zmień forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze pozwól kolego, że zacytuję nagłówek z forum:

"Przeczytaj zanim napiszesz!!!

Przed napisaniem nowego tematu zapoznaj się z zawartością działu. Użyj lokalnej wyszukiwarki w celu upewnienia się, czy temat nie był już poruszany (link szukaj u góry strony). Nie powielamy tych samych tematów i postów wielokrotnie. Tematy, które będą dotyczyły problemów już wcześniej opisywanych będą poprostu zamykane, a następnie usuwane"

 

Teraz regulamin forum, pkt. 2:

"Przed napisaniem nowego tematu każdy użytkownik jest zobowiązany do zapoznania się z zawartością danego działu oraz zawartych w nim ogłoszeń. Powinien również użyć lokalnej wyszukiwarki w celu upewnienia się, czy temat nie był już poruszany na forum (link szukaj u góry strony)."

 

Po drugie nie wyzwałem kolegi.

 

Po trzecie nie zmienię sobie forum! Ty możesz to zrobić skoro nie akceptujesz regulaminu ja w przeciwieństwie do Ciebie rejestrując się na forach zawsze go czytam i staram się przestrzegać na ile jest to możliwe.

Jeśli podoba Ci się zakładanie dwudziestu tematów opisujących ten sam problem proszę bardzo i odpowiadaj sobie do bólu.

 

Jeśli ktoś ma problem zawsze staram się pomagać i służyć radą (możesz się przekonać po moich postach) ale jeśli czegoś szukam to najpierw używam wyszukiwarki a nie idę na łatwiznę jak autor a Ty dajesz jedynie przykład nowym użytkownikom, że regulamin można olewać i zamiast znaleźć rozwiązanie problemu samemu, założyć nowy temat.

 

Myślę, że dokładnie wyjaśniłem już swoją reakcję na założony temat i nie mam nic więcej do dodania.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie przychylić się do opini czmiel_t. Pytanie zostało zadane o sposób wymiany żarówek a nie jakie zastosować i myślę, że dlatego wynikła u niego ta ironia. Sam jak zobaczyłem pytanie zaniemówiłem <_< człowiek zamiast podnieść maskę i zobaczyć jedną z najprostszych możliwości wymiany żarówek w dzisiejszych czasach jakie mamy w Tince (producenci niektórych modeli potrafią to nieźle utrudnić)zadał sobie "trud" :devil: włączenia kompa i wystukania pytania, trochę po bandzie... a wogóle pasowało by choć naocznie sprawdzić jak to tam wygląda bo tak to za chwilę może poprosił by o fotki wnętrza komory silnika ze wskazaniem miejsca wymiany?! Nie zaśmiecajmy sobie forum yakimi tematami i nie ubliżajmy. Sugestia muchamati2 aby sobie zmienić forum jest nie na miejscu :huh:

To my użytkownicy tworzymy takie fora jak to i spory wydaje mi się są zbędne.

Myślę, że zakończmy ten temat i oszczędźmy sobie dalszych uwag? :warning:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli kogoś uraziłem swą sugestią, to z góry przepraszam.

 

P.S a odnośnie żarówek to co myślicie o wsadzeniu tych pseudo co dają podobne światło do xenonów.

Edytowane przez muchamati2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to się pochwalę, że wreszcie wyczaiłem niedrogą lampę: http://allegro.pl/show_item.php?item=1324329264

Ma lekki odprysk, niemal niewidoczny na żywo a poza tym igła - jak nowa za 140zł :)

Wczoraj wieczorem wymieniłem i świeci o niebo lepiej bo równo rysuje promień światła (nie rozprasza).

 

Z ciekawostek napiszę, że to nie była robota unplug, plug & play bo pomimo, że lampa identyczna, na kloszu wszystkie numerki się zgadzały to okazało się, że gniazdo i oprawka kierunkowskazu oraz silniczek regulacji wysokości są inne. Musiałem trochę porzeźbić ale się udało. Dodatkowo urwałem śrubę mocującą reflektor i musiałem bawić się jeszcze w rozwiercanie. Ogólnie prosta robota zajęła mi dobre 2 godziny :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, przychylam się, wymiana żarówek jest łątwa -pod warunkiem jak wie się w jaki sposób uzyć siły i odkręcić lejek do wlewu płyny spryskiwaczy ;)

 

A tak własciwie to pozdrowienia dla użytkowników tego postu, zwłąszcza mi kiedyś bliskich, więc

Pozdrawiam Cie czmielu.

Pozdrawiam Cie Bodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, przychylam się, wymiana żarówek jest łątwa -pod warunkiem jak wie się w jaki sposób uzyć siły i odkręcić lejek do wlewu płyny spryskiwaczy ;)

 

A tak własciwie to pozdrowienia dla użytkowników tego postu, zwłąszcza mi kiedyś bliskich, więc

Pozdrawiam Cie czmielu.

