Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana głośników w Y61


Piotr1717
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Jeśli kogoś to zainteresuje to jestem właśnie po wymianie spalonych głośników w Y61. To niestety typowa jak się okazuje usterka bo fima Clarion zleciła produkcję w Chinach - piszą też o tym na forach zagranicznych. Objawy są takie że radio gra coraz gorzej, z czasem słychać że nie wszytkie głośniki grają, a na koniec tylko coś piszczą wysokotonówki w słupkach. Zakasałem rękawy i zrobiłem w 2 godziny 4 drzwi ucząc się na błędach. Robota prosta i nie trzeba zciągać tapicerki z drzwi. Jak ktoś chętny to opiszę.

Link to comment
Share on other sites

Czesc Piotrze. Nie jestem pewien na ile ta operacja rozni sie pomiedzy Twoim Y61 a moim Y60. Niestety u mnie, w krotkim, lewy glosnik nie gra wogole a przy okazji eymiany oczywiscie chce zmienic parke zeby troche pograly. Czy wiesz czy zabieg bedzie podobny jak u Ciebie? Jesli tak to opisz krotko, napewno przyda mi sie. Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Witaj,

 

Myślę że róznica nie wielka - spróbuj. Potrzebujesz: kocyk - by wygodnie usiąść koło drzwi, płaski większy śróbokręt, krótki mocny śrubokręt krzyżakowy, lutownicę z cyną, kabelki jakieś 0,75mm2 - 40cm, taśmę izolacyjną, lampę garażową czy latarkę i narzędzie wlasnej roboty. Narzędzie własnej roboty - to coś w rodzaju łapki do wyciągania gwoździ ale małej i płaskiej - najlepszy jest mocny widelec z płaskimi zębami, środkowe zęby rozginasz na zewnątrz by powstało coś w rodzaju rozdwojonego języka węża - takie "Y".

Zaczynamy: płaskim śrubokrętem podważasz delikatnie tapicerkę od dołu drzwi - zobaczysz plastikowe spinki, rozwidleniem widelca "obejmujesz" spinkę blisko blachy drzwi i podważasz by wyskoczyła z otworu w metalu. Tak robisz ze wszystkimi spinkami od dołu i do połowy wysokości drzwi z obu stron - kolejne wypinają się coraz łatwiej. Odchylasz tapicerkę do góry ile się da (nie złam) i coś podłóż (najlepiej lampę) by mieć widoczny dostęp do głośnika. Krótkim krzyżakiem odkręcasz głośnik (4 śróbki - zacznij od górnych) , wyjmij głośnik i rozepnij kostkę z podłączeniem kabli. Odlutuj od starego głośnika wtyk dla kostki, głośnik weź na wzór do sklepu - pewnie będzie typowy 165mm , w Nordauto jest wybór przyzwoitych budżetowych do seryjnego radia i można posłuchać jak grają. Jak będziesz miał nowy głośnik to albo kup kabelki do podłaczenia ale do Patrola raczej nie dostaniesz od ręki albo przylutuj krótkie (10cm) przewody od zacisków głośnika i do starego wtyku kostki, zaizoluj i montuj w odwrotnej kolejności. Zachowaj polaryzację (podłączenie kostki) takie same we wszytkich drzwiach. Jak przykręcisz głośnik , sprawdź czy spinki w tapicerce nie wypadły i czy "celują" w otwory w drzwiach, przyłóż tapicerkę i dobij pięścią aż klikną. Acha, przed przykręceniem głośnika sprwdź czy gra po podłączeniu. Miłej roboty.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Zgadza się, 165mm, przód i tył. Dodam coś od siebie, bo też jestem po przejściach z nagłośnieniem. Skoro już wymiana głośników, to proponuję jednak zdjąć boczki i chwilę popracować nad drzwiami, bo roboty względnie mało, a efekty fajne. Mam wersję krótką, więc dotyczy to tylko przednich drzwi (tylnych boczków nie zdejmowałem, bo nie miałem czasu i cierpliwości, zajęła się tym "firma").

