Mark_75 Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 Temat akumulatorów był już "wałkowany" tu: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/58027-akumulator-do-22-dci-i-jego-wymiana/page__fromsearch__1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geodeta Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 (edytowane) A ja w manualu znalazłem takie info dla X'Traila wyprodukowanego pomiędzy 09.2003-12.2004 - akurat taki model X'a posiadam. Natomiast dla innych okresów produkcji są inne sugerowane akumulatory: od 10.2005 do ??.???? zalecali: Edytowane 23 Listopada 2011 przez Geodeta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 Geodeta - nie!!! to nie ten środek który ty mi podałeś... Ten o którym wspominałem wyżej, to jest LIQUI MOLY Disel - System-Reiniger. Numer produktu 5156 i wlewa się go do paliwa. Aktualna cena w Intercasie z dnia wczorajszego to ok. 120zł. Jest jeszcze jakiś podobny o numerze 2666 też do dizli, ale nie wiem na co on jest dokładnie. Trzeba poczytać ulotki na obu, aby porownać. To co pamiętam z początku roku, to chodziło coś o turbo i elektronikę. Może jutro rano podjadę do innego sklepu i zobaczę /jeśli mają/ do czego jest ten 2666, bo tego 5156 aktualnie nie mają. Sprzedawca powiedział że drogi i go nie sprowadza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geodeta Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 MIREKG9: Znalazłem ten właściwy: tutaj kosztuje 73zł bez przesyłki:http://megastore.pl/80752,Dodatki-do-paliw-i-olejow_Dodatki-do-paliw_Liqui-Moly-Dodatek-do-diesla-Pro-Line-Diesel-System-Reiniger-05l-5156.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 (edytowane) Geodeta - i to jest ten wlaściwy do naszych silników, czyli z Common-Rail. Ja ze zniżką w InterCars mam za 82zł. Natomiast ten drugi:::: LIQUY MOLY 2186/2666 – czerwone opakowanie. -- Oczyszczacz układów wtryskowych w silnikach Diesla. Usuwa osady jakie gromadzą się we wtryskiwaczach, pompie wtryskowej, w komorze spalania. Rozwiązuje problemy związane z nierównomierną pracą silnika. Czyste wtryskiwacze oraz pompa wtryskowa zapewniają optymalne osiągi oraz równomierna pracę silnika. Zapobiega korozji. W większości przypadków jedno oczyszczanie za pomocą tego dodatku przywraca do pracy nawet bardzo zanieczyszczony układ wtryskowy. Oczyszczanie powinno mieć miejsce podczas przeglądu lub jako profilaktyka co każde 5000 km. Jedno opakowanie wystarcza na 70L paliwa. Edytowane 24 Listopada 2011 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeonMP Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 (edytowane) Sory, że wtrące swoje trzy grosze. Ja apropo akumulatora. Mam w swoim Xsie Boscha S5 74 Ah, 750 A prąd rozruchu. Taki jak ten: http://allegro.pl/ww...1913686452.html Polecam. Dobry wyrób. I pasuje w miejsce po starym aku. Nie reklamuje w tym przypadku firmy handlującej. Uwaga do geodety. Może zadbaj o stan klem na akumulatorze. Oczysć je z korozji i zabezpiecz wazeliną techniczną. Dobre połączenie w tym miejscu jest ważne przy odpalaniu. Edytowane 24 Listopada 2011 przez LeonMP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geodeta Opublikowano 12 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2011 LeonMP - Masz rację, muszę doprowadzić klemy do porządku i wypadałoby też naładować aku porządnie przed zimą, bo głównie jeżdżę w krótkich trasach. No i co z tą "możliwą przyczyną ciężkiego odpalania X-Traila w zimę". Testy dowiodły faktycznej