Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[WP11.144] 2.0 td Głośna praca po wymianie rozrządu


niezawodnyjapon
 Share

Recommended Posts

Witam, dziś odebrałem auto po wymianie kompletnego rozrządu i na pewnych obrotach są dziwne dźwięki jakby wycie. Warsztat twierdzi że nowe paski tak robią i przestaną.

Proszę o opinie.

Silnik 2.0td

Pozdrawiam.

Edited by niezawodnyjapon
Link to comment
Share on other sites

Rozrząd do poprawki i to natychmiast żednych dzwięków nowy rozrząd nie wydaje a wręcz powinno być ciszej. Pamiętaj że jak się robi rozrząd to od razu zmienia się rolki i napinacz oraz za jednym zamachem wymienia uszczelniacze wału

Podpytaj mechanika ile ząbków Ci ustawił na pompie i na wale Jak nie będzie wiedział to znaczy że skopał robotę Druga sprawa że mógł pokręcic wałem podczas składania i pomimo dobrej liczby zębów masz przestawiony rozrząd

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dlatego własnie mnie to niepokoi, do tego jest jeszcze głośniej niż było. rano zaraz jestem w warsztacie, Wymienione były paski i rolka i napinacze.. Masakra i to w serwisie!

Link to comment
Share on other sites

A moźe padły gumki tłumiące drgania oslony rozrządu, znajduja się w miejscu mocowania tej metalowej osłony (do niej przykręcamy dopiero plastikową osłone). Otwórz maskę jak chodzi silnik i poprzytrzymuj te osłony i zobaczysz czy znikną te dźwięki, dotyczy to obu stron, u mnie ta osłona strasznie terkotała, a ostatnim stadium było tarcie zębatki o tą obudowe i wtedy już mi wyło.

Link to comment
Share on other sites

Mechanik w serwisie stwierdził że nieznacznie przestawił się sie pewnie kąt wtrysku po wymianie i trzeba zrobić z 1tyś km i jeżeli się nie poprawi to przyjechać na regulację pompy. Dlaczego nie może tego zrobić od razu? bo jak twierdzi jeżeli teraz go ustawi to po iluś tam km może znów się przestawić dlatego radzi zrobić najpierw trochę km. dziwne dżwięki sa przy 1000, 1500 i 2000tyś obrotów. Zaufać czy nie, szczerze mówiąc już nie wiem.

Edited by niezawodnyjapon
Link to comment
Share on other sites

Pieprzy ci głupoty aż przykro słuchać Ma być dobrze i koniec kropka. Nic się nie naprawi samo jak jest skopane Kąt wtrysku ustawia się od razu podczas wymiany rozrządu a nie po przejechaniu dystansu Olewają cię i już.

Ja w swoim po wymianie miałem problem z odpalaniem i silnik też pracował głośno Mechanik który to robił dawał sobie obciąć obie ręce że wszystko jest idealnie. Powiedziałem właścicielowi że tak być nie może abym mordował rozrusznik Pojechałem do drugiego zakładu gdzie poprawiono mi rozrząd i dupowóz odżył momentalnie. W moim przypadku był przestawiony rozrząd o ząbek po stronie pompy, w wyniku czego nie dało się skorygować kąta wtrysku poprzez obracanie obudową pompy, bo był już po prostu po za zakresem. Przedstawiłem właścicielowi rachunek za usługę, a ten bez słowa oddał mi kasę za poprawkę i dojazd.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

and_pec ma racje nic się nie zmieni przez te tysiąc km, a silnik pracuje okropnie jak jest źle kąt ustawiony(miałem nie raz) . Jedź i każ mu ustawić ten kąt. Z drugiej strony dziwne ja jak wymieniałem rozrząd to kąta nie musiałem ustawiać więc możliwe że mechanik pomylił się o ząbek.

Link to comment
Share on other sites

Maciek masz rację Kąta się nie ustawia przy wymianie rozrządu, a jedynie koryguje jeśli zachodzi taka potrzeba.

Co do tematu rozrządu polecam ten temat http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/58643-p11144-rozrzad-20td-po-wymianie-nie-chce-odpalic/topic/58643-p11144-rozrzd-20td-po-wymianie-nie-chce-odpaliae/

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

jeśli pasek jest zbyt mocno naciągnięty to specyficznie "szumi". Jeśli będziesz tak jeździć to z czasem jak pasek się rozciągnie to ucichnie, chyba że wcześniej łożyska w rolkach czy napinaczach walną, a wtedy to klops...

Link to comment
Share on other sites

ostatnio wymieniał mi rozrząd kolega mechanik i okazało się że był przestawiony o 2 zęby auto jak postało 2 dni to silnik chodził dziwnie, strasznie klekotał ale jak się nagrzał to było ok a teraz po wymianie pali lux, stał nawet 7 dni i odpalił super

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

witam. jestem nowy mam sprawe.

Mam nissana primere 2.0 TD robiłem rozrząd a raczej mechanik, znalazłem hurtownie do japończyków i kupiłem paski i rolki jak serwis mówi. Niestety koło zębate rozrządu na wale korbowym bylo tak zapieczone że trzeba było na hama ściągać. Zdobyłem takie koło na złomie ucieszony, założony rozrząd ale silnik głośno chodzi nie ma mocy i tylko 130 ledwo idzie.

O co chodzi?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...