Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Jak szybko z boxem na dachu???


DanteS
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich...

 

Nie jeździłem nigdy z boxem na dachu i zastanawiam sie czy istnieją zalecenia dotyczące maksymalnej prędkości z jaką mozna bezpiecznie podróżowac.

Czeka mnie wyjazd do Chorwacji i bardziej chodzi o niemieckie i austryjackie autostrady niż polskie drogi.

... w sumie boxu też jeszcze nie - zastanawiam sie nad Thule Motion 600 albo Pacific 600 Aeroskin nabelkach Wingbar na QQ+2

 

Będę wdzięczny za opinie uzytkowników podobnych boxów.

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Też mam ten sam dylemat bo w piątek wybieram sie w trasę pierwszy raz z boxem na dachu.

Ja mam Thule Motion 800 dobra aerodynamika przy dość duzej pojemności - przynajmniej tak mówiła sprzedawca .

Jak wracałem od sprzedawcy to jechałem max 130km/h i przy 120km/h słychać że jest box na dachu.

Link to comment
Share on other sites

Też mam ten sam dylemat bo w piątek wybieram sie w trasę pierwszy raz z boxem na dachu.

Ja mam Thule Motion 800 dobra aerodynamika przy dość duzej pojemności - przynajmniej tak mówiła sprzedawca .

Jak wracałem od sprzedawcy to jechałem max 130km/h i przy 120km/h słychać że jest box na dachu.

 

Nie ma żadnych obostrzeń czy zalecen dotyczacych predkości z boxem na dachu. To jest raczej wymóg zdroworozsądkowy. Thule Motion 600 i 800 maja okucia (listwy zamykajace) obwiednie. Nie ma wiec mozliwosci wyrwania pokrywy wierzchniej. Marketowe boxy maja czasami tylko jeden punkr mocowania (jeden zamek) i w tym przypadku strach z tym wyjeżdżac. Jesli przestrzega sie zaleceń producenta boxu (ładownośc) i producenta belek poprzecznych (obciążenie) to nic nie powinno zakłócić jazdy z każda predkością dopuszczalną na drogach Europy a że slychać box ...... taka jego uroda. Same belki wydaja czasami też nieprzyjemny dźwiek.

Edited by Author53
Link to comment
Share on other sites

Ja na almerze leciałem na autostradzie 150 -170 i jest cały :)

Link to comment
Share on other sites

Same belki wydaja czasami też nieprzyjemny dźwiek.

Dokładnie jest tak jak piszesz. Belki mam założone cały czas i te słychać już powyżej 100km/h a jak się założy boxa to dopiero po przekroczeniu 120km/h.

Ciekawy jestem jak będzie ze spalaniem jak box będzie na dachu - czy box ma duży wpływ na spalanie ?

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie jest tak jak piszesz. Belki mam założone cały czas i te słychać już powyżej 100km/h a jak się założy boxa to dopiero po przekroczeniu 120km/h.

Ciekawy jestem jak będzie ze spalaniem jak box będzie na dachu - czy box ma duży wpływ na spalanie ?

 

Czy duzy? To zalezy od aerodynamiki boxu, oraz od predkosci jazdy itd. Wszystko stawia opór. Nawet otwarte okna podczas jazdy. Sadzę ze przeciętny box spowoduje nie wieksze zuzycie niz 10%. Prywatnie nikt nie jeździ cały rok z boxem (chyba ze sie chce pochwalic przed sąsiadem). Sa to zazwyczaj przebiegi okresowe więc chyba nie ma co biadolić. Innym praktycznym rozwiazaniem, lecz bardziej kosztownym, jest zamiana QQ na

 

post-43265-0-17247300-1344152888_thumb.jpg

 

:dribble:

 

Ten to pali

Edited by Author53
Link to comment
Share on other sites

Aerodynamika rules...

Czy miał ktoś doswiadczenia z przeładowaniem boxa?

Manual QQ+2 mówi o max 75 kg na relingach: Motion 600 waży 17kg, zostaje 58 do wykorzystania.

Pacific 600 (Aeroskin) 13kg - zostaje 62 na bagaż ale ladownośc boxa to 50kg.

 

Nie myślę o większym (szerszym) boxsie bo przyda sie miejsce na uchwyt rowerowy... Dalej rozważam te dwa, decyzja do dzisiaj wieczorem bo zbliża sie czas wyjazdu

Znowu dam zarobic Allegro ;)

Link to comment
Share on other sites

Aerodynamika rules...

Czy miał ktoś doswiadczenia z przeładowaniem boxa?

Manual QQ+2 mówi o max 75 kg na relingach: Motion 600 waży 17kg, zostaje 58 do wykorzystania.

Pacific 600 (Aeroskin) 13kg - zostaje 62 na bagaż ale ladownośc boxa to 50kg.

