Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Demontaż budy Terrano I (WD21)


Darecki84
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich forumowiczów.

Jak się trochę ociepli ruszam z remontem mojego czołgu. Moje pytanie jak w temacie, bo widziałem że kilka osób przerabiało remont ramy. Może ktoś ma patenty w jaki sposób zwalić z ramy skorupę. Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Pozdrawiam Darek.

Link to comment
Share on other sites

to zależy jakim sprzętem dysponujesz. Jeśli warsztatowy podnośnik 4-punktowy to pikuś. Jeśli nie masz podnośnika to już trzeba kombinować.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mam opcję HDS na ciężarówce.Czyli coś jak dźwig.

Edited by Darecki84
Link to comment
Share on other sites

1/ no to wywal cały środek, fortele i wszystkie plastiki. Przy okazji zobaczysz w jakim stanie podłoga jest.

2/ odkręcasz wszystki śruby mocujące bude (5szt na strone) nie pamiętam które ale do kilku będziesz musiał aby się dostać wyciąć mały kwadracik w podłodze.

3/ Komora silnika - wszystko odkręcasz co łączy budę z ramą: m.in. układ chłodzenia, układ paliwowy, hamulcowy, kierowniczy itd. Poprostu podnosisz dosłownie co 0,5cm i patrzysz co trzyma budę.

Mi tak koleś robił i nic nie było uszkodzone.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

No dobra ale w jaki sposób go złapać. Od dołu pod progami linką czy jak?

Link to comment
Share on other sites

No dobra ale w jaki sposób go złapać. Od dołu pod progami linką czy jak?

 

szerokie pasy transportowe. Przepasasz auto zaraz pod progami i mocujesz konce na dachu. Zabezpieczasz miejsca gdzie pas dotyka bude.

Robisz tak z przoduzaraz za tylnym kołem i z tyłu przed tylnym kołem. Podnosząc musisz zobaczyć czy buda ma równowagę. Powinno byc ok. Oczywiście kilku chłopa patrzeba aby kierowali budą podczas podnoszenia i opuszczenia.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

podejżyj mój worklog może cie coś zainspiruje

podnoszeniekabiny.jpgP1050778.JPG

a w serwisówce jest jak łapać kabine, więc sobie tak złapałem po co eksperymenty?

u mnie powstala prosta konstrukcja z rurek dwie ręczne wciągarki i do góry .. no ale moja buda mniejsza

Edited by hugh_h
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Przy remoncie wykorzystam technikę mocowania kabiny kolegi hug_h. Znalazłem podobny sposób mocowania na stronie australijskiej.Oczywiście w trakcie remontu będzie dokumentacja foto.Dzięki za odpowiedzi.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ile waży buda T1 4drzwi i czy można ją podnieść tak jak Hugh swojego pick-upa, no i na ile w górę, żeby wytoczyć na kołach ramę z silnikiem , 50-60 cm wystarczy?mogę kupić wyciągarkę-suwnicę ręczną łańcuchową na dwuteowniku (5t udżwigu, ZIŁ-a na niej podnosili co mogę poświadczyć) za 500zł, ale na jednorazową robotę to za drogo wychodzi, może znacie kogoś kto byłby chętny odkupić ją za 1-2 mies.( po cenie zakupu oczywiście),a może ktoś z forum "wyczynowo podnosi budy"? jakby co to tel. 691-231-848

Link to comment
Share on other sites

Lemmy biorąc pod uwagę masę własną T1 w budzie 4D to myślę ,że sama buda to max 900kg. Mam już manuala po rosyjsku i tam jest napisane przynajmniej z mojego nieudolnego tłumaczenia ze tak jak podnosił Hugh da rade i 4d T1 podnieść. A co do wysokości podniesienia to musisz sprawdzić ile od ziemi jest najwyższy punkt silnika i do tego dodać jakieś ze 30cm może więcej na odgięcie zawieszenia i luz manewrowy.

Link to comment
Share on other sites

tak myślałem, że coś około tony, jeśli by wyjąć kanapy i dywany to sporo odejdzie ale chyba za dach to nie odważę się podnieść bo szyber mógłby się złożyć; właściwie to muszę tylko wymienić skrzynię, a od spodu widzę tylko 3-4 śruby i musiałbym zdejmować wydech a tego wolę nie ruszać, od góry też kiepsko, pełno tu wszystkiego, do tego instalacja gaz.; może zdjąć skrzynię dałbym radę, ale założyć byłoby ciężko; zdaje się że mam ramę od 2-ki i silnik stoi trochę wyżej i jest pochylony do tyłu( miałem spory kłopot, by wymienić 6 świecę) a może poduchy są jakieś inne?; co do ramy to

wygląda podejrzanie zdrowo, ale podłoga w budzie nie bardzo

bab5553b828d390em.jpg

 

suwnica, o której pisałem wcześniej, da radę?

3db19ab48ff41997m.jpg

7bc32211e043622em.jpg

31323ca61ab92d49m.jpg

09b5361c5a085f14m.jpg

eabb5f55d62baed6m.jpg

niestety, ma odcięte "nogi" ,oryg. miały 2,5" ,a ja mam tylko 1,5" -trochę za delikatne...

