BagMan Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 (edytowane) Witam, od pewnego czasu wyskakuje mi powyższy błąd. P0420 Po podłączeniu skanera podczas przegazowania widać jak druga sonda zaczyna pracować, wnioskuje z tego ze katalizator sie konczy. Auto jezdzi dobrze wiec nie czuje potrzeby wymiany katalizatora. Wobec czego mam trzy pytania co sądzicie bedzie lepsze: 1) wsadzenie drugiej sondy w tuleje taka jak opisal kolega DINO koszt circa 50zł 2) jako ze katalizator do primery jest raczej nie dostepny mam mozliwosc zamowienia katalizatora wykonanego do mojego auta w cenie 550zł. Nie spotkałem się jeszcze z taką opcją i mam tu pewne obiekcje czy aby na pewno bedzie dobrze dzialal. 3) wytluczenie katalizatora i wsadzenie drugiej sondy w tuleje koszt okolo 200zł z robocizna Proszę o wasze opinie. Auto to Nissan Primera P11.144 2001 1.6L 16v + LPG Pozdrawiam BagMan Edytowane 16 Kwietnia 2012 przez BagMan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 gaz masz dobrze wyregulowany???, opcja z tulejką najtańsza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Z własnego doświadczenia: przy SR20DE brak pierwszego kata objawiał się dość głośnym dudnieniem/buczeniem spod maski przy prędkościach autostradowych (110 - 150km/h). Wymieniłem kolektor na SSAC i teraz jest lekko głośniej z tyłu Dla mnie opcja 1) zdecydowanie wygrywa, bo jest tania, a jako, że masz LPG, to auto przegląd i tak przejdzie więc po co sobie głowę zawracać nowym i do tego drogim katalizatorem. Sam mam już tulejkę ale czekam, czy po założeniu sekwencji błąd będzie nadal wyskakiwał - jeśli tak, to będę ją zakładał w najbliższym czasie (do miesiąca). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BagMan Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 gaz masz dobrze wyregulowany???, opcja z tulejką najtańsza Witam, gaz właśnie po przeglądzie ale raczej ten błąd znów mi wyskoczy wiec chciałem sie przygotowac. DINO jaki miales gwint tej drugiej sondy lambda? Taka tuleja moze byc czy trzeba inna toczyc? http://allegro.pl/show_item.php?item=2255804794 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 nieraz jest tak, że jak gazik jedzie dobrze ale jest troszkę niewyregulowany, to może być taki objaw, dlatego pytałem, gwintu nie pamiętam ale wszystko jest opisane w przyklejonych, ta z aukcji jak pasowała do Hondy to i u Ciebie powinna być gitt, choć pewnie taniej wyjdzie Ci podjechać, do jakiegoś tokarza i zrobić za 10-20zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BagMan Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Czy ktoś może potwierdzić gwint drugiej sondy lambda? Aktualnie wyczytalem juz dwa wymiary i sie gubie. Chcialem zamowic wlasciwy od razu i zrobic to w jeden wieczór bez jezdzenia w te i wewte. pozdrawiam BagMan Sam mam już tulejkę ale czekam, czy po założeniu sekwencji błąd będzie nadal wyskakiwał - jeśli tak, to będę ją zakładał w najbliższym czasie (do miesiąca). Miaus, czymożesz mi potwierdzić gwint tej twojej tulei? Od kogo kupowałeś i czy masz pewność że będzie na pewno pasować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 nie pamiętam gwintu, ale jest opisany w przyklejonych, czytałeś?? widziałeś rozmiary?? wszystko jest rozpisane, do tego możesz wyszukać taką sondę w sklepach netowych i tam będziesz miał rozmiar gwintu podany, trochę więcej chęci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Ja kupiłem tę http://allegro.pl/emulator-sondy-lambda-stal-nierdzewna-katalizator-i2282074562.html bo zależało mi na nierdzewnej, do mojego wydechu pasuje, robiłem przymiarki. Nie założyłem tylko ze względu na LPG (jakby miały być kłopoty ze