Pozdrawiam Cie Bodek

No witam witam właśnie ostatnio się zastanawaiłem co z tobą :whistle: nadal jeździsz Tinką?

 

Wieszc co muchmati ja się obawiam tych pseudo ludzie niby jeżdżą na różnych wynalazkach ale hmmm może do tych co mają soczewki np Alma N 16 to może ale u nas ? Ja byłem trochę chory bo moim celem była taka wypaśna Primerka P11.144 łącznie z oryginalnymi ksenonkami (P 12 się bałem za opinie)ale trafiła się Tinka. Ja kupuję Boscha z tych chyba normalnych za ok. 25 zł/szt. Jak sięczyta testy to wszelkie podróbki raczej są kiepskie.

Edytowane przez Bodek05
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wow czyli co w tym samym roczniku (czy numerki nie muszą mieć oznaczenia rocznika?) zdarzały się różne lampy u naszych Tinek?! Ty chyba masz takie jak ja z pomarańczowym migaczem? ciekawe.... chociaż zdarzało mi się znaleźć części na których np. pisało w katalogu do 10.2000 chyba nawet przepływka tak ma. A przeglądając katalogi z wydechem można znaleźć wersję wydechu do silnika 1,8 114 kM (ten sam zakres roczikowy) w wersji short i long !!!! A i w 116 kM są inne katy chyba bo jeden jest Euro 3 a drugi Euro 4 http://www.catalogue.bosal.com/pages/exh_system_list.php?query_nr=5&make=NISSAN&model=Almera+Tino&body=Wszystkie typy nadwozia&cartype=1.8&fuel=B

pozycja 1 a 2 i 3

 

Jutro Tinka będzie chyba w górze(zimówki) to może fotki zrobię żeby wiedzieć co ja mam. :blink:

Pytanie które normy Euro spełnia moja pozycja 1 z obrazka 10/2000 ?

Edytowane przez Bodek05
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozdrawiam Cię Tolo74 ;)

 

Co do żarówek, też nie jestem kombinatorem a od kilku lat z powodzeniem używam niedrogich żarówek OSRAM Silverstar +50%. Jak dla mnie cena/jakość rewelacja i widać znaczną różnicę w stosunku do standardowych żarówek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, mam z pomarańczowym szkłem 2001r. i kupiłem identyczną - niestety oprawka kierunkowskazu miała inną wtyczkę. Kiedy chciałem przełożyć starą oprawkę to okazało się, że również gniazdo w lampie jest inne i musiałem przerobić oprawkę Dremelem. Później podobna sytuacja z silniczkiem ale na szczęście chociaż gniazdo było takie samo więc ograniczyło się tylko do zamiany samego silniczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze o odpowiedz -czemu miałyby służyć lampy LED w Tino?

Oszczędnośc prądu i żarówek -praktycznie żadna, chyba że ktoś robi 30-50tys km/rok a wydatek i montaż problematyczne nie wspominając o prawie i homologacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Firma OSRAM jak sięorientuję jest liderem w produkcji żarówek, a po piętach depcze mu Philips.

Jakos nie wyobrażam sobie żeby inne cuda techniki były lepsze i tańsze.

Przyznam że jak słyszę o żarówkach BOSCHa to trochę się usmiecham (nie mam zdania na ich temat).

Tak więc nie wierzcie cuda techniki (jak np LEDy, czy pseudo Kryptony -bo żaówki np Kryptonowe wymagają innego zasilania a LEDy są stosunkowo niewydajne -co najwyżej nadają się do postojówek)

A no i sam powiem że jeżdżę na żarówkach Philips +30% more energy (zóte pudełka za ok 20zł) -raczje średniej jakości ale mają ciepłą barwę co lubię w przeciwieństwie do innych biało-niebieskich odcieni.

 

PS.

a Tinka jeżdżę -owszem choć jak wspomniałem jest ona troche nie dla mnie i pewnie na wiosne pozbędę się jej może na korzyść zwykłej Almy lub Toyoty.

A to daltego że jest za szeroka (na jazde głównie miejską) i wysoka (wjazd do garażu (stoi na szczęscie pod wiatą) o czym kiedyś pisałem.

Gdyby był ktoś chętny to moge się rozstać na wiosnę.

Jej mankamenty to takie że trzeba lać paliwo by jechać ;)

Edytowane przez Tolo74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby mieć auto na bajerze ;)

Pomijając wszystko to nie wolno nam wkładać LED'ów do reflektorów ponieważ nie są one homologowane ani tym bardziej stworzone do współpracy z LED. LED daje inne światło i inaczej się rozchodzi więc nieprzystosowany reflektor może pogorszyć wręcz widoczność oraz oślepiać innych użytkowników.

