Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

P11.144 SR20DE - nie odpala


Gość c-e-z-a-r

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jak w temacie. Problem dotyczy kombi z 1999 roku z silnikiem 2.0 w wersji 140konnej ze skrzynią CVT.

To co udało się ustalić na chwilę obecną:

 

- rozrusznik kręci

- brak iskry na świecach

- nie zapala się kontrolka Check-Engine przy przekręceniu stacyjki

- pompa paliwa nie załącza się po przekręceniu stacyjnki (wydaje mi się, że wcześniej załączała się na chwile jeszcze przed rozruchem silnika)

- pompa spięta na krótko działa

- przekażnik od pompy jest ok (chodzi o taki w niebieskiej obudowie, przy tablicy z bezpiecznikami we wnętrzu - po lewej od kierowcy)

- próby podłączenia do komputera przez OBD2 nieudane (ale nie mam żadnego sprawdzonego urządzenia, które wcześniej na 100% by w tym samochodzie działało)

- próby sprawdzenia błędów na "na zworkę" -> łączenie dwóch skrajnych pinów w szerszej części złącza (znalezione na forum) - brak efektów- lampka wogóle się nie zapala

- sprawdzenie błędów przez przekręcenie stacyjki i wciśnięcie 5x pedału gazu.. itd (także znalezione na forum) - brak efektów- lampka wogóle się nie zapala

- dodatkowo sprawdzałem opór na czujniku położenia wału - wyszło 295Ohm

 

Chciałbym poprosić Was o jakieś sugestie- co dalej można zrobić i gdzie szukać w dalszej kolejności.

Wydaje mi się, że trzeba sprawdzić czy jest podawany sygnał z ECU do tego przekaźnika do pompy paliwa. Niestety nie mam żadnego schematu do kostki idącej do ECU. W załączniku zdjęcie kostki. Czy ktoś z Was ma może schemat pinów do niej lub pokierowałby mnie gdzie szukać?

 

Z góry dzięki za wszelkie sugestie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zwróc uwagę czy podczas kręcenia rozrusznikiem po ok. 1s zapala się czerwona dioda u góry deski. Jesli tak to NATS trzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem teraz w stanie sprawdzić, ale chyba jest tak jak napisałeś, tzn. zapala się ta czerwona lampka.

Co mogę z tym zrobić? Sprawdzałem oba kluczyki, to może być wina baterii..?

I jeszcze ten jak dla mnie dziwny objaw- "nie zapala się lampka check engine" przy przekręceniu stacyjki- czy to nie sugeruje jednak jakiś problemów z ECU?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę jeszcze raz dla pewności dzisiaj/jutro,  ale jestem przekonany na chwilę obecną, że wszystkie, których opis wskazywał, że mogą być tu istotne- sprawdziłem. Nie sprawdzałem jakichś od podgrzewania foteli, zapalniczki itp..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej

Czy próbowałeś sprawdzić iskrę na innych świecach?, Sprawdź wszystkie bezpieczniki jak całe to wykręć licznik i zobacz czy kontrolka silnika przypadkiem nie ma spalonej żarówki. jak sprawna  żarówka to wyciagnij sterownik silnika i zobacz czy przypadkiem nie jest spalony.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Mineło trochę czasu, ale może komuś moje rozwiązanie jakoś w przyszłości pomoże. Jak się okazało nie był to NATS, nie był ECU, ani pompa paliwa ani bezpieczniki :)

Pod maską jest przekaźnik z którego idzie kabelek zasilający (nie wiem czy to jest jego rola na 100%) do ECU (zielono biały). Idzie on w kilku łączących się razem wiązkach, aż do grodzi pomiędzy kabiną a komorą silnika. Chyba ostatnie łączenie wiązek przed grodzią jest poprowadzone takim załamaniem mniej więcej 90*. Jak się okazało ten kabelek w tym miejscu przepuszczał. Nie wiem czy był przerwany czy nie. Jakkolwiek nie podawał sygnału do ECU.

 

Po wymianie kabelka wszystko wróciło do normy:)

 

Dzięki wszystkim za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...