strojeniem jakieś), chociaż pewnie będę tego żałował, jak mi się przyjdzie z tym męczyć niedługo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Nie założyłem tylko ze względu na LPG (jakby miały być kłopoty ze strojeniem jakieś), a jakie niby by miały być kłopoty ze strojeniem?????????????? to sonda kontrolna ni e ma wpływu na nic w ECU Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BagMan Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 robiłem przymiarki. Maius czy wkrecałeś tą sonde w gwint? czy tylko na oko przymierzałeś? Zależy mi na "jednorazowym" podejściu do sprawy pozdrawiam BagMan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 a jakie niby by miały być kłopoty ze strojeniem?????????????? to sonda kontrolna ni e ma wpływu na nic w ECU Dino, niby tak, ale już był przypadek na forum, że pierwsza sonda sprawna, druga padnięta i auto pali 18l/100km. Sam próbowałem udowodnić w tamtym przypadku, że to nieprawdopodobne (instrukcja serwisowa tak mówi) ale skoro wymiana pomogła... Chcę też sprawdzić trochę z ciekawości jak to będzie na LPG, czy błąd nie wyskoczy. Maius czy wkrecałeś tą sonde w gwint? czy tylko na oko przymierzałeś? Zależy mi na "jednorazowym" podejściu do sprawy Sprawdzałem tylko, czy tulejka pasuje do wydechu (i pasuje), nie wkręcałem sondy w tulejkę - teraz jak o tym pomyślę, to głupio zrobiłem, trzeba było przymierzyć też w tą stronę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BagMan Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Sprawdzałem tylko, czy tulejka pasuje do wydechu (i pasuje), nie wkręcałem sondy w tulejkę - teraz jak o tym pomyślę, to głupio zrobiłem, trzeba było przymierzyć też w tą stronę. Miaus, jaka jest szansa że w najbliższym czasie będziesz ta tulejkę montował? Nie mam łatwego dostępu do kanału. Bardzo by było przydatne wiedzieć na pewno ze to jest gwint o poniższych wymiarach a nie jakiś inny. Wymiary dł. 50 mm, Średnica zewnętrzna 25 mm Gwint 18x1,5 jak większość sond. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 @maius, możesz podać linka?? bo jakoś to nie pasuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 BagMan, znając życie to pewnie z miesiąc minie zanim założę. Chociaż może być też tak, że się wkurzę (jak się błąd na LPG pokaże) i jak będzie fajna pogoda to już w sobotę się wczołgam pod auto i spróbuje założyć. Cieżko powiedzieć, ja mam tak, że w cholerę rzeczy przy aucie mi się opóźnia, a to z braku czasu, narzędzi, części albo umiejętności niestety... Nie mogę nic na 100% powiedzieć. Dino -> http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/74863-p11-lambda-w-sr20e/page__view__findpost__p__831401 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 @maius, teraz pytanie, jaki wpływ na ECU miał zamontowany rezystor, i czy była niesprawna sonda czy KAT?? II sonda nie faluje w takim zakresie jak I Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Wiem właśnie, że przez ten rezystor to mogły tam się cuda dziać i to nie jest do końca miarodajny przykład. U mnie 2-ga sonda działa, sprawdzałem ELM-em i faluje ładnie. Zobaczymy co będzie po gazowaniu. Chociaż i tak pewnie założę, bo raz, że z checkiem nie chcę jeździć, a dwa, nawet jak na gazie się nie będzie pokazywało to i tak raz na czas przegonię Nyskę obwodnicą na PB, żeby wtryski PB coś dłużej popracowały, a wtedy błąd znowu może wrócić. Szykuje się sobota pod autem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyo Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Wiem właśnie, że przez ten rezystor to mogły tam się cuda dziać i to nie jest do końca miarodajny przykład. U mnie 2-ga sonda działa, sprawdzałem