 

te 2-tonowe zawiesia z alle. wystarczą do dźwignięcia budy, czy inwestować w mocniejsze?

Edited by lemmy69
Link to comment
Share on other sites

Jeśli mowa jest o tych pasowych to powinny wytrzymać.Tylko przed podnoszeniem pamiętaj o tym żeby zabezpieczyć je w miejscach styku z kantami blach żeby ich nie przecięło. W firmie w której pracuję na czymś takim podnosiliśmy kabinę od ciężarówki.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

trochę piwa musiało upłynąć, ale z małą pomocą dałem radę, a tutaj parę fotek ze zmagań:

0e6212f6b364e0a1m.jpg

Link to comment
Share on other sites

Lemmy gratuluję. Ja niestety jestem jeszcze w lesie. Podczas zdejmowania dywaników okazało się ze pod nimi w okolicach łączenia blach podłogi z bokami ruda szaleje na całego. Jestem na etapie odbudowy podłogi i wszystkiego co poleciało a jest tego sporo. Sporo znaczy tylne błotniki a dokładnie końcówki przy zderzaku, progi, jedno mocowanie budy, ranty błotników przednich, oraz przedni pas. Po odbudowie budy przyjdzie czas na ramę.

Link to comment
Share on other sites

od przedniego do tylnego nadkola po obu stronach budy podłożyłem płaskownik 60x5 , docelowo miał być od 1-go do ostatniego 5-go mocowania ale uznałem, że na razie wystarczy, tym bardziej że jeden giąłem na zimno w imadle na falbanku i było cholernie ciężko, z palnikiem byłoby dużo prościej; jakby co to spod tylnych mocowań też sobie wypuściłem i wchodzą do nadkola; a rama zdrowa tak że nie było co jej ruszać tym bardziej, że nie będę go topił po klamki; grunt, że rusztowanie się sprawdziło, aha, buda przy podnoszeniu przechyla się do tyłu tak że musiałem podczepić pasem transp.

Link to comment
Share on other sites

fajna zabawa co ? kolejny w klubie po remoncie :)

do R20 ale polecam lektórę http://terranoirk.ru...nglish_ebrm.pdf

oraz tu na stronie 22 jak nalezy lapac kabine :) rychło w czas ale i tak mam wrazenie że 95% ludzi na forum nie próbowało nawet zaglądac do serwisówek tylko pytają http://terranoirk.ru...%20-%20Body.pdf

to może teraz po ściezcze cześc z was trafi do serwisówek.

Edited by hugh_h
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Witam właśnie zakończyłem remont swojej maszyny jest po przeglądzie i geometrii.Dzięki Hugh za podpowiedz z podniesieniem kabiny poszło super. Teraz zostanie na wiosnę lakier i będzie piękny.

Edited by Darecki84
Link to comment
Share on other sites

Dobrze że ktoś ratuje te wozy ;)

 

Ramę kolego też robiłeś ? Opisz jak - przyda sie nam.

Link to comment
Share on other sites

No Ci kolego grattuluje takiego remontu. Sam bym swoje terranko tak zrobił. Może w za 1.5roku mi sie uda. Ale wtedy to już od początku do końca. Łącznie z wymianą tapicerki remonetm silnika itd.

Link to comment
Share on other sites

No Ci kolego grattuluje takiego remontu. Sam bym swoje terranko tak zrobił. Może w za 1.5roku mi sie uda. Ale wtedy to już od początku do końca. Łącznie z wymianą tapicerki remonetm silnika itd.

dokładnie jak robić to robić :D ja też za rok planuje kupić jakiegoś Patrola i sobie powoli grzebać przy terrano, ale nie wiadomo co z tego wyjdzie. dobrze ze mamy doświadczonych kolegów na forum to będzie miał kto pomóc :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Witajcie w najbliższym czasie opisze wszystkie fazy remontu. Postaram się zrobić to w miarę dokładnie więc zajmie to trochę czasu. Wstawię zdjęcia które posiadam ale niestety będzie to tylko częściowy obraz zniszczeń wywołanych przez wszechobecną rudą.

Link to comment
Share on other sites

trochę piwa musiało upłynąć, ale z małą pomocą dałem radę, a tutaj parę fotek ze zmagań:

0e6212f6b364e0a1m.jpg

 

Okienko tyskiego przyćmiło wszystko :dribble:

Link to comment
Share on other sites

Witajcie w najbliższym czasie opisze wszystkie fazy remontu. Postaram się zrobić to w miarę dokładnie więc zajmie to trochę czasu. Wstawię zdjęcia które posiadam ale niestety będzie to tylko częściowy obraz zniszczeń wywołanych przez wszechobecną rudą.

... dokładnie .... a jestes świadomy kosztów ? materiały z górnej pólki kosztują,

 

ja szykuje sie do zrobienia tylnych błotników ale mam problem ze znalezieniem fachowca starej daty co będzie cynował .. jak nie znajdę to znowu sam będe musiął

Edited by hugh_h
Link to comment
Share on other sites

Hugh wszystko zrobione własnym nakładem sił. Koszty podliczone oczywiście bez roboty bo robiłem sam a na materiałach nie oszczędzałem bo robiłem dla siebie a nie na sprzedaż. Po podliczeniu materiałów i części wyszło mi 4000pln.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...