Dżem Opublikowano 25 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 W moim TD27 kapie oleum z połączeń elastycznych turbo-kolektor ale jeszcze jakoś się auto turla. Oliwa nie znika, zasłony dymnej nie stawia, wiatraczek nie świszcze czy tam innych dźwięków nie wydaje ale ten oleik na dolocie mnie niepokoi pomału. Zastanawiam się czy robić coś z turbo czy dać sobie na razie spokój. Może podpowie mi ktoś jak sprawdzić drożność powrotu smarowania turbiny. Może to jest powód przepuszczania oleju przez turbinę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 25 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 (edytowane) Witam, Olej opuszcza turbosprężarkę wyłącznie w sposób grawitacyjny więc drożność tego przewodu odpływowego ma bardzo duże znaczenie. Do tego odpływu bardzo ciężko jest się dostać. U mnie odpływ z turbosprężarki z przewodem powrotnym jest połączony za pomocą łącznika elastycznego (rurki gumowej z opaskami) więc jakby udało ci się zsunąć tą rurkę i podłączyć drugą to przez nią można sprawdzić drożność i opory przepływu. Tutaj uwaga, sam odpływ może być drożny ale problem jest z zapewnieniem właściwego ciśnienia w komorze korbowej silnika czego przyczyną może być problem z układem odpowietrzania silnika tzw. "odma". W celu określenia skali tej nieszczelności proponuję zdjąć wszystkie łączniki pomiędzy turbosprężarką a kolektorem dolotowym, wyczyścić je od wewnątrz oraz z zewnątrz i zobaczyć kiedy będzie pojawiać się wyciek tzn. przy jakim przebiegu. Oczywiście na czas tego testu odłącz doprowadzenie odpowietrzenia komory silnikowej do rury doprowadzającej powietrze do turbosprężarki oraz drugą rurę od odpowietrzenia silnika skieruj pod samochód zamiast do jakichś separatorów oleju (u mnie tak jest) lub innych puszek oddzielających olej od gazów z komory korbowej. W puszce tego separatora jest zespół zaworów które też regulują ciśnienie w komorze korbowej silnika. Ja z odpowietrzeniem silnika bardzo dużo się nakombinowałem (i jeszcze nie skończyłem) i wiem, że jak z czymś przesadzisz to rury dolotowe od wewnątrz od razu są lekko zaolejone. Musisz też sprawdzić samą turbosprężarkę, co zrobisz bardzo prosto zdejmując rurę doprowadzającą powietrze o próbując palcem poruszać ośką turbosprężarki w pionie i poziomie. Wszelkie luzy świadczą o zużyciu jej ułożyskowania. Turbosprężarka ułożyskowana jest na łożyskach ślizgowych, nie ma typowych uszczelniaczy poza odrzutnikiem oleju i uszczelnieniem labiryntowym więc wszelkie luzy będą powodować jej nieszczelność. Jak zamieścisz jakieś zdjęcia z pewnością ktoś jeszcze coś podpowie. Pozdrawiam, Piotr Edytowane 9 Marca 2011 przez terranosaur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 25 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 No wiesz coś w Twoim myśleniu jest nacelowane bo mam wrażenie iż mam zbyt wysokie ciśnienie w układzie smarowania. Cieknie połączenie filtra oleju, pokrywa klawiatury no i turbo. Efekt nasila się zimą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 No wiesz coś w Twoim myśleniu jest nacelowane bo mam wrażenie iż mam zbyt wysokie ciśnienie w układzie smarowania. Cieknie połączenie filtra oleju, pokrywa klawiatury no i turbo. Efekt nasila się zimą Witam, Jak możesz to zrób zdjęcia, w sumie ciekawa sprawa. Ciśnienie smarowania w układzie można zmierzyć wkręcając manometr w miejsce czujnika ciśnienia oleju. Jak cieknie z pod klawiatury to raczej trzeba ją uszczelnić. Na początek sprawdź czy przewody odpowietrzające są drożne i wyprowadź ten przewód pod silnik, ewentualne ciśnienie w skrzyni korbowej musi się wtedy obniżyć. Pozdrawiam, Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość energy259 Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 u mnie w tym miejscy też jest mokro, na razie nic z tym nie robiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 (edytowane) u mnie w tym miejscy też jest mokro, na razie nic z tym nie robiłem. Nie wiem czy o to samo miejsce Wam chodzi ale u mnie te gumowo szmaciane rurki przy tej metalowej z napisem TURBO tez się pocą... robić coś z tym czy olać? Dżem kolego masz te fotki? Edytowane 26 Lutego 2011 przez Whitie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość energy259 Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 no ja właśnie o tym myślę nie wiem jak inni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 (edytowane) no ja właśnie o tym myślę nie wiem jak inni. korzystam z usług warsztatu AMS Grzebieluch - chłopaki zajmują się głownie rajdami a przy okazji serwisują moje auta. Szczerze - powiedzieli żebym to olał póki nie leci mocno. Jak zacznie się lać to turbinka do... powiedzmy naprawy/regeneracji póki co im ufam bo nie mam powodu nie ale jest to na bank kwestia spraw o których pisał Piotr Ale może ktoś ma inne zdanie ? Edytowane 26 Lutego 2011 przez Whitie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gramek Opublikowano 28 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 (edytowane) Tez mialem podobny efekt z poceniem sie przy turbo. Wymienilem opaski na nowe i przestalo. Edytowane 9 Marca 2011 przez terranosaur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 28 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 Tez mialem podobny efekt z poceniem sie przy turbo. Wymienilem opaski na nowe i przestalo. I takie właśnie rozwiązanie najbardziej mi pasuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
