Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Korozja ramy, a wręcz jej brak.


t0masz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ostatnio stałem się właścicielem Terrano, autko ma zostać przygotowane do terenu i służyć do zabawy.

Zasadniczo lekki teren i zima. Na dzień dzisiejszy nie ma ramy, a raczej jej szczątki.

Tak to wygląda na foto.

 

il798_IMG_6986.JPG

dn691_IMG_6987.JPG

el662_IMG_6988.JPG

kd41_IMG_6998.JPG

xc610_IMG_6999.JPG

 

Rama była konserwowana, a i tak ją zjadło, wszędzie dziury.

Nie lubię wyważać otwartych drzwi więc proszę o opinię?

- spawać, łatać czyli rekonstrukcja, praktycznie trzeba ją zrobić od nowa.

- kupienie następnej, praktycznie kupienie zdrowej graniczy z cudem. Moja jest z 96 roku po konserwacji i wygląda tak.

- na moje oko nowsza rama z Terrano II jest bardzo podobna, może da się ją przerobić?

 

Co społeczność o tym myśli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki więc mam pewien obraz jak to wygląda, czyli jest źle :).

Pozytywne w tej sytuacji jest to że gorzej być nie może.

Jestem z okolicy Krakowa może wie ktoś o jakiej ramie nie daleko?

I jak z tą ramą z Terrano 2 nie da się jakoś przystosować, jest zupełnie inna?

Jak oglądam zdjęcia to tyłem się różni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki więc mam pewien obraz jak to wygląda, czyli jest źle :).

Pozytywne w tej sytuacji jest to że gorzej być nie może.

Jestem z okolicy Krakowa może wie ktoś o jakiej ramie nie daleko?

I jak z tą ramą z Terrano 2 nie da się jakoś przystosować, jest zupełnie inna?

Jak oglądam zdjęcia to tyłem się różni.

 

Nie wiem na pewno ale ktoś na srajadach taki patent robił chyba... poszukaj tu albo na rajdy4x4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

t0mek a tak z innej beczki, patrzac na Twój podpis..."Audi Cabriolet 2.8E '95---------------- "

Mam takie samo tyle, że nie w cabrio :)

Zakładałeś tam gaz? Bo mi trochę szkoda tego silnika....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Audi to mam sekwencję, kupiłem już z gazem.

Co do trwałości silnika na gazie to z moich doświadczeń nie ma co żałować.

W starej nysce zakładałem gaz przy 200 tys, zjechałem kolejne 150 tyś i auto pewnie do dziś jeździ.

 

Jeśli chodzi o Terrano to z ramą od II to bank, bo mam taką w Krakowie.

Konserwacja była oki tylko położona w 2000 roku, te dziury wyszły po niezłej męczarni. Na początku była cała :) tylko głucho oddawało pod młotkiem :)

Zjadło ją od środka, z zewnątrz zrywałem płaty twardej gumy. jak na konserwację trzymało się nieźle. Wewnątrz cały profil był pełen błota które idealnie kumulowało wilgoć wraz z naszym zimowym roztworem soli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

......

Jeśli chodzi o Terrano to z ramą od II to bank, bo mam taką w Krakowie.

Konserwacja była oki tylko położona w 2000 roku, te dziury wyszły po niezłej męczarni. Na początku była cała :) tylko głucho oddawało pod młotkiem :)

Zjadło ją od środka, z zewnątrz zrywałem płaty twardej gumy. jak na konserwację trzymało się nieźle. Wewnątrz cały profil był pełen błota które idealnie kumulowało wilgoć wraz z naszym zimowym roztworem soli.

 

Ja tam zawsze wszystkim powtarzam, że te baranki sa do d.... po prostu nie widać spod nich jak ruda żre....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy chyba mysla ze konserwacja polega na obsmarowaniu ramy podlogi i gotowe. To dosyc karkolomny proces jezeli ma byc skuteczny. Ja jestem w trakcie takiego zabiegu sam wszystko robie bo spece od konserwacji tak wlasnie dzialaja jak na zdjeciach bylo widac. Wyczyszczenie srodka profili to podstawa przed konserwacja.Same schniecie po dobrym umycu podwazia i wsrodku ramy to dobry dzien wspomagajac kompresorem i przedmuchujac dodatkowo. A oni juz po dwuch dniach odddaja i gotowe 500 zl sie nalezy;-) Po kazdym terenie laduje myjke w otwory techniczne w ramie i tak dlugo wpuszczam wode az wyplucze bloto i nie ma problemu z magazynowaniem wilgoci w srodku. A technologia jaka zastowowalem to: do profili zamknietych - brunox odrdzewiacz z i dodatkowe zabezpieczenie ( obojetne wobec siebie mozna smialo jedno na drugie)konserwacja do profili zamknietych.