 

Nie myślę o większym (szerszym) boxsie bo przyda sie miejsce na uchwyt rowerowy... Dalej rozważam te dwa, decyzja do dzisiaj wieczorem bo zbliża sie czas wyjazdu

Znowu dam zarobic Allegro ;)

 

Napewno producenci zakładaja jakis bezpiecznik i niewielkie przeładowanie nie bedzie miało wpływu na box i belki ale .......... I tu jest to najwazniejsze. producenci udzielaja gwarancji na swoje produkty i okreslaja w niej ładowność i nosność. Gdyby doszło do wypadku to boxs zachowa sie jak taran masakrując wszystko na swojej drodze a wina za to obarczony zostanie użytkownik - własciciel.

Ja mam Motion 600 ale kupiłem go z mysla o nartach. Na co dzien bagaznik mi wystarcza.

Link to comment
Share on other sites

Pacific 600 (Aeroskin) 13kg - zostaje 62 na bagaż ale ladownośc boxa to 50kg.

 

 

dokładnie takiego używam u mnie świszczą bardziej belki niż box, co do spalania to nie zauważyłem różnicy przy x ie

zasada aby to wszytko ładnie poupychać i pospinać bo jak sobie obejrzysz crash testy boxów to nieciekwie to wygląda,

Link to comment
Share on other sites

Podrzucisz linki do tych crash testów?

 

Do kompletu planuje zestaw toreb Thule 8006 - już nie mogę się doczekać ładu i porządku po spakowaniu :)

Edited by DanteS
Link to comment
Share on other sites

No i poogladałem sobie ...

Najbardziej sugestywne fimiki na stronie Thule i ADAC zwłaszcza jak testują boxy konkurencji, brrr ;)

 

 

 

Ja jestem od dziś szczesliwym posiadaczem Motion 600 i zaraz po załozeniu test na prostej ok 160 km/h i w sumie świst zaczyna sie od ok 120 i pozostaje steady do max predkości. Załadunek i wyjazd za ok tydzień...

Link to comment
Share on other sites

Ja po 1,5 roku zmieniłem z Atlantis 600 na Motion 800 i żałuję strasznie, że od razu nie kupiłem większego boxu. Różnica w pojemności i wygodzie wkładania rzeczy do środa ogromna. Polecam zdecydowanie. Faktem jest, że nie jestem pewien, czy rowery się zmieszczą. Thule Rules :D

Link to comment
Share on other sites

Panowie.Ja jako wieloletni użytkownik box-ów / a zaczynałem jeszcze na Polonezie/pozwolę sobie na kilka uwag.

1. prędkość z box-em może być taka jak bez, ale jednak zużycie wzrasta ok 1~2 l/100 km przy prędkosciach autostradowych i hałas.Przy jeżdze miejskiej raczej bez znaczenia.

.2. jazda z box-em szczególnie trudna jest przy silnym bocznym wietrze, przy przy wyjeżdzie zza zasłony, przy wyprzedzaniu dużych pojazdów/ ciągniki siodłowe/. Niesymetryczne mocowanie box-a względem osi pojazdu / wygodne przy rozładunku/ powoduje nieznaczna reakcje na kierownicy,trzeba lekko kontrować.

3. Bardzo ważny jest sposób ładowania box-a , on bardzo podwyższa środek ciężkosci pojazdu-dlatego więc staram się ładować duże objętościowo i lekkie rzeczy np. ubrania w workach foliowych na górze , a narty na dole i oczywiście stosuję wewnętrzne paski.Co do nośności to 4 pary nart , buty i spodnie narciarskie to właśnie ok. 50 kg, co razem z box-em daje ok 75 kg czyli jest ok.

Pamiętajcie w Austrii można dostać mandat za wożenie niezabezpieczonych nart w kabinie pasażerskiej

4. W każdym box-sie miałem podłogę wyłożoną materiałem - dywanową wykładziną podłogową- jest dużo ciszej nie ma dudnienia.

5 . Na kazdym postoju sprawdzam mocowanie i zamknięcie / miałem przypadki luzowania sie połączenia box-a z poprzeczkami/ Obecnie sa to relingi ,poprzeczki THULE I box Taurus.

6. Należy dokładnie wymierzyć wysokość zestawu, bo miałem juz problem z prześwitem przy wjeżdzie przez niewymiarową bramę podziemnego parkingu hotelowego.

7. Oczywiście z box-em jest głośniej. Czasami gwiżdze - szczegónie przy połączeniach z poprzeczkami - doświadczalnie należy sprawdzić - i ewentualnie zakleić szparki taśma klejącą/ to one świergolą!.