Więc: zdejmujemy trójkącik przy lusterku bocznym (można zostawić, ale będzie trudno włożyć tapicerkę na miejsce), podważamy podłokietnik, odkręcamy śrubę panelu z guzikami od szyb (widoczna od góry) i podważamy, rozłączamy wtyczki, podważamy obramowanie klamki, wykręcamy widoczne śruby, a dalej jak opisał kolega Piotr1717. Mamy w tym momencie piękny dostęp do głośnika i bebechów drzwi. Ukaże nam się cudownej jakości folia plastikowa, ktora furkocze podczas pracy głośnika. Odrywamy ją i wyklejamy wnętrze drzwi matą do wygłuszania/bitumiczną, to samo robimy przestrzenią uprzednio zajmowaną przez folię (uwaga na linki i odpływy na dole drzwi- tego nie wolno zaklejać). Dopiero wtedy zmieniamy sam głośnik.

 

Namawiam do tego, bo wbrew pozorom roboty nie jest dużo, a efekty sa o niebo lepsze, niż sama zmiana głośnika.

 

Matę do wygłuszania/bitumiczną można dostać w blacharskim albo w internecie, sklepy z car audio też takową posiadają, specjalistyczną, ale wg mnie jest za droga jak na moje potrzeby i akustykę samego patrola (która nota bene jest tragiczna).

Link to comment
Share on other sites

W y61 głosniki to 165mm?? bo zamierzam wymienić na lepsze od orginalnych bo też mam problemy z nimi:)

 

Witaj

 

Zanim kupisz nowe lepiej wyjmij stary do porównania. Srednica to nie wszytko - głośniki mają różne "wybrzuszenia" i rózne "marginesy" z blachy na obwodzie - coś może czasem nie pasować.

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Jak wyciągnąć te tylnie głosniki w krótkiej wersji y61??

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

A k**wa dowiem sie jak wyciągnąć tylnie głośniki w krótkiej wersji bo przekładasz posty mieszasz itd ale odpowiedzi nie ma więc po co ktoś miesza??

Link to comment
Share on other sites

Witaj

 

i po co tak brzydko pisać? dodaje Ci to wiary w siebie czy co? Systemy internetowe nawalają jak samochody - i czasem coś się źle zapisze.  Zmityguj. 

 

Na temat - nie rozbierałem krótkiej wersji jak zauważyłeś zapewne w opisie, ale jestem pewien, że będzie jak w większości aut - boczki na zatrzaskach/ spinkach plastikowych, być może z dodatkową śrubką pod jakimś podłokietnikiem (jeśli jest). Przygotuj sobie narzędzie z opisu powyżej i powinno Ci się udać zdjąć boczek. W środku będzie to samo co w przednich drzwiach.

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Witam,

 ostatnio sam zabrałem się za wymianę nagłośnienia w krótkiej wersji y61, więc wiem jak zabrać się za wymianę głośników w tylniej części auta.

Żeby wymienić głośniki w tylnich boczkach należy uzbroić się przede wszystkim w cierpliwość, baardzo dużo cierpliwości!
Potrzebne będzie coś do podwarzania zatrzasków (np. widelec z wygiętymi ząbkami, który polecam owinąć taśmą izolacyjną żeby niczego nie podrapać) oraz śrubokręt płaski i klucze płaskie, lub jakaś dobra grzechotka i środek do smarowania zastygniętych śrub, który może okazać się niezbędny jeśli w naszych nowiutkich autach nikt wcześniej nie rozbierał elementów które my musimy rozebrać.

Tak więc zaczynając trzeba wyciągnąć tylnie fotele, odkręcając po 4 sruby na fotel. Później wg kolejności trzeba rozebrać obudowę okna (duży plastikowy element na zatrzaskach), następnie przy fotelu kierowcy/pasażera należy zdjąć osłonę mocowania pasa bezpieczeństwa, analogicznie odkręcamy mocowanie pasów w tylniej części samochodu, później demontujemy wszystkie widoczne mocowania boczku (w uchwytach na kubek, pod zaślepkami itp) a na koniec odginamy zabudowę zaczynając od dołu ( przy podłodze) kolejno "wyrywając" zaczepy z uchwytów.

Jeśli jesteś osobą mało cierpliwą, lub po prostu nie masz czasu na siedzenie cały dzień przy czynności która powinna trwać o wiele krócej, to oddaj samochód do jakiejś firmy która się w tym specjalizuje.

+ Warto wygłuszyć blachę pod boczkami w tylniej części samochodu, auto podczas jazdy zachowuje się przyjemniej a głośniki zamontowane w miejsce poprzednich grają o wiele lepiej.

PS: Przepraszam za odkopanie tematu, ale mam nadzieję, że komuś w przyszłości ten post się przyda.
Pozdrawiam, Artur348.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...