przyczyny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Virilitas Opublikowano 12 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2011 LeonMP - Masz rację, muszę doprowadzić klemy do porządku i wypadałoby też naładować aku porządnie przed zimą, bo głównie jeżdżę w krótkich trasach. No i co z tą "możliwą przyczyną ciężkiego odpalania X-Traila w zimę". Testy dowiodły faktycznej przyczyny? ...niestety nie było czasu. Dopiero w sobotę podejdę do tematu więc na pewno napiszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JBCool Opublikowano 15 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2011 LeonMP - Masz rację, muszę doprowadzić klemy do porządku i wypadałoby też naładować aku porządnie przed zimą, bo głównie jeżdżę w krótkich trasach. No i co z tą "możliwą przyczyną ciężkiego odpalania X-Traila w zimę". Testy dowiodły faktycznej przyczyny? Witam, Jak juz kolega wyzej wspomnial zaczalbym od wyczyszczenia i zabezpieczenia klamr akumlatora i sprawdzenia stykow swiec. Jesli ktos ze znajomych ma ladowarke mikroprocesorowa to skorzystalbym z niej do pelnego naladowania akumlatora. Jesli twiedzisz, ze wymieniles swiece i filtr paliwa (na markowy) i jesli wszystkie inne elementy sa sprawne z odpalaniem nie powinno byc problemow. Ja osobiscie od czasu do czasu w zimie dodaje srodek Shela do absorpcji wody w paliwie. Mozesz zrobic test i przed odpaleniem suszarka podgrzac filtr paliwa. Pozostaje jescze odpalenie zimnego silnika na mrozie z podlaczony komputerem i analiza tego co sie dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Virilitas Opublikowano 23 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2011 (edytowane) ..uwaga !!!..wyjąłem czujnik położenia wałka rozrządu lekko wyczyściłem i wstawiłem z powrotem na swoje miejsce (jest pod silnikiem - najlepiej dojść od kanału) i odpala po 10 sek przy temp. -2.5 stopnia od pierwszego uruchomienia. Nie wiem o co chodzi ale na prawdę jestem w szoku. Czujnik po wyjęciu był mierzony i jest sprawny! Po prosu wyjmij i włóż na swoje miejsce, Plug and Play ...SZOK... może styki albo kabel który jest dołączony do czujnika po prostu jest gdzieś w środku sparciały albo złamany...może to jest to. Przecież to jest element w spodniej części auta, najbardziej narażony na działanie sił termicznych i fizycznych samochodu !!!!! ?????? Dokręcone zostały jeszcze rurki od wtrysków na listwie za silnikiem - 21.12.2011 ...przy -2 stopniach też odpalił od pierwszej zapałki po 10 sek. - 22.12.2011 ...przy -1.5 stopnia też odpalił za pierwszym razem po nagrzaniu swiec (około 10 sek) - 23.12.2011 Edytowane 23 Grudnia 2011 przez Virilitas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geodeta Opublikowano 26 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2011 (edytowane) Virilitas, A możesz to sfotografować aby każdy mógł sobie taki zabieg wykonać samemu? I daj znać czy poprawa jest permanentna? Edytowane 26 Grudnia 2011 przez Geodeta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Virilitas Opublikowano 31 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2011 Virilitas, A możesz to sfotografować aby każdy mógł sobie taki zabieg wykonać samemu? I daj znać czy poprawa jest permanentna? ...ok, zrobię zdjęcia i wpakuje na forum. PS Cały czas pali na dotyk, choć i temp od -1 do 5 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kryszek1 Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 Pomocy !!! koledzy mianowicie mam x-trala z 11/2006r i przejechane 120tyś.km i tak jak