8.Stary box po kilkunastu latach praktycznie się rozpadł- tworzywo stało się kruche więc został zutylizowany.

w załączeniu kilka fotek mojego QQ z box-ami, starym i nowym.

pozdrawiam i życzę przyjemnej jazdy z "trumnami"

J.

post-27478-0-92566400-1344375138_thumb.jpg

post-27478-0-06869000-1344375166_thumb.jpg

post-27478-0-11646800-1344375184_thumb.jpg

Edited by JACEK1952
Link to comment
Share on other sites

6. Należy dokładnie wymierzyć wysokość zestawu, bo miałem juz problem z prześwitem przy wjeżdzie przez niewymiarową bramę podziemnego parkingu hotelowego.

A jak Jacku radzisz sobie z wjazdem na parking gdzie brama jest na podjeździe vel zjeździe. Ja w takich przypadkach mam strasznego sykora bo wtedy wysokość auta jest inna niż na prostej (równej) nawierzchni. Może jakieś rady ?

Link to comment
Share on other sites

To raczej na "oko". Wjeżdzam bardzo powoli , zapewniająć sobie obserwatora.

Link to comment
Share on other sites

Box już na dachu i jutro ruszam w trase.

Bardziej niż o spalanie jestem ciekawy zachowania się auta przy większym wietrze albo na zakrętach.

Bo to że zwiększa ładowność QQ to jest bardziej niż pewne

Link to comment
Share on other sites

Co masz na myśli?

To że można ze sobą zabrać więcej i nie chodzi mi tu o zwiększenie ładowności w KG tylko o zwiększenie pojemności bagażowej w litrach, bo bagażnik nie jest bardzo duży i box rozwiązuje ten problem.

Link to comment
Share on other sites

Czy zdarza się wam zadrzeć "dziób do góry"?

Przed QQ (jeszcze trzy tygodnie temu :) miałem XC70 z nivomatami z tylu i samochód w zasadzie nie reagował na ciężar w bagażniku.

Wyjazd " full" za tydzień ...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Podziele się tylko obserwacjami w trakcie trwającej podróży :

- Box zaladowany mniej halasuje niż pusty ??

- "dziobu" do góry nie postawiłem chociaż ładunek w środku i na dachu pełny

Ogólnie podróż przebiega nice and easy ;)

Link to comment
Share on other sites

Podziele się tylko obserwacjami w trakcie trwającej podróży :

- Box zaladowany mniej halasuje niż pusty ??

Dokładnie miałem to samo ale myślałem , że to tylko mi sie tak zdaje. Ale załadowany mniej hałasuje .

Jeżeli chodzi o wzrost spalania to raczej minimalny ale to pewnie dlatego że wolniej jechałem bo po prostu na naszych drogach nie ma gdzie i jak pocisnąć.

Link to comment
Share on other sites

Pusty box działa jak pudło rezonansow. Gdyby gitarę zapakować skarpetkami to też głośno nie zagra ;)

Kolega Jacek radzi, żeby na dno ułożyć wykładzinę dywanową właśnie w celu tłumienia hałasu, moim zdaniem efekt będzie zauważalny właśnie przy pustej trumnie.

 

Co do spalania, to różnica przy autostradowej prędkości może być nawet do 1 litra na 100km. Opór wzrasta w postępie geometrycznym, dwa razy szybciej - cztery razy większy opór. Przy dużych prędkościach opór powietrza staje się głównym czynnikiem hamującym samochód, to musi mieć odzwierciedlenie w spalaniu.

Edited by luc123456
Link to comment
Share on other sites

Zgadzam się w całej rozciągłości, jednak wracając do tematu " jak szybko można z boxem?"

Obserwując "trumnę" przez glass dach nie zauważyłem nic niepokojącyego do max prędkości nawet przy gwałtownych hamowaniach (patrz filmoki powyżej)

Czyżby zasługa producenta?

Thule rules ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ze swoim Thule pacific 600 rozwijałem momentami max. 150 km/h i oprócz zwiększonego świstu powietrza nie zaobserowałem żadnych złych objawów typu drgania, podrywanie, itd.

Link to comment
Share on other sites

Prędkość zgodnie z przepisami...... i starać się pakować do trumny rzeczy objętościowe , a nie ciężkie.Praktycznie zimą do mojej trumienki wchodzi cały sprzęt narciarski 4 dorosłych + 1 dziecka /narty,buty,spodnie i kurtki jako wypełnienie w workach foliowych/ .Oczywiście stabilność auta jest gorsza, szczególnie przy porwistych bocznych wiatrach.Na każdym postoju sprawdzam mocowanie do poprzeczek.

post-27478-0-57803800-1353437277_thumb.jpg

post-27478-0-57961000-1353437299_thumb.jpg

post-27478-0-54080000-1353437328_thumb.jpg

Edited by JACEK1952
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...