Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Almera N16 1.5. Falujace obroty, wysokie obroty biegu jałowego... Znów...


dszywala

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z moja almerą.

Sprawa zaczęła się po przeczyszczeniu przepływomierza i przepustnicy. Po tym zabiegu Obroty zaczęły falować w przedziale 1500-2000. Przy odpaleniu Ala trzymała 3k rpm... natomiast na jałowym zamiast 800rpm 1500rpm i więcej Robiłem adaptacje przepustnicy na wszystkie sposoby, nic to nie dało niestety. Rozbierałem przepustnice chyba z 5 razy, czyściłem krokowca, NIC.

W końcu zamówiłem nowy przepływomierz bo samochód zaczął szarpać jadąc np. 60km/h na czwórce i chcąc przyspieszyć. spalanie też wzrosło znacząco.

Kupiłem taki zamiennik: http://allegro.pl/show_item.php?item=2268068362

Założyłem, przy pierwszym odpaleniu obroty nie falowały, ale dalej trzymała 1500rpm.

Przejechałem się ostrzej, i da się wyczuć że jest trochę zamulona, nie przyspiesza jak powinna. Jednak szarpanie całkowicie ustało.

Zrobiłem adaptacje przez odpięcie brązowe wtyczki, obroty niestety nie spadły. Odłączyłem klemę na noc, rano podpiąłem, odpaliłem i zaczekałem aż się zagrzeje, ale dalej trzyma sztywno na jałowym 1500rpm.

Kupiłem interfejs ELM 327, nie wykrywa żadnych błędów.

Poratujcie proszę pomysłem, bo bardzo bardzo nie pasuje wizyta w serwisie w sensie finansowym w tym miesiącu.

Czy możliwe e przy czyszczeniu przepustnicy została ona uszkodzona? Została delikatnie przeczyszczona delikatnym papierem ściernym w miejscu gdzie osadził się największy nagar.

Dodam że przy 5 podejściu do odkręcania przepustnicy urwałem jedna śrubę(nauczka na przyszłość że jak człowieka wezmą nerwy to lepiej odejść od samochodu i strzelić sobie piwko). No ale zachowania takie jak opisałem były już wcześniej przed urwaniem śruby. Aktualnie przepustnica przykręcona jest na 3 śrubach, dzisiaj kupię wykrętaka i w piątek wykręcę tą urwaną i przykręcę nową.

 

Wszystkie sugestie bardzo mile widziane, będę po prostu wdzięczny za każą wskazówkę bo szczerze mówiąc już mnie szalg trafia...

 

 

pozdrawiam

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku, adaptacja przepustnicy "domowymi" sposobami (opisywanymi na forum) nie była możliwa (Almera 1.8, 2001). Zamiast kombinować, urywać kolejne śruby i tracić czas, proponuję podjechać do dowolnego lepszego warsztatu, gdzie zrobią Ci adaptację przepustnicy za jakieś 80pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...