liternik Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 Witam. Może ktoś więcej naświetlić na temat tej ODMY. Może namiar gdzie to jest opisane w instrukcji. Może banalne pytanie ale jakoś nie łapię o co chodzi z tą odmą. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 18 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2011 Witam. Może ktoś więcej naświetlić na temat tej ODMY. Może namiar gdzie to jest opisane w instrukcji. Może banalne pytanie ale jakoś nie łapię o co chodzi z tą odmą. pozdrawiam ja... też nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Odma - odpowietrzenie skrzyni korbowej, jeśli nie działa zbiornik/zawór łapiący olej, olej pojawi się w dolocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Odma - odpowietrzenie skrzyni korbowej, jeśli nie działa zbiornik/zawór łapiący olej, olej pojawi się w dolocie. Gdzie tego szukać? Masz może jakieś zdjęcie... bo nie wiem które to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 25 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2011 EC, 312 strona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 26 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2013 Takie pytanie bo nie mogę znaleźć w serwisówce, jakieś dane co do ciśnienia doładowania ktoś posiada ? ile przy jakich obrotach powinno być ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 27 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2013 Mój program diagnostyczny dla silnika 27TD pokazuje max 0,84-0,89 bar żadnych danych co do obrotów nie ma, jak ustawisz na 0,9 bedzie git :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 puki co to chce jakoś sprawdzić to co mam wychodzi ze max pompuje do 0,6bara niestety w serwisówce jak wiadomo brakuje stron dla td Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 muszę wyjeździć przynajmniej ze 2 zbiorniki żeby zobaczyć jak wygląda spalanie, generalnie czuje różnice w momencie, ale do 2000 muł kompletny no ok pewnie tak ma bo maksymalny moment jest przy 2200, ale czuje ze jedzie od 2500 mniej czasu to zajmuje niż przy 25 oczywiście ale powyżej 125 km/h nie udało mi się go rozbujać co mnie dziwi bo jest tak samo jak było przy 25 ale nie kojarzę przy jakich obrotach mam to 125 .. chyba coś koło 4000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 ...egr wałkowaliśmy już no i czasem się właśnie powoli wyłącza ... jakoś idea którą mają niektórzy mechanicy gdy coś nie działa ... "bo to panie w pizz.... trzeba dać a nie jak baba" mnie nie przekonuje. jak ma działać to ma działać jak się miało coś rozruszać to się rozruszało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ToleDo Opublikowano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 Mi kiedyś stary i bardzo doswiadczony mechanik powiedział że każdy silnik jeśli jest jezdzony spokojnie czy to w korkach czy to po mieście MUSI być odmulony czyli parę kilometrów na wysokich obrotach . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 oj bez przesady wypali się trochę nagaru, coś się lepiej przepłucze i już ... szaleństwa nie będzie, tu nie ma dpfa żeby go wypalać konkrety proszę jaka jest fizyczna, mechaniczna podstawa takiego zjawiska ... to dam się przekonać co innego to tylko bajki i legendy, bo szwagrowi zadziałało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 zobaczymy jakie spalanie wyjdzie, może to ta turbina korci mnie żeby pokręcić do 0,9 ale może wytrzymam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 Mocjniejsze wersje silnikowe mają inne przełożenie główne w skrzyni, tak myślę i nie jest to poparte dowodami :)21 Nowsze mają wyższą prędkość maksymalną, realne 140km/h jest osiągalne. Ciśnienie na turbo tak z pamięci miałem 0,9. Kwestia dawki na pompie nie wiem co tam jest, mechanik chodzi tak sobie, elektroniczna o niebo lepiej sie wkręca na obroty. 4tys. obrotów to taki maks dla 2.7. Dawki bym nie ruszał, dużo spali a nie będzie szału. Zobaczyć jak jeździ z podtlenkiem propanu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 mam EGT podpięte więc jakoś nadmiaru powietrza się nie boje w razie co się zorientuje że nie tak. no dla TDI jest prawie 0,9 podane dla TD nie mam info no ja mam mniejsze przełożenie niż w tyranie ale .. mam większe kapcie z obliczeń wychodzi że jest w efekcie prawie jak nominał w terrano serwisówka coś chyba podaje że max bezpieczny to jakoś 5200-5500 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.