Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Korozja ramy, a wręcz jej brak.


t0masz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kurcze, gdzieś kiedyś opisałem co do mm różnice pomiędzy T1 a obydwoma wersjami T2 ... ale nie podjąłbym się odszukania tego

Mogłem niedawno kupić "hurtowo" 2 ładne, długie ramy od T2 w baaaaardzo atrakcyjnych cenach, ale klienci się wycofali więc odpuściłem sobie taką "lokatę kapitału"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie planuje zmieniac, bo moja byla w dobrym stanie. Miałem stłuczke, ale nie trzeba musze mierzyć, na oko widać,że "troche" przesunieta..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mogła się tylko buda na ramie przesunąć ... u mnie buda trzyma się tylko na przednich śrubach

będzie to widać w okolicach zderzaków, one są mocowane do ramy, chociaż przy stłuczce pewnie się zdeformowały

na początek zmierz odległości między przednimi a tylnymi kołami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na samym przodzie przy tym pasie przesunela sie trochę, widac to na tych wzmocnieniach , jutro zdjęcia porobie.

Bo w przedni prawy rog dostalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mogłem niedawno kupić "hurtowo" 2 ładne, długie ramy od T2 w baaaaardzo atrakcyjnych cenach, ale klienci się wycofali więc odpuściłem sobie taką "lokatę kapitału"

 

 

oj ty :P może by się chętni znaleźli :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogłem niedawno kupić "hurtowo" 2 ładne, długie ramy od T2 w baaaaardzo atrakcyjnych cenach, ale klienci się wycofali więc odpuściłem sobie taką "lokatę kapitału"

Poczekaj jeszcze będzie okazja , po co na zapas kupować ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś wspominałem o cynkowaniu ramy. Ktoś pisał, że się nie da i w ogóle, że to trudne itp.

 

A jednak wychodzi na to, że się da.

Na filmie rama chyba od Patrola. Widać, że aby wyczyścić ramę od wewnątrz wystarczy wyciąć otwory pozwalające na wypiaskowanie wnętrza profili zamkniętych.

A potem te otwory zaspawać.

 

Dlatego według mnie warto ramę ocynkować. JEst to pracochłonne ale jeżeli ktośchce mieć samochó na lata do ta się to zrobić.

http://patrykstal.pl/patrol-na-zawsze-wersja-2-czesc-1/

 

Chciałbym żeby kiedyś udało mi się Terrano tak rozgrzebać i naprawić wszystko od podstaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A @Łysy czasem nie ocynkował swojej ramy?

zobacz w dziale Terenowe, tam sa zdjecia prac z jego odbudowy :)

Edytowane przez Badger1s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dokładnie jak mówisz ocynkowałem swoją ramę

Ale jak?

Zawiozłeś do ocynkowni przygotowaną wcześniej i gruntownie wyczyszczoną od zewnątrz i od środka ramę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dałem do piaskowania z zewnątrz i wewnątrz a później do ocynku ogniowego i jest ogniowy

 

Dałem do piaskowania z zewnątrz i wewnątrz a puźniej do ocynku ogniowego i jest git

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest zatopiona w wannie czyli kąpana, na ramę weszło 28 kiko ocynku, o tyle więcej ważyła przy odbiorze

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Joł  :punk:

Rama @Wilmanka będzie naprawiana w przyszłym roku, nie ma aż takiej tragedii żeby trzeba było operować natychmiast ;)

Póki co musisz unikać terenu i przeżyje do wiosny  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Koledzy auto Ford Maverick 2.7 d, rok 1996, wersja long. Dopadła mnie mocna korozja ramy. Wrzucam zdjęcia jest to lewa tylna część ramy przy nadkolu od strony kierowcy. Stuka podczas jazdy. Chcę raczej auto naprawić niż ze złomować. Jestem zielony w samochodach Co z tym mogę zrobić? Spawać, zmieniać ramę, zmieniać część ramy, gdzie i za ile?
Pozdrawiam załamany Grzegorz c164a5c79ee529777ead07cb9590743e.jpg9da331fd11c0edfd9aa135c040f31bb1.jpg95cc195a494b0f3792c23997c99e2763.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej wymienić ramę. Znaleźć jakąś w dobrym stanie. Wyczyścić .Dać do ocynkowania. Przełożyć do samochodu i cieszyć się prawie dożywotnią wiecznością samochodu , a przynajmniej ramy.

To co widać na zdjęciu da się naprawić , ale za chwilę coś takiego pojawi się z drugie strony. Weź młotek i popukaj w różnych miejscach ramy . Zobaczysz czy jest sens naprawiać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Właśnie o to chodzi, że machanicznie auto i silnik jest suoer sprawne, dlatego nie chciałbym złomować. Znalazłem w necie ramę niby piaskowana i naprawiona tam gdzie była potrzeba oraz pomalowana 2 razy farbą.
Cena przyzwoita może warto się zainteresować w takim razie.
Robię 3 tys. Km rocznie, głównie w koło komina i na ryby.
Tak więc posłucham twoich rad i będę kombinował z zmianą ramy.
Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sprzedałem niedawno Navarę z powodu ramy . Samochód sprawny technicznie , ale rama wymagała wymiany. Niestety ramy w dobrym stanie nie da się kupić. Odbudować się da. Od 5 lat była naprawiana miejscowo i bałem się , że już niedługo trzeba będzie wracać do tych miejsc sprzed 5 lat. 

Moja rada: po każdej zimie , po jazdach w terenie , płukać ramę Karcherem w  środku. Udrażniać otwory w dolnej części  ramy, tak żeby sól, błoto ,woda mogła wypłynać. I konserwować wnętrze ramy płynnymi środkami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...