devi Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 (edytowane) Ponieważ niektórzy myślą co zrobić z Zetką aby była do sportu amatorskiego chociażby podaję listę PODSTAWOWYCH modów, które musiałem zamówić do Lancera Evo V , żeby się nim dało jeździć w sposób przypominający sportowy. down pipe osłonka na kolektor ręczny hydrauliczny oczko do holowania osłona pod silnik (karbon) przewody hamulcowe w oplocie przewód sprzęgła w oplocie klocki Carbone Lorraine stabilizatory zegar boost zegar ciśń oleju zegar temp oleju podstawka do zegarów flokowanie deski tarcze przód łączniki stabilizatora regulator siły hamowania gaśnice łatwo dostępne wewnątrz kabiny oczka do otwierania maski dolot grzybek cat-back sportowy oczywiście tak skomponowany sprzęt wysyłamy na przeprogramowanie mapy silnika do bezpiecznego poziomu (z seryjnych 280KM na jakieś 340KM) proszę zauważcie, że nie ruszam dyfrów, nic nie zakuwam, nie zmieniam zawiasów, turbo ani nic. można powiedzieć, że to lekko usprawniona seria. Wyobrażam sobie, że w Zetkach też trzeba część z tych rzeczy zrobić aby były do sportu amatorskiego. Niestety problemem mojej wersji (Lancer Evo V GSR) też jest waga. 1360 kg. W wersji RS ma 1260 kg no i to już jest fajna waga do ścigania. Oczywiście z GSR można zrobić prawie RS wywalając wszystko co się da ale na razie nie planuję. Edytowane 16 Czerwca 2011 przez devi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boberek91 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Kompletny wydech, program i już masz dodatkowe 60KM, przy doładowanym silniczku kwestia podnoszenia mocy nie jest aż tak kosztowna. Co innego cała reszta (zawiecha, hamulce) itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prezes_Karol Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 bez blow-off'a? pssssss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
worm#21 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 Ponieważ niektórzy myślą co zrobić z Zetką aby była do sportu amatorskiego chociażby podaję listę PODSTAWOWYCH modów, które musiałem zamówić do Lancera Evo V , żeby się nim dało jeździć w sposób przypominający sportowy. down pipe osłonka na kolektor ręczny hydrauliczny oczko do holowania osłona pod silnik (karbon) przewody hamulcowe w oplocie przewód sprzęgła w oplocie klocki Carbone Lorraine stabilizatory zegar boost zegar ciśń oleju zegar temp oleju podstawka do zegarów flokowanie deski tarcze przód łączniki stabilizatora regulator siły hamowania gaśnice łatwo dostępne wewnątrz kabiny oczka do otwierania maski dolot grzybek cat-back sportowy oczywiście tak skomponowany sprzęt wysyłamy na przeprogramowanie mapy silnika do bezpiecznego poziomu (z seryjnych 280KM na jakieś 340KM) proszę zauważcie, że nie ruszam dyfrów, nic nie zakuwam, nie zmieniam zawiasów, turbo ani nic. można powiedzieć, że to lekko usprawniona seria. Wyobrażam sobie, że w Zetkach też trzeba część z tych rzeczy zrobić aby były do sportu amatorskiego. Niestety problemem mojej wersji (Lancer Evo V GSR) też jest waga. 1360 kg. W wersji RS ma 1260 kg no i to już jest fajna waga do ścigania. Oczywiście z GSR można zrobić prawie RS wywalając wszystko co się da ale na razie nie planuję. Devi wrzuc jakąś fotke na smaczek Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devi Opublikowano 17 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 bez blow-off'a? pssssss pssss jest seryjny póki co. podobno do 350KM wystarczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utaszo Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 własnie , fotka się należy. to troche powzdychamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devi Opublikowano 17 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 jeszcze przed modzeniem. pomodzeniowa fotka mam nadzieję niebawem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prezes_Karol Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 ładna Carisma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