wy piszecie to mi też tak sie dzieje ale mam nieco powazniejszy problem wiec mieszkam blisko gór i temp jest od 6 do nawet - 19 stopni i jak pale go rano przy np. plus 3 to tak samo mi odpala przy minus 20 tylko dluzej musze sie mordować a mówie ze mam poważniejszy problem ponieważ to strasznie dziwne ale przy 3 i --20 stopni mi odpali od strzała bez jakich kolwiek oporów i jak odpali to ładnie wchodzi na 1 tyś obr. i po jakiś 5 lub 10 sekundach gaśnie i jak znów go odpalam to to samo i wtedy musze go palić z gazem i przyczymać na obrotach przynajmniej 1,5 tyś obr. i po jakiś 2 może trzech minutach jak spuszcze gaz to pracuje normalnie i juz nie zgaśnie CO TO MOŻE BYĆ PROSZE NAPISAĆ MI MAIL LUB NA FORUM BO JESTEM JUŻ CIEMNY ??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Virilitas Opublikowano 11 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 (edytowane) Dziewczyny i chłopaki miałem trudną końcówkę roku i bardzo trudny początek nowego więc wybaczcie. Zacytuję sam siebie : " Dokręcone zostały jeszcze rurki od wtrysków na listwie za silnikiem" i w tym tkwi cały problem !!! DOKRĘCAMY RURKI OD WTRYSKÓW NA LISTWIE PALIWA klucz 17 i to wszystko Najwidoczniej od drgań się luzują (naturalne) i w tym momencie nie podają prawidłowego ciśnienia. Znajdują się one zaraz za chłodnicą intercoolera patrząc w dół na silnik! Ja oczyściłem jeszcze sprawny i czysty czujnik położenia wałka rozrządu. DO TEJ PORY ODPALAM OD PIERWSZEJ ZAPAŁKI (oczywiście jak zgaśnie kontrolka od świec), NIE ZALEŻNIE OD TEMPERATURY ZEWNĘTRZNEJ !!! Edytowane 11 Stycznia 2012 przez Virilitas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kryszek1 Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 Pomocy !!! koledzy mianowicie mam x-trala z 11/2006r i przejechane 120tyś.km i tak jak wy piszecie to mi też tak sie dzieje ale mam nieco powazniejszy problem wiec mieszkam blisko gór i temp jest od 6 do nawet - 19 stopni i jak pale go rano przy np. plus 3 to tak samo mi odpala przy minus 20 tylko dluzej musze sie mordować a mówie ze mam poważniejszy problem ponieważ to strasznie dziwne ale przy 3 i --20 stopni mi odpali od strzała bez jakich kolwiek oporów i jak odpali to ładnie wchodzi na 1 tyś obr. i po jakiś 5 lub 10 sekundach gaśnie i jak znów go odpalam to to samo i wtedy musze go palić z gazem i przyczymać na obrotach przynajmniej 1,5 tyś obr. i po jakiś 2 może trzech minutach jak spuszcze gaz to pracuje normalnie i juz nie zgaśnie CO TO MOŻE BYĆ PROSZE NAPISAĆ MI MAIL LUB NA FORUM BO JESTEM JUŻ CIEMNY ??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? VIRILITAS A CO Z MOIM PRZYPADKIeM TO TeŻ MOŻe BYĆ TAKA PRZYCZYNA Ze GAŚNIe ????? Dziewczyny i chłopaki miałem trudną końcówkę roku i bardzo trudny początek nowego więc wybaczcie. Zacytuję sam siebie : " Dokręcone zostały jeszcze rurki od wtrysków na listwie za silnikiem" i w tym tkwi cały problem !!! DOKRĘCAMY RURKI OD WTRYSKÓW NA LISTWIE PALIWA klucz 17 i to wszystko Najwidoczniej od drgań się luzują (naturalne) i w tym momencie nie podają prawidłowego ciśnienia. Znajdują się one zaraz za chłodnicą intercoolera patrząc w dół na silnik! Ja oczyściłem jeszcze sprawny i czysty czujnik położenia wałka rozrządu. DO TEJ PORY ODPALAM OD PIERWSZEJ ZAPAŁKI (oczywiście jak zgaśnie kontrolka od świec), NIE ZALEŻNIE OD TEMPERATURY ZEWNĘTRZNEJ !!! A CO Z MOIM PRZYPADKIeM ?????