ELM-em i faluje ładnie. Zobaczymy co będzie po gazowaniu. Chociaż i tak pewnie założę, bo raz, że z checkiem nie chcę jeździć, a dwa, nawet jak na gazie się nie będzie pokazywało to i tak raz na czas przegonię Nyskę obwodnicą na PB, żeby wtryski PB coś dłużej popracowały, a wtedy błąd znowu może wrócić. Szykuje się sobota pod autem To pstryknij odrazu jakies fotki jak z dojsciem do tej sondy, no i czy tulejka dobrze pasuje. Bo temat u mnie tez jest bardzo aktualny, cos po zimie zaczął P0420 draznic oko, pomimo dobrze wyregolowanej gazowni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BagMan Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 (edytowane) Sprawdzałem tylko, czy tulejka pasuje do wydechu (i pasuje), nie wkręcałem sondy w tulejkę Miaus, czy wkrecales ta tulejke w gwint na rurze wydechowej? Jezeli wkreciles i pasuje to zakladajac ze tokarz zna sie na zeczy to wewnetrzy gwint tulejki powinien byc taki sam. Pytanie czy na dlugosc sonda w wewnetrzy gwint tulejki wejdzie? Edytowane 17 Kwietnia 2012 przez BagMan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Właśnie i sonda i tuleja wkręciły się w rurę, dlatego założyłem, że sama tulejka jest wykonana poprawnie. Co do wnętrza samej tulei to z tego co widziałem, to tam powinno być sporo zapasu, bo sonda jest sporo krótsza od tulejki, kwestia ile tam jest samego gwintu wewnątrz tulejki (bo o to Ci chodzi, czy lambda się wkręci do końca?). Jak tak będziecie naciskać to chyba się zdecyduję jak najszybciej założyć tuleję, bo szczerze mówiąc mnie ten błąd też wkurza już dość mocno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BagMan Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 No to czekamy ze zniecierpliwieniem na wyniki testu świętego Grala pod wezwaniem błędu "P0420" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Na P0430 tuleja też działa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Na P0430 tuleja też działa? Ale to chyba nie błąd z P11? W manualu takiego nie ma... U mnie na gazie dziś błąd też się pokazał (mam nadzieję, że to kat, a nie nic nowego, jeszcze nie sprawdziłem), także tuleja wleci na 100%, może nawet dziś po południu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 (edytowane) Błąd o którym piszę jest z Micry ale podejrzewam że problem jest ten sam. Opis był chyba niezdolność katalizatora do usuwania szkodliwych cośtam... albo rzeczywiście to był P0420. Nie pamiętam. W każdym razie gdzieś czytałem że ta tuleja musi być odpowiedni tj nie za długa, nie za krótka. A jak sprawdzić czy się sonda nie chrzani? Mam możliwość podpięcia pod auto Elm'a więc coś tam monitorować można. Edytowane 20 Kwietnia 2012 przez Bart-qlka2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Bart, podepnij ELM-a, włącz monitorowanie parametrów, najlepiej z nagrywaniem (program PCMSCAN) i jedź na trasę taką, żebyś przez kilka km przynajmniej jechał ze stałą prędkością i stałymi obrotami (w takich warunkach ECU sprawdza odczyty drugiej sondy). Jak będzie falowało tzn, że działa. Błąd kata wyskakuje jeżeli falowanie jest za szybkie/wolne (nie wiem dokładnie, jest w manualu). W P11 są inne błędy oznaczające niesprawność sondy więc obstawiam, że też będziesz miał kata wypalonego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Tam podobno chodzi o jakiś stosunek pierwszej drugiej sondy do pierwszej. Jeżeli utrzymuje się powyżej jakiejś granicy przez pewien czas wyskakuje błąd. Analogicznie jak przez pewien czas ten stosunek utrzymuje się na poprawnym poziomie to check potrafi zgasnąć sam. Mimo to w pamięci idzie błąd odczytać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.