worm#21 Opublikowano 18 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2011 Devi powiem ci że w garażu to masz kolorowo pozazdrościć Pzdzr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devi Opublikowano 18 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2011 Devi powiem ci że w garażu to masz kolorowo pozazdrościć Pzdzr spoko spoko, garaż zostanie przerzedzony bo to lekka przesada ładna Carisma zdaje się, ze w japonii albo w usa był sprzedawany jako Carisma GT czy jakoś tak, ale konstrukcyjnie niewiele się różni od Evo VII albo VIII Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utaszo Opublikowano 18 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2011 (edytowane) no i wzdycham/.... bardzo mi się podoba w tej budzie, taki klasyczny sedan w kolorze CC Sporting ;-) Jak ode mnie duży +! i ta naklejka mocy... Edytowane 18 Czerwca 2011 przez utaszo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
worm#21 Opublikowano 18 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2011 spoko spoko, garaż zostanie przerzedzony bo to lekka przesada chętnie cos przygarnę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devi Opublikowano 18 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2011 chętnie cos przygarnę po co Ci druga zetka ? no i wzdycham/.... bardzo mi się podoba w tej budzie, taki klasyczny sedan w kolorze CC Sporting ;-) Jak ode mnie duży +! i ta naklejka mocy... generalnie jezeli macie jakieś pomysły co tam wizualnie można zrobić żeby było bardziej z pazurem to piszcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
worm#21 Opublikowano 18 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2011 po co Ci druga zetka ? ja liczyłem na limonke heheh Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sirtrojan Opublikowano 18 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2011 (edytowane) flok na desce to podstawa tak poważnie to niezła lista zakupów. Dobrze że żona podziela twoja pasje bo inaczej zabrała by ci karty i cały cash Ale kolor paskudny furacza - oklej albo przemaluj Edytowane 18 Czerwca 2011 przez sirtrojan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devi Opublikowano 18 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2011 flok na desce to podstawa tak poważnie to niezła lista zakupów. Dobrze że żona podziela twoja pasje bo inaczej zabrała by ci karty i cały cash Ale kolor paskudny furacza - oklej albo przemaluj no flokowana już jest, musiała być bo oryginalna jest po prostu paskudna jak cholera. żona podziela, tylko że najlepiej gdyby to darmowe hobby było :/ kolor jak kolor, docelowo ma być cały oklejony w barwy bojowo-firmowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sirtrojan Opublikowano 18 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2011 heeh oki. Prawdą jest powiedzenie - tam gdzie jest pasja/hobby nie liczę się pieniądze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devi Opublikowano 19 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 (edytowane) heeh oki. Prawdą jest powiedzenie - tam gdzie jest pasja/hobby nie liczę się pieniądze tam gdzie zaczyna się motorsport tam kończy się zdrowy rozsądek i ... pieniądze (a w zasadzie to ) Prawdopodobnie żony są potrzebne do tego aby utrzymywać równowagę tego systemu. ja liczyłem na limonke heheh obawiam się, że Żona się z nią nie chce rozstać, ewentualna zamiana na F430 wchodzi w rachubę po ostatniej przejażdżce na Ułęży Edytowane 19 Czerwca 2011 przez devi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdz Opublikowano 22 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2011 (edytowane) Po długim okresie kombinowania jak by tu rozwiązać definitywnie problem bardzo ciepłych rur dolotu (Fujita) i w związku ze zbliżającymi się 3 dniowymi zmaganiami na Torze Poznań,zabrałem się do dzieła. Zakupiłem bandaż termoizolacyjny do kolektorów i wykonałem próbę owinięcia.Wynik jest zadowalający,jednak 5 metrów nie starczyło na dwa doloty więc zamówiłem 10 metrów.Jak tylko przyjdzie paczka to dotychczasowe dwa odcinki wykorzystane na dolocie owiną kolektor wydechowy,reszta która