Gość fuzer Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 Mam pytanie, Auto pali mi jak smok najprawdopodobniej z powodu jazdy na niedogrzanym silniku. Grzeje się dość szybko ale wskazówka temperatury zatrzymuje się na 1/3 skali a powinna być chyba na połowie. Czy ktoś miał podobny problem? Obstawiacie termostat czy czujnik temperatury? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość luk1300 Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 termostat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 Sprecyzuj, jaki silnik i jakie spalanie. Robiłeś test, czy górny wąż chłodnicy aby nie za szybko się nagrzewa po odpaleniu zimnego silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fuzer Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 ga14de, spalanie ok 12 litrów. Wąż się trochę nagrzewa, ale nie wiem czy powinien być całkiem zimny czy może być troszkę ciepły. Mam wątpliwości czy to termostat, bo jak w drugim aucie miałem walnięty termostat to auto grzało tylko na postoju a jak ruszyłem to od razu temp spadała. A w almerze temp rośnie i trzyma elegancko tylko że troszkę za szybko się zatrzymuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 No to kolejne pytania dodatkowe Stało się tak od pewnego momentu czy przez cały czas użytkowania auta takie anomalia są? Bo może być zamontowany termostat z niską temperaturą otwarcia. I ostatnie pytanie: czy autem robisz dłuższe odcinki, czy może używasz na krótkich odcinkach? Bo jeśli odcinki np. odpalenie auta, jakieś 3km jazdy, zgaszenie, potem auto postoi kilka godzin i znowu z powrotem taki odcinek - to takie spalanie będzie jak najbardziej możliwe do uzyskania Osobiście kilka lat temu, gdy jeździłem benzynowym 1.3 na odcinkach dom -> praca -> dom (4km w jedną stronę) to spalanie w zimę wyszło mi 14l Normalnie palił w granicach 6 - 7l. Jeśli wykluczysz temperaturę jako przyczynę spalania - trzeba by obejrzeć sondę lambda i sprawdzić, czy czasami auto na ssaniu nie chodzi cały czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fuzer Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 Jest tak jak piszesz. 5 km w jedną stronę i 8h postoju. Ale nigdy nie palił tak dużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cato Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 u mnie w 2,2di jest podobna sytuacja temp nei dochodzi to polowy tak jak powinna i mam przy tym automatyczny wzrost spalania o jakis 1,5-2l ja osobiscie obstawiam czujnik poniewaz teromsta sprawdzalem najprostsza metoda( przejechac kilometr i sprawdzic ) i bylo dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Tzn. przejechałeś kilometr i co sprawdziłeś????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cato Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 waz oczywiscie wiadomo jakby puszczala to powinien byc cieply Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 waz oczywiscie wiadomo jakby puszczala to powinien byc cieply Bardzo ładnie, teraz rozumię /i to nie tylko siebie/. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fuzer Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Termostat wymieniony, problem pozostał. Wskazówka wchodzi za nisko na zegarze. Zastanawia mnie jeden fakt, chłodnica robi sie od razu gorąca. Ale dolny wąż jest zimny, czyli jakby nie było obiegu. Czy według Was tak ma być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Przypuszczalnie zamulona chłodnica. Jeśli wąż jest ciepły, to przy normalnym przepływie drugi wąz też powinien być ciepły, gdyż jest to obieg płynu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RYBA64 Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 (edytowane) no a jesli chłodnica nie jest zamulona i jest zimna i dolny wąż jest zimny a górny gorący to co ? mam taki przypadek może to być wina termostatu ? Edytowane 18 Lipca 2012 przez RYBA64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 to powietrze oplywajace chlodnice nadaza je schlodzic jak jest zamulona bardzo to raczej ten gorny waz powinien byc twardszy gdyz nie przepuszcza plynu od tego na dole Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RYBA64 Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 (edytowane) chłodnica jest nowa więc nie ma mowy o zamuleniu górny gorący chłodnica i dolny wąż zimne co dalej gdzie szukać ? termostat ? Edytowane 18 Lipca 2012 przez RYBA64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 no to w czym problem poprostu nadaza ja schlodzic jakies objawy nie dogrzany czy przegrzany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RYBA64 Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 jest ok silnik musiał złapac temperature 92 stopnie i wszystko zadziałało włączył się wiatrak i otwożył termostat obieg otwarty temperatura spadła do 90 i tak trzyma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin045 Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 Witam odgrzeje temat. Mam taki problem, mam Almere N15 1.4 87 KM. Z 97 r Temperatura o tej poze roku znacznie spadła. I moja Almera się niedogrzewa. Stojąc w korku wszystko jest ok. Temperatura wskazuje polowe, w środku grzeje jak w piecu. Jak rusze jadąc z predkoscią 80 kmh wskazówka temperatury spada w oczach. Jak się zatrzymam albo jadę po niżej 50 kmh to sie podnosi. Dodam jeszcze, że mam zaslonięte 3/4 chlodnicy i problem nie znika. Nie wiem już co mam z tym robic. Proszę o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 ty masz klasycznie walnięty termostat .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin045 Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 Dzięki za potpowiedz. Wsadzę nowy termostat i dam znać czy coś się poprawiło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mario1987 Opublikowano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2013 Odkopuje kotleta moja almera ma taki objaw: wskazówka temperatury idelanie na środku i się trzyma - bardzo dlugo leci letnie powietrze pomimo ze silnik jest nagrzany. - górny wąż od chłodnicy jest ciepły, dolny zimny Wydaje mi sie że kiedys się szybciej się nagrzewała. silnik 1.4 87km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smok_DW Opublikowano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2013 a plyn chlodniczy wycieka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mario1987 Opublikowano 24 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2013 0 wycieków. stan cały czas ten sam od 2 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zoidberg Opublikowano 24 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2013 Wymień płyn i odpowietrz układ chłodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mario1987 Opublikowano 24 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2013 a czy możesz poinstruować mnie co do odpowietrzania almery. Zawsze myslalem ze ma układ samo odpowietrzający. oraz w ktorym miejscu na chłodnicy jej korek spustowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.