- piaskowanie: nastepnie na gola blache brunox potem podklad do metalu, chloro kalczuk i na koniec bol ale glatki nie baranek.

Dodam foto relacje jak bede mial chwile czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy chyba mysla ze konserwacja polega na obsmarowaniu ramy podlogi i gotowe. To dosyc karkolomny proces jezeli ma byc skuteczny. Ja jestem w trakcie takiego zabiegu sam wszystko robie bo spece od konserwacji tak wlasnie dzialaja jak na zdjeciach bylo widac. Wyczyszczenie srodka profili to podstawa przed konserwacja.Same schniecie po dobrym umycu podwazia i wsrodku ramy to dobry dzien wspomagajac kompresorem i przedmuchujac dodatkowo. A oni juz po dwuch dniach odddaja i gotowe 500 zl sie nalezy;-) Po kazdym terenie laduje myjke w otwory techniczne w ramie i tak dlugo wpuszczam wode az wyplucze bloto i nie ma problemu z magazynowaniem wilgoci w srodku. A technologia jaka zastowowalem to: do profili zamknietych - brunox odrdzewiacz z i dodatkowe zabezpieczenie ( obojetne wobec siebie mozna smialo jedno na drugie)konserwacja do profili zamknietych.

- piaskowanie: nastepnie na gola blache brunox potem podklad do metalu, chloro kalczuk i na koniec bol ale glatki nie baranek.

Dodam foto relacje jak bede mial chwile czasu.

 

Ja czekam na tę fotki z opisem... pewnie tysz bedę chciał coś z tym zrobić.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że temat się rozwija, i idzie troszkę w innym kierunku.

Może i to dobrze, ramę już mam.

Teraz przed jej uzbrojeniem konserwacja.

Jak ją zakonserwować w środku?

Czego użyć do konserwacji, myślę o epoksydzie jakimś, co polecacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że temat się rozwija, i idzie troszkę w innym kierunku.

Może i to dobrze, ramę już mam.

Teraz przed jej uzbrojeniem konserwacja.

Jak ją zakonserwować w środku?

Czego użyć do konserwacji, myślę o epoksydzie jakimś, co polecacie?

 

Zbowid wie : http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=76&t=44211

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki więc mam pewien obraz jak to wygląda, czyli jest źle :).

Pozytywne w tej sytuacji jest to że gorzej być nie może.

Jestem z okolicy Krakowa może wie ktoś o jakiej ramie nie daleko?

I jak z tą ramą z Terrano 2 nie da się jakoś przystosować, jest zupełnie inna?

Jak oglądam zdjęcia to tyłem się różni.

 

 

witam

miałem podobny problem jak Ty. Kupiłem rame od TII w super stanie. Przerobiłem mocowania poduch na bude i śmigam. Moja rama po zdjęciu budy z tyłu z bakiem się złamała.

Jeśli będziesz chciał więcej szczegółów odnośnie przeróbki ramy to spoko.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek blacharka. Jako ze reszta ramy dobrze się trzyma tylko kilka spawów na mocowaniach przy poduszkach do budy poprawiałem. Najgorsza czesc to tył zewnętrzna strona, wycięte, zgorzel w środku wyczyszczona reszta profili jak zajzalem w srodku tylko ruda. Sprawdzone szpikulcem wszystkie newralgiczne punkty spawy laczenia itd. Wstawki blacha ocynkowana 2 mm. Zaprawka spawów od środka i od zewnątrz ocynkiem w spraju (Loctite 7800) dalsza część nastąpi....

post-35810-0-14528700-1304453460_thumb.jpg

post-35810-0-29170700-1304453488_thumb.jpg

post-35810-0-42711000-1304453508_thumb.jpg

post-35810-0-38416600-1304453526_thumb.jpg

post-35810-0-35733100-1304453544_thumb.jpg

post-35810-0-65116100-1304453563_thumb.jpg

post-35810-0-98949900-1304453577_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Whitie