zostanie też tam wyląduje.Na razie zrezygnowałem ze sportowych kolektorów wydechowych,ale to kwestia czasu. Następnie zabrałem się za temat który urósł mi do rangi wyzwania: opracowanie systemu dopływu zimnego powietrza na stożki-co w połączeniu z ich izolacją musi dać oczywisty skutek.Nieoryginalny zderzak dawał możliwości (dużo miejsca na łapacze powietrza),oraz nastręczał kłopotów (ciasno na przeprowadzenie rur). Po kilku oględzinach wstępnie doszedłem do wniosku że będę musiał zbudować łapacze np. z blachy-to dość sporo roboty i to mało wdzięcznej.Jednak jak zawsze w takich sytuacjach jadę do np. Leroy-Merlin i szukam czy coś się da wykorzystać z istniejących rozwiązań.Oto efekt: Niezastąpiona rura aluminiowa oraz plastikowe kolanko do klimatyzacji z włożonym już reduktorem (zwężką) na rurę.Plastiki były białe więc w ruch poszedł primer w sprayu a po nim czarny mat. Demontaż zderzaka jest mozolny w garażowych warunkach,niemniej po jego dokonaniu otwierają się takie możliwości jak podłużnica z różnymi otworkami które można wykorzystać do wkręcenia. W odpowiednich miejscach łapaczy wywierciłem otwory na śrubę (widoczna w otworze podłużnicy)-mocowanie jak fabryczne: Teraz zaczyna się etap gdzie padło najwięcej słów niecenzuralnych.Rura aluminiowa jest wdzięczna z pozoru-da się ją nagiąć do współpracy,jednak efekt wizualny (choć nie będzie on widoczny pod spoilerem) jest daleki od pięknego,perfekcjonistę przyprawia o ból,choć w sumie pomimo koniecznych spłaszczeń i deformacji zachowuje rozsądny prześwit.Największy problem w moim zderzaku to przypadające tuż za pierwszym zgięciem w górę spryskiwacze wmontowane od wewnątrz zderzaka.To za ich przyczyną musi to tak wyglądać (deformacje na środkowym etapie przebiegu rury to konieczność wynikająca z przypadającego w tym miejscu spadu/skosu zderzaka) : Po ponownym założeniu zderzaka całość przez siatkę grila prezentuje się ok-jak się przyjrzeć to widoczne są łapacze oraz rury w zagięciach bez deformacji.Dzisiaj zrobię zdjęcia i wstawię.W trakcie próbnej przejażdżki z zadowoleniem stwierdziłem że efekt jest zgodny z oczekiwaniem-na stożki leci zimne,pomimo że nie są w boksach,rury są chłodniejsze,no i silnik zauważalnie lepiej pracuje,co jest oczywiste zważywszy że pod maską jest myślę koło 60 stopni i to powietrze było zasysane z lekkim tylko jakimś chłodniejszym przeciągiem który tam trochę wpadał. W związku z tym że nie podobało mi się to powyginane druciarstwo,już w trakcie zakładania zderzaka przyszedł mi do głowy pomysł na estetyczniejsze rozwiązanie.Kolejna przebudowa zatrzyma tylko krótki kawałek rury aluminiowej,przed pierwszym zgięciem zamontuję kolejną zwężkę plastikową aż do średnicy w przybliżeniu 8 cm.(tyle ile dzieli na zdjęciu dolną krawędź reflektora od podłużnicy) i dalszą część systemu oprę o rurki i kolanka z czarnego PCW lub gumy.Wyglądać to będzie przyzwoicie zaś efektywność nadmuchu pomimo zwężenia nie powinna mocno spaść. Proponuję to rozwiązanie każdemu kto nie ma dolotu powietrza na stożki-silnik się będzie cieszył,a wszystko we własnym zakresie-czyli relatywnie tanio. Niezależnie od tego w ramach modów i przygotowań do imprezy gotowe są do wymiany: przewody hamulcowe w stalowych oplotach,płyn RBF 660,Motul Gear 300 SAE 75W-90,Motul Competition 15W-50 (po wyścigach wypróbuję Motul 300V Power Racing 5W-30) i klocki HP Plus na tył oraz DS 2500 na przód. Myślę jeszcze w tym roku dać Final Drive,sprzęgło jakieś Stage 1,oraz kolektor sportowy. Edytowane 22 Czerwca 2011 przez ZdzPoz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