Owszem, każdy chciałby coś ulepszyć w swoim aucie ale są pewne granice, których przekraczać nie wolno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może do postojówek ma to sens bo biorą mało prądu i można furę zostawić na noc na swiatłąch ale LEDy posiadają światło i dużo niższym nateżeniu -za to ich skupienie powoduje że do tego celu moga sie nadawać.

 

Czasami ostrzegam przez zakupem LEDów jako żarówki do mieszkania -chińska lipa -drogie i słabe światło a na pudełku piszą że odpowiednik 60W i wsadzili lipne 72szt diod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wyczaiłem w necie światełka do jazdy dziennej led philipsa. Są z homologacją i ich montaż jest zgodny z prawem. A oszczędność jest bo niestety h-7 mają tendencję do szybkiego przepalania się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak z montażem? Możesz dołączyć link? Myślałem o dziennych ale jak przypomnę sobie ile czasu kosztował mnie montaż w Corolli to chyba mi się nie chce :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość tomecki34

A jak z montażem? Możesz dołączyć link? Myślałem o dziennych ale jak przypomnę sobie ile czasu kosztował mnie montaż w Corolli to chyba mi się nie chce :/

 

Założyłem te światła do jazdy dziennej Philipsa. Rewelacja!!! Montaż i podłączenie banalnie proste. Dwa kabelki do akumulatora i jeden do plusa od żarówki postojowej. Lampy posiadają w zestawie moduł który załącza je automatycznie gdy kluczyk jest w pozycji umożliwiającej rozruch silnika i gasi je w momencie załączenia świateł postojowych lub mijania. Wszystko zgodnie z prawem. Czytałem rozporządzenie ministra na ten temat. I właśnie wyczaiłem błąd. Światła należy podłączyć pod plus żarówki świateł mijania bo w Polsce samochody rejestrowane przed 31 grudnia 2009 muszą mieć włączone światła postojowe tylne i oświetlenie tablicy rejestracyjnej. W instrukcji jest podłączenie do postojówki, ale można je stosować w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31.12.2009.link http://allegro.pl/la...1332744606.html

Przemyślałem tą sprawę jeszcze raz.

Według rozporządzenia ministra jest jaszcze jeden niuans. Samochody rejestrowane przed 31.12.2009 muszą mieć połączenie elektryczne takie by nie można ich było włączyć gdy nie są włączone tylne światła pozycyjne. I wymyśliłem nowy sposób podłączenia żeby zgadzał się z polskimi przepisami. Trzeba plus i minus podłączyć do świateł postojowych a ten dodatkowy kabel do plusa światła mijania. Na logikę wtedy wszystko powinno być zgodnie z rozporządzeniem. Będą się zapalały automatycznie przy włączonej pozycji, czyli będą się palić tylne światła i będą gasły gdy zapalimy mijania, jednocześnie będą spełniały zalecenie że nie można ich włączyć bez tylnych świateł. Muszę to sprawdzić.Link do rozporządzenia ministra :Dziennik Ustaw poz. 639 nr 75 z 2009 roku - Wersja pierwotna - INFOR.pl - prawo, biznes i finanse, giełda, ustawa

post-31686-000626600 1292489066_thumb.jpg

Edytowane przez tomecki34
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Ja nie wykręcam lejka i udało się wymienić już kilka razy.

Inny problem do żarówki testowałem już kilka producentów przepalają się dość często ostatnio wymieniałem 8 m-cy temu.

Przymierzam się do polerki kloszy wyglądają fatalnie po 150 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja również przy wymianie nie odkręcam lejka,kupuje żarówki philips +30% extra light,wystarczają na 11-12miesięcy(18-20000km).Moje klosze przed polerką wyglądały tak post-8761-0-21853200-1315508724_thumb.jpg post-8761-0-41917500-1315508744_thumb.jpg a po tak post-8761-0-10481400-1315508795_thumb.jpg post-8761-0-67519000-1315508806_thumb.jpg koszt 50pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No fajne te światełka ale gdzie ty mieszkasz? Czy ta metoda polerowania ma jakąś nazwę? (podpatrywałeś czym robione) Czy standard - proszę o polerkę kloszy? Aha a wyciągali z autka czy nie? 0 zł za całość rozumiem - dobra cena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszkam w Trzebnicy,standard - proszę o polerkę(na reklamie zakładu: Spawanie plastiku - polerowanie reflektorów)o metodę polerowania nie pytałem,byłem tylko przez chwilę jak próbował czy jest to do zrobienia,miał w ręce jakąś pastę i ściereczkę,bez wyciągania kloszy z autka.Po godzinie autko było do odbioru ( koszt 50zł ).Polerkę chyba można też zrobić u lakiernika.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...