Na początek blacharka. Jako ze reszta ramy dobrze się trzyma tylko kilka spawów na mocowaniach przy poduszkach do budy poprawiałem. Najgorsza czesc to tył zewnętrzna strona, wycięte, zgorzel w środku wyczyszczona reszta profili jak zajzalem w srodku tylko ruda. Sprawdzone szpikulcem wszystkie newralgiczne punkty spawy laczenia itd. Wstawki blacha ocynkowana 2 mm. Zaprawka spawów od środka i od zewnątrz ocynkiem w spraju (Loctite 7800) dalsza część nastąpi....

 

Jak mi jeszcze pospawasz progi to powiem że ładnie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chetnie ale najleprzy efekt i estetyka jest przy blacharce karoserii gdy spawasz migomatem niestety nie dorobilem sie ;-(

do ramy i podlogi w niewidocznych miejscach to transformatorowa a najlepiej inwerterowa;-) spawareczką :devil:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Whitie

Chetnie ale najleprzy efekt i estetyka jest przy blacharce karoserii gdy spawasz migomatem niestety nie dorobilem sie ;-(

do ramy i podlogi w niewidocznych miejscach to transformatorowa a najlepiej inwerterowa;-) spawareczką :devil:

Pozdrawiam

 

Jak umiesz to przywiozę migomat! Trzeba Ci wiedzieć, ze jestem z Leśnego (do 19 roku życia) i będę tam za 2 tygodnie na weekend :)

Edytowane przez Whitie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ciekawe co za konserwacja ... bitex B)

Da radę z TII.

Jestem nowym w tym temacie, też mam nis. terrano I long 94r. ze zgniłą ramą ( trochę mniej zgniłą ramą niż na zdjęciach )ale wydaje mi się że taniej będzie kosztowała wymiana ramy i tu mam konkretne pytanie - czy rama z terrano II long będzie pasować do mojego terrano I ( czy skończy się tylko na przeróbkach uchwyt budy i czy to są duże przeróbki tych uchwytów )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem nowym w tym temacie, też mam nis. terrano I long 94r. ze zgniłą ramą ( trochę mniej zgniłą ramą niż na zdjęciach )ale wydaje mi się że taniej będzie kosztowała wymiana ramy i tu mam konkretne pytanie - czy rama z terrano II long będzie pasować do mojego terrano I ( czy skończy się tylko na przeróbkach uchwyt budy i czy to są duże przeróbki tych uchwytów )

 

 

dla dobrego spawacza, który będzie miał starą ramę na wzór to max 3dni roboty. Mam tyrka I longa z ramą od T II long.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla dobrego spawacza, który będzie miał starą ramę na wzór to max 3dni roboty. Mam tyrka I longa z ramą od T II long.

Serdeczne dzięki za odpowiedz :rolleyes: ale rozmawiałem z moim mechanikiem że doprowadzi mi tą starą ramę do porządku (spawanie i konserwacja ramy, spawanie,poprawki i konserwacja budy + - 2000zł. wydaje mi się że to cena do przyjęcia) Powiedział że na 4-5 lat mi wytrzyma, a później to się zobaczy może kupię sobie coś lepszego.POZDRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serdeczne dzięki za odpowiedz :rolleyes: ale rozmawiałem z moim mechanikiem że doprowadzi mi tą starą ramę do porządku (spawanie i konserwacja ramy, spawanie,poprawki i konserwacja budy + - 2000zł. wydaje mi się że to cena do przyjęcia) Powiedział że na 4-5 lat mi wytrzyma, a później to się zobaczy może kupię sobie coś lepszego.POZDRO

 

 

myślę, że 2tys to trochę dużo. Możesz kupić rame od TII w super stanie za 600 zł, przerobienie 500zł konserwacja (konkretna) 500zł to masz 1600zł. Jak będziesz wymieniał ramę to polecą Ci łączniki stabilizatorów. Pomyśl nad wymianą gum na drążkach reakcyjnych. W sumie wyjdzie Ci max 2tys, ale nie na 4-5lat tylko o wiele dłużej. Ocwiście jak okresowo będziesz ją konserwował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...