worm#21 Opublikowano 23 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 czesc to jest podstawowy problem w tym aucie co ewidentnie pokazują wykresy ,dało rade to jeszcze tak puscic moze z mniejszymi gięciami ? sam ocen moze sie przyda ja mysle bardziej o tym rozwiazaniu natomiast najchętniej założyłbym ta puche +gąbka na razie szukam stocowej bo jeszcze nie hamowałem seryjnej jak bede miec wszystko zrobie pomiary z kazdym z rozwiązań to tego typu przeróbek trzeba miec hamownie na pare godzinek i mozna sie pobawic wykresów sie nie da oszukac p.s.jakiej taśmy użyłeś/zamierzasz do owinięcia kolektorów ? Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewa_hb Opublikowano 23 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 Po długim okresie kombinowania jak by tu rozwiązać definitywnie problem bardzo ciepłych rur dolotu (Fujita) i w związku ze zbliżającymi się 3 dniowymi zmaganiami na Torze Poznań,zabrałem się do dzieła. sPrawdzałeś może na rolkach ile dał u Ciebie CAI? Btw. Dzięki za relację, ja jestem na tym samym etapie więc na pewno się przyda... Ja z kolei zaczęłam szukać i znalazłam w sumie tylko trzy opcje: pierwsza rura spiro w zderzaku, która wygląda mało przekonująco, druga stożek w zderzaku - tu jednak boje się o to że przedostanie się woda - nie mam chyba zaufania do water shieldów i trzecia - front bumper intake, który tez wyglądem nie przekonuje, ale chyba dobrze spełniałby swoją role (może ktoś wie coś więcej?). Na razie się wstrzymałam i umówiłam na wizytę do ElTeca, zobaczyć co zaproponuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdz Opublikowano 23 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 (edytowane) Worm-jest rzeczywiście możliwość puszczenia w ten sposób,jednak mocno zasłoniło by to chłodnicę-zwłaszcza że były by to dwa łapacze i dwie rury.Na poniższej fotce dodatkowo widać też że po stronie pasażera jest już fabrycznie mniej miejsca ze względu na przewody idące do chłodnicy chyba od klimatyzacji,i one z tej strony blokują przeprowadzenie rury w taki sposób.Czyli musiało by być niesymetrycznie. Mam stosunkowo mały prześwit przy założonej rejestracji (widać to na kolejnych fotkach) więc jedyne wyjście to to które wybrałem.Zastosowana taśma to zwykła taśma do izolacji kolektorów wydechu (z Allegro).Wcześniej próbowałem odpowiednio dobrać rurę z ciemnoszarej pianki izolacyjnej o grubości 0,5 mm (sporo dopasowywania oraz roboty) i jest to skuteczne ale wygląda kiepsko.Bandaże są najcieńsze,więc przy dokładnym i równym ich założeniu efekt jest i w miarę elegancki i skuteczny. Ewa-przyrost po założeniu CAI to po około +7 koni i +10 nm. więc warto.Na Allegro widziałem zastaw stożków KN do silnika HR już z osłonami-bardzo ułatwia. Efekt po założeniu zderzaka: [/img] [/img] [/img] Edytowane 23 Czerwca 2011 przez ZdzPoz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sirtrojan Opublikowano 23 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 (edytowane) gdzie zamówiłeś przewody hamulcowe w oplocie? potrzebne mi są do upgrade-u hamulcy. a rury tryśnij czarną farbą - będą niewidoczne. Edytowane 23 Czerwca 2011 przez sirtrojan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
worm#21 Opublikowano 23 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 dolotem 7 koni ładnie ,natomiast po raz kolejny ile to miało miec w serii 313 rok 2008? :/ ,zrobisz wydech bedzie deklarowana moc Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devi Opublikowano 23 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 (edytowane) Niezależnie od tego w ramach modów i przygotowań do imprezy gotowe są do wymiany: przewody hamulcowe w stalowych oplotach,płyn RBF 660,Motul Gear 300 SAE 75W-90,Motul Competition 15W-50 (po wyścigach wypróbuję Motul 300V Power Racing 5W-30) i klocki HP Plus na tył oraz DS 2500 na przód. Myślę jeszcze w tym roku dać Final Drive,sprzęgło jakieś Stage 1,oraz kolektor sportowy. no to gratulacje że Ci się chciało ja oglądałem jakieś niby zimne doloty nie raz (Stillen czy jak to się zowie) ale nie sądziłem, że to nic nie da bo powietrze samo nie doleci do filtra i trzeba ryć a poza tym przewody, płyn , klocki i final drive to dokładnie kierunek, który mnie interesuje. Oczywiście jako i wydech (cały). Sprzęgło - wiadomo, seryjne jest do du..y chociaż długodystansowe aaaa i jeszcze mam myśl co by zrobić parę dziur i rurek i powietrze na hamulce lepiej doprowadzać. Na tor w sam raz. Edytowane 23 Czerwca 2011 przez devi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.