trupex Opublikowano 23 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2011 myślę, że 2tys to trochę dużo. Możesz kupić rame od TII w super stanie za 600 zł, przerobienie 500zł konserwacja (konkretna) 500zł to masz 1600zł. Jak będziesz wymieniał ramę to polecą Ci łączniki stabilizatorów. Pomyśl nad wymianą gum na drążkach reakcyjnych. W sumie wyjdzie Ci max 2tys, ale nie na 4-5lat tylko o wiele dłużej. Ocwiście jak okresowo będziesz ją konserwował. ąwiem i mam z tym wielki dylemat, tylko ja mieszkam w tzw. WORKU TUROSZOWSKIM i u nas ceny są trochę z "kosmosu".Po dobrą ramę w tej cenie musiałbym dymać około 200km w jedną stronę, a nie mam busa.W tej cenie mechanik naprawia mi też budę(a spawania i poprawek też trochę jest).Zawiechę kompletnie sam wymieniam przód i tył na polibusze plus wszystkie drążki i łączniki.Za tego " trupeksa" tak go nazwałem dałem w sumie 3500zł (silnik-skrzynia-napędy super stan) dlatego przewiduję go 4-5 lat.POZDRO Przepraszam że nis. terrano nazwałem trupeks Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zakula81 Opublikowano 24 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2011 ą wiem i mam z tym wielki dylemat, tylko ja mieszkam w tzw. WORKU TUROSZOWSKIM i u nas ceny są trochę z "kosmosu".Po dobrą ramę w tej cenie musiałbym dymać około 200km w jedną stronę, a nie mam busa.W tej cenie mechanik naprawia mi też budę(a spawania i poprawek też trochę jest).Zawiechę kompletnie sam wymieniam przód i tył na polibusze plus wszystkie drążki i łączniki.Za tego " trupeksa" tak go nazwałem dałem w sumie 3500zł (silnik-skrzynia-napędy super stan) dlatego przewiduję go 4-5 lat.POZDRO Przepraszam że nis. terrano nazwałem trupeks ja śmigałem po ramę z przyczepką 600km w jedną stronę ale warto było. W sumie na dzień dobry wpakowałem 4,5tys (ze wszystkim). Ale tyrek teraz jak marzenie. Nie myślę nawet o zmianie. Poprostu auto coś w sobie ma. Jak uporasz się już ze swoim pochwal się jak wygląda. Pozdrawiam Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trupex Opublikowano 24 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2011 ja śmigałem po ramę z przyczepką 600km w jedną stronę ale warto było. W sumie na dzień dobry wpakowałem 4,5tys (ze wszystkim). Ale tyrek teraz jak marzenie. Nie myślę nawet o zmianie. Poprostu auto coś w sobie ma. Jak uporasz się już ze swoim pochwal się jak wygląda. Pozdrawiam Krzysztof No zobaczymy jak to wyjdzie, ja należę do ludzi którzy nie zwracają uwagi na estetykę, dla mnie auto ma być sprawne - wsiadam do niego i mam przejechać nawet 2000km bez usterki.Jak go doprowadzę do porządku to wkleję jakieś foty, chyba że będę miał z nim problemy to będę się na forum tarabanił. POZDRAWIAM Cezary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gramek Opublikowano 25 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 Kontynuując watek konserwy. Kolejnym krokiem było umycie i odtłuszczenie ramy wewnątrz. Najpierw woda w otwory rewizyjne do mycia tak dlugo az przestanie wyciekać z niej błoto i wypłuczą się wszystkie otwory wylotowe tak żeby woda z nich swobodnie wypływała. W moim przypadku musiałem wyciąć raz ze z ciekawości jak ta renia tam postępuje a dwa ze niestety duże kawałki różności zatykały otwory wylotowe podczas mycia. Po wycieciu paskow 7x80 takie wstawiałem okazało się ze po wyschnięciu wyciągnąłem jeszcze dwa wiadra 10 l ;-) piachu kawalkow drewna luznej zgorzeli. Stan ramy po wyczyszczeniu mile mnie zaskoczył.Od strony do środka osi podwozia rama jest podwójnie zgrzewana spawów nie widziałem wiec od zewnatrz profile maja 2mm od wewnętrznej strony 4 mm tak samo jest przy uchwytach do budy tez są wzmocnienia z podwójnej warstwy blachy ( to tak informacyjnie jakby Ktoś potrzebował) Po wyczyszczeniu wyszło ze nikt do tej pory nie wykonywał konserwacji profili w środku albo wykonywał ja na piach. Pokazala sie ladna czarniutka fabryczna farba a rdza była powierzchowna szczotka druciana wystarczyła na koniec przed zaspawaniem przedmuchanie kompresorkiem. Po żmudnym ale owocnym badaniu wyszlo ze najbardziej skorodowane były profile na zewnątrz a teraz jest ladna swiecaca tymczasowo ocynkowana blaszka;-P Sami widzicie ze jedna czynnosc pociaga za soba druga jak ma byc dobrze. Procedura jak zastosowalem do konserwacji profili w srodku. Po czyszczeniu i wstawkach blacharkich. pistoletem z rurka do konserwacji wprowardzilem i wyplukalem profile od wewnatrz odrdzewiaczem Dragon ( bez reklamy) tani dobrze odpylil przerwa 12 h nastepnie brunox epoxyd ale w rozcienczonej postaci zeby zwiekrzyc zwilżalność i rozpływność tez z pistoletu z rurka kolejny krok Loctite 7800 mialem w spraju ( wiec sprezareczka odpada) od znajomego zalatwilem sobie rurke od wosku do konserwacji wewnetrznej w spraju i dalo rade. teraz moge spac spokojnie;) a nie zeby mi sie snila rdza w formie bakterii ktora wcina mojego Tyranka Bueheheheheheh zart;-) CDN.... Jak znajde troche czasu w nastepnym odcinku piaskowanie i interplus 356 Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanielZ Opublikowano 15 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2011 Trochę odświeżę temat czy ktoś może dysponuje fotkami z przekładania ramy z TII do TI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zakula81 Opublikowano 15 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2011 Trochę odświeżę temat czy ktoś może dysponuje fotkami z przekładania ramy z TII do TI a co dokładnie masz na mysli? przeróbka ramy? czy bezposrednio przekładka, ale to bez przeróbki jest niemożliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanielZ Opublikowano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 Foty przerobionej ramy TII na TI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zakula81 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 Foty przerobionej ramy TII na TI fotek takich nie posiadam i szczerze mówiąc nic Ci one nie powiedzą bo po przerobieniu niczym sie nie różni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanielZ Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 fotek takich nie posiadam i szczerze mówiąc nic Ci one nie powiedzą bo po przerobieniu niczym sie nie różni. Fakt fotki nic nie dały ale znalazłem rysunki ram z wymiarami . Jeszcze jedno pytanie tylko nie bijcie czy to co jest przykręcane do ramy ( wahacze przód , drążki tył ) są takie same w TI i TII . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zakula81 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 na bank TII do 98r nie wiem jak dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pulchny Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Witam Jeste nowy temat przeczytałem ale i tak zapytam ponownie :/ czy rama do T1 KRÓTKI DŁUGI SĄ TAKIE SAME ? ewentualnie możę ktoś sie orientuje czy ktoś tak owe sprzedaje w małopolsce ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2015 te same W "jedynkach" nie ma podziału na krótki/długi ... wszystkie są długie, ale 3- i 5-drzwiowe w "dwójkach" owszem ... 3d jest krótszy od 5d Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pulchny Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2015 dzięki teraz pozostaje tylko taką znaleźć w dobrym stanie .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Widziałem na Alle. ... są Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pulchny Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2015 tak tak oklice dolnego ślaska , tylko psia jucha to 400km w jedną strone, zanim znajde majstra do tego zadania moze cos blizej sie pojawi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2015 od długiej "dwójki" poszukaj, tylko będzie trochę przeróbek, albo do @Łysego się zgłoś ... albo do mnie ... albo na Mazury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pulchny Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2015 w sprawie przeróbki ramy ? czy aby całóści robót ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Do przeróbki ramy od T2 będą potrzebne fragmenty Twojej ramy ... albo nie, właściwie to mam starą ramę od T1 z potrzebnymi elementami trochę bawię się w takie rzeczy, daj znać jakby co Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pulchny Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2015 hmmm kuszace ale troszke daleko ale nie mowie ze nie skorzystam aczkolwiek wpierw chyba sie pokusz o obejrzenie orginałów choc po tylu latach moze to byc mizerny pomysł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2015 I jedną i drugą musisz zabezpieczyć, wymienić tuleje (niektóre są nie do odzyskania ze starej ramy) ceny są podobne, ale od dwójki zawsze rama ciut młodsza @Łysego masz bliżej ... warsztatów żadnych nie polecam, bo się na tym po prostu nie znają ... trzeba lubić to co się robi, a nie tylko na zarobek liczyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łysy Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Lemmy tu masz rację to trza kochać a nie tylko kasować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pulchny Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2015 warsztat odpowiedni mam bardzo blisko firma SEMAK zajmuja sie głównie 4x4 tylko obawiam sie swoich zakupów balem sie zżartej ramy ,a i tak dałem sie wy,,, no wiadomo o co chodzi próbuję sie tylko oswoic z wydatkiem rzędu 4,5 tys na konserwacje i wymiane ...i zapytanie off topic do czego jest przełącznik po prawej stronie kierownicy jeden to wycieraczka z tyłu ten blizej kierownicy niema juz oznaczenia a nic sie nie załącza kiedy go wciska wiec niewiem czy warto go reanimowac kochać bad sie wpakować bez wyjscia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2015 skrzynia automatyczna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pulchny Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2015 manual Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2015 3,5 tys. powinno wystarczyć ... rama, polibusze, robota ... jeśli nie będzie niespodzianek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.