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeonMP Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 (edytowane) Sory Virilitas ale to jakas paranoja. Gdybys miał nie dokręcone te rurki, jak mówisz, to miałbys wycieki ON w miejscu połączeń. Tam jest wysokie cisnienie. Myslę, że chwilowa poprawa to czysty przypadek. Pozdro. A, nie doczytałem, że oczysciłes czujnik poł. wału. Może to to. Edytowane 12 Stycznia 2012 przez LeonMP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 Dziewczyny i chłopaki miałem trudną końcówkę roku i bardzo trudny początek nowego więc wybaczcie. Zacytuję sam siebie : " Dokręcone zostały jeszcze rurki od wtrysków na listwie za silnikiem" i w tym tkwi cały problem !!! DOKRĘCAMY RURKI OD WTRYSKÓW NA LISTWIE PALIWA klucz 17 i to wszystko Najwidoczniej od drgań się luzują (naturalne) i w tym momencie nie podają prawidłowego ciśnienia. Znajdują się one zaraz za chłodnicą intercoolera patrząc w dół na silnik! Ja oczyściłem jeszcze sprawny i czysty czujnik położenia wałka rozrządu. DO TEJ PORY ODPALAM OD PIERWSZEJ ZAPAŁKI (oczywiście jak zgaśnie kontrolka od świec), NIE ZALEŻNIE OD TEMPERATURY ZEWNĘTRZNEJ !!! Virilitas szczerze, to też miałem poluzowane przewody na listwie - może faktycznie od drgań - i były delikatne problemy przy odpalaniu, z tym że pod samochodem pojawiały mi się krople paliwa (reszta prawdopodobnie rozchodziła się podczas jazdy). Myślałem, że to woda z klimatyzacji, ale ostatecznie wjechałem na kanał, powąchałem i okazało się, że ropa. Zlokalizowałem luzy, dokręciłem i wszystko działa wyśmienicie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kryszek1 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 JEST MOZE KTOS KTO MI DORADZI? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Virilitas Opublikowano 14 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2012 (edytowane) Koledzy i koleżanki...mordowałem się z tym problemem od początku użytkowania iXa, kombinowałem na różne sposoby tak jak to we wcześniejszych postach pisałem teraz po tych dwóch zabiegach czyli po dokręceniu rurek od wtrysków oraz po wyciągnięciu czujnika położenia wałka i wkręceniu go z powrotem wszystko zaczęło działać wyśmienicie. Możliwe że przyczyna tkwiła nie w niedokręconych rurkach od wtrysków a np w przewodzie który dochodzi do czujnika gdyż sam czujnik był czysty i sprawny (choć go przeczyściłem dla zasady). PS Kryszek1 oczywiście że nie jeździłem z odkręconymi przewodami paliwowymi na listwie ale tak jak wspomniałem dokręciłem je na maxa. Powiedz mi czy przepływomierz masz wyczyszczony oraz kiedy zmieniałeś filtr paliwa w swoim iXie? Powinieneś sprawdzić również czujnik temperatury który podaje sygnał dla uruchomienia się ssania. Podejrzewam że u ciebie w tym tkwi problem !!! http://forum.nissank...ze-sie-zacinac/ Edytowane 14 Stycznia 2012 przez Virilitas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kryszek1 Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 o dzieki to możliwe ! miesiąc temu znieniłem filtr paliwa ale ja go mam dopiero dwa miesiące :::0:) to tak ze zbyt duzo o nim niewiem ale to prawdopodobne tez nad tym sie zastanawiałem czy ssanie wogóle sie włącza a wy jak odpalacie swoje auta to na ile obrotów wchodzi wskazówka??? ja jak dodam gazy to poniżej 1.tyś a o tym czujniku co chyba jest przy chłodnicy to słyszałem ze sa awaryjne co do tej listwy to miałes racje bo dokreciłem przewody na listwie i lepiej jezdzi poprostu tak go nie przyczymuje przy ok 3 tyś.obr jak pisałem wczesniej dziś rano było minus 7 i odpalił i zgas jak zwykle ale tym razem mordowałem sie nieco dłuzej do tego stopnia ze musiałem podłączyć rozruch -- prostownik by go podładować ale muj tata powiedział ze jest tylko jeden sposub na to by odpalił czyli polać gorącą wodą po filtrze paliwa i jak to zrobiliśmy to odpalił od sztycha ale nie ryzykowałem i dodałem mu gazu by nie zgasł i co to może byc ja musle ssanie i swiece grzałki ??????? a wiec???