Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Termostat czy czujnik?


Gość fuzer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie,

 

Auto pali mi jak smok najprawdopodobniej z powodu jazdy na niedogrzanym silniku.

Grzeje się dość szybko ale wskazówka temperatury zatrzymuje się na 1/3 skali a powinna być chyba na połowie.

 

Czy ktoś miał podobny problem?

Obstawiacie termostat czy czujnik temperatury?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprecyzuj, jaki silnik i jakie spalanie.

 

Robiłeś test, czy górny wąż chłodnicy aby nie za szybko się nagrzewa po odpaleniu zimnego silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ga14de, spalanie ok 12 litrów.

 

Wąż się trochę nagrzewa, ale nie wiem czy powinien być całkiem zimny czy może być troszkę ciepły.

 

Mam wątpliwości czy to termostat, bo jak w drugim aucie miałem walnięty termostat to auto grzało tylko na postoju a jak ruszyłem to od razu temp spadała.

A w almerze temp rośnie i trzyma elegancko tylko że troszkę za szybko się zatrzymuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to kolejne pytania dodatkowe :)

 

Stało się tak od pewnego momentu czy przez cały czas użytkowania auta takie anomalia są?

 

Bo może być zamontowany termostat z niską temperaturą otwarcia.

 

I ostatnie pytanie: czy autem robisz dłuższe odcinki, czy może używasz na krótkich odcinkach? Bo jeśli odcinki np. odpalenie auta, jakieś 3km jazdy, zgaszenie, potem auto postoi kilka godzin i znowu z powrotem taki odcinek - to takie spalanie będzie jak najbardziej możliwe do uzyskania :) Osobiście kilka lat temu, gdy jeździłem benzynowym 1.3 na odcinkach dom -> praca -> dom (4km w jedną stronę) to spalanie w zimę wyszło mi 14l :P Normalnie palił w granicach 6 - 7l.

 

Jeśli wykluczysz temperaturę jako przyczynę spalania - trzeba by obejrzeć sondę lambda i sprawdzić, czy czasami auto na ssaniu nie chodzi cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w 2,2di jest podobna sytuacja temp nei dochodzi to polowy tak jak powinna i mam przy tym automatyczny wzrost spalania o jakis 1,5-2l ja osobiscie obstawiam czujnik poniewaz teromsta sprawdzalem najprostsza metoda( przejechac kilometr i sprawdzic ) i bylo dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Termostat wymieniony, problem pozostał. Wskazówka wchodzi za nisko na zegarze.

 

Zastanawia mnie jeden fakt, chłodnica robi sie od razu gorąca. Ale dolny wąż jest zimny, czyli jakby nie było obiegu. Czy według Was tak ma być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

no a jesli chłodnica nie jest zamulona i jest zimna i dolny wąż jest zimny a górny gorący to co ? mam taki przypadek może to być wina termostatu ?

Edytowane przez RYBA64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to powietrze oplywajace chlodnice nadaza je schlodzic jak jest zamulona bardzo to raczej ten gorny waz powinien byc twardszy gdyz nie przepuszcza plynu od tego na dole

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłodnica jest nowa więc nie ma mowy o zamuleniu górny gorący chłodnica i dolny wąż zimne co dalej gdzie szukać ? termostat ?

Edytowane przez RYBA64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to w czym problem poprostu nadaza ja schlodzic jakies objawy nie dogrzany czy przegrzany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest ok silnik musiał złapac temperature 92 stopnie i wszystko zadziałało włączył się wiatrak i otwożył termostat obieg otwarty temperatura spadła do 90 i tak trzyma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam odgrzeje temat. Mam taki problem, mam Almere N15 1.4 87 KM. Z 97 r Temperatura o tej poze roku znacznie spadła. I moja Almera się niedogrzewa. Stojąc w korku wszystko jest ok. Temperatura wskazuje polowe, w środku grzeje jak w piecu. Jak rusze jadąc z predkoscią 80 kmh wskazówka temperatury spada w oczach. Jak się zatrzymam albo jadę po niżej 50 kmh to sie podnosi. Dodam jeszcze, że mam zaslonięte 3/4 chlodnicy i problem nie znika. Nie wiem już co mam z tym robic. Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Odkopuje kotleta :) moja almera ma taki objaw:

wskazówka temperatury idelanie na środku i się trzyma

- bardzo dlugo leci letnie powietrze pomimo ze silnik jest nagrzany.

- górny wąż od chłodnicy jest ciepły, dolny zimny

 

Wydaje mi sie że kiedys się szybciej się nagrzewała. silnik 1.4 87km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...