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 16 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2012 (edytowane) To co opisywałeś że robiłeś z filtrem, to pozostaje Ci jeszcze tylko jedno. Zatankowanie paliwa zimowego /czyli tego droższego/ oraz dodanie do paliwa jakiegoś środka. Najlepiej LIQUI MOLY nr. produktu 2666. Przy uruchamianiu, przekręć kluczykiem aż zgaśnie kontrolka świec i poczekaj z 10 sek, tak zrób z dwa razy niech świece sie rozgrzeją a za trzecim razem i odczekaniu 10 sek. odpal. Dizelków nie trzyma się na wysokich obrotach zaraz po odpaleniu w zimę /z resztą benzyniaków też/ ale dla dizli jest to zabójstwo.!!!!!!!!!!!! Edytowane 16 Stycznia 2012 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kryszek1 Opublikowano 16 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2012 To tak ja nigdy niestety nie nalałem nawet kropli innego paliwa niż VERVA na orlenie lub DYNAMIC na lotosie(nigdy nie dolewałem zadnych specyfików do ropy bo słyszałem ze coś z końcówkami wtryskiwaczy może sie stać rysują sie ścierają czy coś napewno są mniej żywotne ))) a co do tego ze gazuje to wiem ze nie wolno bo to dla silników diesla kapitulacja na zimnym można dać po garach w dwusówie np. full cross ja testem offroad-owcem i mam quada 4T i crossa 2T W CROSSIE TO WSKAKUJE I JADE W QUADZIE MUSZE CZEKAĆ BO DO PUKI NIE OSIĄGNIE WYMAGANEJ TEMPERATURY TO NIE POJEDZIE A z moim autkiem jest tak ze musze dać gazu tak nie wiecej niż 1,5tyś.obr przez ok 2 min. i potem spuszczam z gazu i elegancko nie gaśnie juz jak bym tego nie zrobił to bym go nie odpalił a jeszcze jedno dzis dalem autko do przeglądu i moze bede wiedzieć za kilka dni co i jak a mam jeszcze do was pytanie czy jak odpalacie swoje troly to chodzi głośno prawie jak stare diesle ??????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 16 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2012 U mnie chodzi głośno przez jakieś 5-10 sek. a obroty są w granicy 800. Poczytaj to....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kryszek1 Opublikowano 16 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2012 ok dzieki niebawem sie odezwe a tak zapytam czemu obr. mają być takie niskie na ssaniu mi sie wydaje ze powinny być powyżej 1tyś a jak silnik juz ciepły to 800/900 obr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 16 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2012 (edytowane) To co widzę na forum to te silniki tak mają. Ja nie odczuwam czy on jest na ssaniu. Natomiast inni, co mają niedomagania z falującymi obrotami na zimnym, to silnik im pracuje - faluje w granicach 500-1100 obr/min przez około 2 min. Częstą przyczyną tego jest przepływomierz. 17.01.2012r. Małe sprostowanie co do ssania, z dnia dzisiejszego. Godzina 17:20, na dworze -6 stopni, odpala bez problemu, głośniejsza praca około 10-15sek jakby zawory, obroty 1100-więc ssanie się załącza, po 2 minutach obroty spadają na 900, po przejechaniu 500 m-tyle mam do skrzyżowania na którym muszę stanąć - obroty mam już w normie tj. ok 700. Pozdrowionka. Edytowane 17 Stycznia 2012 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.